Gå til innhold

Noen som har peiling på kreftmedisiner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke kreft og skal ikke ha disse medisinene selv, men jeg har en venninne i Tyskland som har hatt brystkreft, hun skal få noe som heter Farestone (Toremifene) importert fra Scandinavia fordi den medisinen hun brukte hadde bivirkninger hun ikke likte. Hun lurte på om jeg kunne finne ut hva det koster i Norge, men jeg har ikke peiling. Har de sånt på apoteket? HVis jeg spør de kan de svare meg? Norske pasienter betaler vel ikke så mye hvis de MÅ ha medisinen. 

Anonymkode: 5aaaf...459

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å google litt?

Anonymkode: c689f...b0a

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å google litt?

Anonymkode: c689f...b0a

Det har jeg selvfølgelig forsøkt først. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg googlet det og felleskatalogen, fikk jeg opp dette: http://www.felleskatalogen.no/medisin/aromasin-pfizer-546475

Aner ikke om det er rett legemiddel. Men du ser i alle fall pris nederst i artikkelen.

Anonymkode: a6b63...c98

Takk. Det er greit å vite prisen på det, men står ikke Farestone eller Toremifene noen sted da. Så vet ikke. Jeg vet at noen ganger har samme medisin ulike navn hvis det er utgikk at forskjellige. 

Rart at det var så lite info om det på nett. Jeg tror det er en type hormonbehandling. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Det er greit å vite prisen på det, men står ikke Farestone eller Toremifene noen sted da. Så vet ikke. Jeg vet at noen ganger har samme medisin ulike navn hvis det er utgikk at forskjellige. 

Rart at det var så lite info om det på nett. Jeg tror det er en type hormonbehandling. 

Som du ser så står det også noe om hormon i den artikkelen, men vanskelig å vite. Hva med å ta turen innom et apotek for å spørre en farmasøyt? De kan sikkert gi et skikkelig svar. 

Anonymkode: a6b63...c98

Skrevet

Enkelt forklart så heter ikke legemidler det samme i ulike land, og ulike produsenter kan lage medisiner med samme virkestoff som har ulikt navn. Å bare søke på navn i felleskatalogen på et preparat hun har fått utlevert i tyskland som kan komme fra danmark eller sverige er defor ikke enkelt. Hvor mye man betaler for en medisin i norge avhenger av om du kommer inn under refusjonskravene for den enkelte medisin (noen sykdommer kan gi den på blå resept, andre ikke), og om du godtar bytte til billigere legemiddel fra annen produsent. Hvis hun er norsk får hun uansett ikke refundert legemidler kjøpt i utlandet. Jeg tror (altså med vekt på tror) Fareston er i samme gate som Nolvadex, så du kan sjekke prisen på det i felleskatalogen.

Anonymkode: fbba9...69b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...