Gå til innhold

Konisering - noen med erfaring?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at jeg må koniseres... Ikke gøy :( har fått time også. Og ser at det går nesten 5mnd fra jeg tok celleprøve til jeg er konisert. Er ikke det veldig lang tid? Hvordan har det vært for andre? Og hvor lang tid tar det å få svar etter koniseringen? 

Anonymkode: 1304f...8e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok celleprøve i oktober, biopsi i desember og ble konisert i februar året etter. Husker dessverre ikke når jeg fikk svar på koniseringen.

Skal snart ta celleprøve igjen og er spent på resultatet. Satser på det går bra 😊

Anonymkode: 2517f...1bd

Skrevet

Celleprøve i september, biopsi oktober, konisering i november, og ca 3 uker etter konisering fikk jeg svar på biten de hadde fjernet. Alt ok. Skal til oppfølging hos fastlege etter 3-6 måneder og hvis alt er ok skal jeg ta ny test, og er alt ok skal jeg komme annethvert år. Du kan jo ringe å høre om det er mulig å få gjort det før? Det gjorde jeg. Bare passe på at du ikke har mensen akkurat den dagen. Masse lykke til :)

Anonymkode: d318d...d84

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Celleprøve i september, biopsi oktober, konisering i november, og ca 3 uker etter konisering fikk jeg svar på biten de hadde fjernet. Alt ok. Skal til oppfølging hos fastlege etter 3-6 måneder og hvis alt er ok skal jeg ta ny test, og er alt ok skal jeg komme annethvert år. Du kan jo ringe å høre om det er mulig å få gjort det før? Det gjorde jeg. Bare passe på at du ikke har mensen akkurat den dagen. Masse lykke til :)

Anonymkode: d318d...d84

Jeg hadde mensen da jeg ble konisert. Har ikke noe å si. Bare ekkelt for meg. Får omtrent alltid mensen når jeg skal på underlivsundersøkelse. Herlig ... 😖

Gjest incognita
Skrevet

Jeg tror det gikk mindre enn 4 uker mellom biopsi og konisering for meg. Dette er nå et halvt års tid siden. Jeg skulle ønske noen hadde fortalt meg hvor lite skremmende inngrepet kom til å bli, for det var virkelig ikke verdt å grue seg til. 

Alt OK i ettertid. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...