AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #1 Skrevet 21. januar 2016 Hei. Jeg har nettopp startet hos en psykolog (hatt to timer). Allerede nå føler jeg vi har lite kjemi. Etter jeg har fortalt noe stiller hun lite spørsmål tilbake, ender opp med å se på meg lenge i stedet noe jeg finner komfortabelt. Jeg forstår hun vil jeg skal fortelle mer, men det er vanskelig når hun ikke SPØR om noe og ofte ikke gir tilbakemelding/perspektiv tilbake på noe jeg har delt. Hjelp! Er dette en gyldig grunn? Isåfall hvordan går man frem for å bytte psykolog? Klarer ikke si det til henne personlig Anonymkode: 1647f...437
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #2 Skrevet 21. januar 2016 Selvfølgelig er det gyldig grunn. Enten må du si til henne at du ikke er sikker på om hun er rette psykologen for deg, eller så må du sende henne en sms/mail/brev og si at du vil slutte. Så må du få en ny henvisning hos legen, be legen om å sende den til psykologer han/hun vet om, eller så må du rett og slett ringe rundt til psykologer som har driftstilskudd og spørre om de har plass til en pasient til. Anonymkode: 12ebd...cf8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #3 Skrevet 21. januar 2016 Går du til psykolog bed dps? Da kan du be om ny psykolog der. Hvis ikke gjør du som foreslått over. Men du bør la det gå noen timer til før du bestemmer deg. To timer er liten tid til å dømme et menneske. Anonymkode: dda1f...494
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #4 Skrevet 21. januar 2016 Det er grunner til at enkelte psykologer ikke spør så mye. Det er gjerne slik om de jobber psykoanalytisk eller psykodynamisk. Da er det viktig hva pasienten bringer inn i terapirommet, og hvis psykologen spør eller kommenterer mye, så ødelegges dette ved at psykologen selv påvirker for mye. Men det går jo an å spørre henne om akkurat det du opplever som et problem, så kanskje du får en forklaring. Ville gjort det før jeg eventuelt byttet. Anonymkode: c72d0...7ea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå