Gå til innhold

Hodepinen forsvinner aldri

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sliter med en hodepine... Uansett hvor mye jeg retter meg opp og forbedrer holdningen min slik at hodet balanserer på skuldrene, så forsvinner ikke hodepinen.

På grunn av at hodet ofte har vært langt over/hengt over kroppen så har jeg ødelagt hele muskulaturen. 

Noen som har hatt dette ? eller har noe tips? Klikker snart...

Anonymkode: 5dfd6...c54

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Legebesøk hadde kanskje vært på sin plass, istedenfor å drive og spekulere i hva det kan skyldes på egenhånd? Det er ikke sikkert holdningen din har noe med hodepinen å gjøre overhodet, har du ikke tenkt på det?

Gå til legen og beskriv problemet og fortell hvor lenge du har hatt det (hvor lenge er det?). Kanskje du blir henvist videre, kanskje det blir tatt en scanning av hodet ditt e.l.

Drikker du kaffe? Sover du godt og sover du nok? Har du en god seng og god nok pute?

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet

Dra til fastlegen.

Fysioterapi er kanskje ett sted å starte.

Anonymkode: c297a...b13

• Liker 1
Skrevet

Generelt når man får slitsom hodepine er det greit å ta en tur til tannlegen for å sjekke om noe der kan gi hodepine (gnissing, feilbitt, kjeveleddsdysfunksjon, betennelse osv) og optiker for å sjekke synet, da det at øyene jobber med å korrigere synet kan gi grusom hodepine i lengden. Så kan det være greit å ta en tur til lege, men ofte er det lite de kan bidra med. Ellers kan du se på hvordan du sover om natten, er puten din passelig eller er den for høy så nakken blir liggende feilbøyd? Fysioterapi kan også hjelpe med å løse opp spenninger og vise deg hvilke øvelser du selv kan gjøre for å bli bedre. Du kan få henvisning hit av lege, men det er ofte lang ventetid, så avhengig av hvor krise du syns det er kan det være verdt å betale selv.

Anonymkode: 8c990...26a

Skrevet

For meg var naprapat og fysioterapi redningen, da hodepinen kom fra spenninger i nakken. Lykke til TS :)

Skrevet

Har vært hos fysio, han kunne ikke gjør så mye. Legen mente fysio var tingen. Mulig han fysioen jeg hadde var elendig. Spenner kjeven av og til, men ikke ofte nå lenger. 

Jeg er 99 % sikker på at det stammer fra nakkeområdet og dårlig holdning. Se bildet under

Bilde 1

Bilde

Skrevet

Har du vært hos nevrolog?

Skrevet

Har hatt hodepine nesten daglig i 1,5 år.  Har prøvd trykkbølgebeh, fysio, akupunktur og massage.  Ingenting hjelper og legene er ikke interessert i å hjelpe meg.  Fant ut her om dagen at en type migrenetabletter hjapl, men når jeg ikke får de på blå resept pga manglende diagnose og må betale 300 kr for 6 tabletter gidder jeg ikke å bruke de...så da får jeg bare ha vondt. 

Anonymkode: 8585d...6a2

Skrevet
Et øyeblikk siden, Rosaboble15 skrev:

Har du vært hos nevrolog?

Nei,

Det skal sies at jeg har blitt mye bedre enn hva jeg har vært da. Tøyer mye bryst, har stram muskulatur. Ei som ga massasje mente jeg var stram i skulder-partiet. 

Skrevet

TS her:

Altså...hvor viktig er søvnen egentlig? når det kommer til puta mi, så er den helt vanlig.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt hodepine nesten daglig i 1,5 år.  Har prøvd trykkbølgebeh, fysio, akupunktur og massage.  Ingenting hjelper og legene er ikke interessert i å hjelpe meg.  Fant ut her om dagen at en type migrenetabletter hjapl, men når jeg ikke får de på blå resept pga manglende diagnose og må betale 300 kr for 6 tabletter gidder jeg ikke å bruke de...så da får jeg bare ha vondt. 

Anonymkode: 8585d...6a2

Har du prøvd disse tablettene selv, eller hørt fra andre at det hjelper?

Det er mange typer migrenetabletter som fungerer mot daglig hodepine. Det samme med epilepsitabletter. Betablokkere likeså. Det er mange ting som kan hjelpe. Men kom deg til nevrolog heller. Fastlegene kan ikke en døyt om dette.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd disse tablettene selv, eller hørt fra andre at det hjelper?

Det er mange typer migrenetabletter som KAN fungerer mot daglig hodepine. Det samme med epilepsitabletter. Betablokkere likeså. Det er mange ting som kan hjelpe. Men kom deg til nevrolog heller. Fastlegene kan ikke en døyt om dette.

Rettet meg selv.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei,

Det skal sies at jeg har blitt mye bedre enn hva jeg har vært da. Tøyer mye bryst, har stram muskulatur. Ei som ga massasje mente jeg var stram i skulder-partiet. 

Jeg anbefaler deg å få en henvisning til nevrolog. Jeg hadde kronisk spenningshodepine (kom fra nakken) og fikk mye hjelp der.

Skrevet
1 time siden, Rosaboble15 skrev:

Jeg anbefaler deg å få en henvisning til nevrolog. Jeg hadde kronisk spenningshodepine (kom fra nakken) og fikk mye hjelp der.

Jepp! 

Når jeg gjør meg lang som en tinnsoldat så kjenner jeg at det letner mye, men det er uvant, da kroppen min er vandt til å sekke sammen. Bør jeg bare fokusere på å rette meg opp hele tiden da ? Jeg er nærmere 190 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jepp! 

Når jeg gjør meg lang som en tinnsoldat så kjenner jeg at det letner mye, men det er uvant, da kroppen min er vandt til å sekke sammen. Bør jeg bare fokusere på å rette meg opp hele tiden da ? Jeg er nærmere 190 

Du kan gjøre begge deler. En god holdning er vel aldri feil, så det burde du fortsette å øve på. Videre utredning for hodepinen er uansett greit å starte med så fort som mulig.

Skrevet

Ville tatt en synstest først for å sjekke om du trenger briller. Etter jeg fikk briller har hodepinen min forsvunnet.

Anonymkode: 2f554...350

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ville tatt en synstest først for å sjekke om du trenger briller. Etter jeg fikk briller har hodepinen min forsvunnet.

Anonymkode: 2f554...350

Hvordan hodepine har du?

Jeg har smerter i nakken og skulder.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...