AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #1 Skrevet 21. januar 2016 Jeg er en jente på 17 år som i fjor hadde ekstreme magesmerter og diaré, varte en drøy uke. Kunne våkne opp av at jeg lå i min egen avføring, og av magesmerter fra en annen verden. Trodde helt oppriktig at det skulle ta livet av meg. Dro til legen, som kun konkluderte med at det ikke var blindtarmbetennelse og tilbød meg Voltaren. I ettertid er jeg rimelig sikker på at det var gallestein, siden smertene var verst like etter jeg hadde spist og om natten. Nå frykter jeg at det er tilbake igjen. Har hatt vondt i magen (ingenting i forhold til i fjor, men den gang startet det også veldig mildt) og diaré siden tirsdag. Venter bare på at helvetet skal bryte løs. Om morgenen er jeg kvalm og svimmel og må tvinge meg til å stå opp (slik var det sist gang også). Har gått ned 2 kg siden tirsdag (skjønner at det meste bare er vann). Føler meg ordentlig dårlig. Natten var et helvete uten at jeg skal gå videre inn på detaljer. Fikk tilfeldigvis legetime i posten uten at jeg har bestilt dette, men den er ikke før 03.02. Hvor lenge skal jeg la dette pågå før jeg oppsøker lege? Har selvsagt ikke tenkt til å dra til legen ennå. Og er det noen her som har hatt gallestein som har noen innspill? Hva annet kan det være? Anonymkode: f42a2...7db
Polly Ester Skrevet 21. januar 2016 #2 Skrevet 21. januar 2016 Jeg hadde gallestein som ble operert ut. Jeg hadde ingen tilleggsvondter eller plager annet enn vondt i magen/ryggen. Smerten strålte fra magen og oppover og bak mot ryggen. Jeg hadde nok tatt en telefon til legen allerede i morgen for å fremskynde den legetimen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #3 Skrevet 21. januar 2016 Du får best svar om du drar til legen imens anfallene står på. Ring i dag og bestill akuttime. Du må ha røntgen på sykehuset for å få det påvist. Jeg hadde så vondt at jeg spydde og kunne nesten ikke røre meg på noen timer da mine anfall stod på. Akutte magesmerter skal alltid tas på alvor. Fikk operert ut galleblæra og har sluppet magetrøbbel siden! (Så lenge jeg ikke spiser store mengder fet mat) Anonymkode: ec6b8...043
fresia Skrevet 21. januar 2016 #4 Skrevet 21. januar 2016 jeg har hatt gallesteinsanfall og synes ikke det høres ut som det... kan det ha vært noe du har spist? jeg har tidligere hatt tarminfeksjon og symptomene dine kan minne litt om det. da hadde jeg store magesmerter og diaré i to uker. jeg var også kvalm og svimmel, og bare det å kle på seg om morgenen var et ork. jeg dro til legen etter at jeg hadde hatt diaré i 3 dager. leverte avføringsprøve og så fant de ut hva det var, men det måtte bare gå over av seg selv... da jeg har hatt gallesteinsanfall har smertene/symptomene kun vart i 30 minutter til rundt 6 timer. har aldri hatt diaré, men har kastet opp, svetta og hatt det helt forjævlig vondt. det er så vondt at man blir helt desperat og veit ikke hvor man skal gjøre av seg! jeg vil anbefale deg å dra til legen om du ikke føler deg bedre i morgen, og sørg for å få levert en avføringsprøve. god bedring! 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #5 Skrevet 21. januar 2016 1 time siden, fresia skrev: jeg har hatt gallesteinsanfall og synes ikke det høres ut som det... kan det ha vært noe du har spist? jeg har tidligere hatt tarminfeksjon og symptomene dine kan minne litt om det. da hadde jeg store magesmerter og diaré i to uker. jeg var også kvalm og svimmel, og bare det å kle på seg om morgenen var et ork. jeg dro til legen etter at jeg hadde hatt diaré i 3 dager. leverte avføringsprøve og så fant de ut hva det var, men det måtte bare gå over av seg selv... da jeg har hatt gallesteinsanfall har smertene/symptomene kun vart i 30 minutter til rundt 6 timer. har aldri hatt diaré, men har kastet opp, svetta og hatt det helt forjævlig vondt. det er så vondt at man blir helt desperat og veit ikke hvor man skal gjøre av seg! jeg vil anbefale deg å dra til legen om du ikke føler deg bedre i morgen, og sørg for å få levert en avføringsprøve. god bedring! Selve anfallene varte i flere timer. Og som sagt var det så vondt at jeg trodde det skulle livet av meg. De testet meg også for rotavirus og giarda lamblia, noe det ikke var. ts Anonymkode: f42a2...7db
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå