Gå til innhold

Han valgte og ta sitt eget liv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Samboeren min valgte og henge seg med alt for mye alkahol i blodet.

Han ville snakke med meg om natten og var så desperat.

Men jeg var trøtt og ville ikke. Fikk en ekkel følelse etter en stund å går å leter etter han. Fant han etter kort tid hengende i et tau. Jeg fikk han raskt ned og startet førstehjelp på han med hjelp fra 113. Holdt på i 20 minutter før helikopter og ambulanse kom. Fikk beskjed etter 2 min at han var i livet og at jeg hadde berget han. 

Han er nå etter 4 døgn nesten 100% bra, men har ikke kortidsminne på plass og husker ikke selve hendelsen. Han nekter og tro det når legene forteller han hva har gjort. Han ble tvangsinnlagt I går på psykiatrisk og skal være dær med profesjonell hjelp. 

Jeg er så glad for at han er i livet, men jeg sørger over det valget han tok, jeg kan ikke forstå at det kunne skje så fort og at han ikke tenkte mer på meg og barna.vi hadde det så bra og han sa dagen før han var så lykkelig. Han hadde et alkaholproblem så han drakk nesten aldri, men den kvelden var barna borte og han ville "kose" seg med vin. Ble alt for mye og han mistet hodet fullstendig.

Men noen sier at hadde han ville hadde han hoppet og at det hær var nok et rop om hjelp. 

Er enda I sjokk og vet ikke helt hva jeg vil med dette. Håper vel bare noen dær ute kan gi meg litt styrke vidre på veien. 

Anonymous poster hash: a2600...5c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magnifiq

Uff! Så fryktelig ekkelt!

Forstår tankene dine om hvordan han kunne gjøre dette mot dere, men prøv å tenk på at det ikke er deres feil i det minste.

Håper dere får hjelp alle mann.

Du var forresten superflink som klarte å holde hodet kaldt, ringe etter hjelp og å starte førstehjelp!

Endret av Magnifiq
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han må nok ha hjelp en goood stund. Lykke til

Anonymous poster hash: 7eedf...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å henge seg er ikke bare et rop om hjelp. Det er et reelt forsøk. Alkohol vil kunne senke impulskontrollen hos de aller fleste. Godt at han får hjelp. Det er nok noe underliggende som logger bak og som kanskje ble utløst av alkoholpåvirkningen. Kanskje du og barna også trenger hjelp? Noen å snakke med? Har dere fått noe tilbud?

Anonymous poster hash: 7bd24...b98

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg husker en annen lignende hendelse jeg har lest om (i et blad). Der hadde mannen snakket om til sin kone at "alt skulle bli bra på fredag". Nevnte visst ingenting annet. Fredagen den uka var den dagen han valgte å henge seg. 

Det er veldig bra at din samboer er tvangsinnlagt på psykiatrisk slik at han har fagfolk som kan ta seg av ham. 

Jeg tror nok også, uten at jeg er noe fagperson, at han kommer til å måtte bruke lang tid på å komme seg opp igjen psykisk. Kanskje det hadde vært godt for deg også å kontakte en psykolog? Jeg forstår jo at det må ta hardt på deg å finne din kjære i en slik situasjon. 

Har dere barn sammen? 

Du er superflink som reddet ham! Førstehjelp er utrolig viktig for alle å kunne! 

Anonymous poster hash: 31b78...2c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Het TS

Jeg ser du to steder skriver at dette var et valg han tok, videre at han ikke tenkte mer på deg og barna. At du sørger over dette. 

Du skriver at din samboer hadde et alkoholproblem, og at han av hensyn til dette drakk nesten aldri. Men at han denne kvelden mistet hodet fullstendig fordi han drakk, dette ble altfor mye for ham.  

Det spørs da om dette var et valg. Det spørs om han var klar nok i hodet til å i det hele tatt vite hvor han var. Det faktum at han ikke lyktes i forsøket tyder på at han var helt borte.

Samtaler med profesjonelle vil kunne gi svar: Om det skulle være noe han ellers sliter med.

Du har ingen grunn til å sørge. Du har heller ingen grunn til å ha skyldfølelse. For du reagerte rask nok. Selv om du føler du ikke gjorde det. 

Han lever.

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar. Jeg og barna har fått god hjelp og støtte og alle rundt meg er helt fantastisk. Har psykologtime senere idag.

Jeg tror ikke han har ment det, men han innså den natten at han hadde drukket for mye igjen og han var livredd jeg skulle gå I fra han pga det.(har tidligere sagt jeg ikke liker at han drikker pga at han blir en helt annen person) Jeg svarte han den natten at jeg ikke orket snakke om det og at vi kunne snakke sammen dagen etter siden jeg skulle tidlig opp. Men han ga seg ikke og ville ha svar på om jeg ble og gå i fra han. Da svarte jeg at jeg ikke kunne leve med en som hadde et alkaholproblem og at jeg var redd for barna sin oppvekst med en far som ikke klarte kutte alkaholen helt.

da ble han så fortvilet og desperat at han gikk ut, og da gikk jeg HELDIGVIS etter for å se etter han ❤

Tenkte han kanskje var ute for å ta seg en røyk og roe litt ned :,(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så bra at det går bra med dere!

Hvordan går det med han?

Anonymous poster hash: d47a3...879
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for all omtanke.

Han er veldig sint og fortvilt på sin nermeste familie som er der lamme han nå. Jeg trenger en pause og må ha fullt fokus på barna.

Han har ikke kortidsminne og skjønner ikke hvorfor han er dær han er. Så man kan vel si at kroppen er blitt for raskt frisk I forhold til hjernen. Vi vet det er blitt en skade pga oksygenmangel, men vi vet enda ikke hva skaden har gjort. Kanskje han ikke får tilbake kortidsminne ? Så er tungt og vite at de behandler han som en psykiatrisk pasient når hodet ikke er helt leget og han ikke klarer forstå hva som er skjedd.

Så jeg ber til gud om at han vil snart få mer forståelse av ting. For da vet jeg han er mottakelig for hjelp og blir ikke ville komme hjem til meg og barna for han er 100% frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff for en forferdelig situasjon du har havnet i.. men nå får han hjelp,-  håper virkelig at du også får den hjelp og støtte du trenger til å ta vare på deg selv og barna..

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare sende deg en klem jeg TS, for jeg tror du trenger det :hug:

Det er bra at han får hjelp, men her tror jeg dere alle også må ta tiden til hjelp. Det kommer til å bli tøft fremover, men med god støtte skal dere komme dere gjennom dette også :hug: Har egentlig ikke så mye mer å skrive, annet enn at jeg føler med deg. Vet godt hvordan et selvmord preger de pårørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Igjen, Tusen takk for varme gode ord. Hjelper på i en tøff og "uvirkelig" hverdag ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Overskriften var ganske misvisende, burde heller vært "han prøvde å ta sitt liv", nå som han har overlevd uten store fysiske senskader er det jo gode muligheter for at det går bra med terapi og behandling.

Lykke til, TS!

Anonymous poster hash: 698e6...648

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Han tok sitt eget liv og hadde klart det om jeg ikke fant han, så jeg føler overskriften er helt riktig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Overskriften er feil. Han har ikke hengt seg. Da ville han vært død.

Han prøvde å henge seg,men ble berget. Burde det stått.

Hvilke tester er tatt siden du skriver at korttidsminnet,ikke er på plass?

Anonymous poster hash: ab3d6...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan fikk du han ned og hadde han puls?

Anonymous poster hash: ab3d6...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok, mulig dere har rett.

Han hang ikke på full tyngde. Han satt på kne med hode i lykka. Så var ikke vanskelig og få han ut. Men hadde ikke pust og ansiktet var blå/lilla, men en svak hjerterytme oppdaget jeg raskt.

Så med en gang jeg begynte med førstehjelp begynte kroppen av seg selv og jobbe etter luft.

Grunnen til vi tror kortidsminne er borte er pga han husker ikke hvordan han kommer seg tilbake til rommet om han går en liten tur ut, han kan etter 10 min glemme samtalen han har hatt med legen og han kan spørre samme spm 10 ganger på 5min. Håper av hele mitt hjerte det skal stabilisere seg og at det er pga prosessen hjernen gikk igjennom for bare kort tid siden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...