Gå til innhold

Hva ville du gjort/tenkt hvis du så en baby på 4 mnd på restaurant klokka ni på kvelden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dette "barnemishandling"? Babyen er rolig, smiler til alle og mor tar en matbit og en te, men de er ute litt etter leggetid klokka sju. Babyen viser ingen tegn til misnøye og mor er oppmerksom. Det er lavt støynivå, rolig atmosfære men kanskje litt høy musikk.

Hva synes du?



Anonymous poster hash: 10db6...e71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skulle jeg gjort/tenkt noe som helst om dette? Det er da så definitivt ikke barnemishandling å være oppe etter leggetid og tilbringe tid på restaurant!

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de færreste på 4 mnd legger seg for natten så tidlig.

Anonymous poster hash: db981...035

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette "barnemishandling"? Babyen er rolig, smiler til alle og mor tar en matbit og en te, men de er ute litt etter leggetid klokka sju. Babyen viser ingen tegn til misnøye og mor er oppmerksom. Det er lavt støynivå, rolig atmosfære men kanskje litt høy musikk.

Hva synes du?

Anonymous poster hash: 10db6...e71

Er du seriøs nå? Babyer har ikke nødvendigvis leggetid klokka sju. Så jeg ville sikkert tenkt "hm, blid baby".

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette "barnemishandling"? Babyen er rolig, smiler til alle og mor tar en matbit og en te, men de er ute litt etter leggetid klokka sju. Babyen viser ingen tegn til misnøye og mor er oppmerksom. Det er lavt støynivå, rolig atmosfære men kanskje litt høy musikk.

Hva synes du?

Anonymous poster hash: 10db6...e71

Leggetid klokka 7? Det fine med å bare ha et barn/baby er at vogna kan brukes som aovested på kvelden. Den muligheten faller i større grad bort når barnet blir større/nr 2 er baby.

Hele til jenta var over et år brukte vi med jevne mellomrom å ha henne med sovende i vogna. Hun merket ikke om vi var hjemme eller ikke, og sov like godt. Dermed fikk vi vært sosial begge to :-) av og til hendte det, akkurat slik som det av og til hendte hjemme, at hun våknet å set ikke var håpbom at hun skulle få sove igjen. Så da fikk hun komme å sitte litt på fanget da :-)

Anonymous poster hash: 66562...2e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt: "søt baby"

Jeg ville gjort: spist maten min

Sånn generelt, mine barn la seg rundt midnatt når de var 4 mnd. Dvs likt med meg.

Anonymous poster hash: 47358...c6e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville tenkt: "søt baby"

Jeg ville gjort: spist maten min

Sånn generelt, mine barn la seg rundt midnatt når de var 4 mnd. Dvs likt med meg.

Anonymous poster hash: 47358...c6e

Samme her. Bare unntaksvis sov babyen før 23:00.

Anonymous poster hash: ab81c...99d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Jeg tenker ikke noe om det. Men småskuler på de som har med babyer når butikken er nattåpent og de er de siste som går når kl er 00.00

Jeg vet ingenting om leggetider osv, har bare sett altfor mange barn som ligger oppå hverandre i vognen og sovnet for foreldrene absolutt måtte få med seg alt til stengetid

Endret av constance90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert; du har ikke barn! Ingen 4 mnd gammel baby har leggerutiner, det funker ikke slik når de er så unge. Her går det i mat, sövn og aktivitet etter baby, ikke foreldre!



Anonymous poster hash: 8611c...0a3
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En baby på 4 mnd har vel ikke akkurat leggetid klokka 19, så det ville jeg ikke tenkt noe over i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er mye fokus på barns vel og ve, barnevern, omsorgssvikt. Det er bra at vi bryr oss om andres barn og vi skal følge litt med, men det får være grenser til hva man skal reagere på også.

Hvem bestemmer at leggetid er kl. 19 - uansett alder. Far, mor og barn må få gå ut å spise, shoppe eller hva de nå enn ønsker etter "leggetid". Hadde hun hatt en øl istedet for te så hadde det også vært helt ok.

Når barnet sover i vogn eller er rolig på fanget så har barnet det bra. Naturligvis forskjell på et sted å spise og diskotek (noe jeg regner med folk ikke gjør), men så lenge barnet ikke viser tegn til noe annet så syns nok barnet det var gøy å være med ut. Noen barn liker sikkert også å være på shopping til kl. 00.

Vi må ikke overdrive og overtolke hva vi ser. Selv om du ville gjort noe annet trenger det ikke bety omsorgssvikt.



Anonymous poster hash: 971ea...1f5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes folk generelt skal slutte å blande seg og gjøre opp en mening om mennesker de ikke kjenner. Kan hende det ikke er sånn ute i den virkelige verden, men her inne syntes jeg folk alt for ofte dømmer og hevder seg. Nå er det ingenting galt i å ha en baby på 4 mnd på restaurant klokka 21, men jeg hadde heller ikke dømt noen om de hadde en 3-åring med seg. Hvem vet hva som er grunnen til at de er der? Kanskje de skal ta et sent fly og ville ha seg en rolig matbit før reisen?



Anonymous poster hash: 0dfa4...380
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette "barnemishandling"? Babyen er rolig, smiler til alle og mor tar en matbit og en te, men de er ute litt etter leggetid klokka sju. Babyen viser ingen tegn til misnøye og mor er oppmerksom. Det er lavt støynivå, rolig atmosfære men kanskje litt høy musikk.

Hva synes du?

Anonymous poster hash: 10db6...e71

Ungen er ikke mitt problem, men foreldrenes. Jeg antar at jeg og andre gjester hadde hatt fri passasje og slapp å snuble, gå labyrint forbi vognen - som sikkert står strategisk plassert ved bordet.

Ja, også håper jeg på å slippe å måtte ha amming ved nabobordet når jeg er på restaurant på kveldstid.

Noe annet er hvis jeg hadde gått på et typisk barnevennlig sted, da må jeg innrette meg deretter.

Anonymous poster hash: 085d3...f8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, kanskje ikke leggetiden nødvendigvis MÅ være klokka 7 alerede ved 4 mnd. Men om man vil ha babyen til å sovne tidligere på kvelden, hjelper det ikke at alt det spennende skjer på natta/kvelden. Etter klokka sju bør man jo slå av lyset og snakke med lav stemme, nettop for å gjøre forskjell på natt og dag?

Dere kan da ikke mene at en 4 mnd. gammel baby skal få bestemme alt selv? Joda, hu koser seg ute til seint. Hva skjer når hu skal begynne i bhg og enda ikke har faste rutiner?

Jo jeg har faktisk barn selv ;) Hun sovna klokka 7 ved 3 mnd. alder og sov natten gjennom ved 5 mnd alder, fra 7 på kvelden -7 neste morgen.



Anonymous poster hash: 10db6...e71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen er ikke mitt problem, men foreldrenes. Jeg antar at jeg og andre gjester hadde hatt fri passasje og slapp å snuble, gå labyrint forbi vognen - som sikkert står strategisk plassert ved bordet.

Ja, også håper jeg på å slippe å måtte ha amming ved nabobordet når jeg er på restaurant på kveldstid.

Noe annet er hvis jeg hadde gått på et typisk barnevennlig sted, da må jeg innrette meg deretter.

Anonymous poster hash: 085d3...f8b

Ja, hun ammet også!

Anonymous poster hash: 10db6...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, hun ammet også!

Anonymous poster hash: 10db6...e71

Og personalet reagerte ikke?

Nei, vet du hva, skulle jeg hatt amming nesten rett oppi biffen min, hadde jeg reist meg og gått - med beskjed om hvorfor jeg gikk å at enten restauranten fikk ta tapet eller kreve pengene på maten jeg hadde påbegynt av damen med ungen.

Anonymous poster hash: 085d3...f8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

ok, kanskje ikke leggetiden nødvendigvis MÅ være klokka 7 alerede ved 4 mnd. Men om man vil ha babyen til å sovne tidligere på kvelden, hjelper det ikke at alt det spennende skjer på natta/kvelden. Etter klokka sju bør man jo slå av lyset og snakke med lav stemme, nettop for å gjøre forskjell på natt og dag?

Dere kan da ikke mene at en 4 mnd. gammel baby skal få bestemme alt selv? Joda, hu koser seg ute til seint. Hva skjer når hu skal begynne i bhg og enda ikke har faste rutiner?

Jo jeg har faktisk barn selv ;) Hun sovna klokka 7 ved 3 mnd. alder og sov natten gjennom ved 5 mnd alder, fra 7 på kvelden -7 neste morgen.

Anonymous poster hash: 10db6...e71

En baby trenger ikke legge seg så tidlig. Det er som regel lenge til de MÅ inn i rutiner. Vi har elsket tiden uten rutiner, og drøyd det lengst mulig...

Våre har gjerne sovet fra 20-21 til 8-9-10 ganske lenge.

Sov natten gjennom fra de var 2-3mnd. Og kunne fint legges seinere, event i vogn om vi var borte.

Det er jo ikke slik at alle har behov for tidlig kvelder, og tidlig morgener.

Endret av Magdalene
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, kanskje ikke leggetiden nødvendigvis MÅ være klokka 7 alerede ved 4 mnd. Men om man vil ha babyen til å sovne tidligere på kvelden, hjelper det ikke at alt det spennende skjer på natta/kvelden. Etter klokka sju bør man jo slå av lyset og snakke med lav stemme, nettop for å gjøre forskjell på natt og dag?

Dere kan da ikke mene at en 4 mnd. gammel baby skal få bestemme alt selv? Joda, hu koser seg ute til seint. Hva skjer når hu skal begynne i bhg og enda ikke har faste rutiner?

Jo jeg har faktisk barn selv ;) Hun sovna klokka 7 ved 3 mnd. alder og sov natten gjennom ved 5 mnd alder, fra 7 på kvelden -7 neste morgen.

Anonymous poster hash: 10db6...e71

Så fantastisk at du hadde et barn som sov gjennom natta. Applaus. Du er en god mor.

4 mnd gamle babyer går ikke i bhg forresten.

Anonymous poster hash: 0c3c2...c4f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den ikke hyler og skriker, og mor skal fram med melkebaren til stadig ved bordet på en penere restaurant, har jeg ikke noe i mot det.

Unger som låter som sirener med mødre som ikke klarer å amme litt diskret kan holde seg hjemme. Man MÅ ikke sitte og lufttørke på penere restauranter, eller nærmest kaste puppene rundt...



Anonymous poster hash: eb476...5cf
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...