Gå til innhold

Forsvarsjente går i strupen på jenta som måtte bade naken

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun sier det samme jeg har sagt siden saken kom opp! =)

• Liker 5
Skrevet

Hun går jo så absolutt ikke i strupen på hun som opplevde nakenbadingen på en lei måte.

Hun skriver:

– Hva som skjedd der med henne, det vet jeg ikke. Hennes følelser er ekte, og den situasjonen hun opplevde burde sikkert vært løst annerledes. Det finnes også dårlige befal i Forsvaret, sier Hagelien.

Hun forteller om hvordan hun opplevde tiden i forsvaret, og at hun opplevde som uproblematisk å være naken foran andre. Det er fint at de som opplever det som uproblematisk også får sagt det, men jeg kan ikke se at dette skal være et innlegg mot den andre jenta.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det ble så mye styr med den saken, jeg.

Forsvaret burde håndtert det på en annen måte, man skal ikke tvinge noen til å bade naken - men det er ikke dusj i felten og å forvente å få spesialbehandling fordi man er jente spiller bare rett inn i retorikken til tullingene som mener at jenter ikke har noe i militæret å gjøre.

Skrevet

Bra innlegg!

Jeg synes absolutt at jenter har noe i forsvaret å gjøre, men dersom de tror at de skal få særbehandling, så burde de latt være.

Skrevet

Ville du kledd deg naken foran en gjeng umodne gutter eller alle kollegaene dine?

Tror du alle ville tatt det profesjonelt?

Skjerpings.

Anonymous poster hash: 23fac...2a2
  • Liker 25
Skrevet

Jeg hadde gjort det, ja. Her er man også under andre "omstendigheter" enn hva man ville vært innenfor et vanlig kontorlandskap.

Skrevet

Hun sier det viktigste, du er ikke kjønn, du er soldat. Dem som ikke klarer det, bør ut av forsvaret, enten dem er jente eller gutt.

• Liker 15
Skrevet

Forsvaret burde håndtert det på en annen måte, man skal ikke tvinge noen til å bade naken - men det er ikke dusj i felten og å forvente å få spesialbehandling fordi man er jente spiller bare rett inn i retorikken til tullingene som mener at jenter ikke har noe i militæret å gjøre.

Neida, for å stå med vått undertøy midtvinters er bedre enn å bade naken og få på tørre klær så fort man makter.. De mannlige soldatene var jo også nakne, tipper førsteprioritet splitter naken og kald ikke er å glo på en naken jentekropp.

Anonymous poster hash: e2004...e02

• Liker 4
Skrevet

Ville du kledd deg naken foran en gjeng umodne gutter eller alle kollegaene dine?

Tror du alle ville tatt det profesjonelt?

Skjerpings.

Nå er ikke forsvaret helt som en vanlig jobb, da. Det er frivillig å bli med videre etter førstegangstjeneste, jeg er så drittlei jenter som skal ha likestilling og særbehandling hele tiden, overalt.

Jeg ville heller ikke satt pris på å bade naken foran mange menn, men vet du hva? Det er en av mange grunner til at jeg ikke så soldatlivet som en mulighet for meg.

Anonymous poster hash: e2004...e02

• Liker 9
Skrevet

Det er livsviktig trening for å overleve i felt. Man simulerer at man faller igjennom isen, og det er hele poenget. Man har klær på, som blir våte av vann på 0 grader, samt man står der med effektive -30 når man går opp igjen. Tar man ikke av klærne for å skifte, så risikerer man mye verre ting enn at noen får se pupper og lår, eventuelt "skrump-penis" for gutta. Man kan ikke lage et system der man må vandre rundt i skogen med en skiftebu for kvinner som ikke ønsker å vise seg naken forran resten av troppen der man må opp med denne i det sekundet jenta detter igjennom isen...Det er en tropp som kun ønsker at hun overlever. De som så henne naken gav nok faen ettersom det snart var dem som skulle ned i isbadet og tenkte nok mer på den saken istedet.

• Liker 9
Gjest chisandra
Skrevet

Endelig kom det en nyansering av denne "saken!"

Særstilling er ikke, og blir aldri likestilling.

Skrevet

De som så henne naken gav nok faen ettersom det snart var dem som skulle ned i isbadet og tenkte nok mer på den saken istedet.

Hva om de faktisk ikke gav faen men stod og glodde? Hvor uprofesjonelt er ikke det? Dette handler ikke om å måtte kle av seg, men om å bli behandlet med respekt av de som er rundt.

• Liker 8
Skrevet (endret)

Hva om de faktisk ikke gav faen men stod og glodde? Hvor uprofesjonelt er ikke det? Dette handler ikke om å måtte kle av seg, men om å bli behandlet med respekt av de som er rundt.

De alle var innom det samme greiene. Etter at hun var i isen og skiftet, så måtte alle de andre rundt også ned og opp naken. De fikk sett et par pupper, mens hun fikk sett 30 par micro-peniser.

Prøv å lev deg inn i situasjonen selv og du vil forstå at det absolutt ikke er noe seksuelt ved det å måtte isbade. Det er ingen som blir kåt og får en ereksjon når de står der ute og fryser i -30 grader, samt skal ned for å bade.

Endret av Timza
  • Liker 4
Skrevet

1. Prøv å isbade selv i nærmere -40C og se om du selv har kapasiteten etter en lang marsj og et isbad til å "stå og glo". Det siste du tenker på er å glo.... det eneste du har i hodet er å komme deg ut av uniformen i en helvetes fart og få på deg varme klær for så å løpe for å få tilbake varmen. "hva om de faktisk stod å glodde" -> ikke sjangs.

2. Det blir alltid til en viss grad tilretelagt på slike øvelser slik at jentene ikke står midt inne bland guttene, men ofte ute på siden, ofte vil lagkamerater kunne hode håndkler i veien for synsfeltet, selv om dette er uproblematisk pga pkt. 1

3. Angående saken om varsleren: samtlige soldater ble beordret til å se bort fra jentene som skulle bade - ja de var faktisk to, der hun ene kunne gjennomføre helt fint - med trussel om refs. De badet heller ikke midt inne blandt gutta, men ute på siden, med alle guttene med ryggen til!

4. Dersom du ikke tåler soldatliver har du ingenting i forsvaret å gjøre. Min mening er at kravene til en soldat skal ikke bli påvirket av hvilket kjønn du har, jobben er tross alt den samme.

• Liker 9
Skrevet

Helt kvalmende at en ung voksen kvinne skal bli behandlet slik...

• Liker 5
Skrevet

Helt enig med deg! Kvinner bør ikke tvinges til å gjøre det samme som menn. De brautende dyrene får rulle seg i søla selv.

Anonymous poster hash: edb6b...bfe

• Liker 2
Skrevet

De alle var innom det samme greiene. Etter at hun var i isen og skiftet, så måtte alle de andre rundt også ned og opp naken. De fikk sett et par pupper, mens hun fikk sett 30 par micro-peniser.

Prøv å lev deg inn i situasjonen selv og du vil forstå at det absolutt ikke er noe seksuelt ved det å måtte isbade. Det er ingen som blir kåt og får en ereksjon når de står der ute og fryser i -30 grader, samt skal ned for å bade.

Kommer peniser i par?? :fnise: (dere får unnskylde min dårlige humor)

• Liker 17
Skrevet

så da får den unge voksne kvinnen ikke dra i militæret da? Alle vet at det er sånt man må igjennom i militæret. Det er dere som seksualiserer det,ikke guttene og jentene som står der og fryser ræva av seg.
  • Liker 4
Skrevet

så da får den unge voksne kvinnen ikke dra i militæret da? Alle vet at det er sånt man må igjennom i militæret. Det er dere som seksualiserer det,ikke guttene og jentene som står der og fryser ræva av seg.

Hva har du røyket? Jeg snakker om at hun ikke skal måtte bli tvunget til å stå naken forran alle de andre mannlige medsoldatene, det er jo akkurat det vi snakker om her!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...