Gå til innhold

Er det lov å være skuffet over kjærestens gave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er skuffet, men føler meg som en dritt på grunn av det.

Jeg fylte 30 år forje uke og jeg var så spent på gaven fra kjæresten. Jeg hadde lenge ymtet og sagt hva jeg ønsket meg, ett relativt billig smykke, men som jeg falt helt pladask for.

Gaven jeg fikk var en interiør ting, som vi begge ønsket oss og skulle kjøpe når vi hadde råd. Er det smålig av meg å ønske jeg fikk noe til bursdagen som bare var til meg? Og ihvertfall på 30 års dagen? Isteden for noe vi begge ønsket oss? Fra hans barn fikk jeg forresten noen kjøkkenredskaper, som jeg antagelig aldri kommer til å bruke da jeg rett og slett iikke ser behovet.

Man føler seg ikke så bra, men sitter jeg nå og tenker ut hvilke felles ting han kan få til jul, samt noen sausøser! :-(

Anonymous poster hash: 52c2c...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til 30-års dagen min fikk jeg en kake av typen som han hadde kjøpt på ica til 150 kr....

Du slår meg hvertfall.



Anonymous poster hash: c141c...9ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å være skuffet, men å gi uttrykk for det, er mindre greit. Da virker man utakknemlig, og det vil man jo ikke. Husker jeg ble småskuffet på min egen 30-årsdag, da kjæresten kom med noen pynteting i gave. Sa ikke noe, men han luktet nok lunta, for dagen etter fikk jeg øredobber. Hyggelig med noe personlig til runde dager, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er menn.

Husker for noen år siden at mamma fikk vaskemaskin til jul av pappa. Da kan man snakke bom-gave.

Forøvrig tviler jeg på at han har ønsket seg noe interiørting. Antageligvis har han bare jattet med deg om at den var fin og når bursdagen din kom har han husket på at du sa du likte den og kjøpt den til deg.

Jeg synes egentlig du høres litt utakknemlig ut...



Anonymous poster hash: 8e649...6a2
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Selvfølgelig er det lov å bli skuffa!

Man skal jo egentlig mene at det er tanken som teller (ihvertfall late som at man mener det), men jeg kan ikke tro at de som mener dette til det "fulle og hele" aldri kan bli skuffa selv...

Endret av Noz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert han oppfattet "ymtingen" din som uttrykk for hva du ønsket deg til bursdagen. Selv om du er skuffet over at han ikke tenkte slik du ønsket,så synes jeg ikke du skal gi han tilbake "med samme mynt" til jul. Det blir for dumt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest krokodillen

Hvor gamle er hans barn? At du i det hele tatt kommenterer hva du fikk av dem i den tonen sier jo litt.. De er BARN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har du lov til å være skuffet, men syntes det er dårlig av deg å ta med i samme slengen at du fikk kjøkken redskap av barna hans som du aldri kommer til å få bruk for.

Anonymous poster hash: 0965b...b4c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Forstår veldig godt skuffelsen din! Enkelte ganger må man snakke med store bokstaver og si at bursdagsgaver...de bør være personlige. Ihvertfall fra kjæresten!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har du lov til å være skuffet, men syntes det er dårlig av deg å ta med i samme slengen at du fikk kjøkken redskap av barna hans som du aldri kommer til å få bruk for.

Anonymous poster hash: 0965b...b4c

Hvorfor var det dårlig? Han som har valgt det ut, uten at de var med......? Ett kjøkkenredskap?

Anonymous poster hash: 52c2c...47e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er menn.

Husker for noen år siden at mamma fikk vaskemaskin til jul av pappa. Da kan man snakke bom-gave.

Forøvrig tviler jeg på at han har ønsket seg noe interiørting. Antageligvis har han bare jattet med deg om at den var fin og når bursdagen din kom har han husket på at du sa du likte den og kjøpt den til deg.

Jeg synes egentlig du høres litt utakknemlig ut...

Anonymous poster hash: 8e649...6a2

Det var han som pekte den ut i utgangspunktet, og jeg sa meg enig i at den hadde passet bra hjemme hos oss:-)

Anonymous poster hash: 52c2c...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er hans barn? At du i det hele tatt kommenterer hva du fikk av dem i den tonen sier jo litt.. De er BARN!

Poenget er jo at det er han som har vært i veien her. Noen tegninger de har laget hadde vært veldig mye mer koselig enn ett ubrukelig kjøkkenredskap pappan plukket ut...?

Anonymous poster hash: 52c2c...47e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Defintivt lov til å være skuffet, men litt mindre greit å si noe direkte. Jeg er av den oppfattning av at en skal få ting til seg selv personlig i gave, ikke fellesting. Det er jo ikke noe gøy å få ting en enten ikke vil ha/trenger eller ting som skal "deles på". Det synes jeg flere trenger å få med seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt hva det var. Om det var sånn at vi egentlig trengte/ønsket en ting snart, men det måtte en god del sparing til, så ville jeg nok blitt glad for å få det i gave i stedet.

Men om det var en ting vi uansett straks hadde spart opp til, ville jeg satt mer pris på noe annet.



Anonymous poster hash: e77f0...a1c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Forstår veldig godt skuffelsen din! Enkelte ganger må man snakke med store bokstaver og si at bursdagsgaver...de bør være personlige. Ihvertfall fra kjæresten!!

Den er jeg enig i. Jeg er så oppgitt og lei av damer som bare antar/regner med at kjæresten skal forstå hint. Og gjerne at de er tankelesere...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den er jeg enig i. Jeg er så oppgitt og lei av damer som bare antar/regner med at kjæresten skal forstå hint. Og gjerne at de er tankelesere...

De første rundene var ymting. Men når han spurte hva jeg ønsket, sa jeg kun dette smykket.

Anonymous poster hash: 52c2c...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt hva det var. Om det var sånn at vi egentlig trengte/ønsket en ting snart, men det måtte en god del sparing til, så ville jeg nok blitt glad for å få det i gave i stedet.

Men om det var en ting vi uansett straks hadde spart opp til, ville jeg satt mer pris på noe annet.

Anonymous poster hash: e77f0...a1c

Vi kjøpte det ikke da vi så den da det var litt lunkent igjen i felleskassa, men hadde kjøpt det ved neste lønn. Ikke den store oppsparingen...

Anonymous poster hash: 52c2c...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker selv rett etter jeg ble mor, og min heller kjøpte gaver til barnet, to-tre år på rad. Jeg har bursdag én dag i året og får gave fra max 2-3 personer, så da er det hyggelig om det er noe til meg. Og at jeg får noe jeg ønsker meg, så fremt det er en rimelig ting..

Anonymous poster hash: ac64b...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...