Gå til innhold

Råd mot tilstoppede talgkjertler!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele pannen og haka mi er plutselig helt ruglete av tilstoppede talgkjertler! Hvordan kan jeg få det bort? Typisk rett før skolestart...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hele pannen og haka mi er plutselig helt ruglete av tilstoppede talgkjertler! Hvordan kan jeg få det bort? Typisk rett før skolestart...

Skinoren salve på resept fra lege eller hudlege

Rensekremer fra apotek er også bra

Anonymous poster hash: 12b6e...c8a

Skrevet

Skinoren salve på resept fra lege eller hudlege

Rensekremer fra apotek er også bra

Hvilke rensekremer da? :)

Skrevet

Hvilke rensekremer da? :)

Bl.a: Eucerin sensitive skin Gentle cleansing wash.

Masser kremen inn i huden, tilfør litt vann og vasser litt til, skyll deretter av med vann, og smusset i poreåpningene er renset bort og porene er åpne. Mange velger å klemmer forsiktig med en ren bomullsdott for å få ut overskudds-talgen. Rens deretter lett med samme rensekrem for å få bort rester av talgen som er klemt ut. Bruk et ansiktsvann til slutt, som lukker porene.

Skinoren krem på resept er veldig effektiv (talget blir flytende og kommer lett ut og huden blir og ser mye renere ut etter få behandlinger. Aberela (den har fått nytt navn, og er også på resept) http://oslohudlegesenter.no/tretinoin-krem-rid-105.html

"tørker bort" på en måte overproduksjon av talg. Disse to kremene fikk jeg på resept fra hudlege, men fastlege kan også skrive resept på de. Svært effektiv behandling. Men man må følge råd om å være forsiktig med sol og bruke høy solfaktor mens behandlingen pågår og i lengre tid etter behandlingen. Det er også tråder om Aberela i forumet her.

Skrevet

Bl.a: Eucerin sensitive skin Gentle cleansing wash.

Masser kremen inn i huden, tilfør litt vann og vasser litt til, skyll deretter av med vann, og smusset i poreåpningene er renset bort og porene er åpne. Mange velger å klemmer forsiktig med en ren bomullsdott for å få ut overskudds-talgen. Rens deretter lett med samme rensekrem for å få bort rester av talgen som er klemt ut. Bruk et ansiktsvann til slutt, som lukker porene.

Skinoren krem på resept er veldig effektiv (talget blir flytende og kommer lett ut og huden blir og ser mye renere ut etter få behandlinger. Aberela (den har fått nytt navn, og er også på resept) http://oslohudlegesenter.no/tretinoin-krem-rid-105.html

"tørker bort" på en måte overproduksjon av talg. Disse to kremene fikk jeg på resept fra hudlege, men fastlege kan også skrive resept på de. Svært effektiv behandling. Men man må følge råd om å være forsiktig med sol og bruke høy solfaktor mens behandlingen pågår og i lengre tid etter behandlingen. Det er også tråder om Aberela i forumet her.

Hvilken av disse likte du best?

Anonymous poster hash: 0a954...fc5

Skrevet

Hvilken av disse likte du best?

Anonymous poster hash: 0a954...fc5

Rensekremen og Skinoren er de produktene jeg har brukt mest av de tre nevnte. I perioder holder det for meg å bruke kun rensekremen.

For mange vil det være nok å bruke kun en slik rensekrem

Skrevet

Rensekremen og Skinoren er de produktene jeg har brukt mest av de tre nevnte. I perioder holder det for meg å bruke kun rensekremen.

For mange vil det være nok å bruke kun en slik rensekrem

Rensekremen brukes alene morgen og kveld med hudvann etterpå som lukker porene, eller morgen og kveld (uten å bruke hudvann) før påføring av skinoren( morgen) og evt før påføring av Airol (kveld)

Skrevet

Tuusen takk for kjempe gode og ikke minst innholdsrike svar! Håper jeg kan få bukt med det nå! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...