Gå til innhold

Mitt regnskap - kjole ++++ på bryllupsdagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har regnet litt, og ble overrasket over hvor mye det jeg kommer til å bruke på å ta meg best mulig ut på bryllups dagen.

- Kjole: 2000 + 2000 for sydame

- Slør og tilbehør: 4000

- Sko, høye hæler og flate " i reserve" 1000

- Frisør: 2000

- Sminke: 500

- Vippextensions: 1000 + påfyll 500(?)

- Kunstige negler: 600, hvis jeg går for den jeg har snakket med.

- Parfyme: 500

- Undertøy og strømper: 1000

Til sammen: 15 100. Og en del av dette er "billig" i forhold til hva jeg har hørt andre betaler.

I tillegg skal jo brudgommen ha klær og sko, det kommer på minst 3000 (han har ikke handlet enda):

Og så har vi blomster, to knapphullsblomster og bukett til brudepike, det ble 700. Brudebuketten tar brudgommen seg av, så den aner jeg ikke hva kommer til å koste (heldigvis), så dyrt som dette er har jeg nesten lyst til å droppe brudebukett.

Det blir minst 20 000 for at vi skal ta oss bra ut. (Frisør til brudgommen er ikke regnet med, han justerer litt på tiden for sin faste klipp, så han er nyklippet til bryllupet.) Det er nesten halve budsjettet. :hakeslepp::hakeslepp::hakeslepp:



Anonymous poster hash: 647ca...44d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kutt falske vipper. Minst like fint med punktvipper.

Anonymous poster hash: 5e2f6...bd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du kan vel bruke en parfyme du har?

Uansett varer den lenge, så syns det blir feil å sette under budsjettet.

Anonymous poster hash: 5e2f6...bd0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt falske vipper. Minst like fint med punktvipper.

Anonymous poster hash: 5e2f6...bd0

Jeg ble frarådet falske vipper fordi tårer kan få dem til å løsne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble frarådet falske vipper fordi tårer kan få dem til å løsne.

Jeg kjenner ingen som har hatt det problemet (jobbet som make up artist), og hadde heller ikke problemet selv.

Jeg snakket om punktvipper og ikke vanlig remse, og da kan man evt ta den bort dersomden løsner, uten at det syns :)

Ta hvertfall IKKE extensions for første gang rett før - det er mange som reagerer på det. Test det evt en gang i forveien.

Anonymous poster hash: 5e2f6...bd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du kan vel bruke en parfyme du har?

Uansett varer den lenge, så syns det blir feil å sette under budsjettet.

Anonymous poster hash: 5e2f6...bd0

Jeg har en parfyme jeg liker, og som passer veldig godt til kjolen, men den er tom. Det er derfor jeg må kjøpe ny, men du har rett, den hører egentlig ikke hjemme under budsjettet.

Det samme kan sies om de flate skoene jeg har i reserve, det er vanlige, hvite sommersko, men som jeg venter til etter bryllupet med å ta i bruk til hverdags.

Anonymous poster hash: 647ca...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner ingen som har hatt det problemet (jobbet som make up artist), og hadde heller ikke problemet selv.

Jeg snakket om punktvipper og ikke vanlig remse, og da kan man evt ta den bort dersomden løsner, uten at det syns :)

Ta hvertfall IKKE extensions for første gang rett før - det er mange som reagerer på det. Test det evt en gang i forveien.

Anonymous poster hash: 5e2f6...bd0

Og kjøp eget lim til punktvippene, ikke bruk det som følger med. Det er ikke noe bra.

Anonymous poster hash: 5e2f6...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en parfyme jeg liker, og som passer veldig godt til kjolen, men den er tom. Det er derfor jeg må kjøpe ny, men du har rett, den hører egentlig ikke hjemme under budsjettet.

Det samme kan sies om de flate skoene jeg har i reserve, det er vanlige, hvite sommersko, men som jeg venter til etter bryllupet med å ta i bruk til hverdags.

Anonymous poster hash: 647ca...44d

Da har du spart inn litt på budsjettet der ;)

Anonymous poster hash: 5e2f6...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen som har hatt det problemet (jobbet som make up artist), og hadde heller ikke problemet selv.

Jeg snakket om punktvipper og ikke vanlig remse, og da kan man evt ta den bort dersomden løsner, uten at det syns :)

Ta hvertfall IKKE extensions for første gang rett før - det er mange som reagerer på det. Test det evt en gang i forveien.

Anonymous poster hash: 5e2f6...bd0

Jeg skal også ha extensions, men skal ta det noen uker i forveien for å teste hvordan det er.

Jeg trodde ikke det var vanlig å reagere på det, har fått vite at limet ikke er i kontakt med huden, og derfor ikke skaper allergireaksjon. Hva slags reaksjon er det snakk om? Går den over etter en tid, eller må extensionsene fjernes førs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ha extensions, men skal ta det noen uker i forveien for å teste hvordan det er.

Jeg trodde ikke det var vanlig å reagere på det, har fått vite at limet ikke er i kontakt med huden, og derfor ikke skaper allergireaksjon. Hva slags reaksjon er det snakk om? Går den over etter en tid, eller må extensionsene fjernes førs?

Det er dessverre en del som reagere ja.google det, så får du opp flere kjipe tilfeller.

Og pass på at du går til en som kan det. Mange som ikke er flinke.

Anonymous poster hash: 5e2f6...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du bruke hele 4000 kr på slør og tilbehør? Kan du ikke titte litt rundt på nettet om du finner rimeligere alternativ?
Må du til frisør? Må du ha falske vipper?

Mye kan man jo gjøre selv (det er iallefall min plan, jeg har et budsjett på 5000 kr som max)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en parfyme jeg liker, og som passer veldig godt til kjolen, men den er tom. Det er derfor jeg må kjøpe ny, men du har rett, den hører egentlig ikke hjemme under budsjettet.

Anonymous poster hash: 647ca...44d

Okai, nå dør jeg på meg her og MÅ bare spør! :geiper:

Hvordan i alle dager passer, eller passer ikke en parfyme til kjolen........????? :hoho::klo:

Ikke meningen å vere frekk eller noe, jeg bare ser ikke sammenhengen :) :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okai, nå dør jeg på meg her og MÅ bare spør! :geiper:

Hvordan i alle dager passer, eller passer ikke en parfyme til kjolen........????? :hoho::klo:

Ikke meningen å vere frekk eller noe, jeg bare ser ikke sammenhengen :) :)

Regnet med at noen kom til å kommentere det, ja. er visst ikke så vanlig å tenke at parfyme passer/ikke passer til klær. :laugh: Til en lett sommerkjole passer ikke tung, krydret parfyme noe særlig, og motsatt, til en litt "tung" kjole blir en lett blomsterduft for intetsigende.

Anonymous poster hash: 647ca...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du bruke hele 4000 kr på slør og tilbehør? Kan du ikke titte litt rundt på nettet om du finner rimeligere alternativ?

Må du til frisør? Må du ha falske vipper?

Mye kan man jo gjøre selv (det er iallefall min plan, jeg har et budsjett på 5000 kr som max)?

Jeg må ingenting, kunne fint klart meg uten slør, og kunne sikkert brukt smykker jeg har fra før/funnet noe billigere. Nå har jeg allerede kjøpt både slør og tilbehør, og er veldig fornøyd med det. Vi blir like godt gift uten frisør og falske vipper, men jeg har lyst til å få håret satt ordentlig opp av en proff (har hatt prøvetime, og ble veldig fornøyd med resultatet). Jeg kunne satt opp håret selv, men det ville ikke blitt like forseggjort og det ville blitt mye stress for meg på selve dagen. Og selvfølgelig, standardsvaret: Jeg gifter meg bare en gang. Å få håret satt opp hos frisør er noe jeg ofte har hatt lyst til, hvis jeg ikke gjør det på bryllupsdagen, når skulle jeg ellers gjort det?

Jeg skrev ikke for å klage, jeg ble bare litt overrasket over hvor mye det faktisk blir til sammen. Og med et forholdsvis "lite" bryllup går en stor del av budsjettet til klær og pynting. Jeg ville valgt samme kjole om vi skulle hatt 100 gjester også. :laugh:

Og før noen hugger hodet av meg som egoistisk og selvopptatt brud: Klær, sminke og frisør går ikke på bekostning av gjestene. Vi har invitert de vi har lyst til å dele dagen med, og sparer ikke inn på mat og alkohol for å kunne betale kjolen.

Anonymous poster hash: 647ca...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ingenting, kunne fint klart meg uten slør, og kunne sikkert brukt smykker jeg har fra før/funnet noe billigere. Nå har jeg allerede kjøpt både slør og tilbehør, og er veldig fornøyd med det. Vi blir like godt gift uten frisør og falske vipper, men jeg har lyst til å få håret satt ordentlig opp av en proff (har hatt prøvetime, og ble veldig fornøyd med resultatet). Jeg kunne satt opp håret selv, men det ville ikke blitt like forseggjort og det ville blitt mye stress for meg på selve dagen. Og selvfølgelig, standardsvaret: Jeg gifter meg bare en gang. Å få håret satt opp hos frisør er noe jeg ofte har hatt lyst til, hvis jeg ikke gjør det på bryllupsdagen, når skulle jeg ellers gjort det?

Jeg skrev ikke for å klage, jeg ble bare litt overrasket over hvor mye det faktisk blir til sammen. Og med et forholdsvis "lite" bryllup går en stor del av budsjettet til klær og pynting. Jeg ville valgt samme kjole om vi skulle hatt 100 gjester også. :laugh:

Og før noen hugger hodet av meg som egoistisk og selvopptatt brud: Klær, sminke og frisør går ikke på bekostning av gjestene. Vi har invitert de vi har lyst til å dele dagen med, og sparer ikke inn på mat og alkohol for å kunne betale kjolen.

Anonymous poster hash: 647ca...44d

Selvfølgelig er det lov å gjøre litt mer enn "normalen" når man gifter seg ;-)

For min del antok jeg at tråden var opprettet mer i "hvordan kan jeg spare inn litt" på disse postene, men hvis det ikke er slik, så burde det være helt okei å bruke den summen (så lenge du selv mener dere har råd til det). Men ja, det er fort ganske dyrt for en slik dag. Det er vel to grunner til at jeg ikke velger slikt, den ene fordi jeg synes det er så mye penger (kjiping), den andre fordi jeg bruker normalt lite sminke og dill, så jeg er redd for at hvis jeg kjører fullt ut den ene dagen blir det ikke meg (hvis det var logisk?).

Uansett, det viktigste er hva du ønsker og føler som er viktig den ene dagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har regnet litt, og ble overrasket over hvor mye det jeg kommer til å bruke på å ta meg best mulig ut på bryllups dagen.

- Kjole: 2000 + 2000 for sydame

- Slør og tilbehør: 4000

- Sko, høye hæler og flate " i reserve" 1000

- Frisør: 2000

- Sminke: 500

- Vippextensions: 1000 + påfyll 500(?)

- Kunstige negler: 600, hvis jeg går for den jeg har snakket med.

- Parfyme: 500

- Undertøy og strømper: 1000

Til sammen: 15 100. Og en del av dette er "billig" i forhold til hva jeg har hørt andre betaler.

I tillegg skal jo brudgommen ha klær og sko, det kommer på minst 3000 (han har ikke handlet enda):

Og så har vi blomster, to knapphullsblomster og bukett til brudepike, det ble 700. Brudebuketten tar brudgommen seg av, så den aner jeg ikke hva kommer til å koste (heldigvis), så dyrt som dette er har jeg nesten lyst til å droppe brudebukett.

Det blir minst 20 000 for at vi skal ta oss bra ut. (Frisør til brudgommen er ikke regnet med, han justerer litt på tiden for sin faste klipp, så han er nyklippet til bryllupet.) Det er nesten halve budsjettet. :hakeslepp::hakeslepp::hakeslepp:

Anonymous poster hash: 647ca...44d

Hvorfor i all verden skal du kle deg ut i bryllupet ditt?, hvorfor skal han gifte seg med en som ikke er som bruden? 15000 på deg og 3000 på han??? Han bør fortest mulig bare trekke seg fra dette. Det ender opp med skilsmisse uansett, så dette er bortkasta penger.

Anonymous poster hash: d2777...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal du kle deg ut i bryllupet ditt?, hvorfor skal han gifte seg med en som ikke er som bruden? 15000 på deg og 3000 på han??? Han bør fortest mulig bare trekke seg fra dette. Det ender opp med skilsmisse uansett, så dette er bortkasta penger.

Anonymous poster hash: d2777...b0b

Tusen takk for lykkeønskningene. Hvem har sagt jeg skal kle meg ut? Eller er det å pynte seg det samme som å kle seg ut i dine øyne? Han har sett meg trøtt i joggebukse og sminket og pyntet, og setter pris på den jeg er uansett.

Fordi jeg bruker mer penger på hår og kjole enn han, kommer det til å ende med skilsmisse? Tror faktisk det er ganske vanlig at brudens antrekk er dyrest. Uansett, vi vet ikke hvor mye antrekket hans kommer til å koste, vi har ikke kjøpt det enda. Kommer nok en del ekstra utgifter der også.

Burde hoppet over kommentaren din. Kjenner den såret og opprørte meg.

Anonymous poster hash: 647ca...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det lov å gjøre litt mer enn "normalen" når man gifter seg ;-)

For min del antok jeg at tråden var opprettet mer i "hvordan kan jeg spare inn litt" på disse postene, men hvis det ikke er slik, så burde det være helt okei å bruke den summen (så lenge du selv mener dere har råd til det). Men ja, det er fort ganske dyrt for en slik dag. Det er vel to grunner til at jeg ikke velger slikt, den ene fordi jeg synes det er så mye penger (kjiping), den andre fordi jeg bruker normalt lite sminke og dill, så jeg er redd for at hvis jeg kjører fullt ut den ene dagen blir det ikke meg (hvis det var logisk?).

Uansett, det viktigste er hva du ønsker og føler som er viktig den ene dagen :D

Fullstendig logisk. Har også vært inne på tanken, derfor var det viktig for meg å ha prøvetime i god tid.

Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å bruke så mye penger på slikt "dill", men så ble jeg innhentet av "du gifter deg bare en gang", og har bestemt meg for å slå til for fullt. (Faktisk er det brudgommen som har insistert på at vi skal ta løpet "fullt ut", jeg hadde først tenkt å bruke en kjole jeg hadde i skapet fra før.)

Anonymous poster hash: 647ca...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du spart inn litt på budsjettet der ;)

Anonymous poster hash: 5e2f6...bd0

Budsjettet ser penere ut, kontoen er like tom. :laugh:

Anonymous poster hash: 647ca...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...