AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #1 Skrevet 13. mai 2014 Har dere noen forslag til planter for ungkarer? Jeg er i perioder borte i forbindelse med jobb 2-3 uker i strekk, og trenger derfor planter som takler å gå lenge uten vann. Har allikevel lyst til å ha det litt grønt hjemme. Anonymous poster hash: 33d9f...9ab
Gjest Terra. Skrevet 13. mai 2014 #2 Skrevet 13. mai 2014 Yuccapalme, svigermors tunge og kaktuser. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #4 Skrevet 13. mai 2014 kaktus. Anonymous poster hash: a094b...924 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #6 Skrevet 13. mai 2014 http://www.klikk.no/bolig/hage/article536719.ece Anonymous poster hash: ed0b5...a3b 1
Gjest BettyBoop Skrevet 13. mai 2014 #7 Skrevet 13. mai 2014 Har dere noen forslag til planter for ungkarer? Jeg er i perioder borte i forbindelse med jobb 2-3 uker i strekk, og trenger derfor planter som takler å gå lenge uten vann. Har allikevel lyst til å ha det litt grønt hjemme. Anonymous poster hash: 33d9f...9ab falske 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #9 Skrevet 13. mai 2014 Orkideer bør ikke stå uten vann i mange uker, ellers tørker røttene og bladene inn. De bør ha jevn tilgang på litt vann. Anonymous poster hash: 166c8...202
Nautika Skrevet 13. mai 2014 #11 Skrevet 13. mai 2014 Orkideer bør ikke stå uten vann i mange uker, ellers tørker røttene og bladene inn. De bør ha jevn tilgang på litt vann.Anonymous poster hash: 166c8...202 Hvis man har en potte som det kan være vann i bunnen uten at røttene står i vann kan orkideer fint overleve uten å bli vannet. Vannet fordamper etterhvert. Jeg har aldri hatt en så fin orkide som da jeg forlot studiebyen i sommerferien og kom tilbake etter 2 mnd orkideer kan være kjedelige når de ikke er i blomst, så jeg ville ikke ha satset på det hvis du har lyst på noe som er dekorativt hele tiden. En sukkulent av noe slag kan jo passe. Aloe Vera er også nyttig i tillegg til å ikke kreve så mye
Sura Skrevet 13. mai 2014 #12 Skrevet 13. mai 2014 Zamioculcas er en sikker vinner hos meg. Jeg glemmer å vanne den i uker av gangen, og den dør aldri. 2
Emelisse Skrevet 13. mai 2014 #13 Skrevet 13. mai 2014 Vindusblad tåler en støyt og kan bli ganske store.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #14 Skrevet 13. mai 2014 Orkideer i selvvannende potte fra eva solo. Pottene får du kjøpt på f.eks. Jernia eller Kitchn. Anonymous poster hash: 61089...87f
Euphorbia Skrevet 14. mai 2014 #15 Skrevet 14. mai 2014 Zamioculcas og svigermors tunge som ble nevnt er bare helt RÅ. De overlever garantert, med mindre de blir vannet ihjel. Ellers har jeg noen favoritter Gullranke og sølvranke Hoya / porselensblomst (finnes i utrolig mange varianter) Peperomia ("rotterumpe") som et litt mindre alternativ (finnes også i veldig mange sorter) Aloe (mange forskjellige sorter) Ceropegia (hjerteranke) må ha mye sol, men tåler tørke utrolig godt. Cycas palmer (må også ha en del lys, men tåler fin tørke) Senecio (perler på snor)
absinthia Skrevet 14. mai 2014 #16 Skrevet 14. mai 2014 Bortsett fra de som en nevnt, kan jeg anbefale den selvsagte: Ungkarstrøst Et annet alternativ er å kjøpe en selvvannende blomsterpotte. - Det har ihvertfall jeg gode erfaringer med.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #17 Skrevet 14. mai 2014 http://www.klikk.no/bolig/hage/article536719.ece Anonymous poster hash: ed0b5...a3b Elefantfot er kult Og Aloe Vera. Orkideer trenger også lite vann, men problemet med de er at de ser så kjipe ut når de har avblomstret. Men det positive er at da kjøper du bare en falsk stilk med blomster på og setter i potta mens du venter på at den kommer opp på nytt Det gjør jeg med alle mine. Bare pass på at du kjøper en falsk som ser litt fin ut, ikke noe fra Nille eller Ikea for å si det sånn. Tror Plantasjen har noen greie, og jeg har kjøpt mine på Skeidar. De ser veldig ekte ut.En del blomsterbutikker selger også falske orkidekvaster som ser ganske så bra ut. Stikk de i potta og vann den som vanlig og så vil det begynne å vokse opp en ny stengel (klipp den gamle av ned til over det første leddet når den har avblomstret. Anonymous poster hash: b6b57...526
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå