AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Hei:'( jeg har så sykelig vondt i underlivet. Har to sår som svir noe så inni granskauen, og kjønnsleppene er sykt opphovna. Jeg greier ikke å gå på do fordi det svir og gjør så sykt vondt. Jeg greier nesten ikke å gå, sitte, eller noen ting. Det gjør så vondt at jeg griner:'( har hatt noe lignende før og legen sa det trolig var en soppinfeksjon, jeg brukte canesten og ble bedre etter 1-2 uker. Men det er MYE verre nå, og ble verre etter jeg brukte canesten krem (vet ikke om det var den det ble verre av, men det har iallefall blitt verre, så jeg har ikke brukt kremen siden igårmorgen!) Hva skal jeg gjøre for Å KOMME MEG PÅ DO? Ja, jeg vet jeg burde reise til legen. Men han kommer fortsatt ikke til å hjelpe meg å komme på do (jeg har aldri hatt det så jævlig før!!)Anonymous poster hash: 1a70b...863
~white lady~ Skrevet 3. mars 2014 #2 Skrevet 3. mars 2014 (endret) For å få tisse her og nå- fyll ei spruteflaske (type Imsdal eller lignende) med lunkent vann tilsatt litt grønnsåpe, spre kjønnsleppene så mye som mulig og sprut forsiktig vann mot urinrøret mens du tisser. Det vil lindre. Ellers ville jeg uansett ringt legen. Endret 3. mars 2014 av ~white lady~ 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #3 Skrevet 3. mars 2014 For å få tisse her og nå- fyll ei spruteflaske (type Imsdal eller lignende) med lunkent vann tilsatt litt grønnsåpe, spre kjønnsleppene så mye som mulig og sprut forsiktig vann mot urinrøret mens du tisser. Det vil lindre. Ellers ville jeg uansett ringt legen. Det e så jævlig at jeg er redd for å prøve ting som kan lindre. Det er så sykt jævlig at jeg aller helst vil bli lagt i koma til det er bra igjen.Anonymous poster hash: 1a70b...863
~white lady~ Skrevet 3. mars 2014 #5 Skrevet 3. mars 2014 Har det kommet så plutselig da? Du må iallefall få gått på do. Prøvd heller med ei balje med lunkent grønnsåpevann, som du setter stumpen oppi. Urin svir mot sår hud, lunkent vann lindrer. 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #6 Skrevet 3. mars 2014 Jeg hadde lignende problem for noen år siden. Jeg måtte inn i dusjen og spyle meg med iskaldt vann mens jeg tisset. Det bedøvet området. Ikke gå med truse, eller trange bukser og hold deg unna barberhøvelen en stund framover. Jeg fikk også en salve mot fotsopp som funket mye bedre enn canesten. (Jeg reagerte også kraftig på canesten). Husker desverre ikke hva den salven het, men var reseptfri og mørkegrønn, og måtte ligge i kjøleskapet ved bruk. Om du har badekar så kan du fylle opp med godt varmet vann og litt grønnsåpe, og ligg der en stund. Jeg lover det kommer til å lindre og du klarer å slappe av litt Kjøp deg noe smertestillende og hold ut! Anonymous poster hash: 449d7...09e
susisusi19 Skrevet 3. mars 2014 #7 Skrevet 3. mars 2014 Jeg hadde lignende problem for noen år siden. Jeg måtte inn i dusjen og spyle meg med iskaldt vann mens jeg tisset. Det bedøvet området.Ikke gå med truse, eller trange bukser og hold deg unna barberhøvelen en stund framover. Jeg fikk også en salve mot fotsopp som funket mye bedre enn canesten. (Jeg reagerte også kraftig på canesten). Husker desverre ikke hva den salven het, men var reseptfri og mørkegrønn, og måtte ligge i kjøleskapet ved bruk.Om du har badekar så kan du fylle opp med godt varmet vann og litt grønnsåpe, og ligg der en stund. Jeg lover det kommer til å lindre og du klarer å slappe av litt :)Kjøp deg noe smertestillende og hold ut! Anonymous poster hash: 449d7...09e Jeg prøvde å "bade" i grønnsåpe igår, det hjalp dessverre ikke for meg.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #8 Skrevet 3. mars 2014 Har det kommet så plutselig da? Du må iallefall få gått på do. Prøvd heller med ei balje med lunkent grønnsåpevann, som du setter stumpen oppi. Urin svir mot sår hud, lunkent vann lindrer. Syntes det er så feil at folk skal anbefale å bruke grønnsåpe utenom å si det at det skal være grønnsåpe uten furunål! Det står også bakpå, fikk klar beskjed av lege og undersøke det før jeg brukte det. Aner ikke hvorfor, så derfor er det kanskje lurt at du også gjør det.. Men Lilleborg grønnsåpe funker! Det har jeg brukt mange ganger. Anonymous poster hash: 929ce...9f9 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #9 Skrevet 3. mars 2014 RING legen asap, forklar situasjonen. Det er ikke farlig å ringe dit. Anonymous poster hash: 4fbf1...de6 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #10 Skrevet 3. mars 2014 Tiss i dusjen med strålen vendt mot underlivet. Ring legen. Høres ut som herpes. Anonymous poster hash: 58f1c...0d1 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #11 Skrevet 3. mars 2014 Jeg hadde samme problemet som deg i et halvår, det viste seg at det var sopp. Men det var bare åpne sår, og ikke samme "symptomer", kom til en gynekolog som så med en gang at var sopp, tok også bakterieprøver osv. også fikk jeg sterke medisiner som hjalp. Canesten hjalp meg ikke i det hele tatt, derfor trodde legen det kunne være noe annet, så jeg har smurt med både det ene og det andre uten at det hjalp... Og som de andre sier, bruk vann til mens du tisser, det er ikke godt å ha dusjstrålen på det, men jeg var så ekkel at jeg fylte opp en stor bolle (vet ikke hva det heter, balje?) som jeg fylte med vann og satt nedi mens jeg tissa.. Bare vaske seg igjen etterpå. Men husk at så "mye" vann er med på å tørke ut huden også.. Anonymous poster hash: ffe98...b80
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #12 Skrevet 3. mars 2014 Tiss i dusjen med strålen vendt mot underlivet. Ring legen. Høres ut som herpes. Anonymous poster hash: 58f1c...0d1 Tenkte det samme! Anonymous poster hash: 7d032...64e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #13 Skrevet 3. mars 2014 Jeg har hatt det likt, for min del var det sopp (selv om det både kan høres ut og føles som herpes.) Det jeg gjorde når jeg måtte tisse, var å tippe fremover og lene meg på hendene mens jeg var på do, så urinen ikke kom borti de såre områdene. Anonymous poster hash: 3b8a2...f19
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #14 Skrevet 3. mars 2014 Jeg har hatt det likt, for min del var det sopp (selv om det både kan høres ut og føles som herpes.) Det jeg gjorde når jeg måtte tisse, var å tippe fremover og lene meg på hendene mens jeg var på do, så urinen ikke kom borti de såre områdene. Anonymous poster hash: 3b8a2...f19 Endelig noen som ikke maser om herpesgreia, jeg har hatt dette lignende før og det var ikke herpes da og er ikke herpes nå selv om det kan høres ut som det. Bare det å prøve å tisse, uansett hvilken måte jeg prøver å gjøre det på er DRITSKUMMELT, for hvis det kommer urin på såret så svir det så mye at jeg begynner å grine. Har ikke vært på do i hele dag..Anonymous poster hash: 1a70b...863
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #15 Skrevet 3. mars 2014 Endelig noen som ikke maser om herpesgreia, jeg har hatt dette lignende før og det var ikke herpes da og er ikke herpes nå selv om det kan høres ut som det. Bare det å prøve å tisse, uansett hvilken måte jeg prøver å gjøre det på er DRITSKUMMELT, for hvis det kommer urin på såret så svir det så mye at jeg begynner å grine. Har ikke vært på do i hele dag..Anonymous poster hash: 1a70b...863 Men du må nesten få tisset, så du ikke blir dårligere. For egen del så blir i alle fall jeg mer utsatt for UVI om jeg ikke får i meg nok væske, og med det ikke får renset systemet. Det holder med én infeksjon om gangen ... Anonymous poster hash: 3b8a2...f19
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #16 Skrevet 3. mars 2014 Jeg hadde lignende problem for noen år siden. Jeg måtte inn i dusjen og spyle meg med iskaldt vann mens jeg tisset. Det bedøvet området.Ikke gå med truse, eller trange bukser og hold deg unna barberhøvelen en stund framover. Jeg fikk også en salve mot fotsopp som funket mye bedre enn canesten. (Jeg reagerte også kraftig på canesten). Husker desverre ikke hva den salven het, men var reseptfri og mørkegrønn, og måtte ligge i kjøleskapet ved bruk.Om du har badekar så kan du fylle opp med godt varmet vann og litt grønnsåpe, og ligg der en stund. Jeg lover det kommer til å lindre og du klarer å slappe av litt :)Kjøp deg noe smertestillende og hold ut! Anonymous poster hash: 449d7...09e Dactacort, heter den kremen i hvit/grønn tube Den dreper sopp, men har også kortison i seg, som hjelper mot hevelsen. Men det er sannsynlig at soppinfeksjonen også er inni skjeden. Kan ikke legen skrive ut Diflucan tablett(er) til deg? Det er sikkert for vondt å bruke stikkpiller.Anonymous poster hash: 306fb...ba8 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #17 Skrevet 3. mars 2014 Jeg har hatt det likt, for min del var det sopp (selv om det både kan høres ut og føles som herpes.) Det jeg gjorde når jeg måtte tisse, var å tippe fremover og lene meg på hendene mens jeg var på do, så urinen ikke kom borti de såre områdene. Anonymous poster hash: 3b8a2...f19 Tror du akkurat redda blæra mi fra å sprekke. Tipset ditt hjalp utrolig mye! Jeg bada først i grønnsåpebad for å lindrr smertene før jeg turte å gå på do. Lente meg så langt framover som jeg kunne og tissa. Det svei litt, men hjalp så utroooolig mye!! Den ene kjønnsleppa mi er så hoven at det ser ut som den snart sprekker, og den er illrød. Hvis jeg er verre i morgen så tror jeg at jeg doper meg ned, no kiddin. Har sittet rolig på en stol i hele dag og sett på tv.Anonymous poster hash: 1a70b...863 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #18 Skrevet 3. mars 2014 Tror du akkurat redda blæra mi fra å sprekke. Tipset ditt hjalp utrolig mye! Jeg bada først i grønnsåpebad for å lindrr smertene før jeg turte å gå på do. Lente meg så langt framover som jeg kunne og tissa. Det svei litt, men hjalp så utroooolig mye!! Den ene kjønnsleppa mi er så hoven at det ser ut som den snart sprekker, og den er illrød. Hvis jeg er verre i morgen så tror jeg at jeg doper meg ned, no kiddin. Har sittet rolig på en stol i hele dag og sett på tv.Anonymous poster hash: 1a70b...863 Men så dra til legen da... Anonymous poster hash: 5db39...5db
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #19 Skrevet 3. mars 2014 Men så dra til legen da... Anonymous poster hash: 5db39...5db Får se imorgen. Er jeg verre eller ikke har noen tegn til bedringer, så reiser jeg. Er jeg bedre så holder jeg meg hjemme.Anonymous poster hash: 1a70b...863
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #20 Skrevet 3. mars 2014 Hva pokker er vitsen med å råde folk til å dra til legen når de ikke gidder? Virker som det er samme ts som i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=816597 Anonymous poster hash: ed286...ff8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå