AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #1 Skrevet 16. desember 2013 Jeg har et spørsmål jeg føler meg litt teit som stiller: Jeg er en mann på 42 som har møtt en fantastisk kvinne. Jeg har ikke barn, hun har 3 og er i tillegg eldre enn meg. Barna er 18 + og bor straks ikke hjemme lenger. Hun har stor forståelse for mitt ønske om barn, men kan ikke få flere selv. Hun er ganske bestemt på at hun ikke tror jeg vil kunne falle helt til ro uten barn. Jeg vet sannelig ikke selv. Jeg har ikke engang behov for å se for meg et liv uten henne - jeg har ikke hatt det så uanstrengt bra noensinne. Det jeg kunne tenke meg er et partnerskap med en annen kvinne som trenger en far. Helst 50% samvær - men beggars can't be choosers. Er det noen som har erfaring med en slik ordning? Høres det totalt uansvarlig ut? Anonymous poster hash: e1f1a...41c
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #2 Skrevet 16. desember 2013 Om hun kunne fått flere barn, ville hun da ha prøvd? Eller er hun lut lei nattevåk og foreldremøter? Jeg synes ordningen du skisserer ikke høres bra ut for barnet sin del, selv om den sikkert er flott for dere voksne. Har dere undersøkt mulighet for adopsjon? Anonymous poster hash: fd22e...15e 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #3 Skrevet 16. desember 2013 Hun er ikke lei barn. Vi ville stillt opp 100%, også om det ble snakk om mer enn 50%. Ja, barn bør jo få mor og far som elsker hverandre, men vi vet jo at det ikke alltid er tilfelle de gjør. Anonymous poster hash: e1f1a...41c
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #4 Skrevet 16. desember 2013 Hun er redd for å elske deg og så miste deg. Du må ikke ta det hun sier bokstavelig. Ikke lek med tanken å få barn med en annen dame, det høres veldig urealistisk ut, og du bygger bare opp under redselen til din utkårede. Anonymous poster hash: 6e2e0...f23 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #5 Skrevet 16. desember 2013 Les innlegget mitt. Hun er 45 og har 3 barn fra før. Hun er i god form, men jeg kan ikke presse på for barn. Vi har en åpen og ærlig dialog - hun driver ikke med spill, ikke jeg heller. Hun vet jeg har tenkt på dette og hadde ikke hatt noe i mot å være med. Hun er redd for å elske deg og så miste deg. Du må ikke ta det hun sier bokstavelig. Ikke lek med tanken å få barn med en annen dame, det høres veldig urealistisk ut, og du bygger bare opp under redselen til din utkårede. Anonymous poster hash: 6e2e0...f23 Anonymous poster hash: e1f1a...41c 1
Nordvesta Skrevet 16. desember 2013 #6 Skrevet 16. desember 2013 Beklager, men det høres ut som er svært dårlig idè - ikke minst for barnet 8
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #7 Skrevet 16. desember 2013 Ja. kanskje det. Ser at en del kvinner får seg barn med donorfar. Men det å ha en ordentlig far er en enda dårligere ide? Beklager, men det høres ut som er svært dårlig idè - ikke minst for barnet Anonymous poster hash: e1f1a...41c 1
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2013 #8 Skrevet 16. desember 2013 Hun er ikke lei barn. Vi ville stillt opp 100%, også om det ble snakk om mer enn 50%. Ja, barn bør jo få mor og far som elsker hverandre, men vi vet jo at det ikke alltid er tilfelle de gjør. Anonymous poster hash: e1f1a...41c Hvorfor i helvete skulle en annen kvinne gi deg den familien du vil ha; med en annen kvinne? Hva får hun ut av det? 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #9 Skrevet 16. desember 2013 Hvem av de snakker du om? Vi har det utrolig bra sammen. Hun kan ikke få barn. Jeg forstår heller ikke aggresjonen her. Hvorfor i helvete skulle en annen kvinne gi deg den familien du vil ha; med en annen kvinne? Hva får hun ut av det? Anonymous poster hash: e1f1a...41c
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2013 #10 Skrevet 16. desember 2013 Hvem av de snakker du om? Vi har det utrolig bra sammen. Hun kan ikke få barn. Jeg forstår heller ikke aggresjonen her. Anonymous poster hash: e1f1a...41c Jeg tenker på den damen du skal smelle på tjukken og som skal la deg leke familie med dama 50% av året. 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #11 Skrevet 16. desember 2013 Ungen kommer til å bli en kasteball. Det er langt bedre for ungen å ha en stabil familie. Jeg nevnte adopsjon tidligere - hva tenker dere om det? Anonymous poster hash: fd22e...15e 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #12 Skrevet 16. desember 2013 Jeg ser kvinner få barn med donor. Noen kunne kanskje tenke seg et samarbeid om oppfølgingen av barnet? Er det så fjernt å tenke seg? Jeg tenker på den damen du skal smelle på tjukken og som skal la deg leke familie med dama 50% av året. Anonymous poster hash: e1f1a...41c 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #13 Skrevet 16. desember 2013 Stabilitet er det beste. Gitt at det er en del som likevel velger å få barn alene eller via andre ordninger ville jeg likevel høre om det fantes andre med erfaringer på dette feltet. Ungen kommer til å bli en kasteball. Det er langt bedre for ungen å ha en stabil familie. Jeg nevnte adopsjon tidligere - hva tenker dere om det? Anonymous poster hash: fd22e...15e Anonymous poster hash: e1f1a...41c
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2013 #14 Skrevet 16. desember 2013 Jeg ser kvinner få barn med donor. Noen kunne kanskje tenke seg et samarbeid om oppfølgingen av barnet? Er det så fjernt å tenke seg? Anonymous poster hash: e1f1a...41c Ja.
Gjest Riskjeks Skrevet 16. desember 2013 #15 Skrevet 16. desember 2013 Synes det høres ut som en dårlig idé. Da bør du heller bli kjæreste med en kvinne du kan få barn med. Man kan ikke alltid få i pose og sekk. Dette høres ut som en kjempeutfordring for forholdet deres. Jeg er ikke prinsipielt i mot slike avtaler om å få barn, men da bør begge parter være single, eller det er snakk om homofile/lesbiske. En heterofil mann i forhold med en heterofil kvinne få barn med en annen kvinne enn henne han er sammen med? Dårlig, dårlig idé. Det samme om man bytter om på kjønnene forresten. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #16 Skrevet 16. desember 2013 Hvorfor er det mer riktig at begge er single? Eller at de er homofile/lesbiske? Min kjæreste føler seg for gammel for en ny graviditet. Dette hadde altså vært bedre om jeg ikke var sammen med henne?Jeg har vansker for å se forskjellen her. Synes det høres ut som en dårlig idé. Da bør du heller bli kjæreste med en kvinne du kan få barn med. Man kan ikke alltid få i pose og sekk. Dette høres ut som en kjempeutfordring for forholdet deres. Jeg er ikke prinsipielt i mot slike avtaler om å få barn, men da bør begge parter være single, eller det er snakk om homofile/lesbiske. En heterofil mann i forhold med en heterofil kvinne få barn med en annen kvinne enn henne han er sammen med? Dårlig, dårlig idé. Det samme om man bytter om på kjønnene forresten. Anonymous poster hash: e1f1a...41c
Gjest Riskjeks Skrevet 16. desember 2013 #17 Skrevet 16. desember 2013 Hvorfor er det mer riktig at begge er single? Eller at de er homofile/lesbiske? Min kjæreste føler seg for gammel for en ny graviditet. Dette hadde altså vært bedre om jeg ikke var sammen med henne?Jeg har vansker for å se forskjellen her. Anonymous poster hash: e1f1a...41c Forskjellen er utfordringen dette medfører for forholdet deres! Ser du virkelig ikke det selv? Tenk deg at situasjonen hadde vært omvendt. Hun skulle avle barn med en annen mann mens hun var i et forhold med deg. Jeg kan i alle fall se for meg en haug med problemer med sjalusi, usikkerhet osv. 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #18 Skrevet 16. desember 2013 Hva med surrogati? Her må du gjøre mye research da, mange kvinner som blir utnyttet. Er adopsjon et alternativ? Jeg ser mange er negative til hva det vil gjøre med forholde til kvinnen du er sammen med, men det er jo noe dere må betemme sammen, du sier jo at ingen av dere driver spill. Så lenge man er ærlig med hverandre er jeg ikke i mot alternative måter å bli foreldre på. Så er det jo barnet selv da, og kaste-ball argumentet. Tja, de aller fleste ekteskap går jo i oppløsning som det er, og man pakke kofferten og pendler mellom mor og far, rmen folk klarer seg nå fint fordet. Og jo bedre forholdet mellom bio mor og bio far er, jo bedre. Anonymous poster hash: 0d32f...101
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #19 Skrevet 16. desember 2013 Hvorfor ikke prøve å bli fosterforeldre. Det er et stort behov for fosterhjem. For å kunne adoptere som par må en være gift. Anonymous poster hash: dce71...466 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #20 Skrevet 16. desember 2013 Min kjæreste føler seg for gammel for en ny graviditet. Anonymous poster hash: e1f1a...41c Hun er altså i stand til å få barn, men foretrekker at noen andre tar belastningen en graviditet vil medføre? Det er ikke noe godt utgangspunkt. Anonymous poster hash: fd22e...15e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå