Gå til innhold

Hvor lenge kan utesteder spille høy musikk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg bor midt i sentrum i en by, og de siste dagene har det vært veldig mye støy fra et utested. På mandag holdte de på til klokken 3, i går til 02:30 og nå har de begynt igjen, og kommer sikkert til å holde på utover natta.

Det er ganske irriterende, for selv om det er flere kvartaler unna så er musikken så høy at jeg ikke får til å sove om natta. Det jeg lurer på er hvor lenge de har lov til å spille så høy musikk?

Det har aldri vært sånn før, men det ødelegger for meg når jeg ikke får sove før klokken 2 hver natt.

Kan jeg sende inn klage? Og til hvem evt? Politiet eller det utestedet?

Det er et ganske chabby utested, og dørvakten kommer fra et ganske chabby firma også om det skal ha noe å si.

Anonymous poster hash: f82d6...d38
Videoannonse
Annonse
Skrevet

i sentrum har de lov til å holde på til halv 4

Anonymous poster hash: 1c301...44e
Skrevet

i sentrum har de lov til å holde på til halv 4

Anonymous poster hash: 1c301...44e

Seriøst? Så høyt at folk ikke får sove? De andre utestedene spiller jo ikke så høyt.

Skrevet

Seriøst? Så høyt at folk ikke får sove? De andre utestedene spiller jo ikke så høyt.

Det er litt av bakdelen med å bo midt i sentrum, men om støynivået måles til å være ulovlig høyt kan det gjøres noe med.

Anonymous poster hash: 19c7b...020

Skrevet

Du må bare sende inn klage. Utestedene må følge strenge retningslinjer for hvor mange desibel de kan spille, så om du skriver en klage blir det nok sjekket opp om disse overholdes.

• Liker 1
Skrevet

Du må bare sende inn klage. Utestedene må følge strenge retningslinjer for hvor mange desibel de kan spille, så om du skriver en klage blir det nok sjekket opp om disse overholdes.

Ja. forundrer meg at de får lov til å spille så høyt på hverdager. Om det faktisk er lov så får jeg holde ut til kjæresten finner seg leilighet og så får jeg flytte inn der.

Skrevet

Det er dessverre en av ulempene med å bo midt i byen, men det du kan gjøre, som flere her skriver, sende inn klage. Det var et diskotek her som måtte stenges på grunn av dårlig lydisolering. De ble påordret til å holde retningslinjene, men da kostnadene for dette ble for dyrt, stengte diskoteket.

Anonymous poster hash: f95fb...5fa
Skrevet

Det er dessverre en av ulempene med å bo midt i byen, men det du kan gjøre, som flere her skriver, sende inn klage. Det var et diskotek her som måtte stenges på grunn av dårlig lydisolering. De ble påordret til å holde retningslinjene, men da kostnadene for dette ble for store, stengte diskoteket.

Endret på grunn av en feil :)

Skrevet

Det er dessverre en av ulempene med å bo midt i byen, men det du kan gjøre, som flere her skriver, sende inn klage. Det var et diskotek her som måtte stenges på grunn av dårlig lydisolering. De ble påordret til å holde retningslinjene, men da kostnadene for dette ble for dyrt, stengte diskoteket.

Okei, takk! Men kan man ikke klage til politiet da? Eller må jeg gå bort dit med en skriftlig klage? Om jeg klager til politiet så vil vel dem ta det videre til utestedet, og da er det kanskje større sannsynlighet for at de slutter?

Skrevet

Er ikke så lurt å bo i nærheten av utesteder da.

• Liker 1
Skrevet

Er ikke så lurt å bo i nærheten av utesteder da.

Når man er student så kan man ikke akkurat plassere hybelhusene der man vil, og du kan fortelle meg hvordan jeg skal ha råd til å kjøpe en leilighet til noen millioner. Jeg har bodd her i ett år og har aldri hatt problemer med dette før.

• Liker 1
Skrevet

Ja. forundrer meg at de får lov til å spille så høyt på hverdager. Om det faktisk er lov så får jeg holde ut til kjæresten finner seg leilighet og så får jeg flytte inn der.

Hvorfor ikke flytte nå? Alene?

Anonymous poster hash: 2d352...786

Skrevet

Jeg blir like forundret hver gang jeg hører om folk som tror at de kan bo midt i byen og slippe bråk.

:heks:

• Liker 2
Skrevet

Er ikke det forskjellig fra kommune til kommune? Ved sommertid får utestedene her servere til 02.30 og 03.00 skal lokalene være tømt og stille. På vinterstid stenger serveringen 02.00 og det skal være tømt 02.30.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...