Gjest Skogkar Skrevet 13. mai 2013 #1 Skrevet 13. mai 2013 Med fare for å høres ut som Carrie - har det blitt slik at de politisk korrekte trakasserer de som stiller spørsmålstegn ved saker og ting som rører seg i samfunnet? Jeg føler at mitt "rykte", om jeg skulle ha ett, her inne nesten er høyreekstrem kvinnehater? Dette til tross for at jeg aldri har skrevet direkte hatefulle og/eller rasistiske innlegg. Det gjelder forsåvidt noen andre her inne også. Det er vel en ti-tolv stykker, mange med svært gode og reflekterte innlegg setter spørsmålstegn ved etablerte "sannheter", og det eneste de blir møtt med er "kvinnehater", "rasist" og "horekunde" - ref. tråden om prostitusjon . Spør man hvorfor man møtes med personangrep så får man som svar; "fordi du er det" punktum. Om dette er måten digitale nabokjerringer skal operere på, så blir jeg litt skremt. Om man tar meg selv som eksempel så er jeg engasjert i (denne rekkefølgen) miljø, teknologikritikk, næringsliv, økonomi, mediakritikk og innvandring. Da er det ganske surrealistisk å bli kalt nazist og rasist av feige anonyme brukere. Ikke at jeg tar meg nær av det, men det er MEG - hva med andre? Kanskje ikke alle tar det like pent som meg? Forstår dere som driver personangrep og slikt at det eneste dere bidrar til er polarisering? Hver gang dere latterliggjør eller møter påstander og argumenter fra f.eks innvandringskritikere med hån og personkarakteristikker forkledd som mindre vellykkede argumenter så driver dere kanskje usikre Stian på sytten lenger ned i grumsehelvete? Jeg er ganske sikker på at budskapet post 22/7 var at vi skulle få et mer åpent samfunn, hvor vi møtte meningsmotstandere til saklig og vennlig debatt, fremfor å fråde rundt munnen hver gang noen skrev noe vi ikke likte. Trist å si det, men på dette forumet så er det liberalistene og de høyrevridde som argumenterer best. PK`erne virker låst, vrir seg unna spørsmål og avslutter som regel med ad hominem. Kanskje et hjertesukk, så får vi se om det første svaret blir; "OK" eller "Hva vil du?" eller noe i den duren. 8
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2013 #2 Skrevet 14. mai 2013 Med fare for å høres ut som Carrie - har det blitt slik at de politisk korrekte trakasserer de som stiller spørsmålstegn ved saker og ting som rører seg i samfunnet? Jeg føler at mitt "rykte", om jeg skulle ha ett, her inne nesten er høyreekstrem kvinnehater? Dette til tross for at jeg aldri har skrevet direkte hatefulle og/eller rasistiske innlegg. Det gjelder forsåvidt noen andre her inne også. Det er vel en ti-tolv stykker, mange med svært gode og reflekterte innlegg setter spørsmålstegn ved etablerte "sannheter", og det eneste de blir møtt med er "kvinnehater", "rasist" og "horekunde" - ref. tråden om prostitusjon . Spør man hvorfor man møtes med personangrep så får man som svar; "fordi du er det" punktum. Om dette er måten digitale nabokjerringer skal operere på, så blir jeg litt skremt. Om man tar meg selv som eksempel så er jeg engasjert i (denne rekkefølgen) miljø, teknologikritikk, næringsliv, økonomi, mediakritikk og innvandring. Da er det ganske surrealistisk å bli kalt nazist og rasist av feige anonyme brukere. Ikke at jeg tar meg nær av det, men det er MEG - hva med andre? Kanskje ikke alle tar det like pent som meg? Forstår dere som driver personangrep og slikt at det eneste dere bidrar til er polarisering? Hver gang dere latterliggjør eller møter påstander og argumenter fra f.eks innvandringskritikere med hån og personkarakteristikker forkledd som mindre vellykkede argumenter så driver dere kanskje usikre Stian på sytten lenger ned i grumsehelvete? Jeg er ganske sikker på at budskapet post 22/7 var at vi skulle få et mer åpent samfunn, hvor vi møtte meningsmotstandere til saklig og vennlig debatt, fremfor å fråde rundt munnen hver gang noen skrev noe vi ikke likte. Trist å si det, men på dette forumet så er det liberalistene og de høyrevridde som argumenterer best. PK`erne virker låst, vrir seg unna spørsmål og avslutter som regel med ad hominem. Kanskje et hjertesukk, så får vi se om det første svaret blir; "OK" eller "Hva vil du?" eller noe i den duren. Helt enig, god betraktning. PK'ere trenger jo ikke argumentere så mye, de har jo den korrekte mening, og kan da konsentrere seg om å sette merkelapper på vi som våger å si imot. "Rasist" ser det ut som om er den 'rette' betegnelsen på alle som ikke bare er uenig i innvandringsspørsmål, men som tillater seg i det hele tatt å ha en mening om spørsmålet, som ikke følger PK-manifestet. Altså, dersom du mener at innvandringen til Norge bør begrenses, da er du selvsagt "rasist" Men dersom du tillater deg å mene, idet du sier deg enig i at Norge kan og skal ta imot flyktninger som trenger beskyttelse, at innvandrere må integreres på en bedre måte, ja da er du også "rasist". Eneste måte, å unngå rasist-stemplet på, er å synge med på PK-sangen om hvor berikende innvandringen er, og om hvordan alle problemer (som egentlig ikke eksisterer) forbundet med innvandring er "rasistenes" skyld.
Gjest Skogkar Skrevet 14. mai 2013 #3 Skrevet 14. mai 2013 Jepp. Jeg forstår ikke hvorfor det å være i mot innvandring har noe med rasisme å gjøre. Rasisme er at man vurderer et menneske som mindre verdt enn seg selv grunnet hudfarge. At man er i mot globalisme og frie grenser har da vel ingenting med det å gjøre. Men slik har det blitt. Om du ikke er for fri flyt og den nye verden hvor alle bare skal kunne bo akuratt hvor de vil så er du rasist. Om du stiller spørsmålstegn ved om det kan bli en potensiell kræsj mellom kulturer og folk ved en så dramatisk vekst i folketall på bakgrunn av at det ALLTID har blitt det tidligere i historien. Når man da ser skremmende tegn på at ja, det kan det, så ser jeg på det som ens plikt å opplyse og gjerne overdrive litt også - som en motvekt til PK-tyranniets overdrivelser andre veien. Men til syvende og sist får folk bestemme selv. Jeg forstår ikke hva de venstreekstreme er så redde for at de må ty til drittslenging. Er de rett for at vi får rett? Eller er de redd for at vi, med mindre de prøve å trykke oss ned i søla, skal blomstre ut i full Breivik? Merklig logikk dog. For om det er NOE som ville ha gjort at folk gikk "the full Breivik", så er det jo nettop som et resultat av fullstendig indignasjon og latterliggjøring. Ble vi ikke enige etter 22/7 at åpenhet var det viktigste, for da hadde aldri Breivik blitt skapt? Eller er de venstreekstreme mest opptatt av å nettop skape en Breivik til? 3
Silfen Skrevet 14. mai 2013 #4 Skrevet 14. mai 2013 Jeg har aldri kalt deg noe som helst, men ja, du virker mer enn gjennomsnittet (det snittet jeg kjenner iallfall) opptatt av diverse ting, i dine innlegg, som kan føre på vei mot en del karakteristikker. Dog skal det vel en del til for å være høyreekstrem, men jeg oppfatter deg forbi kun høyre. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #5 Skrevet 14. mai 2013 Mens jeg bare vil at du skal ta meg med på tur i fjellet! Telt og fiske og gnagsår og sånn. Så kan vi krangle og sloss i fred og ro. Anonym poster: 9616a3624c250506afc72413503d9235 1
Gamerfrue Skrevet 14. mai 2013 #6 Skrevet 14. mai 2013 Jeg opplever at det å ha en mening her inne er som å danse på en knivegg - hvis du ikke stryker enkelte personer med hårene, risikerer du å bli stemplet som usympatisk, ignorant, hoven, eller andre, mer krydrede synonymer. 3
Gjest Skogkar Skrevet 15. mai 2013 #7 Skrevet 15. mai 2013 Jeg har aldri kalt deg noe som helst, men ja, du virker mer enn gjennomsnittet (det snittet jeg kjenner iallfall) opptatt av diverse ting, i dine innlegg, som kan føre på vei mot en del karakteristikker. Dog skal det vel en del til for å være høyreekstrem, men jeg oppfatter deg forbi kun høyre. Men jeg er ikke en gang høyremann. Om jeg er NOE innenfor en politisk retning så er jeg for en blanding av sosialisme og anarki. Jeg er for kollektivisme, men privatlivets rett, og retten til å gjøre som man vil så lenge det ikke skader andre er minst like viktig. Jeg er også sterkt i mot globalisme, noe som er typisk for venstresiden. Jeg er miljømann som er typisk venstre. Også er jeg i mot innvandring, men det må man også være om man er i mot globalisering. Så det er vel bare det at det er venstrepartiene som ikke er venstre nok, men hykleriske. Mens jeg bare vil at du skal ta meg med på tur i fjellet! Telt og fiske og gnagsår og sånn. Så kan vi krangle og sloss i fred og ro. Anonym poster: 9616a3624c250506afc72413503d9235 Og pule?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #8 Skrevet 15. mai 2013 Men jeg er ikke en gang høyremann. Om jeg er NOE innenfor en politisk retning så er jeg for en blanding av sosialisme og anarki. Jeg er for kollektivisme, men privatlivets rett, og retten til å gjøre som man vil så lenge det ikke skader andre er minst like viktig. Jeg er også sterkt i mot globalisme, noe som er typisk for venstresiden. Jeg er miljømann som er typisk venstre. Også er jeg i mot innvandring, men det må man også være om man er i mot globalisering. Så det er vel bare det at det er venstrepartiene som ikke er venstre nok, men hykleriske. Og pule? Ja, selvfølgelig! Anonym poster: 9616a3624c250506afc72413503d9235
edderkoppdame Skrevet 16. mai 2013 #9 Skrevet 16. mai 2013 Men jeg er ikke en gang høyremann. Om jeg er NOE innenfor en politisk retning så er jeg for en blanding av sosialisme og anarki. Jeg er for kollektivisme, men privatlivets rett, og retten til å gjøre som man vil så lenge det ikke skader andre er minst like viktig. Jeg er også sterkt i mot globalisme, noe som er typisk for venstresiden. Jeg er miljømann som er typisk venstre. Også er jeg i mot innvandring, men det må man også være om man er i mot globalisering. Så det er vel bare det at det er venstrepartiene som ikke er venstre nok, men hykleriske. Pussig. Du minner om kjæresten min.
Gjest Skogkar Skrevet 16. mai 2013 #10 Skrevet 16. mai 2013 (endret) Pussig. Du minner om kjæresten min. Hva vil du ha til middag i dag kjære? Beklager at du måtte finne ut, på dette viset, at kjæresten din er en såkalt sint ung mann på nett. Endret 16. mai 2013 av Skogkar
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #11 Skrevet 16. mai 2013 If it looks like a duck, quacks like a duck and walks like a duck, it's a duck! Anonym poster: 9cd53b5b13355a469338cc6a378fc798
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå