Gå til innhold

Hvorfor poster folk som AB? (Delt fra "Å ikke plusse anonyme")

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Samaysa
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at man burde stå for det man har skrevet, og når man skriver med anonymbruker hele tiden, viser dette at man ikke kan stå for det man skriver.

Unntaket er i de trådene der folk diskuterer personlige problemer og ikke ønsker å bli gjenkjent.

Fortell meg hvordan i all verden du kan vite at vi som bruker AB ikke kan stå for det vi skriver?

Det er ingen større selvfølge at du kan stå for det du skriver som at jeg kan det, med mindre du legger ut fullt navn og bilde.

Anonym poster: 2161ea8287bebd5badeda7520a7ac868

• Liker 12
Gjest Beano
Skrevet

Jeg synes at man burde stå for det man har skrevet, og når man skriver med anonymbruker hele tiden, viser dette at man ikke kan stå for det man skriver.

Unntaket er i de trådene der folk diskuterer personlige problemer og ikke ønsker å bli gjenkjent.

Stå for det man har skrevet? AB #20 kom med et bra svar.

Det er mange gode grunner til å skrive som AB:

- Dette er et forum og ikke alle ønsker at rykte til brukernavnet sitt skal bli ødelagt fordi man har en litt annen mening enn andre.

- Man slipper å få stygge kommentarer retter mot brukeren sin hvis flere personer er uenige.

- Slipper PM

- Og hvis man vil være frekk i skjul er AB funksjonen veldig bra å ha.

• Liker 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Samaysa
  • Liker 5
Gjest Beano
Skrevet (endret)

Hvis man ikke kan si det man mener under eget brukernavn fordi man er redd for at ryktet skal bli ødelagt, da tør man jo heller ikke å stå for det man mener.

Bare fordi jeg poster i AB av og til betyr ikke at jeg ikke står for mine meninger. Jeg har kanskje lagt ut info i ulike tråder som kan gi andre brukere en idé av hvem jeg er og hvor jeg bor. Jeg vil være redd for at de vil klare å knytte den info opp til meg.

Så lenge man står for sine meninger i realiteten, syntes jeg at det spiller en liten rolle om man velger AB på KG.

Endret av Beano
  • Liker 12
Skrevet (endret)

.

Endret av Samaysa
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ikke kan si det man mener under eget brukernavn fordi man er redd for at ryktet skal bli ødelagt, da tør man jo heller ikke å stå for det man mener.

Hvis du ikke kan si det du mener under fullt navn med vegdlagt bilde, da tør du jo heller ikke å stå for det du mener.

Regner selvfølgelig med at du ikke heter Samasya og ser klin lik ut som Mary Kate, så da venter jeg i spenning på ditt fulle navn sammen med et ansiktsportrett.

• Liker 6
Gjest uAnonymbruker
Skrevet (endret)

Tror det Samaysa mener er at, med en brukerprofil, så kan folk holde deg ansvarlig for alt du sier. Skriver du som AB, så kan du slenge så mye drit du bare orker, og si så mye piss du bare klarer, uten at det påvirker synet folk har på deg på forumet.

Ulempen med AB er at mange ikke legger noen tyngde i det du skriver, fordi dritt oftest slenges under AB-funksjonen.

Jeg gidder ikke ta imot gode råd og tips fra en person som har såret meg i en annen tråd, og jeg kan ikke skille AB-brukere fra hverandre, så da driter jeg mere eller mindre i hele røkla. Med mindre svaret er virkelig virkelig iøyenfallende.

Samme med folk med profilbilde, er det en som slenger mye dritt etter meg, så gidder ikke jeg ta til meg noe personen sier, og fordi jeg gjennkjenner vedkommende, så vet jeg konkret hvem jeg skal styre unna. Er en person med profil hyggelig mot meg, så er det en person jeg i større grad lytter til og lar meg inspirere av.

Endret av uAnonymbruker
  • Liker 8
Skrevet (endret)

.

Endret av Samaysa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver alltid som AB. Grunnen er ikke at jeg ikke kan stå for meningene mine, men fordi jeg ikke ønsker å skape noen form for relasjoner til brukere her inne (og med tanke med alt det dramaet som til tider oppstår i forumet og som blir dratt utover hele KG, så priser jeg meg lykkelig for at jeg (nesten) alltid skriver som AB).

Anonym poster: 1afbf77be8827747a1b567d7428bb838

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tror det Samaysa mener er at, med en brukerprofil, så kan folk holde deg ansvarlig for alt du sier. Skriver du som AB, så kan du slenge så mye drit du bare orker, og si så mye piss du bare klarer, uten at det påvirker synet folk har på deg på forumet.

Det stemmer jo ikke helt da. Det er veldig mange brukere her som stadig klager og hater på AB funksjonen. Forskjellen blir jo da at alle vi som bruker AB blir dratt under samme kam, og dømt på samme grunnlag - altså hatet mot AB. Og du skriver jo også lengre ned her at "og jeg kan ikke skille AB-brukere fra hverandre, så da driter jeg mere eller mindre i hele røkla".

Tror at enkelte (ikke nødvendigvis deg) her burde innse snart at dette er et ANONYMT diskusjonforum som ikke er ment som noe annet enn det.

Hvert og et innlegg uansett hvem som skriver det har en verdi i seg selv.

Og da lurer jeg på hvorfor Samaysa skulle ha noe behov for å holde andre brukere ansvarlig for hva de tidligere har skrevet. Man kan fint endre mening om en ting, og gjerne kan det også være situasjonsbetinget hvordan man svarer på en kanskje nogenlunde lik situasjon, uten at det betyr at man er en hykler.

Men det gikk opp noe for meg når du nå skrev dette, og det er at de som stadig jabber om at AB ikke kan stå for det de skriver, er de samme som stadig føler behov for å komme inn i en tråd og skal holde enkelte brukere ansvarlig for hva de sa for 8 måneder siden.

Jeg driter i om du sa at yndlingsfargen din var blå i juli 2012 mens du i dag hevder at den er rosa. Jeg er fullt inneforstått med at du er en voksen person som selv velger hva du vil skrive her på forumet, og at jeg ikke har noe med hvorfor du velger å gi forskjellige svar på samme problemstilling. Dette regner jeg med at du kan avgjøre helt selv.

Ulempen med AB er at mange ikke legger noen tyngde i det du skriver, fordi dritt oftest slenges under AB-funksjonen.

Jeg gidder ikke ta imot gode råd og tips fra en person som har såret meg i en annen tråd, og jeg kan ikke skille AB-brukere fra hverandre, så da driter jeg mere eller mindre i hele røkla. Med mindre svaret er virkelig virkelig iøyenfallende.

Samme med folk med profilbilde, er det en som slenger mye dritt etter meg, så gidder ikke jeg ta til meg noe personen sier, og fordi jeg gjennkjenner vedkommende, så vet jeg konkret hvem jeg skal styre unna. Er en person med profil hyggelig mot meg, så er det en person jeg i større grad lytter til og lar meg inspirere av.

Hva er så ille med å ta i mot råd fra noen du ikke ønsker råd fra? Er ikke et godt råd et godt råd uansett? Skjønner godt at man unngår enkelte av brukerene som gir en vondt i magen (på ene eller andre måten), men hva så, om denne brukeren gir deg et godt råd under AB?

Tror for øvrig at mye av drittslengingen under AB gjøres av kjente brukere og kanskje også de man ser på som sine forumvenner. Og jeg tror ikke disse i like stor grad skriver så mange av de gode AB innleggene. Tror de fint lar være å huke av for AB når de har gode innlegg å komme med.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tror for øvrig at mye av drittslengingen under AB gjøres av kjente brukere og kanskje også de man ser på som sine forumvenner. Og jeg tror ikke disse i like stor grad skriver så mange av de gode AB innleggene. Tror de fint lar være å huke av for AB når de har gode innlegg å komme med.

Her deler jeg samme oppfatning som deg, og som har bidratt til at AB-brukerne får et (ufortjent) frynsete rykte fordi en bruker, som til vanlig skriver med sitt brukernavn, feiger ut og trykker på AB-knappen når man skal være ubehagelig mot andre brukere, eller enda verre: brukere de har en eller annen form for relasjon med.

Skulle gjerne ha hørt fra en bruker (gjerne under AB) fortelle hvorfor de trykker på AB-knappen når de skal slenge litt dritt, istedenfor å gjøre det med brukernavnet, som de til vanlig skriver med.

Gjest uAnonymbruker
Skrevet

Her deler jeg samme oppfatning som deg, og som har bidratt til at AB-brukerne får et (ufortjent) frynsete rykte fordi en bruker, som til vanlig skriver med sitt brukernavn, feiger ut og trykker på AB-knappen når man skal være ubehagelig mot andre brukere, eller enda verre: brukere de har en eller annen form for relasjon med.

Skulle gjerne ha hørt fra en bruker (gjerne under AB) fortelle hvorfor de trykker på AB-knappen når de skal slenge litt dritt, istedenfor å gjøre det med brukernavnet, som de til vanlig skriver med.

Eller anonymebrukere som alltid er anonyme fordi de ikke er her for å gjøre annet enn å slenge dritt, opprette trolletråder og forfølge brukere. Må jo ha med de også i forklaringen din.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden har jo sporet fullstendig av i retning den gamle AB-debatten, takket være Samaysa.

Men siden det nå er blitt slik (igjenigjenigjen:roll:) kan jeg så gjerne bidra med min grunn for å poste anonymt: Jeg begynte med det etter å ha blitt stalket en stund av en bruker med nick. Jeg rapporterte og sendte PMer til admin, men uten at det hjalp (og uten at brukeren som stalket under fullt nick fikk noen reaksjon).

Så skyld ikke alt dere ikke liker her på AB-funksjonen, sier jeg bare.

Anonym poster: 9ec6f1b478c06b232eede339b620260f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Eller anonymebrukere som alltid er anonyme fordi de ikke er her for å gjøre annet enn å slenge dritt, opprette trolletråder og forfølge brukere. Må jo ha med de også i forklaringen din.

Hvorfor så defensiv? Selvsagt er jeg klar over denne problemstillingen, men det er utenfor tema.

Skrevet

Et par stykker som har slengt dritt til meg som AB i flere tråder har senere sendt meg personlige meldinger for å fortelle at det var dem - og slenge mer dritt selvfølgelig. Gjerne drita fulle. De har hatt få innlegg under brukernavn, og vært like usmakelige både som AB og med brukernavn. :vetikke:

Det betyr selvsagt ikke at jeg tror at alle som skriver som AB er usmakelige, og jeg har absolutt ikke noe imot AB-funksjonen. Det plager meg heller ikke at jeg kanskje plusser en som tidligere har skrevet noe helt idiotisk - det er innlegget jeg plusser, ikke personen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Et par stykker som har slengt dritt til meg som AB i flere tråder har senere sendt meg personlige meldinger for å fortelle at det var dem - og slenge mer dritt selvfølgelig. Gjerne drita fulle. De har hatt få innlegg under brukernavn, og vært like usmakelige både som AB og med brukernavn. :vetikke:

Det betyr selvsagt ikke at jeg tror at alle som skriver som AB er usmakelige, og jeg har absolutt ikke noe imot AB-funksjonen. Det plager meg heller ikke at jeg kanskje plusser en som tidligere har skrevet noe helt idiotisk - det er innlegget jeg plusser, ikke personen.

Det var en merkelig ting å gjøre. Det første som slår meg, er at de som gjorde dette, er oppmerksomhetssøkende.

Dog er jeg ikke like generøs som deg mht. din siste avsnitt, jeg har fått aversjoner mot et par brukere, og lar være å plusse dem selv om innlegget hadde gjort seg fortjent til den type belønning.

AnonymBruker
Skrevet

Å herregud, hva er vitsen... Mye tragiske folk, man må jo nesten bare synes synd på dem.

Men likevel, etter slike eksempler som ditt og alt dette dramaet som foregår her inne, så har mange brukere fortsatt null forståelse for at man velger å være her under AB.

Jeg lurer på om mange her inne faktisk liker å være en del av dramaet som til stadighet oppstår her inne. Om man selv skyr dette samt forfølgelse hvorfor har man ikke da full forståelse for oss som gjør alt for å unngå å havne i disse situasjonene?

Dette er ikke rettet mot deg Cathrine88.

Jeg selv bruker KG til å diskutere og ønsker ikke noe videre hodebry med dette stedet ut over den tiden jeg leser og skriver her.

Gjest uAnonymbruker
Skrevet

Hvorfor så defensiv? Selvsagt er jeg klar over denne problemstillingen, men det er utenfor tema.

never mind. Har både rapportert dine, mine og forrige ABs innlegg for avsporing.

AnonymBruker
Skrevet

never mind. Har både rapportert dine, mine og forrige ABs innlegg for avsporing.

Hvorfor det :klo: ? Ok, det sporet av, men det kommer stadig vekk stikk i retning AB funksjonen slik som samaysa gjorde nå, så hvorfor ikke ta diskusjonen i en nogenlunde passende tråd? Kanskje moderator heller vil dele opp trådene, dette er jo tydeligvis noe som er behov for å diskuteres, med tanke på at dette med bruk av AB kommer opp i alle mulige tråder.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...