Gå til innhold

Truet med utkastelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bli kastet ut på grunn av at det ikke er helt ryddig der du bor? Altså det er ikke mugg,matrester, seigt på gulv og flater. Men litt normalt støv i vinduer, og små møkk/STØV på gulvet. Helt vanlig forresten, ikke som går inn her med sko så er ikke så ille. Huseier sa nemlig at om jeg ikke ryddet opp her så ble jeg kastet ut nå. I oppvaskkommen stod tre askjetter, to kniver, tre glass og to bakeboller (ganske små) På benken stod te boksen min, kaffemaskin, matboksen min og to poser med et halvt brød i hver - nytt - ikke mugg. Har også et ''fin fat'' som er rundt å står på andre benken med en kakeboks oppå seg. Gulvet var ikke sånn møkkete at det fester seg når du f.eks går uten sokker.

Anonym poster: 2b1cda55a02ac4c4f8530a5dd6ff4f0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke normalt. Så enten er det du som lyver og har det mer møkkete enn hva du forteller, eller så er det huseier som ønsker deg ut av en annen grunn.

• Liker 7
Skrevet

Du kan ikke bli kastet ut for å ikke ha det strøkent nei. Det kan hende det ligger andre ting bak, som gjør at huseier vil ha deg ut? Kanskje h*n vil leie ut til noen andre fks. familie eller venner. Kanskje h*n har funnet ut at h*n kan få mer for leiligheten enn hva h*n fikk da dere skrev kontrakt.

Anonym poster: ba2e79d9d0146e56a3f2c657141ad193

• Liker 1
Skrevet

Hm, det er noe uggent i mosen.

Det er noen som lyver men hvem er det?

Anonym poster: 5cac759c31c34c06f3e30ed704c5c434

• Liker 1
Skrevet

Kan man bli kastet ut på grunn av at det ikke er helt ryddig der du bor?

Nei. Skitt og rot er ikke gyldig oppsigelsegrunn.

Du har uansett krav på en gyldig, skriftlig oppsigelse.

Det står blandt annet her: http://www.huseierne.no/boligsporsmal/juridisk-hjelp/husleie/avslutning-av-leieforhold/

FORMKRAV TIL OPPSIGELSEN

Oppsigelsen må fylle flere formkrav for å være gyldig:

1. Oppsigelsen må være skriftlig.
  2. Oppsigelsen må være begrunnet.
  3. Oppsigelsen må opplyse om at leier kan protestere skriftlig til utleier innen en måned etter at han har mottatt oppsigelsen og dersom han ikke protesterer innen fristen, taper han retten til å påberope seg at oppsigelsen er i strid med loven etter husleieloven § 9-8, og at utleier i så fall kan begjære tvangsfravikelse etter tvangsfullbyrdelsesloven § 13-2 tredje ledd bokstav c.

Anonym poster: ef69db82323ee59971feaee45683a9dd

• Liker 1
Skrevet

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=722537

La ut bilder her jeg av boligen min. De stedene han mente var så mye møkk at han kunne kaste meg ut, tok bildene nå rett etter han dro så har ikke rukket å ryddet eller noe her på denne tiden.

Jeg har klaget på strømmen, og naboer her. Det tok han seg veldig nær av vet jeg. Naboer som holder fest hver helg, og bråker til alle døgnets tider. Jeg sa at om det ikke ble noe forandring ringte jeg politiet ved neste fest som holdt støynivået oppe etter elleve om kvelden.

Anonym poster: 17e85086fe7eec9aef82efd78e688870

• Liker 3
Skrevet

Mener da selv at det ikke er for møkkete til at det trues med utkastelse om det ikke ble ryddet. Ikke noe muggene matrester, seige overflater eller masse synlig søppel og møkk.

Skrevet

Noen andre som har noen formeninger om det? Setter pris på all tilbakemelding.

Skrevet

Spar på bildene og drit i han. Høres ut som om han vil kaste deg ut uten grunn,men da bare klager du tilbake.

Anonym poster: f0b305e94c6b9625e1e31df4ec39b34a

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer litt på hvorfor huseier var inne i leiligheten din? Hadde du invitert ham inn? Ellers hadde han vel ikke noe der å gjøre...

• Liker 5
Skrevet

Jeg har klaget på strømmen her. Den går hele tiden, har en kamerat som er elektriker som var å så på dette her for litt siden. Det er koblet helt feil,så jeg sa at dette måtte ordnes. Også mye fukt i leiligheten, så jeg er redd dette vil bli mugg om det ikke blir bedre. Det grunnet av ventilene ikke fungerer.

Skrevet

Det der er ikke noe utkastelsegrunn nei. Det er jo bare smuler. Men hva med områder der det ikke er flislagt gulv? Har han noe grunn til å være bekymret for eventuell parkett og våte sko for eksempel?

Anonym poster: 879d9c901df4b3b65390acca7d2feeeb

Skrevet

Det er absolutt ingen oppsigelsesgrunn fra hans side. Han kan ikke kaste deg ut på det grunnlaget. Pluss han har da vel ingenting med hvor rotet du har det på kjøkkenbenken din, så lenge det ikke utgjør noe skader så har han ingenting med det å gjøre.

Og for å være helt ærlig kan jeg ikke se helt hvor det var så møkkete på gulvet.. :klo:

Han kommer ikke langt med det derre, hvis han trurer en gang til så gi han beskjed om at det ikke er noe reelt oppsigelsesgrunnlag han kommer med!

Og print ut lover og regler for han, og bildene så har du det hele på det rene! ;)

Men når alt det er sagt så hadde jeg personlig vurdert å finne meg ett nytt sted å bo, med en sånn utleier, så vet du aldri hva han er i stand til... ;)

Anonym poster: 33e173158e735560e83a954a38a6869b

• Liker 1
Skrevet

Det der er ikke noe utkastelsegrunn nei. Det er jo bare smuler. Men hva med områder der det ikke er flislagt gulv? Har han noe grunn til å være bekymret for eventuell parkett og våte sko for eksempel?

Anonym poster: 879d9c901df4b3b65390acca7d2feeeb

Fliser over alt her.

Akkurat. Jeg går da barbeint her uten at noe fester seg. Smulene er fra frokosten før jobb idag, da jeg ga beskjed om at jeg bare var hjemom en tur og ikke har fått ryddet fordi jeg egentlig er på jobb fikk jeg et surt ansikt og beskjed om at det ikke var godt nok. Her skal det være strøkent!

Skrevet

Det er absolutt ingen oppsigelsesgrunn fra hans side. Han kan ikke kaste deg ut på det grunnlaget. Pluss han har da vel ingenting med hvor rotet du har det på kjøkkenbenken din, så lenge det ikke utgjør noe skader så har han ingenting med det å gjøre.

Og for å være helt ærlig kan jeg ikke se helt hvor det var så møkkete på gulvet.. :klo:

Han kommer ikke langt med det derre, hvis han trurer en gang til så gi han beskjed om at det ikke er noe reelt oppsigelsesgrunnlag han kommer med!

Og print ut lover og regler for han, og bildene så har du det hele på det rene! ;)

Men når alt det er sagt så hadde jeg personlig vurdert å finne meg ett nytt sted å bo, med en sånn utleier, så vet du aldri hva han er i stand til... ;)

Anonym poster: 33e173158e735560e83a954a38a6869b

Ikke sant. Jeg driver å ser etter et nytt sted. Er ikke helt ok dette her egentlig :) Samtidig liker jeg å ha et godt forhold til huseieren, og slik ligger det ikke ann nå!

En meget sint dame her nå! Min samboer og jeg har holdt sammen siden Februar i fjor. Men før sommer ferien var det litt for mye for oss og vi bestemte oss for å være venner. Han rotet da litt med en annen som tydeligvis fikk en del følelser for han. Etter en måneds tid forstod vi at dette ikke fungerte og vi flyttet sammen igjen. For oss har forholdet bare blitt sterkere av dette, men denne andre damen er ikke like fornøyd. Hun brukte mange måneder på å prøve å ødelegge mellom oss. Noe som til våres fordel ikke fungerte, og kun gjorde vårt forhold bedre.

Nå fikk jeg en telefon fra en kamerat, min huseier er hennes farfar. Rart mannen da ikke liker meg? Dama har snakket dritt om oss opp etter ørene på han de siste ukene etter hun fant ut at det var vi som leide her. Trodde det å leie av noe var samme som på jobb, at privatlivet på den måten ikke skulle blandes inn. Han jobber i et uteleieselskap, så dette er hans jobb. Makan!

Skrevet

Ikke sant. Jeg driver å ser etter et nytt sted. Er ikke helt ok dette her egentlig :) Samtidig liker jeg å ha et godt forhold til huseieren, og slik ligger det ikke ann nå!

En meget sint dame her nå! Min samboer og jeg har holdt sammen siden Februar i fjor. Men før sommer ferien var det litt for mye for oss og vi bestemte oss for å være venner. Han rotet da litt med en annen som tydeligvis fikk en del følelser for han. Etter en måneds tid forstod vi at dette ikke fungerte og vi flyttet sammen igjen. For oss har forholdet bare blitt sterkere av dette, men denne andre damen er ikke like fornøyd. Hun brukte mange måneder på å prøve å ødelegge mellom oss. Noe som til våres fordel ikke fungerte, og kun gjorde vårt forhold bedre.

Nå fikk jeg en telefon fra en kamerat, min huseier er hennes farfar. Rart mannen da ikke liker meg? Dama har snakket dritt om oss opp etter ørene på han de siste ukene etter hun fant ut at det var vi som leide her. Trodde det å leie av noe var samme som på jobb, at privatlivet på den måten ikke skulle blandes inn. Han jobber i et uteleieselskap, så dette er hans jobb. Makan!

Da har du grunnen han der... makan til oppførsel altså! En bitter eks skal ikke kunne holde på slik.

Anonym poster: ba2e79d9d0146e56a3f2c657141ad193

Skrevet

Ingenting av det her er relevant.

Utleier kan ikke si deg opp på et slikt grunnlag (rot og skitt). Basta!

Anonym poster: ef69db82323ee59971feaee45683a9dd

• Liker 2
Skrevet

Hva gjør jeg da når han truer med å si meg opp? Syntes dette ble veldig vanskelig egentlig. Jeg har vært hyggelig og grei mot han. Betaler husleie, holder det faktisk ryddig nok både inne og ute, det flyter ikke i møkk her, jeg er stille i helgene og hverdagene, aldri masse besøk her. Etter klokken elleve på kvelden slår jeg til og med ned lyden på tven masse, selv om naboene rundt fester og bærer seg hver helg.

Skrevet (endret)

Dette har han overhodet ikke noe med.

Jobber han i et utleieselskap tar du formelt kontakt med selskapet og forteller om hendelsen, og sier fra om at du ønsker kontakt med noen andre.

Endret av Wolfmoon
  • Liker 2
Skrevet

Dette har han overhodet ikke noe med.

Jobber han i et utleieselskap tar du formelt kontakt med selskapet og forteller om hendelsen, og sier fra om at du ønsker kontakt med noen andre.

Han og konen eller datteren som driver selskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...