Gå til innhold

Hvorfor er det så mange norske menn som skaffer seg Thai koner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste at dette topper statistikken når det gfjelder nordmenn som importerer ektefeller fra utlandet. Det er visst flest menn som importerer koner fra Thailand. Hadde jo forventet at det var innvandrere som importerte ektefeller fra eget land, men det var visst helt feil.

Hvorfor er det slik egentlig? Altså at norske menn velger å få seg Thai koner? Er det fordi de ikke klarer å finne seg damer i Norge? Eller er det noe annet som ligger bak?

Anonym poster: 5a7b43fd32a9a232087beeca9f3172aa

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det slik egentlig? Altså at norske menn velger å få seg Thai koner? Er det fordi de ikke klarer å finne seg damer i Norge? Eller er det noe annet som ligger bak?

Ser ut som du klart å velge en grunn allerede og venter på at andre også støtter den. lol

• Liker 3
Skrevet

Er det jeg har hørt andre si bare... Så hadde jeg lest om noen men som sa nettopp dette. Det var en stakkarslig dansk mann som ikke klarte å finne dame i Danmark og han gikk for å prøve lykken i Thailand. Er glad han fant seg dame tilslutt, han så jo veldig snill ut... Om jeg hadde visst helt sikker hvilken grunn det var så hadde jeg nok ikke postet her. Er bare nyskjerrig!

Skrevet

Hun så jo ut som Pamela Anderson! Hvem sier at norske kvinner vil ha mindre sex enn thailandske eller russiske kvinner? Skjønner ikke hvor hun får det fra...

• Liker 1
Skrevet

Norske kvinner er jo fulle av urealistiske krav og forventninger formidlet av tussete tv-serier og ukeblader og makeover-hysteri osv. Disse kravene kan aldri innfris irl, derfor ender det også med brudd og masse surr i etterkant. Tror nok dette er viktigste årsak.

Bitter mann, jada, klok og bitter.

Skrevet

Fordi de liker damer bedre enn rivjern.

• Liker 4
Skrevet

De norske mennene finner seg damer i Thailand av akkurat de samme grunnene som de norske kvinnene finner seg menn i Egypt, Kurdistan osv. De stygge looserne finner seg ektefelle i utlendet (meg inkludert, lol).

Anonym poster: 20deaf69ecf69392f80d306ba9ea42d1

• Liker 4
Skrevet

Fordi mange norske kvinner har tatt likestillingen litt vel "for langt", dermed i hjemmet også. De vil ha full jobb, barn, hus og mann, men de klager så bustad fyker hvis de må gjøre husarbeid og lage middag.

Hilsen en kvinne

Skrevet

Fordi mange norske kvinner har tatt likestillingen litt vel "for langt", dermed i hjemmet også. De vil ha full jobb, barn, hus og mann, men de klager så bustad fyker hvis de må gjøre husarbeid og lage middag.

Hilsen en kvinne

Nei, de som finner seg kone i Thailand er de som ikke greier å få seg dame i Norge. Det vil si at de må til thailand og kjøpe seg en.

Anonym poster: 988605e24e6f3e76f953cbcb6ee7bfa2

• Liker 11
Gjest Bolsjevidkun
Skrevet (endret)

Jeg leste at dette topper statistikken når det gfjelder nordmenn som importerer ektefeller fra utlandet. Det er visst flest menn som importerer koner fra Thailand. Hadde jo forventet at det var innvandrere som importerte ektefeller fra eget land, men det var visst helt feil.

Jeg kunne godt ha "importert" en kone fra Øst-Asia. Ikke hvem som helst, så klart, det måtte jo være noen man faktisk kan fungere sammen med og være ordentlig glad i. Men det er absolutt noe jeg vurderer for fremtiden en gang, gitt at jeg da kanskje kan bo i Øst-Asia i ett års tid og bli kjent med noen på en skikkelig måte (er skeptisk til dette med nettbruder).

Hvorfor? Er det fordi jeg ikke har sjans på norske damer og må "ta til takke" med noe annet? Nei, det vil jeg ikke si. Men noen hunk er jeg ikke og jeg vasser ikke akkurat i tilbud (det forventer jeg ikke heller), men jeg har nå sjans på norske damer i ny og ne jeg også.

Men jeg simpelthen ELSKER asiatiske damer. Syns de er de vakreste damene på denne jord, og jeg liker også jevnt over gemyttet deres og verdiene deres. Jeg liker at de ikke er så ødelagt av vestlig romantisisme som det vi er (inkl. meg selv). Jeg liker at de elsker meg også. Ja, seriøst. Jeg er alltid populær blant asiatiske damer, av en eller annen merkelig grunn. Og da snakker jeg om asiatiske damer her i Norge, som kanskje har skilt seg fra en tidligere norsk ektemann og har alt det materielle de trenger. Det virker som at de oppfatter meg som snill og respektfull, uten at jeg behøver å jobbe noe særlig for å bli oppfattet sånn. Dersom jeg forsøker å komme i snakk med en singel asiatisk dame på byen, blir jeg ALLTID behandlet fint.

I min verden får øst-asiatiske damer automatisk 2-3 ekstrapoeng på skalaen fra en til ti (for å si det på en overfladisk måte). Ut ifra måten de behandler meg på og reagerer på mitt nærver, tolker jeg det også sånn at mange av dem ser på meg på samme måte. Kanskje det ikke er så utenkelig at det finnes en eller annen god mix mellom vestlige menn og asiatiske damer sånn sett? For norske damer er jeg kanskje en 5'er eller en 6'er, mens for asiatiske damer virker det som at de kanskje anser meg som en 7'er eller en 8'er. Ihvertfall føles det sånn utifra måten de behandler meg på.

Kanskje det har noe med måten jeg oppfører meg på også. Kanskje jeg er mer "ridderlig" overfor asiatiske feminine damer enn det jeg er overfor litt mer maskuline norske damer. Jeg vet ikke. Har ihvertfall alltid vært svak for asiatiske jenter, helt siden jeg først begynte å kikke på jenter. Så det kan hende jeg rett og slett behandler dem bedre, at det er derfor jeg føler jeg får mer respons, eller at jeg utstråler litt mer selvtillit i deres nærvær.

Det har ihverfall ikke noe med noe hat mot norske kvinner å gjøre, eller en generell sjanseløshet. Tror rett og slett bare at vestlige menn og øst-asiatiske kvinner er en god mix, at man får en del kred for ting man kanskje ellers ikke ville fått kred for og at de gjør det samme. Det finnes vel sikkert sånne mixer for norske damer også, vil jeg tro? Norske damer og amerikanske/britiske menn kanskje? Har ihvertfall merket meg at mange menn fra andre land, også andre vestlige land, er helt på tuppa etter norske damer og at norske damer gjerne også er helt på tuppa etter dem. F.eks. menn fra Chile er jo ofte sinnsykt populære blant norske damer, også de som er født og oppvokst i Norge. Det er ihvertfall mitt inntrykk.

Så det går vel litt begge veier. "Gresset er alltid grønnere..." og alt det der. Syns ikke norske menn og norske kvinner skal peike så mye fingre mot hverandre når det kommer til norske menn og asiatiske damer, eller norske damer og f.eks. tyrkiske menn.

Jeg skjønner f.eks. godt at norske damer blir interessert i menn som nærmest forguder dem. Det er jo akkurat sånn vi norske menn kanskje har det i forhold til asiatiske damer.

Endret av Bolsjevidkun
  • Liker 7
Skrevet

Dette er generaliserende, og det fins selvsagt unntak. Men, la oss innse det: se på norske menn med thai-damer. Hva slags folk er det? Er det kjekke, sjarmerende menn, med stabil økonomi og sosialt nettverk? Er det menn som har lett for å komme i kontakt med folk? Er det reflekterte menn som stemmer annet enn frp? Nei, i all hovedsak ikke. Disse mennene får ikke de damene de vil ha, og reiser til Thailand for å kjøpe en kone til å fostre opp barn, vaske hus og gi dem seksuelt samkvem. Mer er det vel ikke å si...

Anonym poster: c5e9525cd97de82e1b5919e96a737ab9

• Liker 23
Skrevet

Utrolig tåpelige svar her. Ok, det er sikkert noen menn som ikke finner en norsk dame, men hva så? Kanskje de rett og slett bare har sansen for ei dame som er litt annerledes både i utseende og kultur. De fleste må jo uansett finne tonen sammen, og enten funker det eller det funker ikke. Akkurat som med nordmenn i forhold med nordmenn.

Jeg skjønner ikke den greia med nordmenn for nordmenn. Vi blir jo helt innavla tilslutt. Ikke rart det er så mange psykotiske nordmenn?

Anonym poster: 9c9b504d3da2d90cf5cd89c9444720d1

Skrevet

en kone til å fostre opp barn, vaske hus og gi dem seksuelt samkvem. Mer er det vel ikke å si...

Er det egentlig noe galt i å være åpen om at man ønsker en partner som har et like tradisjonelt syn på ekteskapet som seg selv, og å gjøre noe med det?

Anonym poster: 8c03525d7aecb3499500ed0eb0a1fe9c

• Liker 2
Skrevet

Er det egentlig noe galt i å være åpen om at man ønsker en partner som har et like tradisjonelt syn på ekteskapet som seg selv, og å gjøre noe med det?

Anonym poster: 8c03525d7aecb3499500ed0eb0a1fe9c

Det handler vel mer om undertrykkelsen. Disse kvinnene ser på det som å vinne i lotto å få komme til Norge gjennom å gifte seg med en nordmann. De lever ofte under uverdige forhold, og det blir vel ikke helt feil å si at flesteparten av dem er halvprostituerte. Det er jo en grunn til at de "elsker" en person etter 30 min, og at søte ungjenter på 22 blir med uhygieniske nordmenn på 56 til landet med melk og honning... Altså blir det å utnytte personer i uheldige situasjoner. Greit, man kan si thai-damene vil det selv, men det blir samme problemstilling som indiske surrogatmødre.

• Liker 10
Skrevet

Jeg skjønner ikke den greia med nordmenn for nordmenn. Vi blir jo helt innavla tilslutt. Ikke rart det er så mange psykotiske nordmenn?

Anonymposter: 9c9b504d3da2d90cf5cd89c9444720d1

Hæ, hvor har du det fra?

• Liker 2
Gjest winston
Skrevet

Fordi de ikke får seg noe annet. Iallefall ikke innen deres "standard" når det gjelder utseende.

Blir jo det samme med enkelte norske damer og tyrkere/kurdere.

• Liker 3
Skrevet

Det handler vel mer om undertrykkelsen. Disse kvinnene ser på det som å vinne i lotto å få komme til Norge gjennom å gifte seg med en nordmann. De lever ofte under uverdige forhold, og det blir vel ikke helt feil å si at flesteparten av dem er halvprostituerte. Det er jo en grunn til at de "elsker" en person etter 30 min, og at søte ungjenter på 22 blir med uhygieniske nordmenn på 56 til landet med melk og honning... Altså blir det å utnytte personer i uheldige situasjoner. Greit, man kan si thai-damene vil det selv, men det blir samme problemstilling som indiske surrogatmødre.

Nå kjenner jeg tilfeldigvis ei fra et asiatisk land, og den dama hadde 3 unger, var 40 år, og er utrolig selvstendig og vet godt hva hun vil ha. Men nå var det dette utsagnet med alderen jeg reagerte på.

Visste du at de fleste damene derfra ser 10-15 år yngre ut enn de faktisk er? Kanskje på tide å slutte med å tro at disse mennene drar med seg ungjenter hjem til Norge?

• Liker 2
Skrevet

Hæ, hvor har du det fra?

Ironi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...