Cuckold Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Denne gang er det leder for det danske Trykkefrihedsselskapet, den danske islam-kritikeren Lars Hedegaard som så døden i hvitøyet. Dette er noe vi dessverre har begynt å venne oss til, og som redaktører og journalister bevisst eller ubevisst må ta hensyn til. Det kan koste deg livet om du markerer deg for ytringsfrihet eller våger å være for synlig i din kritikk av islam. Det er bare de modigste av oss, de som er rede til å gamble med sitt liv som kan ytre seg fritt i visse spørsmål - hvis man har meninger som provoserer feil gruppe. http://www.dagbladet.no/2013/02/05/nyheter/utenriks/danmark/drapsforsok/islamkritikk/25600305/ http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/--Dansk-islamkritiker-utsatt-for-drapsforsok-7112285.html 8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Vi får håpe de faktisk hoppet inn til flodhestene, som er mye farligere enn de ser ut til.. Anonym poster: 64fd04777805a225d92d954cac09dfa0 1
sebastianen Skrevet 5. februar 2013 #3 Skrevet 5. februar 2013 Lirer på om de tar gjerningsmannen og hvilken begrunnelse som kommer om at dette ikke har noe med islam å gjøre . 4
sebastianen Skrevet 5. februar 2013 #4 Skrevet 5. februar 2013 Vi får håpe de faktisk hoppet inn til flodhestene, som er mye farligere enn de ser ut til.. Anonym poster: 64fd04777805a225d92d954cac09dfa0 Hjelper det noe om det står flere klare til å ta over ? Eller mener du dette var en forvirret person som hadde kranglet med hedegaard om lån av sykkelpumpe ? 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #5 Skrevet 5. februar 2013 Hjelper det noe om det står flere klare til å ta over ? Eller mener du dette var en forvirret person som hadde kranglet med hedegaard om lån av sykkelpumpe ? Nei, det har jeg ikke sagt heller. Men hva hjelper det om at jeg skriver noe om fysjom islam og grøss og gru fremtiden? Eneste jeg kan gjøre er å stemme på idiotiske partier, siden jeg ikke er noe ledermaterial. Påpekte bare noe. Anonym poster: 64fd04777805a225d92d954cac09dfa0
sebastianen Skrevet 5. februar 2013 #6 Skrevet 5. februar 2013 Nei, det har jeg ikke sagt heller. Men hva hjelper det om at jeg skriver noe om fysjom islam og grøss og gru fremtiden? Eneste jeg kan gjøre er å stemme på idiotiske partier, siden jeg ikke er noe ledermaterial. Påpekte bare noe. Anonym poster: 64fd04777805a225d92d954cac09dfa0 Ja, unnskyld jeg skjønner det, jeg var bare forbannet og det gikk ut over deg. Det var det ingen grunn til, beklager. 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #7 Skrevet 5. februar 2013 Jeg foreslår at alle land går sammen og henger opp haugevis av Muhammed-tegninger, henge dem overalt så de ikke vet hvor de skal angripe eller hva de skal finne på. Anonym poster: 0ef417ed96b770a678ff6d11fe4621b0 5
Cuckold Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2013 Jeg foreslår at alle land går sammen og henger opp haugevis av Muhammed-tegninger, henge dem overalt så de ikke vet hvor de skal angripe eller hva de skal finne på. Anonym poster: 0ef417ed96b770a678ff6d11fe4621b0 Ja, det var en skammelig unnfallenhet i vestlig presse under karikaturstriden da man i de aller fleste media omtalte saken dag etter dag, uke etter uke uten noensinne å vise tegningene som hadde satt sinnene i kok. Den vestlige selvsensuren var påfallende og ga et rungende svar til de som ønsket å true oss til taushet: Ja, vi lar oss true. De få redaktører som trosset den politisk korrekte sensurlinjen ble hengt ut og langt på vei truet og presset til å gå ut og beklage i etterkant. Så mye ryggrad hadde Vesten i denne striden. Noe som må ha vært svært oppmuntrende for de som nærer dyp forakt for vår sivilisasjon og som tror de vestlige mennesker gjennomgående er feige, svake og inkonsekvente, villige til å selge ut sine påståtte verdier og egentlig bare opptatt av penger. 2
Drizzt Skrevet 5. februar 2013 #9 Skrevet 5. februar 2013 Slike konsekvenser kan vi med stor rimelighet forvente når ukultur masseimporteres i Vesten. Fortsett å støtte masseimporten gjennom politikken deres, kjære rødgrønne. 2
Gjest bråkar Skrevet 7. februar 2013 #10 Skrevet 7. februar 2013 gjeeeeeeeeeeesp. Slike konsekvenser kan vi med stor rimelighet forvente når ukultur masseimporteres i Vesten. Fortsett å støtte masseimporten gjennom politikken deres, kjære rødgrønne. 2
Gjest Darthoven Skrevet 7. februar 2013 #11 Skrevet 7. februar 2013 gjeeeeeeeeeeesp. Digitale nabokjerringer og deres slående argumenter! 8
sebastianen Skrevet 8. februar 2013 #12 Skrevet 8. februar 2013 Digitale nabokjerringer og deres slående argumenter! Hahahahahaha, sant, sant.
Gjest bråkar Skrevet 8. februar 2013 #13 Skrevet 8. februar 2013 (endret) Diskusjonen og tematikken er for alvorlig til at den bør reduseres til paranoid pjatt. Det har vært mye naivitet og blåøyd-het i innvandringstenkningen, men det er det da jammen meg når en ser på FrP sin tilnærming. F.eks vil jo åpenbart flere privatskoler på religiøst grunnlag åpne opp for rene muslimske skoler, og skal en beholde en viss demokratisk legitimitet så kan vi ikke nekte slike skoler så lenge vi har rene kristne skoler. Dvs at det beste vi kan gjøre for en samkjørt NORSK kultur er å styrke den OFFENTLIGE skolen. Det er heller ikke heldig at ultrarike norske barn ikke aner hvordan gj,snittsbarn i Norge har det. Det er ikke bare innvandrere som er dårlig integrert etterhvert. Et annet område er FrP's kroniske underminering av norsk kultur (og da snakker vi faan ikke om titanofestivalen) jmfr markedstenkning. Et samfunn må bygges opp i lag, det vil si at alt ikke kan være helt opp til den enkelte hele tiden. Digitale nabokjerringer og deres slående argumenter! Endret 8. februar 2013 av bråkar 2
Spiralis Skrevet 8. februar 2013 #14 Skrevet 8. februar 2013 Lirer på om de tar gjerningsmannen og hvilken begrunnelse som kommer om at dette ikke har noe med islam å gjøre . Det er grunnleggende viktig å beskytte friheten til å hevde sin mening. Desto mer kontroversiell meningen er, desto viktigere er det å beskytte den. Syntes du innsnevrer kampen for yttringsfrihet en smule dersom du avgrenser dette til islam. 1
Cuckold Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #15 Skrevet 8. februar 2013 Diskusjonen og tematikken er for alvorlig til at den bør reduseres til paranoid pjatt. Det har vært mye naivitet og blåøyd-het i innvandringstenkningen, men det er det da jammen meg når en ser på FrP sin tilnærming. F.eks vil jo åpenbart flere privatskoler på religiøst grunnlag åpne opp for rene muslimske skoler, og skal en beholde en viss demokratisk legitimitet så kan vi ikke nekte slike skoler så lenge vi har rene kristne skoler. Dvs at det beste vi kan gjøre for en samkjørt NORSK kultur er å styrke den OFFENTLIGE skolen. Det er heller ikke heldig at ultrarike norske barn ikke aner hvordan gj,snittsbarn i Norge har det. Det er ikke bare innvandrere som er dårlig integrert etterhvert. Et annet område er FrP's kroniske underminering av norsk kultur (og da snakker vi faan ikke om titanofestivalen) jmfr markedstenkning. Et samfunn må bygges opp i lag, det vil si at alt ikke kan være helt opp til den enkelte hele tiden. Nå har vel ikke denne tråden så mye med Frp å gjøre, kritikk av Frp kan vi vel ta i en tråd der Frp er tema? 2
Cuckold Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #16 Skrevet 8. februar 2013 (endret) Det er grunnleggende viktig å beskytte friheten til å hevde sin mening. Desto mer kontroversiell meningen er, desto viktigere er det å beskytte den. Syntes du innsnevrer kampen for yttringsfrihet en smule dersom du avgrenser dette til islam. Nå tar denne tråden utgangspunkt i drapstruslene og drapsforsøkene mot de som "krenker islam", da er det vel ikke helt urimelig å kunne henge bjellen på katten og si at det i dette tilfellet handler om islam? Sebastianen har ikke benektet at det kan være andre rabiate grupper som også truer Vesten til taushet, og det vil ikke jeg heller benekte (uten at jeg kan komme på noen i farten), men om det så skulle eksistere andre grupper som vestlige media gjør knefall for, er det hevet over tvil at islam ugjør en faktisk trussel mot vår ytringsfrihet. Så lenge den som ytrer seg på måter muslimer ikke tåler risikerer å bli drept, er dette noe vi alle må ta med i betraktning i den grad vi ytrer oss om islam i offentligheten. Det er ingen tilsvarende risiko forbundet med å være skarp og satirisk i sin kritikk av kristne, buddhister, hinduer, kommunister, fascister osv. Meg bekjent. Endret 8. februar 2013 av Cuckold 4
Gjest bråkar Skrevet 8. februar 2013 #17 Skrevet 8. februar 2013 Det kan vi godt, men siden det var noen referanser til "rødgrønn masseimport av ukultur" lenger oppe var det ikke helt upassende heller (noe du ikke så behov for å kommentere). Mener fremdeles det paranoide pjattet man kommer med fra den siden er noe av det mest forstyrrende ved debatten, og at man virker fullstendig sterk delaktiv liberalistisk politikk er i undermineringen av norsk kultur. Nulltoleranse overfor angrep på demokratiske verdier er jeg helt med på uavhengig av partipolitisk ståsted. Nå har vel ikke denne tråden så mye med Frp å gjøre, kritikk av Frp kan vi vel ta i en tråd der Frp er tema?
Cuckold Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #18 Skrevet 8. februar 2013 (endret) Det kan vi godt, men siden det var noen referanser til "rødgrønn masseimport av ukultur" lenger oppe var det ikke helt upassende heller (noe du ikke så behov for å kommentere). Mener fremdeles det paranoide pjattet man kommer med fra den siden er noe av det mest forstyrrende ved debatten, og at man virker fullstendig sterk delaktiv liberalistisk politikk er i undermineringen av norsk kultur. Nulltoleranse overfor angrep på demokratiske verdier er jeg helt med på uavhengig av partipolitisk ståsted. Greit nok. Det er noen som skal ha det til at masseinnvandringen er noe vi bare kan takke de rødgrønne for, det er historieløst, vi har hatt kraftig innvandring under Bondevik og tidligere borgelige regjeringer, hadde det vært så enkelt at ansvaret for de siste tiårs masseinnvandring kunne plasseres ene og alene på de rødgrønne ville vi levd i en mye enklere verden. Men det er ikke bare rødgrønne som har ansvar for masseinnvandringen, og det er heller ikke bare Frp-sympatisører som ser problemene med den. Personlig har jeg for eksempel aldri vært i nærheten av å stemme Frp, jeg regner meg som venstreliberaler. Endret 14. februar 2013 av Cuckold 2
Drizzt Skrevet 8. februar 2013 #19 Skrevet 8. februar 2013 Bråkar, Ap, SV, Sp har sittet med makten ganske lenge og masseimporten skjer mens de sitter i regjering. Det er helt legitimt å takke dem for det som skjer. Frp er ikke en del av debatten her, siden de ikke har hatt maktposisjoner (såvidt jeg vet). 1
Spiralis Skrevet 8. februar 2013 #20 Skrevet 8. februar 2013 (endret) Nå tar denne tråden utgangspunkt i drapstruslene og drapsforsøkene mot de som "krenker islam", da er det vel ikke helt urimelig å kunne henge bjellen på katten og si at det i dette tilfellet handler om islam? Sebastianen har ikke benektet at det kan være andre rabiate grupper som også truer Vesten til taushet, og det vil ikke jeg heller benekte (uten at jeg kan komme på noen i farten), men om det så skulle eksistere andre grupper som vestlige media gjør knefall for, er det hevet over tvil at islam ugjør en faktisk trussel mot vår ytringsfrihet. Så lenge den som ytrer seg på måter muslimer ikke tåler risikerer å bli drept, er dette noe vi alle må ta med i betraktning i den grad vi ytrer oss om islam i offentligheten. Det er ingen tilsvarende risiko forbundet med å være skarp og satirisk i sin kritikk av kristne, buddhister, hinduer, kommunister, fascister osv. Meg bekjent. Overskriften i denne tråden er "Den nye skandinaviske hverdagen: Nok et drapsforsøk på islamkritiker" Det er for meg vanskelig å ikke tolke ut av overskriften at drapforsøk er en del av den skandinaviske hverdagen (i og med at det står i overskriften), og at det da er islamkritikkere som er utsatt for denne. Implisitt følger det da at det er islamistene som står for drapstrusslene. Jeg har ingen problem med å vedgå at enkelte islamistiske grupper ønsker å true vår ytringsfrihet. Jeg er også fullstendig klar over at noen av de, gjentatte ganger har utført drapsforsøk, og voldshandlinger mot islamkritikere. Allerede da Nygård ble forsøkt skutt og drept som forlegger for "Sataniske Vers" så har dettte vært noe vi har måtte forholde oss til, som en trussel mot vår yttringsfrihet. Jeg er derimot ikke enig i at dette er en del av vår generelle hverdag, ei heller at de som faktisk utsettes for drapstruser (eller andre trusler) primært trues fordi de er islamkritiske. De fleste i Norge og skandinavia som trues på livet er kvinner som trues av sine tidligere ektemenn/kjærester. Den suverent dominerende andelen av disse er etnisk kristne, hvite menn. Når en jente blir forsøkt satt fyr på utenfor et utested i Trondhjem forde hun er same så kan det jo være at det er islamister som står bak.... Men av en eller annen merkelig grunn så tror jeg ikke at islamisme var hovedmotivasjonen. Sebastien går inn i en tråd med en klart tendenisøs vinkling og fyrer opp under dette. Dette kommenterer jeg og jeg er interessert i å høre svaret hans. Endret 8. februar 2013 av Spiralis 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå