Gå til innhold

Er denne gutten et håpløst tilfelle- eller kunne du datet han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er gutten det er snakk om:

Han er 27 år, singel, uten jobb eller utdannelse men leier leilighet. Han har bare en eneste god venn. Han har ikke noe stort nettverk, for å si det sånn.

Han sliter litt med en mindre depresjon og har litt angst, men ikke verre enn at han greier seg bra sosialt og er en fantastisk hyggelig og snill fyr. Har humor og alltid et kompliment på lager. Han er også kjempesmart, og har mye kunnskaper om historie, geografi, sport osv..

Dessverre ser han veldig ned på seg selv, og tror ikke at noen jenter ville være interessert i ham. Dette til tross for at han har hatt en kjæreste før. Utseende-messig er han rundt 175 cm, 78 kilo, slank kropp, mørkeblondt hår og blå øyne. Ifølge han selv er det ikke utseende som gjør at han ikke tror han kan få seg kjæreste, men pga alt det han mangler av ting å tilby jenter, som f.eks økonomisk trygghet, eget eid hus eller leilighet, eller bil (han har angst for å kjøre bil, selv om han har lappen):-/

Han er villig til å ta tak i problemene sine, og skal begynne med behandling med en terapaut.

Hva syns dere om denne gutten når dere hører hvordan han er? Er han et håpløst tilfelle, syns dere han høres ut som en taper, eller hva slags meninger har dere? Ville dere sett forbi problemene hans, om dere var interesserte i han?

Hilsen en person, som ikke sier hvilken relasjon jeg har til denne fyren.

Anonym poster: 6a63de2a736b26949ba92c9f40062f93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hilsen en person, som ikke sier hvilken relasjon jeg har til denne fyren.

Åå jeg vet. Du bare måå være onkelen

• Liker 24
Skrevet

Så lenge han ønsker å ta tak i problemene sine, så ser ikke jeg noe problem med å være i relasjon med en sånn mann.

• Liker 1
Skrevet

Han sier han ønsker å ta tak i problemene sine, gjør han det så er det vel ikke noe problem. Han trenger ikke kjøre bil, eie hus/leilighet eller ha en fast jobb(bare han en gang vil få seg en jobb) Personligheten som teller aller mest!

• Liker 1
Skrevet

(...) Personligheten som teller aller mest!

Å? Sjølv om han ser ut som ein misfostra dass?

• Liker 1
Skrevet

Kanskje å få en kjæreste som tror på ham og støtter ham er akkurat det han trenger! :-)

(Men pass på at han ikke drar deg ned.)

Anonym poster: e0404b15b83e83373f0d5c0484cf1be5

Skrevet

Å? Sjølv om han ser ut som ein misfostra dass?

Jeg syntes ikke en gutt må være slik at du tenker ''wooow, så kjekk'' når du ser han. For meg gjør personligheten gutten fin! Er en gutt pen, men med kjempe ekkel personlighet trekker det ned på utseende hans - for meg ihvertfall. Har han litt dårlig utseende, men flott personlighet så trekker det også utseende opp! En blir så mye penere av å ha en flott personlighet!

• Liker 7
Skrevet

Jeg syntes ikke en gutt må være slik at du tenker ''wooow, så kjekk'' når du ser han. For meg gjør personligheten gutten fin! Er en gutt pen, men med kjempe ekkel personlighet trekker det ned på utseende hans - for meg ihvertfall. Har han litt dårlig utseende, men flott personlighet så trekker det også utseende opp! En blir så mye penere av å ha en flott personlighet!

Nå er det diverre slik at ord er ikkje det same som handling. Da hjelp det ikkje, same kor perfekt personlegheita er. Det er alltid det ytre som tel til slutt.

Skrevet

Nå er det diverre slik at ord er ikkje det same som handling. Da hjelp det ikkje, same kor perfekt personlegheita er. Det er alltid det ytre som tel til slutt.

Er litt uenig der egentlig.

Min eks samboer hadde flott personlighet i starten, men han var ikke noe å skryte av utseendemessig. Personligheten derimot, den gjorde at han ble en fin gutt! Som etterhvert gjorde at jeg syntes han var pen og ganske så kjekk!

Skrevet

Så lenge han ikke bor hjemme, så....

Skrevet

Ifølge han selv er det ikke utseende som gjør at han ikke tror han kan få seg kjæreste, men pga alt det han mangler av ting å tilby jenter, som f.eks økonomisk trygghet, eget eid hus eller leilighet, eller bil (han har angst for å kjøre bil, selv om han har lappen):-/

Nå er det faktisk slik at han desverre har litt rett her. For mange betyr slike ting mer enn at personligheten er flott at han ser bra ut osv. Spesiellt via nettdating er faren for at en person som han vil få en psykisk knekk ved å være ærlig om hvordan livet er for han, fordi han kan treffe på de menneskene som vektlegger dette og han blir et dårlig eple i fruktkurven.

Jeg er selv en dårlig frukt når det kommer til slike ting, fordi jeg ikke eier noe, kjører ikke bil, har ikke noe utdannelse, og for meg ble det så mye negativt fokus på dette at jeg ikke følte noen verdi i meg selv. Men så klarer man å se ting utenfra og innser at de menneskene hvor disse tingene betyr noe for ikke passer med meg uansett, og det er sånn han må begynne å tenke også. For det er ikke slik at ALLE tenker sånn, selv om mange gjør det. Det finnes fortsatt mennesker der ute som er mer opptatt av følelsen man har når man er med noe og ikke hva personen kan tilby av materalistiske goder.

Det viktigste for meg er ikke hva man har, men hvordan man har det, og så lenge han ser ned på seg selv vil det skape en negativitet i forhold til den han er. Når han får det bra med seg selv, slik som livet er, så vil han også være en bedre kjæreste for noen.

• Liker 2
Skrevet

Det jeg hadde vært mest skeptisk til er hva han fyller dagene med, og hva slags rolle han forventer at en kjæreste skal ha i livet sitt. Med lite kontaktnett kan man fort bli veldig avhengig og "klengete" på kjæresten, noe som jeg hadde hatt problemer med.

Han er også arbeidsledig, da er spørsmålet hvorfor og hvor lenge han har vært det.

Til slutt, en fyr må gjerne leie leilighet for min del, å være arbeidsledig og slite litt psykisk er også greit, spørsmålet er om kombinasjonen av dette kan bli for mye.

• Liker 1
Skrevet

La oss si det sånn.

At denne gutten vil helt sikkert ha sjanse til å få seg kjæreste uansett, men han styrker sjansene sine betraktelig hvis han får mental hjelp og får seg jobb. Utdannelse og at han ikke kjører bil er ikke så viktig. Det viktigste er at han er glad i seg selv, for eller så kan trolig ingen andre bli glad i han heller.

Trolig er mental hjelp nøkkelen til problemet hans, vil jeg anta.

• Liker 3
Skrevet

Fyren ville ikke skremt meg bort.

Jeg er likedan når det gjelder venner, og kjører heller ikke bil, så det ville jeg faktisk sett på som positivt.

Det eneste som ville gjort meg skeptisk er det økonomiske. Er depresjonen grunnen til at han ikke har jobb, så ville jeg nok skygget unna.

Anonym poster: ac4ba2289896cf88d0b269021066cc08

Skrevet

Jeg syntes han høres ut som et prosjekt, og det er sikkert greit det om man ønsker slikt!

Anonym poster: b3dae7f268c1bbc389f617d613ec2bdb

Skrevet

Tror det hadde blitt feil for meg, spesielt det at han ikke verdsetter seg selv. At han muligens ikke har noe å fylle dagene med og veldig lite nettverk kan også virke negativt, hvis han blir veldig avhengig av kjæresten for det sosiale. Jeg er lite materialistisk, men trenger en som har akseptert seg selv og dealer med ting på en måte som ikke går så veldig utover ham selv eller den han er sammen med.

Anonym poster: 943e058433d00cb2bf5fd9d84e7c2be9

Skrevet

Neida, denne gutten er helt sikkert ikke noe håpløst tilfelle! Han er helt sikkert en toppers gutt, bare at han sliter litt.

Ingen bør dømme noen for at de har en vanskelig livssituasjon. Trådstarter sier jo også at denne gutten er smart, så da kan han jo etterhvert studere når han får tatt fatt på problemene sine. Det viktigste er at han ikke gror fast i dette mønsteret han tydeligvis er i nå.

Og alt det materielle, vi jenter er ikke så opptatt av det som så mange gutter tror. Det er sikkert individuelt, men tror flesteparten verdsetter andre verdier først og fremst.

• Liker 1
Skrevet

For min del kunne jeg ikke datet han.. Jeg har selv en høyere utdannelse og godt betalt fast jobb, så for meg er det viktig at han også har det..

Jeg er også en veldig sosial person. Jeg synes det er viktig å være sosial med andre, ikke kun med hverandre.. Og siden han kun har 1 venn ville jeg vært litt skeptisk.. "Hva er grunnen til at han ikke har flere?"

Anonym poster: 8b7627cd17cb585d67ce1e61fe26a63b

Skrevet

For min del kunne jeg ikke datet han.. Jeg har selv en høyere utdannelse og godt betalt fast jobb, så for meg er det viktig at han også har det..

Jeg er også en veldig sosial person. Jeg synes det er viktig å være sosial med andre, ikke kun med hverandre.. Og siden han kun har 1 venn ville jeg vært litt skeptisk.. "Hva er grunnen til at han ikke har flere?"

:skratte:

Anonym poster: 71be93e55536697985660a2e5f2033b3

Skrevet

Anonym poster: 71be93e55536697985660a2e5f2033b3

Ok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...