AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #1 Skrevet 9. juli 2012 Han er jo alt en dame kan ønske seg.Snill,omtenksom,kjærlig,trofast,behandlet meg som en prinsesse, men jeg har ikke de rette følelser for han Jeg prøvde lenge å tvinge meg til å bli forelsket i han,men det går ikke an.Jeg er fryktelig glad i ham,men ikke på det riktige måten.Nå sitter jeg har og har det jævlig vondt og vet ikke hvorfor.Han er fryktelig lei seg,og det er min feil.Vil ikke være egoistisk,han fortjener mye mer.Bedre å gjøre det slutt nå(etter 6 mnd) enn å vente 2-3 år Håper at det går fort over,at han skal ha det bra og finne en som fortjener ham.Han skriver hele tiden at jeg er den eneste han vil ha,at han elsker meg over alt på jord :(Uff,det er aldri lett å såre noen Anonym poster: 1d3760b23490afd94e061ae8790a77ef
Gjest Svampebob1 Skrevet 9. juli 2012 #2 Skrevet 9. juli 2012 Han er jo alt en dame kan ønske seg.Snill,omtenksom,kjærlig,trofast,behandlet meg som en prinsesse, men jeg har ikke de rette følelser for han Jeg prøvde lenge å tvinge meg til å bli forelsket i han,men det går ikke an.Jeg er fryktelig glad i ham,men ikke på det riktige måten.Nå sitter jeg har og har det jævlig vondt og vet ikke hvorfor.Han er fryktelig lei seg,og det er min feil.Vil ikke være egoistisk,han fortjener mye mer.Bedre å gjøre det slutt nå(etter 6 mnd) enn å vente 2-3 år Håper at det går fort over,at han skal ha det bra og finne en som fortjener ham.Han skriver hele tiden at jeg er den eneste han vil ha,at han elsker meg over alt på jord :(Uff,det er aldri lett å såre noen Anonym poster: 1d3760b23490afd94e061ae8790a77ef Noen ganger er det dessverre det som må til også :-(. Det ordner seg nok for både deg og han. Viktig at følelsene er på plass hvis man skal ha det godt. Et forhold uten følelser er et forhold uten limet som holder en sammen.
Plutseliten Skrevet 9. juli 2012 #3 Skrevet 9. juli 2012 Huff, er aldri greit å såre noen. Men synes du har gjort det riktige, og det er modig av deg å gå. Er dessverre veldig mange som drar det ut i håp om at de en dag skal få de riktige følelsene. Synes det var bra gjort av deg, og det ordner seg nok for dere begge to. En god klem til deg
Cuckold Skrevet 9. juli 2012 #4 Skrevet 9. juli 2012 Han er jo alt en dame kan ønske seg.Snill,omtenksom,kjærlig,trofast,behandlet meg som en prinsesse, men jeg har ikke de rette følelser for han Jeg prøvde lenge å tvinge meg til å bli forelsket i han,men det går ikke an.Jeg er fryktelig glad i ham,men ikke på det riktige måten.Nå sitter jeg har og har det jævlig vondt og vet ikke hvorfor.Han er fryktelig lei seg,og det er min feil.Vil ikke være egoistisk,han fortjener mye mer.Bedre å gjøre det slutt nå(etter 6 mnd) enn å vente 2-3 år Håper at det går fort over,at han skal ha det bra og finne en som fortjener ham.Han skriver hele tiden at jeg er den eneste han vil ha,at han elsker meg over alt på jord :(Uff,det er aldri lett å såre noen Anonym poster: 1d3760b23490afd94e061ae8790a77ef Han finner kanskje etter hvert ut at det ikke er noe sjakktrekk å være for snill. Jeg tror kvinner ofte har problemer med å få de rette følelsene for en mann som er bare snill, det er litt parallelt til at jeg har problemer med å forstå at noen virkelig kan elske en fullkomment god figur som de kristnes Gud, godheten og renheten blir noe så fjernt fra det menneskelige, når de menneskelige svakheter er helt borte er det liksom ikke noe menneskelig og sårbart igjen å elske. Derfor tror jeg en mann med fordel kan ha sine svake sider, for jeg tror vi er slik skapt at vi lettere føler sympati hvis vi opplever en viss gjenkjennelse slik vi gjør med et menneske som også har sine negative trekk, og selv om kvinner kanskje i større grad enn menn skjuler sine slemme sider er de der, så mange kvinner vil nok føle seg mer i slekt med en slem mann. Det er i hvert fall viktig at han har sine feil slik at hun kan få litt motstand og elske ham på tross av fornuften og ikke bare fordi han har alt det som fornuften tilsier at en god mann skal ha. 2
Gjest Svampebob1 Skrevet 9. juli 2012 #5 Skrevet 9. juli 2012 så mange kvinner vil nok føle seg mer i slekt med en slem mann. Det har ikke noe med å være slem å gjøre. Ingen liker slemme mennesker. Selv kan jeg nok klassifiseres som en snill mann og det finnes lassevis med damer som foretrekker dette. Er mange damer som søker trygghet og kjærlighet og det finner de gjerne i en snill og god mann. Fornuftige mennesker som tør å være seg selv og stå for det de mener høster gjerne litt oppmerksomhet, for de stikker seg ut og fremstår som sterke individer. Med andre ord kan man være snill og sterk på en gang. Det å være slem er ikke det samme som å vise at man kan ta vare på sin kjære. Vi faller gjerne for de som gir oss det vi trenger mest. 7
Cuckold Skrevet 9. juli 2012 #6 Skrevet 9. juli 2012 (endret) Det har ikke noe med å være slem å gjøre. Ingen liker slemme mennesker. Selv kan jeg nok klassifiseres som en snill mann og det finnes lassevis med damer som foretrekker dette. Er mange damer som søker trygghet og kjærlighet og det finner de gjerne i en snill og god mann. Fornuftige mennesker som tør å være seg selv og stå for det de mener høster gjerne litt oppmerksomhet, for de stikker seg ut og fremstår som sterke individer. Med andre ord kan man være snill og sterk på en gang. Det å være slem er ikke det samme som å vise at man kan ta vare på sin kjære. Vi faller gjerne for de som gir oss det vi trenger mest. Tull og tøys, en mann kan være for snill og prektig til å fremkalle de rette følelser selv om han har sine meningers mot og ikke lar seg tråkke på. Så det er helt omvendt av det du sier. Dette har ingenting å gjøre med at den snille mannen samtidig må være ettergivende og svak overfor kvinnen for å bli uaktuell, men derimot om at han bør ha sine svakheter/skyggesider, gjerne en viss porsjon slemhet for å gi grobunn for de rette følelser. Det betyr selvsagt ikke at han bør være en djevel, en endimensjonal og tvers igjennom ond eller negativ person, det handler bare om at han med fordel kan være et sammensatt menneske med både snille og mindre snille sider, og mitt poeng er at de mindre snille sidene faktisk ikke er noen ulempe i jakten på kjærligheten, det er tvert imot lettere å elske et menneske som har noen store svakheter enn å elske en helgenaktig perfekt mann. Endret 9. juli 2012 av Cuckold 2
Gjest Svampebob1 Skrevet 9. juli 2012 #7 Skrevet 9. juli 2012 Dette har ingenting å gjøre med at den snille mannen samtidig må være ettergivende og svak overfor kvinnen for å bli uaktuell, men derimot om at han bør ha sine svakheter/skyggesider, gjerne en viss porsjon slemhet for å gi grobunn for de rette følelser. Men det å være for snill, vil ikke det si at man faktisk går på bekostning av en selv til fordel for noen andre? Hvis ikke, hva legger du i det å være for snill? Det betyr selvsagt ikke at han bør være en djevel, en endimensjonal og tvers igjennom ond eller negativ person, det handler bare om at han med fordel kan være et sammensatt menneske med både snille og mindre snille sider, og mitt poeng er at de mindre snille sidene faktisk ikke er noen ulempe i jakten på kjærligheten, det er tvert imot lettere å elske et menneske som har noen store svakheter enn å elske en helgenaktig perfekt mann. Fra Wiktionary.org: "Å være slem mot noen tilsvarer å gjøre noe ondt eller stygt mot dem" Alle har jo sine skyggesider. Ingen har bare snille sider.. Og ingen er perfekte. Det å være slem er noe man gjør. Så det å være slem er etter din mening noe som gjør en tiltrekkende for damer? Virker for meg som at det som regel bare provoserer folk ;-). Eller handler det om å være flink nok til å sette grenser for å ikke la seg bli overkjørt? Eller kanskje det å være seg selv på godt og vondt? ;-) 1
Cuckold Skrevet 9. juli 2012 #8 Skrevet 9. juli 2012 Men det å være for snill, vil ikke det si at man faktisk går på bekostning av en selv til fordel for noen andre? Hvis ikke, hva legger du i det å være for snill? Nei, med for snill mener jeg en mann som er for perfekt, som hele tiden handler etter fasit for hva et snilt og godt menneske skal gjøre. Det betyr ikke han trenger å fremstå som noen dott eller la seg tråkke på, det er jo ikke noe ideal å la seg tråkke på, det handler bare om at han er litt for prektig, litt for fri for nykker og slemme sider. Fra Wiktionary.org: "Å være slem mot noen tilsvarer å gjøre noe ondt eller stygt mot dem" Alle har jo sine skyggesider. Ingen har bare snille sider.. Og ingen er perfekte. Det å være slem er noe man gjør. Så det å være slem er etter din mening noe som gjør en tiltrekkende for damer? Virker for meg som at det som regel bare provoserer folk ;-). Eller handler det om å være flink nok til å sette grenser for å ikke la seg bli overkjørt? Eller kanskje det å være seg selv på godt og vondt? ;-) Å provosere er ikke det motsatte av å vekke følelser, det er tvert imot lettere å få følelser for en person man føler seg provosert av enn en man oppfatter som ukomplisert og grei. Det er jo heller ikke automatikk i at å elske er det samme som å like, som regel vil man vel til en viss grad like den man elsker, men ikke nødvendigvis alle sider av vedkommende, og mitt poeng er at det nettopp er motstanden mot sider av personen, kanskje kombinert med en gjenkjennelse og identifikasjon med hans svake og mindre gode sier, som kan bidra til å trigge de spesielle følelsene som oppstår for en kjæreste og som man ikke har for venner. For å sitere David Bowie i http://www.youtube.com/watch?v=HAqUDDMhfA0: She's uncertain if she likes him But she knows she really loves him 1
Guybrush Skrevet 9. juli 2012 #9 Skrevet 9. juli 2012 Føler den der slem-snill greia egentlig handler om å ha gjensidig respekt. Noe som er vanskelig hvis man føler den andre setter deg på en pedestal og ser opp til deg på alle områder. Jeg vil ikke ha noen slave, ei heller ei som blindt offrer seg i alle situasjoner. Jeg vil ha ei med bein i nesa, som kommer med en frekk kommentar når jeg fortjener det og som veit at hu er like god for meg som jeg er for henne. 2
Gjest gulfugl Skrevet 9. juli 2012 #10 Skrevet 9. juli 2012 (endret) Hvordan i all verden ble det her til en bad guys vs good guys-greie? Det at TS har gjort det slutt med en snill gutt betyr ikke nødvendigvis at det er fordi han er snill. Og til TS: ! Det er aldri hyggelig å gjøre det slutt. Men det er sm du sier bedre å gjøre det nå enn å dra det ut i evigheter i håp om at følelsene skal dukke opp. Endret 9. juli 2012 av gulfugl 2
Gjest Svampebob1 Skrevet 9. juli 2012 #11 Skrevet 9. juli 2012 Nei, med for snill mener jeg en mann som er for perfekt, som hele tiden handler etter fasit for hva et snilt og godt menneske skal gjøre. Det betyr ikke han trenger å fremstå som noen dott eller la seg tråkke på, det er jo ikke noe ideal å la seg tråkke på, det handler bare om at han er litt for prektig, litt for fri for nykker og slemme sider. Men det handler jo mer om uærlighet og om å ikke være seg selv. For ingen er perfekte, selv om mange prøver å fremstå slik. De gangene jeg tiltrekker meg mest oppmerksomhet er når jeg er meg selv, men i godt humør. Ved ett tilfelle dro jeg masse oppmerksomhet ved å parodiere en person som skreiv "pent brukt mann på xx år søker kjæreste". Her skreiv jeg "godt brukt badboy søker kvinne for litt action". Det hører og til historien at jeg brukte et profilbilde som sa totalt motsatt av det jeg skreiv ;-). Og klart slik er mer interessant. På bildet ser jeg ut som en snill kar, men jeg er ikke redd for å vise hvem jeg er ;-). Å provosere er ikke det motsatte av å vekke følelser, det er tvert imot lettere å få følelser for en person man føler seg provosert av enn en man oppfatter som ukomplisert og grei. Det er jo heller ikke automatikk i at å elske er det samme som å like, som regel vil man vel til en viss grad like den man elsker, men ikke nødvendigvis alle sider av vedkommende, og mitt poeng er at det nettopp er motstanden mot sider av personen, kanskje kombinert med en gjenkjennelse og identifikasjon med hans svake og mindre gode sier, som kan bidra til å trigge de spesielle følelsene som oppstår for en kjæreste og som man ikke har for venner. Det høres ut som et forhold med motsetninger. Et turbulent forhold hvor man bygger opp følelsene på å utfordre hverandres begrensninger. Noe man klart kan vokse på og har både hørt om slikt og vært i et slikt forhold selv. Det er ikke noe som fungerte så bra i lengden for min del. Ellers er det viktig å ha ei som man må jobbe litt for. Det gjør det liksom mer verdt det. Å være seg selv og ikke gi etter for de tingene som virkelig er viktig for en, det tror jeg på. Noen ganger er man dessverre og nødt til å ta drastiske tiltak for at den andre skal høre. Det er vel her definisjonen slem kan falle inn. Ikke noe jeg er fan av å bruke siden det har sine bivirkninger.
Cuckold Skrevet 9. juli 2012 #12 Skrevet 9. juli 2012 Men det handler jo mer om uærlighet og om å ikke være seg selv. For ingen er perfekte, selv om mange prøver å fremstå slik. De gangene jeg tiltrekker meg mest oppmerksomhet er når jeg er meg selv, men i godt humør. Ved ett tilfelle dro jeg masse oppmerksomhet ved å parodiere en person som skreiv "pent brukt mann på xx år søker kjæreste". Her skreiv jeg "godt brukt badboy søker kvinne for litt action". Det hører og til historien at jeg brukte et profilbilde som sa totalt motsatt av det jeg skreiv ;-). Og klart slik er mer interessant. På bildet ser jeg ut som en snill kar, men jeg er ikke redd for å vise hvem jeg er ;-). Ja, ikke sant. Du har selvsagt rett i at det ikke finnes noe menneske som er helt perfekt i forhold til våre idealer i enhver sammenheng, idealene er jo heller ikke spikret en gang for alle og de er heller ikke identiske fra person til person, men jeg tror likevel personligheten er såplass plastisk at det finnes menn som uten å være uærlige har dyrket frem en ganske prektig personlighet, kanskje nettopp fordi de ser seg blind på det kvinner sier de ser etter i en mann og ikke forstår at kvinnens idealer er noe annet enn de menn de får følelser for i virkelighetens verden. Dermed kan mennene rett og slett gå i den fellen å være for snille og perfekte. Det høres ut som et forhold med motsetninger. Et turbulent forhold hvor man bygger opp følelsene på å utfordre hverandres begrensninger. Noe man klart kan vokse på og har både hørt om slikt og vært i et slikt forhold selv. Det er ikke noe som fungerte så bra i lengden for min del. Ellers er det viktig å ha ei som man må jobbe litt for. Det gjør det liksom mer verdt det. Å være seg selv og ikke gi etter for de tingene som virkelig er viktig for en, det tror jeg på. Noen ganger er man dessverre og nødt til å ta drastiske tiltak for at den andre skal høre. Det er vel her definisjonen slem kan falle inn. Ikke noe jeg er fan av å bruke siden det har sine bivirkninger. Jeg tror ikke det trenger å være voldsom turbulens og motsetniger i alle forhold der mannen ikke fremstår som Herr Snill & Prektig. Det er mange varianter her, fra den greie mannen med sine små særheter som gjør ham menneskelig til de menn som er bevisst hvordan det å provosere kan fungere som en trigger for følelser(alt fra kvisete PUA-gutter til en Giacomo Casanova eller ), men jeg tror de fleste jenter lettere får følelser for en som har en litt sammensatt natur enn overfor en som er for ukomplisert og grei. Så det er ikke lurt å være for snill i møte med det annet kjønn. Ikke gjør som mora di sier, det bærer helt galt av sted. På samme måte som jenter stort sett ikke vil ha de gutter moren synes er perfekte. 1
Gjest "gjest" Skrevet 9. juli 2012 #13 Skrevet 9. juli 2012 Perfekt fyr???? Ingen mennesker er perfekte.
Gjest Svampebob1 Skrevet 9. juli 2012 #14 Skrevet 9. juli 2012 Hvordan i all verden ble det her til en bad guys vs good guys-greie? Det at TS har gjort det slutt med en snill gutt betyr ikke nødvendigvis at det er fordi han er snill. Det endte opp i en diskusjon her. Forsåvidt en avsporing, men i såfall en lærerik en ;-).
Gjest Svampebob1 Skrevet 9. juli 2012 #15 Skrevet 9. juli 2012 (alt fra kvisete PUA-gutter til en Giacomo Casanova eller ) Hitchens har egentlig gjort noe genialt. Mange damer virker til å være utrolig flinke til å kritisere hverandre. Det kan brukes ;-). , men jeg tror de fleste jenter lettere får følelser for en som har en litt sammensatt natur enn overfor en som er for ukomplisert og grei. Så det er ikke lurt å være for snill i møte med det annet kjønn. Ikke gjør som mora di sier, det bærer helt galt av sted. På samme måte som jenter stort sett ikke vil ha de gutter moren synes er perfekte. En mann som har flyttet hjemmefra er ferdig oppdratt. Det er det mange damer som glemmer. Det å ende opp som en dott har ikke noe positivt for seg. Virker og som en del damer vil ha en de kan se opp til. Mannen med stor M! Han skal fortelle hvor skapet skal stå osv. Selv gikk jeg lei av å bli konstant utfordret i mitt forrige forhold. For min del hadde jeg en anelse av at vi var enige til å begynne med, men ordet slem faller litt feil inn i dette, for min del. Det handler om grensesetting på godt og vondt og at man er seg selv og ikke er redd for å vise at man har "svake sider". Men man må huske at det er damer man har med å gjøre. Ikke mannfolk ;-). Det skader ikke å gå i damemodus heller ;-). Når jeg er med gutta passer det seg å leke en ubehøvlet apekatt. Moro er det og ;-).
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #16 Skrevet 9. juli 2012 Ble du sammen med han uten å ha følelser for han? Anonym poster: d3ced38664a2e048332d6a294a86ff4e
Cuckold Skrevet 9. juli 2012 #17 Skrevet 9. juli 2012 Hitchens har egentlig gjort noe genialt. Mange damer virker til å være utrolig flinke til å kritisere hverandre. Det kan brukes ;-). En mann som har flyttet hjemmefra er ferdig oppdratt. Det er det mange damer som glemmer. Det å ende opp som en dott har ikke noe positivt for seg. Virker og som en del damer vil ha en de kan se opp til. Mannen med stor M! Han skal fortelle hvor skapet skal stå osv. Selv gikk jeg lei av å bli konstant utfordret i mitt forrige forhold. For min del hadde jeg en anelse av at vi var enige til å begynne med, men ordet slem faller litt feil inn i dette, for min del. Det handler om grensesetting på godt og vondt og at man er seg selv og ikke er redd for å vise at man har "svake sider". Men man må huske at det er damer man har med å gjøre. Ikke mannfolk ;-). Det skader ikke å gå i damemodus heller ;-). Når jeg er med gutta passer det seg å leke en ubehøvlet apekatt. Moro er det og ;-). Vi har vel våre slemme sider de fleste av oss vil jeg tro, noen flere enn andre, og jeg tror faktisk jeg ville hatt det vesentig vanskeligere med det annet kjønn om jeg ikke var bevisst at dette hører med og at det bare bidrar til at spenning skal oppstå i møtet mellom to mennesker. Den snille ukompliserte mannen sliter på kjønnsmarkedet, ikke nødvendigvis fordi han er svak (for det trenger han ikke være), men fordi han har lagt for mye vekt på hva kvinnene sier at de foretrekker. Han har glemt at empirien har rangen, at man alltid bør se på hva som skjer i virkelighetens verden, det er langt mer interessant enn hva kvinner sier. 1
Gjest Svampebob1 Skrevet 9. juli 2012 #18 Skrevet 9. juli 2012 Den snille ukompliserte mannen sliter på kjønnsmarkedet, ikke nødvendigvis fordi han er svak (for det trenger han ikke være), men fordi han har lagt for mye vekt på hva kvinnene sier at de foretrekker. Han har glemt at empirien har rangen, at man alltid bør se på hva som skjer i virkelighetens verden, det er langt mer interessant enn hva kvinner sier. Akkurat det der er ganske interessant. Forskjellen på hva man vil ha og hva man faktisk ender opp med ;-). Da har man bommet på hvilke behov man faktisk har, ihvertfall. Da jeg først registrerte meg på sukker, så trodde jeg at jeg skulle bli gal av alle kravene. Makan til overfladisk verden skal man lete langt etter ;-). Resultatet er at jeg tilslutt gir faen og jeg har aldri fått så mye oppmerksomhet noensinne ;-). Nå har jeg også jobbet litt med å fremstå på en positiv, men ærlig måte. Det har nok og litt å si.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #19 Skrevet 9. juli 2012 Ble du sammen med han uten å ha følelser for han? Anonym poster: d3ced38664a2e048332d6a294a86ff4e Vi har alltid hatt det fint sammen.Spesielt i begynnelsen.Han sendte sms hele tiden,var veldig masete og gjorde alt for meg,og mer enn det.Jeg har aldri opplevd før at noen var så snill mot meg.Det irriterte meg litt at han ringte,sendte mld hele tiden og ville være med meg hele tiden.Og da kommenterte alle rundt meg at jeg må være verdens heldigste dama.Jeg var jo åpen helt fra starten ang mine følelser.Vi ble enige at vi skal prøve å jobbe med saken,kanskje de plutselig dukker opp.Som sagt jeg er fryktelig glad i ham(som en venn).Jeg klarte ikke mer på slutten.Klarte ikke kysse ham,eller hver eneste gang han ringer da får jeg vondt i magen og er kvalm.Hver eneste gang han sa at han elsker meg fikk jeg dårlig samvittighet...fordi jeg følte ikke det samme:/ TS Anonym poster: 1d3760b23490afd94e061ae8790a77ef
Knirke Skrevet 9. juli 2012 #20 Skrevet 9. juli 2012 (endret) Da jeg først registrerte meg på sukker, så trodde jeg at jeg skulle bli gal av alle kravene. Makan til overfladisk verden skal man lete langt etter ;-). Resultatet er at jeg tilslutt gir faen og jeg har aldri fått så mye oppmerksomhet noensinne ;-). Nå har jeg også jobbet litt med å fremstå på en positiv, men ærlig måte. Det har nok og litt å si. Hehe.. Synes jeg kjente deg igjen fra sukkerforumet, ja Man kan si hva man vil om Sukker, men spesielt på forumet kommer det tydelig frem hvor bitre folk der inne er (både menn og kvinner). Man kan ikke diskutere noe som helst uten at det ender med "FYYY, så kravstore dere er!" Da er KG mye mer matnyttig, selv om diskusjonene sporer av både titt og ofte Endret 9. juli 2012 av Knirke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå