Gjest Elses Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Overskriften sier vel sitt, men kan utdype det litt mer her. Greia er at for 2 år siden ble jeg og eksen min sammen. Vi hadde det kjempe bra sammen, og alt så ut til å gå veldig bra. Helt til han en dag, helt uten videre dumpa meg. Jeg har ALDRI vært så såret før, det skal sies. Ting endte så brått, og jeg følte jeg aldri fikk en klarhet i hva som egentlig skjedde. Han brøt all kontakt med meg, og var oppriktig frekk og slem mot meg. Jeg har hatt en litt trøblete oppvekst, så jeg er veldig sårbar av meg. Dette gikk selvfølgelig veldig hardt innpå meg og jeg gikk inn i en ganske dyp depresjon, og det gikk så langt at jeg dessverre prøvde å ta livet mitt. Ja, for en gutt ... høres sikkert helt håpløst ut. Uansett, det tok meg 1 år å glemme han, og for han tok det vel nøyaktiv 1 sekund å glemme meg. Jeg hørte ikke et ord fra dagen han dumpa meg helt frem til nyttårsaften som var. Det var da meldingene begynte å strømme på. Han savnet meg, ville treffe meg, angret osv osv. Jeg har jo forsåvidt drømt om den dagen han skulle angre, men når det først begynte å tikke inn melding på melding ble jeg litt paff. Jeg var/er jo fremdeles sint for at han klarte å få meg så langt ned, så jeg svarte vel ganske skarpt noe sånt som "godt nyttår til deg også. Takk for unskyldningen, men den kom dessverre 1,5 år for sent." etter det tikket det inn flere meldinger, men jeg fortsatte å være litt skarp i tonen, rett og slett fordi jeg ikek vil gå på den samme smellen igjen. Han har fortsatt å sende meg en del meldinger, men veldig mange av de har jeg unngått å svare på, men da han spurte meg om jeg savnet han svarte jeg "nei" ... kanskje dumt å svare det, når jeg faktisk savner han tiltross for alt han har gjort. Uansett, da ble det stille en stund og jeg tenkte ikke noe mer over det. Men nå i starten av mai har det begynt å tikke inn flere og flere meldinger fra hans side. Og den 17ende gikk jeg med på å møte han på kvelden. Jeg hadde en del innabords og tenkte ikke veldig langt akkurat da, så det endte jo med at jeg møtte han og bestevennen hans sammen med min bestevennine (som forsåvidt er eksen til bestevennen hans). Jeg så meg lei etter ganske kort tid, og uten noe forsvarsel dro jeg til noen andre venner av meg. Da fikk jeg masse smser om hvor jeg var, at jeg var en ditcher, at vi må finne på noe, at han savner meg osv osv osv. Jeg var ganske beruset akkurat der og da, så svarene mine kom veldig seint og hendte også at jeg glemte å svare han. Etter denne dagen har han sendt meg uttallige meldinger om jeg vil finne på noe eller være med på hyttetur. Det endte med at jeg ble med på hyttetur nå i helgen. Vi dro ut med andre og hadde det kjempe gøy, helt til jeg møtte en annen som tydeligvis også hadde vært bortpå han (altså etter meg). Da jeg hilste på henne og sa navnet mitt sa hun bare "åja, så det er du som er ********* .. du skjønner ****** (navnet på eksen) har snakket mye om deg" Jaja tenkte jeg, og det var vel det. Helt til jeg havna i samme seng som han og alt plutselig virket som før. Nå etter hytteturen klarer jeg ikke slutte å tenke på han. Merker jeg fremdeles har følelser for han, og jeg er redd for å havne samme sted som jeg var før. Men nå virker jo han så interessert også, og han er så snill og god mot meg at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Noen som har noe tips om hva jeg skal gjøre, si, vært i samme situasjon som meg eller hva som helst ?! Tiltross for alt så vil jeg jo ha han tilbake ... han var min første kjærlighet, og vi hadde en helt ekstremt god connection. Håper noen kan hjelpe en forvirret jente.
Wonders Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 be han brenne. Han fortjener deg ikke for 5 flate øre. INGEN skal kunne gi deg det helvete du har vært igjennom. Ikke ha hukommelsestap. Jeg blir så sinna når jeg hører slik oppførsel . Og husk det er du som lærer han åssen du vil bli behandlet. Du er sterk og jeg er sikker på at du lett kan be han brenne, ryke og reise.
Gjest Freakingawesome Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 (endret) Synes du kan gi han en sjanse om du vil dette, Er så drittlei av all Ex noiaen som er der ute, Det har gått endel tid siden dere slo opp, kanskje fyren har forandret seg til det bedre? Det at han var en drittsekk før behøver ikke å bety at han er en drittsekk nå. Jeg var en drittsekk, men jeg tok de grepene som var nødvendige for å forandre på meg selv, jeg er ikke den samme som jeg var for 1år siden. Noenganger trenger man et spark i ræva for å skjønne at man må forandre seg. Kanskje han har fått dette Så om du føler for det så gi han en sjanse det kan gå mye bedre enn du tror Endret 30. mai 2012 av Freakingawesome
Wonders Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 Om en mann er glad i og setter pris på en dame vil ha varte henne opp etter alle kunstens regler, være god og snill, og aldri være drittsekk. Jeg mener det er fint å brenne bruer til mennesker som ikke er snille. Dog; vurder virkningen ved romslige rammer, tid til tanker, og rom for realisering. Om han er seriøs, ikke gi han noe seksuellt i det hele tatt. Ikke tilby noe. Se om han er genuint opptatt av ditt ved og vel. Om han er en positiv rettning, eller om han bare er ute etter å dekke sine egene behov. Spør han om han er en bra kjæreste? Hva som gjør han en bra kjæreste for deg? Åssen han har tenkt å rette opp i alt det vonde? Åssen han ser for seg at det skal bli når dere er uenige osv? Still vanskelige spørsmål, vær ærlig og direkte. Om han ikke vil svare, gi han tid. Ikke gi han noe annet. 3
Jasmina Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 Elses, om du ønsker å ha ham tilbake, så husk at han ditched deg før og kan gjøre det igjen. Så vær forsiktig! Personlig synes jeg at så fort toget har kjørt, er det ingen vei tilbake. Du fortjener en bedre!
Steinar40 Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 Noen som har noe tips om hva jeg skal gjøre, si, vært i samme situasjon som meg eller hva som helst ?! Tiltross for alt så vil jeg jo ha han tilbake ... han var min første kjærlighet, og vi hadde en helt ekstremt god connection. Håper noen kan hjelpe en forvirret jente. Han høres ut som en sånn fyr (person) som vil ha det han ikke kan få. Hva tror du skjer når han har fått det? 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 Overskriften sier vel sitt, men kan utdype det litt mer her. Greia er at for 2 år siden ble jeg og eksen min sammen. Vi hadde det kjempe bra sammen, og alt så ut til å gå veldig bra. Helt til han en dag, helt uten videre dumpa meg. Jeg har ALDRI vært så såret før, det skal sies. Ting endte så brått, og jeg følte jeg aldri fikk en klarhet i hva som egentlig skjedde. Han brøt all kontakt med meg, og var oppriktig frekk og slem mot meg. Jeg har hatt en litt trøblete oppvekst, så jeg er veldig sårbar av meg. Dette gikk selvfølgelig veldig hardt innpå meg og jeg gikk inn i en ganske dyp depresjon, og det gikk så langt at jeg dessverre prøvde å ta livet mitt. Ja, for en gutt ... høres sikkert helt håpløst ut. Uansett, det tok meg 1 år å glemme han, og for han tok det vel nøyaktiv 1 sekund å glemme meg. Jeg hørte ikke et ord fra dagen han dumpa meg helt frem til nyttårsaften som var. Det var da meldingene begynte å strømme på. Han savnet meg, ville treffe meg, angret osv osv. Jeg har jo forsåvidt drømt om den dagen han skulle angre, men når det først begynte å tikke inn melding på melding ble jeg litt paff. Jeg var/er jo fremdeles sint for at han klarte å få meg så langt ned, så jeg svarte vel ganske skarpt noe sånt som "godt nyttår til deg også. Takk for unskyldningen, men den kom dessverre 1,5 år for sent." etter det tikket det inn flere meldinger, men jeg fortsatte å være litt skarp i tonen, rett og slett fordi jeg ikek vil gå på den samme smellen igjen. Han har fortsatt å sende meg en del meldinger, men veldig mange av de har jeg unngått å svare på, men da han spurte meg om jeg savnet han svarte jeg "nei" ... kanskje dumt å svare det, når jeg faktisk savner han tiltross for alt han har gjort. Uansett, da ble det stille en stund og jeg tenkte ikke noe mer over det. Men nå i starten av mai har det begynt å tikke inn flere og flere meldinger fra hans side. Og den 17ende gikk jeg med på å møte han på kvelden. Jeg hadde en del innabords og tenkte ikke veldig langt akkurat da, så det endte jo med at jeg møtte han og bestevennen hans sammen med min bestevennine (som forsåvidt er eksen til bestevennen hans). Jeg så meg lei etter ganske kort tid, og uten noe forsvarsel dro jeg til noen andre venner av meg. Da fikk jeg masse smser om hvor jeg var, at jeg var en ditcher, at vi må finne på noe, at han savner meg osv osv osv. Jeg var ganske beruset akkurat der og da, så svarene mine kom veldig seint og hendte også at jeg glemte å svare han. Etter denne dagen har han sendt meg uttallige meldinger om jeg vil finne på noe eller være med på hyttetur. Det endte med at jeg ble med på hyttetur nå i helgen. Vi dro ut med andre og hadde det kjempe gøy, helt til jeg møtte en annen som tydeligvis også hadde vært bortpå han (altså etter meg). Da jeg hilste på henne og sa navnet mitt sa hun bare "åja, så det er du som er ********* .. du skjønner ****** (navnet på eksen) har snakket mye om deg" Jaja tenkte jeg, og det var vel det. Helt til jeg havna i samme seng som han og alt plutselig virket som før. Nå etter hytteturen klarer jeg ikke slutte å tenke på han. Merker jeg fremdeles har følelser for han, og jeg er redd for å havne samme sted som jeg var før. Men nå virker jo han så interessert også, og han er så snill og god mot meg at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Noen som har noe tips om hva jeg skal gjøre, si, vært i samme situasjon som meg eller hva som helst ?! Tiltross for alt så vil jeg jo ha han tilbake ... han var min første kjærlighet, og vi hadde en helt ekstremt god connection. Håper noen kan hjelpe en forvirret jente. Det var en feil at du ga etter alle sms'ene og kontakten har gjenopptok. Det du burde ha gjort er å fortsette å ignorere han... men gjort er gjort. Siden du spør om tips om hva du skal gjøre så er svaret mitt; sett opp en 'no contact' regel. Kutt han ut av livet ditt og gå videre. Ingen sms, ingen tlf, slett fra Facebook/lignende. Borte vekk. Oppførselen han viste tidligere viser at han ikke er deg verdig. Han har i mellomtiden funnet ut at han ikke klarer å finne noen bedre, så gått tilbake til deg igjen. Vil du være den som står der og gir han en ny sjanse? Opp til deg. Men sannsynligheten er stor for at du vil bli såret igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #8 Skrevet 30. mai 2012 Det var en feil at du ga etter alle sms'ene og kontakten har gjenopptok. Det du burde ha gjort er å fortsette å ignorere han... men gjort er gjort. Siden du spør om tips om hva du skal gjøre så er svaret mitt; sett opp en 'no contact' regel. Kutt han ut av livet ditt og gå videre. Ingen sms, ingen tlf, slett fra Facebook/lignende. Borte vekk. Oppførselen han viste tidligere viser at han ikke er deg verdig. Han har i mellomtiden funnet ut at han ikke klarer å finne noen bedre, så gått tilbake til deg igjen. Vil du være den som står der og gir han en ny sjanse? Opp til deg. Men sannsynligheten er stor for at du vil bli såret igjen. Her på KG er det veldig mange som er flinke til å slenge BULLSHIT.. og det er hele tiden "dump han", "ikke svar på meldinger" og ALLE gutter (vertfall x-er) er drittsekker osv osv... Ikke hør på alt dette tullet!! Gjør det du selv føler for! Mennesker er ikke feilfrie, og i dette tilfellet så kan det hende at han ENDELIG har innsett at han gjorde en feil!? Hvis du ikke er over han og han tydelig viser interesse så gi han en ny sjangse, MEN denne gangen så styrer du og sett opp noen få krav elns for å se at han virkelig mener det denne gangen. Det KAN funke å gå tilbake til en x, det er ikke umulig. Det har gått fint med meg og min (0 kontakt på 2 år, han som tok kontakt) så det kan funke for deg også Lykke til! 1
Gjest Elses Skrevet 30. mai 2012 #9 Skrevet 30. mai 2012 Takk for svar dere Jeg sitter fremdeles og er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Greieste hadde vel vært å glemme hele fyren, men det er dessverre enklere sagt enn gjort. Eneste jeg vet er at om jeg fortsetter å ha kontakt med han og treffes er det meg som skal ha styringen denne gangen. Jeg er lei av å bli overkjørt av gutter, og vil på ingen som helst måte havne så langt nede som jeg var. Han er veldig klar over at han såret meg, og det virker som at han angrer veldig på det. Det er veldig fint han angrer, men må innrømme det er synd at ting skulle ende sånn for min del. Som jeg har nevnt tidligere så drømte jeg jo om den dagen han angret, men hadde vel liten tro på at det faktisk kom til å skje. Så feil kan man altså ta. Jeg får nesten bare se videre hva jeg gjør, jeg vil jo gjerne gi han en sjangse, men jeg synes det er vanskelig å finne ut om han faktisk har forandret seg eller spiller et skuespill. Men bare det at han faktisk sender meg smser ser jeg på som posivit, han har nemlig aldri vært en meldingstype og selv ikke når vi var sammen og alt var bra sendte han smser til meg. Jeg har alltid vært den som har gitt folk en ny sjangse, rett og slett fordi folk kan gjøre feil og ingen er perfekte. Man skal ha lov til å angre, men da må man ikke gjøre det igjen. Men å gi han en ny sjangse med det første kommer nok ikke til å skje, han skal i alle fall få jobbe for det så får jeg se om det er værdt det ! Skal ikke være lett det her, hadde kanskje vært like greit om han aldri tok kontakt med meg igjen .... 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #10 Skrevet 30. mai 2012 Her på KG er det veldig mange som er flinke til å slenge BULLSHIT.. og det er hele tiden "dump han", "ikke svar på meldinger" og ALLE gutter (vertfall x-er) er drittsekker osv osv... Ikke hør på alt dette tullet!! Gjør det du selv føler for! Mennesker er ikke feilfrie, og i dette tilfellet så kan det hende at han ENDELIG har innsett at han gjorde en feil!? Hvis du ikke er over han og han tydelig viser interesse så gi han en ny sjangse, MEN denne gangen så styrer du og sett opp noen få krav elns for å se at han virkelig mener det denne gangen. Det KAN funke å gå tilbake til en x, det er ikke umulig. Det har gått fint med meg og min (0 kontakt på 2 år, han som tok kontakt) så det kan funke for deg også Lykke til! Det er ikke bullshit, det er et gjennomtenkt svar. Mitt råd var basert på at fyren oppførte seg som en jævla dritt mot henne, ikke fordi hun var dumpet generellt sett- - big difference. Jeg skjønner at folk kan angre, men jeg har ikke hørt om folk som har skiftet personlighet på et og et halvt år. Når man blir dumpet på en slik respektløs måte så fortjener ikke fyren noen ting. Han fortjener ingen ny sjanse, uansett hvordan du vrir og vender på det. På ett eller annet tidspunkt før så hadde ikke fyren et snev av respekt for TS. Dumpet henne på dagen, kutter absolutt alt av kontakt, så dukker opp et og et halvt år etterpå for å be om tilgivelse og prøve på nytt. Man trenger ikke være supersmart for å skjønne at singellivet for han ikke utartet seg så flotters som han så det, og at til slutt så vakke TS så verst likevel. Men for all del, la oss heller tro på versjonen "Han har gått gjennom en selvransakelse på det året og er nå kommet som et nytt og bedre menneske - go for it, det funket for meg". Jeg hadde heller valgt å tro på det mer realistiske. Hvorvidt TS tar han tilbake er hennes valg, hun veit dog selv han ikke fortjener noen sjanse og om han får det så er han heldig, og han må jobbe for å skape tillit. Alt jeg sier er at det er stor sannsynlighet for at det kommer til å ende opp at hun blir såret til slutt, igjen. Spørsmålet da er: er det verdt det? Neppe. TS, du sier noe om at du skulle ønske at han aldri tok kontakt; sånne følelser bunner ut i at vi veit at vi blir "sugd" tilbake til det nettet deres...man tror man er kommet seg videre,så bam - der er de igjen, og det er vanskelig å skyve vekk følelsene og si at "Sorry, men nei takk." Istedet så er man tilbake til startpunkt 1. 2
Steinar40 Skrevet 30. mai 2012 #11 Skrevet 30. mai 2012 Takk for svar dere Jeg sitter fremdeles og er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Greieste hadde vel vært å glemme hele fyren, men det er dessverre enklere sagt enn gjort. Eneste jeg vet er at om jeg fortsetter å ha kontakt med han og treffes er det meg som skal ha styringen denne gangen. Jeg er lei av å bli overkjørt av gutter, og vil på ingen som helst måte havne så langt nede som jeg var. Han er veldig klar over at han såret meg, og det virker som at han angrer veldig på det. Det er veldig fint han angrer, men må innrømme det er synd at ting skulle ende sånn for min del. Som jeg har nevnt tidligere så drømte jeg jo om den dagen han angret, men hadde vel liten tro på at det faktisk kom til å skje. Så feil kan man altså ta. Jeg får nesten bare se videre hva jeg gjør, jeg vil jo gjerne gi han en sjangse, men jeg synes det er vanskelig å finne ut om han faktisk har forandret seg eller spiller et skuespill. Men bare det at han faktisk sender meg smser ser jeg på som posivit, han har nemlig aldri vært en meldingstype og selv ikke når vi var sammen og alt var bra sendte han smser til meg. Jeg har alltid vært den som har gitt folk en ny sjangse, rett og slett fordi folk kan gjøre feil og ingen er perfekte. Man skal ha lov til å angre, men da må man ikke gjøre det igjen. Men å gi han en ny sjangse med det første kommer nok ikke til å skje, han skal i alle fall få jobbe for det så får jeg se om det er værdt det ! Skal ikke være lett det her, hadde kanskje vært like greit om han aldri tok kontakt med meg igjen .... Ja, du bør tenke deg godt om. Og glem aldri at tomt prat ikke betyr en dritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå