Gå til innhold

Chic lit - anbefal meg en bok

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i Siri Østli og Shopoholiker bøkene og kan tenke meg flere i samme gate. Marian Keyes synes jeg skriver helt OK, men ikke like humoristisk som Østli og Kinsella. Jill Mansell har jeg bare lest en bok av og den var grei nok.

Jeg leste en bok som fulgte med et blad: Solsiden/isdronning og synes overraskende nok at det var leselig.

Håper dere har noen anbefalinger til meg. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sophie Kinsella har flere bøker utenom Shoopoholiker bøkene. Har du sjekket ut de?

:)

Gjest PinkLeaf
Skrevet (endret)

Cecilia Ahern har skrevet mange koselige bøker, blant annet p.s. I love you. Vil særlig anbefale a place called here, thanks for the memories og the book of tomorrow. :-)

Edit: glemte en bok.

Endret av PinkLeaf
Skrevet

Kanskje jeg ikke er den rette til å råde, siden jeg syns marian skriver best (bortsett fra den nyeste, som jeg ikke likte), men kanskje emily giffin kunne være noe for deg? Hun skriver morsomt. Og hun som skrev the devil wears prada har noen som er bra, som f.eks. chasing harry winston og everyone worth knowing. Kan også hende du liker jane greens bøker, men hun er veldig ujevn syns jeg. Noen bøker er bra, mens andre bare er kjedelige.

Skrevet

Jeg tror ikke den er oversatt til norsk men hvis du leser engelsk anbefaler jeg William Walker's First Year of Marriage ( A Horror Story) skrevet av Matt Rudd.

Skrevet

Cecilia Ahern har skrevet mange koselige bøker, blant annet p.s. I love you. Vil særlig anbefale a place called here, thanks for the memories og the book of tomorrow. :-)

Edit: glemte en bok.

Å ja, Cecelia Ahern hadde jeg nesten glemt! :rodmer: vil også slenge på at jeg synes at disse bøkene er mine yndlingsbøker av Cecelia: If only you could see me now, where the rainbow ends og the gift. Pluss Ps. I love you, selvfølgelig :)

Skrevet

Anbefaler deg å lese resten av solsiden-serien!

AnonymBruker
Skrevet

Takk! jeg hadde helt glemt Cecilia Ahern! Skal sjekke ut flere av disse dere anbefaler :)

Hvor kjøper dere slike bøker? Jeg synes det er litt for dyrt å kjøpe "søppel-bøker" til 200 kroner og oppover.

Skrevet

Takk! jeg hadde helt glemt Cecilia Ahern! Skal sjekke ut flere av disse dere anbefaler :)

Hvor kjøper dere slike bøker? Jeg synes det er litt for dyrt å kjøpe "søppel-bøker" til 200 kroner og oppover.

Det var faktisk bestemoren min på over 80 som introduserte meg for nettshopping av bøker :fnise: Jeg bestiller mine bøker som regel brukt (dvs. noen har kanskje lest gjennom de en gang) på amazon eller play.com. Den siste nettsiden er virkelig å anbefale, både når det kommer til bøker, tv-serier osv. De sender uten frakt til Norge, og ofte er ikke prisene så gale heller :)

Gjest PinkLeaf
Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt nesten alle bøkene mine på adlibris.no. Jeg studerer litteratur og i år kjøpte jeg hele pensumet til under 500 kr!

Verdt å sjekke ut. Slik for eksempel. Eller slik?

Dersom du er som meg og foretrekker å lese bøker på originalspråket (så langt det lar seg gjøre) så er det billigere å kjøpe bøkene på engelsk. Hvertfall i min erfaring. :)

Nå ble jeg så inspirert at jeg kjøpte likesågreit seks bøker til 270 kr. :fnise: Ooops!

Antall ISBN Forfatter: Tittel Format Pris/stk. Pris totalt

1 0141047704 STOCKETT, KATHRYN:THE HELP Pocket 52,- 52,-

1 014242059X SEPETYS, RUTA:BETWEEN SHADES OF GRAY Heftet 60,- 60,-

1 0194792714 FORSTER, E. M.:A PASSAGE TO INDIA Pocket 61,- 61,-

1 0486423689 FRANCES HODGSON BUR:LITTLE LORD FAUNTLER Heftet 28,- 28,-

1 1853261041 FRANCES HODGSON BUR:THE SECRET GARDEN Pocket 30,- 30,-

1 315009075X OESER, HANS-CHRISTI:THE OLD MAN AND THE Pocket 39,- 39,-

Fraktkostnad: 0,-

Å betale: 270,-

LIKER! Endret av PinkLeaf
Skrevet (endret)

Jeg har akkurat lest den siste boken til Kinsella,

Den var veldig fin! :jepp:

Denne: Min lenke

Endret av loffen
Skrevet

Jeg har kjøpt nesten alle bøkene mine på adlibris.no. Jeg studerer litteratur og i år kjøpte jeg hele pensumet til under 500 kr!

Verdt å sjekke ut. Slik for eksempel. Eller slik?

Dersom du er som meg og foretrekker å lese bøker på originalspråket (så langt det lar seg gjøre) så er det billigere å kjøpe bøkene på engelsk. Hvertfall i min erfaring. :)

Nå ble jeg så inspirert at jeg kjøpte likesågreit seks bøker til 270 kr. :fnise: Ooops!

LIKER!

Åh!

Takk for supert tips! :biggrin:

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Om du vil ha litt spenning og humor sammen med chic-litt så MÅ jeg bare anbefale deg "Botticellis hemmelighet" av Marina Fiorato. Jeg gørkoste meg igjennom hele boka. Mye villskap, men akk så hærlig villskap :fnise:

Og så gikk "Når du minst venter det" av Sarah Rayner unna med snørr og tårer. Den traff meg midt i solar plexus...

Skrevet

"Baby Blues" og "Superstar" (Before we were thirty og Drop dead gorgeous på engelsk) av Katie Agnew likte jeg godt, spes Baby Blues.

Ellers synes jeg Bridget Jones-bøkene er hysterisk morsomme, men de har du vel gjerne lest? Forfatteren har også skrevet en bok som heter Olivia Joules' hyperaktive fantasi. Lenge siden jeg har lest den, men husker at jeg synes den var morsom:)

Skrevet

Er noen av disse bøkene like morsomme som Shopoholiker? Egentlig er det litt flaut å innrømme, men jeg har aldri ledd så godt som da jeg leste disse :)

Skrevet

Jill Mansell sine bøker syns jeg er bedre enn Kinsella. De må leses!

Skrevet

Er det noen av hennes bøker du anbefaler mer enn andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...