Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Jeg har nesten alltid vondt under sex. Det svir, brenner og er rett og slett jævlig å sitte etter å hatt sex. Jeg har testet meg for kjønnssykdommer(har ingen) fastlegen min har sjekket med nedentil men der ingenting som er gale! Vi bruker MYE glidemiddel, etter vi har hatt sex må vi vente i noen dager. Det ødelegger! Noen andre som har/hatt det sånn? Og funnet ut hva det er? Er det noe jeg kan smøre der nede? legen min nevnte jordnøttolje, men er det noe bra? 1
Lady Stardust Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Jeg hadde det akkurat som deg i rundt et år. Som deg fant ikke legene noe galt, og de mente det var psykisk. Jeg sluttet helt å ha sex, tanken på smertene var for turn-off. Etter mange måneder prøvde jeg igjen, og da var smertene helt borte. Det eneste som var forandret var at jeg sluttet på p-piller. (Gikk på Mercilon først, byttet til Cerazette for å se om det hjalp.) Så om du går på p-piller vil jeg råde deg til å slutte på de, og se om det blir bedre. Etter en stund begynte jeg på p-ring, og har ikke opplevd noen smerter så langt. (Har gått på den i fire måneder) Om det ikke er p-pillene som hadde skylden, så kan det hende legene hadde rett i at det var psykisk. Når jeg prøvde å ha sex igjen (ny kjæreste) tenkte jeg faktisk ikke over smertene før etter noen dager, så godt mulig det hjalp på. 1
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Jeg hadde det akkurat som deg i rundt et år. Som deg fant ikke legene noe galt, og de mente det var psykisk. Jeg sluttet helt å ha sex, tanken på smertene var for turn-off. Etter mange måneder prøvde jeg igjen, og da var smertene helt borte. Det eneste som var forandret var at jeg sluttet på p-piller. (Gikk på Mercilon først, byttet til Cerazette for å se om det hjalp.) Så om du går på p-piller vil jeg råde deg til å slutte på de, og se om det blir bedre. Etter en stund begynte jeg på p-ring, og har ikke opplevd noen smerter så langt. (Har gått på den i fire måneder) Om det ikke er p-pillene som hadde skylden, så kan det hende legene hadde rett i at det var psykisk. Når jeg prøvde å ha sex igjen (ny kjæreste) tenkte jeg faktisk ikke over smertene før etter noen dager, så godt mulig det hjalp på. Ja har tenkt å slutte på p-pille en stund for å se. Jeg tviler på det psykisk, da det er så vondt å gå og sette meg ned detterpå. Jeg må ligge, kan ikke sitte i sofaen feks. 1
Lady Stardust Skrevet 18. mars 2012 #5 Skrevet 18. mars 2012 Ja har tenkt å slutte på p-pille en stund for å se. Jeg tviler på det psykisk, da det er så vondt å gå og sette meg ned detterpå. Jeg må ligge, kan ikke sitte i sofaen feks. Det er akkurat som jeg hadde det. Men prøv med pille-slutt, se om det hjelper. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 Huff, unner deg ikke dette. Hvis det vondt hver gang og ingenting hjelper, så kan det være mulig at du har vestibulitt. Dette er en ny sykdom, så det er ikke så mange som kjenner til den, men det er mange som har den. Min venninne har vestibulitt, så jeg vet litt om det. http://www.sexogsamfunn.no/For-fagfolk/Artikler/Vestibulitt-pasientinformasjon/ Her kan du lese litt om den. 2
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2012 #7 Skrevet 18. mars 2012 Huff, unner deg ikke dette. Hvis det vondt hver gang og ingenting hjelper, så kan det være mulig at du har vestibulitt. Dette er en ny sykdom, så det er ikke så mange som kjenner til den, men det er mange som har den. Min venninne har vestibulitt, så jeg vet litt om det. http://www.sexogsamfunn.no/For-fagfolk/Artikler/Vestibulitt-pasientinformasjon/ Her kan du lese litt om den. Det skulle bare mangle at jeg har det. Jeg er uheldig og får alt som går ant å få ! Blir så lei. Håper ikke jeg har det da. Det kan vær AV OG TIL jeg ikke har vondt i det hele tatt, men jeg kan ikke holde på lenge, for da blir det til slutt vondt. 1
Sophia. Skrevet 18. mars 2012 #8 Skrevet 18. mars 2012 Jeg hadde det sånn en periode! Det var helt grusomt, føltes som noen hadde raspet meg opp, og måtte vente flere dager før jeg klarte å ha sex igjen. Jeg vet ikke hva som gjorde det, og det gikk over etter omtrent et halvt år. Har en mistanke om at det var Mercilon som gjorde det, har ikke hatt det sånn etter jeg begynte på sprøyten. 1
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2012 #9 Skrevet 18. mars 2012 Jeg hadde det sånn en periode! Det var helt grusomt, føltes som noen hadde raspet meg opp, og måtte vente flere dager før jeg klarte å ha sex igjen. Jeg vet ikke hva som gjorde det, og det gikk over etter omtrent et halvt år. Har en mistanke om at det var Mercilon som gjorde det, har ikke hatt det sånn etter jeg begynte på sprøyten. Okei:) 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #10 Skrevet 18. mars 2012 Be om utredning for vestibulitt hos gynekolog! 1
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2012 #11 Skrevet 18. mars 2012 Be om utredning for vestibulitt hos gynekolog! Hvordan finner de ut om jeg har det? 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #13 Skrevet 19. mars 2012 Hvordan finner de ut om jeg har det? Sykdomshistorien gir ett grunnlag for diagnose, jeg ble diagnostisert med det etter gjentatte soppinfeksjoner, bakteriell vaginose og rifter/gnagsår i skjeden og skjedeåpningen, i tillegg til smerter ved samleie. For å være sikker på at jeg hadde unormale smerter stakk gynekologen meg med en q-tips i skjedeåpningen. Hun viste meg først på hånden og innsiden av lårene hvor mykt hun stakk, før hun brukte den i skjedeåpningen. Det var så vondt at jeg gråt og vred meg i smerte. Jenter som ikke har det kjenner så vidt et press eller ingenting. http://www.sexogsamfunn.no/For-fagfolk/Artikler/Vestibulitt-pasientinformasjon/ 1
Sophie-Ann Skrevet 19. mars 2012 #14 Skrevet 19. mars 2012 Jeg tror du reagerer på glidemiddelet. Noen av dem inneholder "bensin"preparater, og jeg svir veldig ved bruk av disse. Så sjekk innholdsfortegnelsen på glidemiddelet. Jeg tåler kun den rosa pumpeflasken med vannbasert glidemiddel fra Kondomeriet. 1
Gjest Sevastra Skrevet 19. mars 2012 #15 Skrevet 19. mars 2012 Jeg har det akkurat slik som de TS, det er helt jævlig. Ødelegger sexlivet helt. Jeg går på mercilon, kan det ha noe å gjøre med det? Siden så mange skriver det? 1
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2012 #16 Skrevet 20. mars 2012 Jeg tror du reagerer på glidemiddelet. Noen av dem inneholder "bensin"preparater, og jeg svir veldig ved bruk av disse. Så sjekk innholdsfortegnelsen på glidemiddelet. Jeg tåler kun den rosa pumpeflasken med vannbasert glidemiddel fra Kondomeriet. Nei, jeg bruker glidemiddel fra apoteket, som er mot tørr sjede og. ingen tulle ingredienser i den.
Sophie-Ann Skrevet 20. mars 2012 #17 Skrevet 20. mars 2012 Det gjorde jeg også, helt til jeg leste på baksiden....men hvis du har sjekket, så bør du nok ta deg en tur til legen. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2012 #18 Skrevet 20. mars 2012 Det gjorde jeg også, helt til jeg leste på baksiden....men hvis du har sjekket, så bør du nok ta deg en tur til legen. Lykke til! Probleme er at jeg har vært hos legen : / og hun kunne ikke se noe gale. Hun har tatt prøver som og er helt fine osv.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2012 #19 Skrevet 20. mars 2012 det er sikkert vestibulitt eller noe sånt. dra til gynekolog. 1
Gjest a Skrevet 20. mars 2012 #20 Skrevet 20. mars 2012 Kan det være at du får nikotin eller bakterier fra hendene der nede? Prøv å vaske hender og negler godt neste gang?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå