MellonCollie Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Jenta her har nettopp bikket 9 måneder, og jeg har ammet henne 3-4 ganger i døgnet frem til nå. Men tror ikke hun blir mett av melka lenger (jeg har nok ikke så mye), så jeg har funnet ut at jeg får innføre enda et måltid fast føde. Hun vil sjelden ha fast føde og pupp i samme måltid, og hun er definitivt mest glad i fast føde...et under at vi har klart å beholde ammingen Jeg er litt nysgjerrig på hvordan dagene ser ut hos dere andre med babyer på 9 måneder ang mat? Og dere som fortsatt ammer, hvor ofte ammer dere? Her ser jeg nå for meg at det blir: 07.00: Pupp (når vi står opp) 08.30: Grøt (før lur 1) 11.30: Brødskive (før lur 2) 14.00: Frukt (når hun står opp) 15.30: Middag 18.00: Grøt 18.45: Pupp (sengekanten) I tillegg hender det at det ammes en gang om natten. Men det har jeg store planer om å kutte ut nå snart Det er også flere netter hun sover gjennom uten mat. Men det er så mye enklere å få henne til å sovne igjen med å bare tilby pupp på natta gitt... Men hun trenger nok ikke det måltidet. Noen innspill?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 Synes det ser fint ut, jeg. Og du trenger ikke bekymre deg for den nattpuppen. Dersom det er ok for deg å gi den lille tåren enkelte netter, så hvorfor ikke.
^^Belle^^ Skrevet 1. mars 2012 #3 Skrevet 1. mars 2012 Her ser dagen vår sånn ca slik ut: 7: stå opp 8: to eller tre brødskiver. Vann. 11-12: havregrynsgrøt kokt på 120 ml vann, frukt oppi. Vann. 14: mellommåltid. Frukt, grønnsaker eller kjeks. 15-16: middag. Stor porsjon! (i går spiste hun 300 g!) Vann. 18:30 : grøt. Litt mer enn én porsjon. Vann. 23-01:30 : 235 ml MME. 5-6: 100 ml MME. (denne skal kuttes ut, for det er bare vanen som gjør at hun vil ha) (Vi holder jo på å slutte å amme, så jeg tok ikke det med. Men til nå har hun fått litt pupp når hun våkner i 5-6 tiden og litt før hvilene sine)
MellonCollie Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2012 Takk for svar. Neida, bekymrer meg ikke så mye for den nattpuppen. Men skulle gjerne kuttet den for min egen del - i håp om at hun venner seg av med å våkne på natta. Det kan selvsagt gå andre veien også; at hun fortsetter å våkne på natta, men da forblid våken i lenger periode Så jeg er ambivalent. Hadde bare vært så godt å kunne lånt henne bort til noen andre, og fått sovet uavbrutt en natt...men pumping er ikke barebare når jeg har så lite melk.
^^Belle^^ Skrevet 1. mars 2012 #5 Skrevet 1. mars 2012 Her er jeg litt i villrede om hva vi skal gjøre med flasken hun får midt på natten. Hun er jo sulten som en ulv. I går natt hørte jeg faktisk at magen rumlet.
Gjest pysepusen Skrevet 1. mars 2012 #6 Skrevet 1. mars 2012 Her er jeg litt i villrede om hva vi skal gjøre med flasken hun får midt på natten. Hun er jo sulten som en ulv. I går natt hørte jeg faktisk at magen rumlet. Da gir du flaske da Synes det ser bra ut jeg, MellonCollie Hun kutter nok snart natt-puppen skal du se
kisskissbangbang Skrevet 1. mars 2012 #7 Skrevet 1. mars 2012 Her ser det ca. sånn ut : 07.30: En brødskive + vann/en posjon grøt+vann 10-10.30: 200ml MME 13.00: En halv/en skive eller en porsjon grøt, kommer an på hva han fikk til frokost 16.00: Et middagsglass/middagen vi spiser 19.00: En stor porsjon grøt + 200ml MME Innimellom dette får han gjerne grønnsaker når vi spiser middag, men det utgjør ikke særlig mye, i tillegg får han en smoothie fra Ella's kitchen hver dag. Når jeg ser hva lillejenta til Belle spiser lurer jeg nesten på om min spiser litt lite?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå