Gå til innhold

Hva mener du om Betty Dodson i Trekant?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Personlig synes jeg det er forkastelig at ei slik "sex negativ feminist" skal få sendetid, når hun i flere tiår har ytret sine meninger om at vagina må glemmes og at partnersex er oppskrytt.

-Domino

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hørt om henne før jeg så henne i trekant, og der synes jeg hun virket som en koselig bestemor som er litt vel pervers :ler:

• Liker 25
Skrevet

Hun dama er grusom. Skammelig at NRK faktisk lot henne få TV-tid på denne måten.

-Domino

Skrevet

Hun dama er grusom. Skammelig at NRK faktisk lot henne få TV-tid på denne måten.

-Domino

Da er det vanlig å linke til noe som viser hva som ligger til grunn for en slik påstand. At du personlig synes hun er grusom, uten noen noe form for ordentlig begrunnelse, er helt uinteressant... :filer:

• Liker 17
Gjest D_flatmajor
Skrevet

Nå har jeg sett episoden, og lest litt om dama.

Det jeg stusser over er at hun ikke har noen form for vitenskapelig forankring i det hun driver med. Det gjelder selvsagt mange andre også, men en pet peeve for meg er autodidakte spesialister som får overdreven oppmerksomhet for sin selverklærte ekspertise innen et felt når det finnes bedre kvalifiserte (etter min definisjon) kandidater. Spesielt i det som skal være et opplysningsprogram for ungdom så er dette tankevekkende.

Hvorfor er dere andre skeptiske til Betty Dodson?

• Liker 3
Skrevet

For meg virka det som om hun hadde sin måte å tilfredstille seg på, og den har tatt med seg videre for å lære bort :filer:

Nei jenter, utforsk dere på egenhånd! Er ikke måte på hva man kan finne på nett av hvordan dere kan tilfredstille dere selv :skratte:

• Liker 1
Skrevet

Betty Dodson er ei leverandør av den type feminisme som ikke henger på greip. For det første mener hun og oppfordrer jenter og kvinner til å glemme vagina. Skjeden altså. Og heller ha alt fokus på masturbasjon og klitorisorgasme. Hvis det skal forekomme en mann in the action, så skal han ha ekspertise for å gi kvinnen denne klitorisorgasmen. Mannen har den samme rollen som en vibrator. Han skal læres opp til å skjenke henne vulvamassasje og klitorisorgasme. Penetrering med penis i hennes vagina er ikke det viktigste.

Dette viser bare hvordan hun forholder seg til menn, som en representant av ei rødstrømpe som hater menn.

Så, min mening er subjektiv, men basert på objektive betraktninger av hennes feministiske arbeid. Det ironiske i det hele i dagens tid, er at det er mann som er den største forkjemper for kvinners seksualitet. Med den lille kampanjen hos noen menn om å vekke til live vagina for eksempel, etter at kvinner som Betty Dodson har drept vagina og gjort dere klitorisavhengige.

-Domino

Skrevet

Aner ikke hvem dama er fra før av, men det inntrykket jeg fikk av henne etter trekant er at hun virker som ei nasty bestemor:p

• Liker 1
Skrevet

Er glad hun ikke er min bestemor hvertfall...

• Liker 4
Skrevet

Aner ikke hvem dama er fra før av, men det inntrykket jeg fikk av henne etter trekant er at hun virker som ei nasty bestemor:p

Kunne du tenkt deg ei slik bestemor?

Skrevet

Jeg hadde ikke hørt om henne før jeg så denne episoden, men er likevel enig med henne i at klitoris er viktigere enn skjeden når det kommer til å oppnå orgasme. Basert på egen erfaring er det definitivt slik, selv om det ikke gjør meg til noen mannehater av den grunn.

• Liker 29
Skrevet

Jeg hadde ikke hørt om henne før jeg så denne episoden, men er likevel enig med henne i at klitoris er viktigere enn skjeden når det kommer til å oppnå orgasme. Basert på egen erfaring er det definitivt slik, selv om det ikke gjør meg til noen mannehater av den grunn.

Einig med deg.

• Liker 8
Gjest D_flatmajor
Skrevet

Betty Dodson er ei leverandør av den type feminisme som ikke henger på greip. For det første mener hun og oppfordrer jenter og kvinner til å glemme vagina. Skjeden altså. Og heller ha alt fokus på masturbasjon og klitorisorgasme. Hvis det skal forekomme en mann in the action, så skal han ha ekspertise for å gi kvinnen denne klitorisorgasmen. Mannen har den samme rollen som en vibrator. Han skal læres opp til å skjenke henne vulvamassasje og klitorisorgasme. Penetrering med penis i hennes vagina er ikke det viktigste.

Dette viser bare hvordan hun forholder seg til menn, som en representant av ei rødstrømpe som hater menn.

Så, min mening er subjektiv, men basert på objektive betraktninger av hennes feministiske arbeid. Det ironiske i det hele i dagens tid, er at det er mann som er den største forkjemper for kvinners seksualitet. Med den lille kampanjen hos noen menn om å vekke til live vagina for eksempel, etter at kvinner som Betty Dodson har drept vagina og gjort dere klitorisavhengige.

-Domino

Jeg har ikke så god kjennskap til Dodson at jeg kan si så mye klokt om dette. Men det jeg nevnte om lite empirisk forankring henger jo litt sammen med det du peker på som et lite helhetlig bilde av seksualitet, sånn jeg ser det.

Derimot så velger jeg å tro at hun i seg selv ikke har så utrolig stor påvirkning på kvinners seksualitet. Jeg betrakter henne f.eks som en "seksuell kvakksalver", og vil ikke ta henne på alvor. Men om du mener hun er en av mange, og del av en større bølge/trend, så kan jeg se at hun kan sies å representere noe "større enn seg selv".

Jeg syns det er bra at ulike perspektiver kommer frem, også feministiske. Men det er synd hvis feminismebegrepet kun skal settes i sammenheng med slike (tilsynelatende) kvasi-greier som dette. Det mest hensiktsmessige er om feminismeperspektivet presenteres som en del av en større helhet, sånn jeg ser det. Dette henger igjen sammen med det jeg nevnte om overdreven sendetid/oppmerksomhet til sånne "eksperter" som Dodson.

• Liker 2
Skrevet

Dette er jo dessverre en utbredt holdning blant de fleste jenter og kvinner, igjen, basert på egen erfaring. Det igjen er ganske naturlig, siden dere enkelt har tilgang til klitoris, og igjen har litt større vansker for å komme til hos de erogene- og orgasmepunktene dere har i skjeden.

Det som har skjedd med Betty, er ikke at hun bare sier at klitoris er viktigere, men det faktum at hun også avfeier vagina som en erogen sone. "Glem skjeden, full fokus på klitt." En ekstremt uheldig forståelse av kvinnelig anatomi og hvilke holdninger hun er med på å påvirke jenter og kvinner. For faktum er at så og si nesten alle kvinner kan oppnå en vaginal orgasme, og derfor vil opplysning rundt det å vekke vagina til live være nødvendig.

For hvis Dodson er "sex positiv feminist", så er det en del menn i dagens samfunn som er "sex hyperpositive feminister". Lær heller mennene dere har sex med mindsets og hvordan han kan vekke til live vagina, fremfor å lære han de samme teknikkene du bruker på klitoris. Er vel ikke forutsigbare klitorisleketøy dere vil at vi menn skal være?

-Domino

Skrevet

Dette er jo dessverre en utbredt holdning blant de fleste jenter og kvinner, igjen, basert på egen erfaring. Det igjen er ganske naturlig, siden dere enkelt har tilgang til klitoris, og igjen har litt større vansker for å komme til hos de erogene- og orgasmepunktene dere har i skjeden.

Det som har skjedd med Betty, er ikke at hun bare sier at klitoris er viktigere, men det faktum at hun også avfeier vagina som en erogen sone. "Glem skjeden, full fokus på klitt." En ekstremt uheldig forståelse av kvinnelig anatomi og hvilke holdninger hun er med på å påvirke jenter og kvinner. For faktum er at så og si nesten alle kvinner kan oppnå en vaginal orgasme, og derfor vil opplysning rundt det å vekke vagina til live være nødvendig.

For hvis Dodson er "sex positiv feminist", så er det en del menn i dagens samfunn som er "sex hyperpositive feminister". Lær heller mennene dere har sex med mindsets og hvordan han kan vekke til live vagina, fremfor å lære han de samme teknikkene du bruker på klitoris. Er vel ikke forutsigbare klitorisleketøy dere vil at vi menn skal være?

-Domino

Som sagt så hadde jeg ikke engang hørt om dama, noe jeg ikke var alene om. Hva hun mener er dermed revnende likegyldig for de fleste kvinners sexliv. Du tillegger henne mer makt enn hun har.

Jeg vil også si at ganske mange menn har (med dine ord) "en ekstremt uheldig forståelse av kvinnelig anatomi", men det finnes svært lite man ikke kan snakke om og arbeide med. For å oppnå god sex er det fint å kunne snakke med partneren sin, prøve ut litt forskjellig og finne ut hva som funker.

Verre er det ikke!

• Liker 7
Skrevet

Personlig synes jeg det er forkastelig at ei slik "sex negativ feminist" skal få sendetid, når hun i flere tiår har ytret sine meninger om at vagina må glemmes og at partnersex er oppskrytt.

-Domino

Hvis dette er sant så er hun pervers!!!! :eeeh::eeeh:

Skrevet

-Domino

hvorfor det??

• Liker 1
Skrevet

Kunne du tenkt deg ei slik bestemor?

NEI!

Skrevet

Jeg såg programmet på nett-tv nå. Dama har jo helt rett.

Denne programelderjenta låg faktisk og onanerte med enn gpunktsvibrator uten at hun noen gang har hatt orgasme. Da er det på tide å ta noen skritt tilbake og begynne med den sikreste orgasmekilden: Nemlig klitoris.

Hun sier jo ikke noe annet enn det vi leser i damemagasiner hver uke. Alt hun ble fortalt har jeg lest og lært for lenge siden.

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...