AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Når er sengetøyet skittent? Altså, om man ikke svetter noe.. Jeg kan oppleve at tøyet blir litt "fuktig" etterhvert, og kleber seg i dyna på et hvis. Alt man kan diskutere altså
^KinderMaxi^ Skrevet 4. oktober 2011 #2 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg og samboeren dusjer hver kveld, men bytter ut sengetøyet innen en uker eller to som regel. Elsker å ligge i nyvasket sengetøy
Gjest Applecore Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg kan oppleve at tøyet blir litt "fuktig" etterhvert, og kleber seg i dyna på et hvis. Da er det nok på høy tid å skifte sengetøy. For lengst. Har hørt at annenhver uke er bra, men det hender jeg lar det gå lenger fordi jeg glemmer det eller vil at det skal "klaffe" med husvask og at begge to er nydusjet 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #4 Skrevet 4. oktober 2011 Da er det nok på høy tid å skifte sengetøy. For lengst. Har hørt at annenhver uke er bra, men det hender jeg lar det gå lenger fordi jeg glemmer det eller vil at det skal "klaffe" med husvask og at begge to er nydusjet Ja, skulle få det til å klaffe her også så Vet bare ikke hvor hygienisk det er å ligge her en uke til.. Men jeg har egentlig alltid lurt på det, da jeg nesten aldri svetter, og er nydusjet somregel.. (Ikke vått hår i senga da)
Gjest odisi73 Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg skifter sengetøy på alle senger i huset hver fredag,dynene vasker jeg etter behov men ivertfall hver tredje mnd. Utenom det henger de til lufting før jeg tar på rent sengetøy på fredagen. Helt konge med rent og kaldt sengetøy og nydusjet kropp
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #6 Skrevet 4. oktober 2011 Vi skifter på sengen som hver søndag (skjer selvfølgelig unntak) og da dusjer vi alltid før vi legger oss slik at vi kan legge oss nydusjet i nytt sengetøy. Dusjer forøvrig som regel om kvelden resten av uka. Vi har ingen barn, men jeg har faktisk tenkt på hvordan vi skal gjøre det når vi får barn (blir jo sykt mye klesvask, vi har nok fra før). Tror barna skal få nytt sengetøy på fredagen, og så tar vi søndagen. Du kan se råd fra lege her: Min lenke Om du kan kjenne sengetøyet klebre seg fast så burde du ha byttet for lengst. 1
Gjest Raindrops Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg tror de fleste svetter om natten, selv om man ikke nødvendigvis merker noe til det mens man sover eller når man våkner. Jeg bytter ca en gang i uken eller annenhver uke, alt etter hvor grisete sex vi har hatt faktisk Prøver også som andre sier å få det til å klaffe med at jeg er nydusjet, gjerne etter en koselig kveld med skrubbing, bodylotion, shaving av legger å hele pakka :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #8 Skrevet 4. oktober 2011 Ja, skulle få det til å klaffe her også så Vet bare ikke hvor hygienisk det er å ligge her en uke til.. Men jeg har egentlig alltid lurt på det, da jeg nesten aldri svetter, og er nydusjet somregel.. (Ikke vått hår i senga da) Hvor lenge har det lagt på nå da? 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #9 Skrevet 4. oktober 2011 Ja, skulle få det til å klaffe her også så Vet bare ikke hvor hygienisk det er å ligge her en uke til.. Men jeg har egentlig alltid lurt på det, da jeg nesten aldri svetter, og er nydusjet somregel.. (Ikke vått hår i senga da) Hvor lenge har du hatt det på nå da? Alle svetter om natten, selv om du ikke merker det selv. Er bare å skifte på senga og hoppe i dusjen først som sist
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #10 Skrevet 4. oktober 2011 Hvor lenge har det lagt på nå da? Sjekka nå. Det var vist 3 uker siden nå idag Unsjyldningen er vell at jeg sover alene, og har ingen sengeaktiviteter. Men dog.. 1
Gjest Badabing Skrevet 4. oktober 2011 #11 Skrevet 4. oktober 2011 Mamman min lærte meg annenhver uke, så det har jeg fortsatt med Men lakenet må jeg skifte hver uke, jeg føler at det følger med hundehår og sand oppi det. Og så føles det bare bedre å ligge i når det er rent.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #13 Skrevet 4. oktober 2011 Men hvorfor skiftere dere som dere gjør? Velvære eller til fordel for hygienen? (Ja, litt bakterier må tåles her, så ikke bakteriefreaker)
Vulpes Skrevet 4. oktober 2011 #14 Skrevet 4. oktober 2011 Men hvorfor skiftere dere som dere gjør? Velvære eller til fordel for hygienen? (Ja, litt bakterier må tåles her, så ikke bakteriefreaker) Begge deler! Skulle gjerne skiftet mange ganger i uken ettersom det å legge seg nydusjet i rent sengetøy er en fantastisk deilig følelse, men av hensyn til miljøet og min egen energi lar jeg være gitt :gjeiper:
Kontormus Skrevet 4. oktober 2011 #15 Skrevet 4. oktober 2011 Skifter hver 4 - 5 dag. Fordi jeg liker følelsen av rent og utetørket sengetøy. Og jeg kokevasker det gjerne også...
Viljaa Skrevet 4. oktober 2011 #16 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg skifter annenhver uke. Er singel (lite action i senga med andre ord), og sliter ikke noe spes med nattesvette. Hender jeg skifter oftere, hvis jeg feks vasker rommet, eller kommer på lure ideer som å spise i senga (noe jeg hater, men får alltid lyst hvis jeg kommer hjem og er full) eller ikke orker å dusje etter kveldstrening. 2
skruf Skrevet 4. oktober 2011 #17 Skrevet 4. oktober 2011 I utgangspunktet annenhver uke, men som oftest hver uke........ Liker å sove i nyvasket sengetøy, og har det vært endel sengemoro med mannen så er det iallefall greit å skifte hyppigere. Må legge til at jeg har en ting for putevar, de må jeg stryke........ Det mest optimale er når det er sommer og jeg tørker sengetøyet på snora ute og lufter dynene i vinduskarmen. DA er det godt å legge seg!! 1
Gjøa Skrevet 4. oktober 2011 #18 Skrevet 4. oktober 2011 Nja... en gang i måneden kanskje. Noen ganger sjeldnere, andre oftere. Skrubber av meg møkka når jeg står opp. Har ikke stor nok plass til å tørke sengeklær hele tiden. Har jo andre ting som skal vaskes også. 5
Teqi Skrevet 4. oktober 2011 #19 Skrevet 4. oktober 2011 Når jeg hadde type skiftet jeg sengetøy ca hver 5 dag. Nå blir det gjerne 10-12 dager mellom hver gang. Men da syns jeg det er nesten litt ekkelt
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #20 Skrevet 4. oktober 2011 Annenhver uke, kanskje litt oftere om det er veldig varmt, sykdom etc. Liker også å legge meg i rent sengetøy, men ikke så godt at jeg tar den jobben oftere enn hver 14. dag Synes heller ikke sengetøyet blir ekkelt på den tiden vanligvis, og blir det det, så skifter jeg før det har gått to uker. At det er fuktig og kleber seg til dyna har jeg aldri opplevd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå