Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så har vi altså fått et nytt trusselbilde. Det måtte vel komme.

Blir interessant å se hvordan politikerne kommer til å forholde seg til dette fremover. Tør de fortsette med den dårlige innvandringspolitikken? Tør de fortsette å akseptere at nordmenn må forsake sin frihet og sine rettigheter i den flerkulturelle idealismens navn? Tør de fortsette å bidra til at den økende frustrasjonen blant folket gir grobunn for at flere klikker og går amok?

"I dag er vi alle AUF'ere", sa Siv Jensen med gråten i halsen i TV2-studio.

Ja, i dag står vi alle sammen som ett, og sørger over uskyldige liv som gikk tapt.

Når har vi ofret nok?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Det er vel ikke noe nytt? Disse nasjonalistene har jo gjort groteske handlinger før. Riktignok har det vel kommet litt i skyggen for de senere års frykt for enkelte fanatiske muslimers mulige handlinger, men helt ute av bildet har de aldri vært.

Blir interessant å se hvordan politikerne kommer til å forholde seg til dette fremover. Tør de fortsette med den dårlige innvandringspolitikken? Tør de fortsette å akseptere at nordmenn må forsake sin frihet og sine rettigheter i den flerkulturelle idealismens navn? Tør de fortsette å bidra til at den økende frustrasjonen blant folket gir grobunn for at flere klikker og går amok?

Er det din mening at vi trengte slike grusomme handlinger for at du skal få slutt på en politikk du er uenig i?

Jeg tror ikke dette endrer politikken overhodet. Det kan endre hva folk stemmer på - men jeg tror ikke regjeringen lar seg skremme til en annen politikk. Så er det da heller ikke ekstremistiske nasjonalister som skal bestemme landets politikk, men de som faktisk er valgt. Mener du det samme som ekstreme nasjonalister får du jo heller stemme dem frem slik at de kan ta over makten.

Gjest Vampen
Skrevet (endret)

"I dag er vi alle AUF'ere", sa Siv Jensen med gråten i halsen i TV2-studio.

Ja, i dag står vi alle sammen som ett, og sørger over uskyldige liv som gikk tapt.

Når har vi ofret nok?

Det er direkte usmakelig å benytte denne tragedien til å score poeng ang innvandringspolitikk. I dag er landet i sjokk. Familier skal begrave sine kjære, venner sørger over å ha mistet de de er glad i og hele landet er i sorg. Det du gjør her er langt på vei å unnskylde denne mannens forferdelige handlinger! Det hører ingen sted hjemme! Og jeg personlig syntes ikke det er noe vi skal aksptere! Ikke i dag, ikke i morgen, ikke noen gang!

Om vi har lært noe av dette, så er dette at dette er tiden for oss som nasjon å stå sammen. Flerkulturell ungdom var også i skuddlinjen i går. Innvandrere og muslimer i Norge følte skrekken på lik linje med etniske nordmenn. I tillegg holdt nok mange også pusten i frykt for at gjerningsmannen skulle være muslim. Jeg snakket med flere i går, som ikke turte å gå ut av døra i frykt for at noen skulle føle behovet for hevn. Rasismen og fremmedfrykten blomstret noen timer i går. Og selv når det viser seg at gjerningsmannen er en av vår egne, en nordmann med et forkvaklet syn på verden rundt seg og et enormt hat mot både muslimer og mennesker med et annet syn enn seg selv, så er det fortsatt de som skal skylde på muslimer, forsvare ham og score poeng i forhold til innvandringspolitikk. Kutt ut! Stopp! Det er nok!

Dagen i går viste oss at det er farer rundt oss. Ikke bare den velkjente og utdebatterte faren forbundet med islamisme. Det finnes minst like farlige mennesker i andre enden av skalaen. Det bør føre til at alle vi andre står sammen. Innvandring, flerkultur, islam, religion og gudene vet hva, er en annen debatt. Den tråden kan vi plukke opp senere. Nå er tiden inne for å sørge og stå sammen. Det siste jeg ønsker å se at syke mennesker som denne mannen skal få lov til å endre norsk politikk, inkludert innvandringspolitikk, ved å myrde uskyldige mennesker. Det kan vi ikke akseptere. Jeg har ingen planer om å bli holdt som "gissel" av hensynet til gale mennesker fulle av hat. Det er i bunn og grunn det du etterlyser. Norsk innvandringspolitikk bør preges av norske verdier og synet på vårt ansvar for å hjelpe andre, hvem som trenger hjelp ect., ikke av Anders Behring Breivik eller hans meningsfeller. Da vinner han faktisk, og de som mistet livet i går blir et middel i en syk kamp.

Helt til slutt vil jeg poste et bilde som allerede har vært postet i denne tråden:

http://i.imgur.com/v6ZqD.jpg

La dette bildet minne oss på at vi er alle mennesker. Vi kan stå sammen, vi kan hjelpe hverandre. Etnisitet og religion bør ikke være faktorer som skaper skiller og grenser i den grad at vi blir fullstendig fremmede for hverandre. Etnisk norsk, innvandrer, kristen, muslim.. menneske. Mennesker med følelser, empati og hjerte. Vi var alle redde og sjokkert i går, vi er alle triste i dag. Og ikke minst, det er drittsekker blant både "oss" og "dem". Ikke la drittsekkene vinne, vern om medmenneskeligheten og demokratiet.

Endret av Vampen
  • Liker 2
Gjest margrit
Skrevet

Bestemme hva?

Anonym der oppe forfekter jo akkurat de samme verdiene som denne landssvikeren står for, og mener at det han har gjort skal skremme oss til å endre innvandringspolitikk. Jeg fatter faktisk ikke at dette skal øke innvandringshatet til noen som helst med mindre du er spik spenna fra før av. Dette handler da ikke om muslimer overhode! Dette handler om en stakkar som har forsøkt i lengre tid å komme frem både i frp og deretter på dokument.no med sine ideer, men føler at han ikke blir hørt. Dette er hans måte å føle seg sett og hørt på. Han er superfornøyd. Han har posta fotografbilder av seg selv på en fb side opprettet 5 dager før han slår til. Han er en narsist ut av en annen verden og er skuffet over at verden ikke har sett hans genialitet, men nå skal vi jammen meg få se han. Han overgir seg i live til politiet og samarbeider villig i avhør. Dette handler om han og hans behov for selvrealisering. Dette handler faen meg ikke om muslimer, innvandring eller hva du enn nå måtte tro.

AnonymBruker
Skrevet

Det du gjør her er langt på vei å unnskylde denne mannens forferdelige handlinger! Det hører ingen sted hjemme! Og jeg personlig syntes ikke det er noe vi skal aksptere! Ikke i dag, ikke i morge, ikke noen gang!

Da forstår du ikke innlegget mitt.

Jeg har verken unnskyldt handlingene eller sagt at vi skal akseptere det.

Vi har opplevd mange eksempler på at innvandringspolitikken ikke har fungert optimalt. Og det har resultert i at norske borgere, uansett etnisitet, har opplevd ting på kroppen som man i Norge ikke burde finne seg i å oppleve. Ran, voldtekt, overgrep, drap. Kriminelle asylsøkere får opphold fordi reglene sier at for lang saksbehandling gir opphold. Mens lovlydige innvandrere blir sendt ut av landet. Politiet mangler ressurser til å håndtere alle saker og etterforskning. And the list goes on. Det er ikke bare etniske nordmenn som er frustrerte, men også innvandrere. Er det rart? Når skal vi si at nok er nok?

Denne frustrasjonen kan også nå ustabile mennesker som klikker. Det har vi sett i går.

Er det noe vi bare skal godta, mener du? Hvorfor? Hva er det du ikke forstår?

For å si det sånn, det høres ikke ut som du bør uttale deg om hva andre unnskylder, her går du selv langt i å unnskylde handlingene i din blindhet.

• Liker 2
Gjest Vampen
Skrevet

Da forstår du ikke innlegget mitt.

Jeg har verken unnskyldt handlingene eller sagt at vi skal akseptere det.

Vi har opplevd mange eksempler på at innvandringspolitikken ikke har fungert optimalt. Og det har resultert i at norske borgere, uansett etnisitet, har opplevd ting på kroppen som man i Norge ikke burde finne seg i å oppleve. Ran, voldtekt, overgrep, drap. Kriminelle asylsøkere får opphold fordi reglene sier at for lang saksbehandling gir opphold. Mens lovlydige innvandrere blir sendt ut av landet. Politiet mangler ressurser til å håndtere alle saker og etterforskning. And the list goes on. Det er ikke bare etniske nordmenn som er frustrerte, men også innvandrere. Er det rart? Når skal vi si at nok er nok?

Denne frustrasjonen kan også nå ustabile mennesker som klikker. Det har vi sett i går.

Er det noe vi bare skal godta, mener du? Hvorfor? Hva er det du ikke forstår?

For å si det sånn, det høres ikke ut som du bør uttale deg om hva andre unnskylder, her går du selv langt i å unnskylde handlingene i din blindhet.

Jo, dette er i høyeste grad og unnskylde gårsdagens hendelser. Ser du ikke det, så er du med all respekt å melde blind.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo, dette er i høyeste grad og unnskylde gårsdagens hendelser. Ser du ikke det, så er du med all respekt å melde blind.

Du beskylder meg uten å ha noe å legge til grunn. Du prøver ikke engang å lese hva jeg skriver, langt mindre argumentere mot det du eventuelt er uenig i eller finner feil ved.

Jeg kan ikke ta slik usaklig polemikk seriøst.

• Liker 1
Gjest Vampen
Skrevet

Du beskylder meg uten å ha noe å legge til grunn. Du prøver ikke engang å lese hva jeg skriver, langt mindre argumentere mot det du eventuelt er uenig i eller finner feil ved.

Jeg kan ikke ta slik usaklig polemikk seriøst.

Det du i bunn og grunn gjør er å si at norsk innvandringspolitikk er feilslått, på grunn av den har nordmenn opplevd mange fæle overgrep, det igjen fører til at noen klikker som igjen kan føre til hendelser a la i går. Det er å lempe skylden og ansvaret for det som skjedde VEKK fra Anders Behring Breivik, og over på regjeringen, innvandringspolitikken og innvandrere. Du kan pakke det inn i så mye svada du bare ønsker, det er fundamentet du bygger argumentene dine på. I det du fratar ABB ansvaret for sin egne handlinger pga omstandigheter utenfra, så har du i bunn og grunn også sagt at det er forståelig. Nordmenn har jo opplevd så mye fælt, altså er det forståelig at noen "klikker". Det er fullstendig uhørt!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det som skremmer meg mest her er at den norske politikken styres slik at det vekker slike ekstreme følelser hos noen.

Tanker rundt innvandring har vel de fleste her i landet. Det er ikke snakk om rasisme, men etterhvert en redsel for at landet vårt blir et land med færre nordmenn enn innvandrere og hva som da følger.

Hvorfor lytter ikke politikere til folks meninger? Hvor mange ønsker enormt innvandring. (ja, vi skal helt klart hjelpe noen hvert år, men situasjonen er at det kommer så mange at de ikke blir intergrerte). Hvor mange ønsker at vi skal sende unge soldater til krigsherjede områder?

• Liker 2
Gjest Vampen
Skrevet

Det som skremmer meg mest her er at den norske politikken styres slik at det vekker slike ekstreme følelser hos noen.

Tanker rundt innvandring har vel de fleste her i landet. Det er ikke snakk om rasisme, men etterhvert en redsel for at landet vårt blir et land med færre nordmenn enn innvandrere og hva som da følger.

Hvorfor lytter ikke politikere til folks meninger? Hvor mange ønsker enormt innvandring. (ja, vi skal helt klart hjelpe noen hvert år, men situasjonen er at det kommer så mange at de ikke blir intergrerte). Hvor mange ønsker at vi skal sende unge soldater til krigsherjede områder?

Norge er et demokrati. Altså er den rådende politikken tuftet på flertallets ønske. Så enkelt er det faktisk.

Og nok en gang, med all respekt å melde, de som er redd for at innvandrerne skal bli majoriteten av innbyggerne i overskuelig fremtid, er dåsemikler med manglende forståelse for grunnleggende matematikk.

AnonymBruker
Skrevet

Det du i bunn og grunn gjør er å si at norsk innvandringspolitikk er feilslått, på grunn av den har nordmenn opplevd mange fæle overgrep, det igjen fører til at noen klikker som igjen kan føre til hendelser a la i går. Det er å lempe skylden og ansvaret for det som skjedde VEKK fra Anders Behring Breivik, og over på regjeringen, innvandringspolitikken og innvandrere. Du kan pakke det inn i så mye svada du bare ønsker, det er fundamentet du bygger argumentene dine på. I det du fratar ABB ansvaret for sin egne handlinger pga omstandigheter utenfra, så har du i bunn og grunn også sagt at det er forståelig. Nordmenn har jo opplevd så mye fælt, altså er det forståelig at noen "klikker". Det er fullstendig uhørt!

Jeg fritar ikke fyren for noe som helst ansvar. Hvor ser du det? Igjen, din egen tolkning, som bunner i at du ikke evner å se argumenter fra andre vinkler enn din egen oppgjorte mening om temaet. Svakt.

Det jeg påpeker, er at denne hendelsen bør føre til ettertanke. Ikke bare la oss hensynke til en sløv idé om at dette er jo bare et individ som har gjort noe fælt fordi han er slem og gal og hva nå enn. Vi vet for mye om samfunnet og folkets meninger om dagens politikk til å ha LOV til å være så naive.

Stå for dine meninger, men ikke faen om du får komme her og kneble andres meninger med noe så usaklig som at man "unnskylder" eller "forsvarer" handlingene bare fordi man ikke ser det fra samme vinkel som deg. Usmakelig og skremmende retorikk.

• Liker 3
Gjest Vampen
Skrevet

Jeg fritar ikke fyren for noe som helst ansvar. Hvor ser du det? Igjen, din egen tolkning, som bunner i at du ikke evner å se argumenter fra andre vinkler enn din egen oppgjorte mening om temaet. Svakt.

Det jeg påpeker, er at denne hendelsen bør føre til ettertanke. Ikke bare la oss hensynke til en sløv idé om at dette er jo bare et individ som har gjort noe fælt fordi han er slem og gal og hva nå enn. Vi vet for mye om samfunnet og folkets meninger om dagens politikk til å ha LOV til å være så naive.

Stå for dine meninger, men ikke faen om du får komme her og kneble andres meninger med noe så usaklig som at man "unnskylder" eller "forsvarer" handlingene bare fordi man ikke ser det fra samme vinkel som deg. Usmakelig og skremmende retorikk.

Om du ikke liker at folk beskylder deg for å unnskylde hendelsene, så bør du slutte å unnskylde hendelsene.

Gjest hogwash
Skrevet

Jeg har faen ikke ord..

Så han er et produkt av politikken som føres i landet?

Klarte nesten å vente et døgn med å slå politisk mynt på en slik tragedie altså...

• Liker 3
Gjest margrit
Skrevet (endret)

Sånt er det jo bare alle andre som driver med.

Forskjellen på det du skrev og det jeg skrev er at du faktisk mener at Norges innvandringspolitikk er så skakkjørt at det naturligvis vil oppstå slike mennesker med mindre vi endrer politikk og hvordan i alle dager kunne vi tørre å gjøre noe annet? Det jeg skrev var at han var en stakkar som sikkert oppfylte mange av de typiske kjennetegn de fleste av slike gjerningsmenn har. Jeg har null respekt for denne lille dritten og kvasimotivet hans og er ovebevist om at det kun handler om hans egen narssisme. Jeg blir faktisk opprinnelig forbannet over tanken på at han skal sitte mange år i fengsel og dyrke sitt eget forbanna ego med fanbrev, bokutgivelser, intervjuer osv. Jeg skulle bare ønske han fikk null oppmerksomhet der inne, eller ihvertfall ingen kjennskap til oppmerksomheten han får.

Endret av margrit
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Forskjellen på det du skrev og det jeg skrev er at du faktisk mener at Norges innvandringspolitikk er så skakkjørt at det naturligvis vil oppstå slike mennesker med mindre vi endrer politikk og hvordan i alle dager kunne vi tørre å gjøre noe annet? Det jeg skrev var at han var en stakkar som sikkert oppfylte mange av de typiske kjennetegn de fleste av slike gjerningsmenn har. Jeg har null respekt for denne lille dritten og kvasimotivet hans og er ovebevist om at det kun handler om hans egen narssisme. Jeg blir faktisk opprinnelig forbannet over tanken på at han skal sitte mange år i fengsel og dyrke sitt eget forbanna ego med fanbrev, bokutgivelser, intervjuer osv. Jeg skulle bare ønske han fikk null oppmerksomhet der inne, eller ihvertfall ingen kjennskap til oppmerksomheten han får.

Skal du klare å lese det som faktisk blir skrevet, eller er du her for å bable piss som overhodet ikke relaterer til det du svarer på? Isåfall kaster du bort tiden din, monologer med bind for øynene funker dårlig her inne.

Jeg holder ikke fyren noe mindre ansvarlig for sine gjerninger enn du gjør.

Vi analyserer begge ulike årsaker til hva som fikk ham til å begå dem.

Det er mange ting som kan få noen til å klikke fullstendig. Beklager om dette kommer som et ubehagelig sjokk for deg, men du sitter ikke på noen allvitende fasit på hva som feiler den karen.

Endret av Kråkesaks
  • Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

En kan være uenig i den politikken som til enhver tid føres, men det blir galt å besvare slik politisk eller religiøs uenighet med terror.

Denne mannen skal vistnok ha gitt inntrykk av det politiet kaller "kristen fundalsime", dvs ekstreme holdninger av samme type som bl.a. ekstremistene i "Beitenu" (som Lieberman leder) i Israel. Men vi må for enhver pris forhindre at det oppstår holdninger av samme type her i Norge ettersom det kan medføre at vi har lov til å drepe hvem vi vil bare vi tilhører den rette rasen (noe som desverre kan gi visse assosisajoner til hendelser 60 år tilbake).

Vi kan ikke og vil ikke akseptere terrorisme som svar på at vi er uenig med politikerene.

For ca 1 time side hadde NRK et intervju med en amerikansk professor som fortalte at det var et mye sterke trusselbilde fra Kristne millits i USA enn det er fra ytterligående muslimer. Likevel velger amerikansk presse å gi inntrykk av at muslimene er en større trussel. Jeg lurer på hvor de får denne informasjonen ra så lenge fagfolkene mener noe annet.

Men til og med "fagfolk" i CIA har latt seg lure. Derfor gikk USA til krig mot Irak for å stoppe muligheten for å benytte atom våpen. Men Irak hadde aldri atom våpen. USA har aldri senere fortalt hvordan de fikk denne feilinformasjonen. USA hadde ingenting å tjene på den krigen. Hvem andre var det som var mot Irak og muslimene og som hadde glede av at Israel kjempet denne krigen for dem ?

Også i Norge har vi latt oss lure. Bare minutter etter eksplosjonene begynte folk å spekulere mht Al Quaida og andre organisasjoner, og 2 terror-organisasjoner konkurerte om å ta "æren" for terroren. Men det er forskjell på å true med terror og gjennomføre terror.

La oss bare innse at også vi må snu vårt fokus fra muslimene til andre ytterligående religiøse grupper når det gjelder terrorisme.

Gjest Gjest
Skrevet

Sorry.

Avslørende skrivefeil i det første innlegget mitt :murvegg:

En kan være uenig i den politikken som til enhver tid føres, men det blir galt å besvare slik politisk eller religiøs uenighet med terror.

Denne mannen skal vistnok ha gitt inntrykk av det politiet kaller "kristen fundalsime", dvs ekstreme holdninger av samme type som bl.a. ekstremistene i "Beitenu" (som Lieberman leder) i Israel. Men vi må for enhver pris forhindre at det oppstår holdninger av samme type her i Norge ettersom det kan medføre at vi har lov til å drepe hvem vi vil bare vi tilhører den rette rasen (noe som desverre kan gi visse assosisajoner til hendelser 60 år tilbake).

Vi kan ikke og vil ikke akseptere terrorisme som svar på at vi er uenig med politikerene.

For ca 1 time side hadde NRK et intervju med en amerikansk professor som fortalte at det var et mye sterke trusselbilde fra Kristne millits i USA enn det er fra ytterligående muslimer. Likevel velger amerikansk presse å gi inntrykk av at muslimene er en større trussel. Jeg lurer på hvor de får denne informasjonen ra så lenge fagfolkene mener noe annet.

Men til og med "fagfolk" i CIA har latt seg lure. Derfor gikk USA til krig mot Irak for å stoppe muligheten for å benytte atom våpen. Men Irak hadde aldri atom våpen. USA har aldri senere fortalt hvordan de fikk denne feilinformasjonen. USA hadde ingenting å tjene på den krigen. Hvem andre var det som var mot Irak og muslimene og som hadde glede av at USA kjempet denne krigen for dem ?

Også i Norge har vi latt oss lure. Bare minutter etter eksplosjonene begynte folk å spekulere mht Al Quaida og andre organisasjoner, og 2 terror-organisasjoner konkurerte om å ta "æren" for terroren. Men det er forskjell på å true med terror og gjennomføre terror.

La oss bare innse at også vi må snu vårt fokus fra muslimene til andre ytterligående religiøse grupper når det gjelder terrorisme.

Skrevet

Det er for tidlig å se om PR-kampanjen til Behring vil fungere. Han gjorde jo dette for å spre dokumentet sitt til massene.

AnonymBruker
Skrevet

Delt fra Stor eksplosjon i Oslo.

Phaedra,mod

Hvis dere først tok bryet med å flytte avsporingen inn i en egen tråd, kunne dere vel tatt med alle relaterte innlegg? Her er VELDIG mye borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...