Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 Populært innlegg #1 Skrevet 21. juni 2011 Uansett hvilke symptomer/tegn du har på at du kanskje er gravid; vi kan faktisk ikke vite det! Vi er ikke synske!!! Du har to alternativer: 1) Ta en hjemmetest. Graviditetstest får du kjøpt på apoteket. Kjøp gjerne to stykk, så har du en liggende til neste gang du lurer på om du er gravid (om du ikke var gravid første gangen). 2) Gå til legen og ta en test der. Du bestiller time hos fastlegen og møter til timen. Da det ofte kan være ventetid hos legen er det greit å begynne med en hjemmetest. 67
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #2 Skrevet 21. juni 2011 Eller kjøp 10 TESTER FOR CA 200KR HER slik at du har liggende hjemme. De er trygge, pålitelige og kommer i posten nesten over natta. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #3 Skrevet 21. juni 2011 Haha, fantastisk! Kunne ikke sagt det bedre selv..
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #4 Skrevet 21. juni 2011 Eller bruk en nettbasert test. F.eks: Free Online Pregnancy Test Akkurat like sikkert som å spørre oss på forumet. 13
Kameline Skrevet 21. juni 2011 #5 Skrevet 21. juni 2011 Næmen - det var da voldsomt! Kan man ikke bare overse "Er jeg gravid?" innleggene, da...? Er sikker på det ikke er vondt ment fra de som oppretter disse innleggene - de har sikkert bare lyst til å lufte litt tanker - muligens få noen svar som kan bekrefte det de håper på... Kan vi ikke overlate svaringen til de som ønsker å svare..? 11
Gjest Tirkes Skrevet 21. juni 2011 #6 Skrevet 21. juni 2011 (endret) Jeg skjønner veldig godt at det er lov å lure på ting, en annen ting å huske på er at de jentene/damene som skriver dette, gjerne har *littegrann* hetta og kanskje ikke tenker helt klart. Det blir vel litt som når jeg skar meg og gikk i ring rundt megselv med blodet fossende og tenkte "åh gud, åh gud åh gud." og endte meg at jeg ringte til mamma og sa "Ser dette ut som det må sys?!!" (Ja, det kunne hun se gjennom telefonen, men samtalen hjalp meg til å skjønne hvilken rekkefølge jeg burde gjøre ting). Er lov å hoppe over de trådene når man så tydelig ser emnet på dem. Men ser at det er veeeldig mange av dem, så skjønner jo frustrasjonen. Edit: Fjernet tøys og rettet skrivefeil. Endret 21. juni 2011 av Tirkes 8
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #7 Skrevet 21. juni 2011 Næmen - det var da voldsomt! Kan man ikke bare overse "Er jeg gravid?" innleggene, da...? Er sikker på det ikke er vondt ment fra de som oppretter disse innleggene - de har sikkert bare lyst til å lufte litt tanker - muligens få noen svar som kan bekrefte det de håper på... Kan vi ikke overlate svaringen til de som ønsker å svare..? Men skjønner du ikke at der er faktisk ingen her som kan svare på det spørsmålet? Absolutt ingen. For det er HELT umulig for oss å vite. 14
Kameline Skrevet 21. juni 2011 #10 Skrevet 21. juni 2011 Men skjønner du ikke at der er faktisk ingen her som kan svare på det spørsmålet? Absolutt ingen. For det er HELT umulig for oss å vite. Det er mye vi strengt tatt ikke VET men likevel svarer på. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #11 Skrevet 21. juni 2011 Det var da svært hvor mange reaksjoner det skulle komme her da! Jesus! Er det rart verden er som den er??? Ja, emnet er som det er, men jeg spør da heller ikke om et ja/nei svar.. LES da! Det faller dere ikke inn at mennesker her inne, som jeg, er ute etter råd, tips, erfaring og lignende? Som "nei, jeg tror det er for tidlig å si noe nå. Kanskje symptomene er tilfeldig" Eller "jeg hadde samme opplevelse som deg kort tid etter" Ja, kanskje jeg var så heldig at en sykepleier eller jordmor leste dette. Hjelpes, legger inn et uskyldig innelegg og får jammen så hatten passer tilbake. Jeg ba ikke dere som ikke kommer med noe konstruktiv komme innom på innlegget. Heller ikke dere som irriterer dere... Ikke et dere tvunget heller. Finn dere noe annet å gjøre på. Helt utrolig å få et helt nytt innlegg som svar også. Vet hvor jeg ikke skal gå neste gang. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #12 Skrevet 21. juni 2011 Det var da svært hvor mange reaksjoner det skulle komme her da! Jesus! Er det rart verden er som den er??? Ja, emnet er som det er, men jeg spør da heller ikke om et ja/nei svar.. LES da! Det faller dere ikke inn at mennesker her inne, som jeg, er ute etter råd, tips, erfaring og lignende? Som "nei, jeg tror det er for tidlig å si noe nå. Kanskje symptomene er tilfeldig" Eller "jeg hadde samme opplevelse som deg kort tid etter" Ja, kanskje jeg var så heldig at en sykepleier eller jordmor leste dette. Hjelpes, legger inn et uskyldig innelegg og får jammen så hatten passer tilbake. Jeg ba ikke dere som ikke kommer med noe konstruktiv komme innom på innlegget. Heller ikke dere som irriterer dere... Ikke et dere tvunget heller. Finn dere noe annet å gjøre på. Helt utrolig å få et helt nytt innlegg som svar også. Vet hvor jeg ikke skal gå neste gang. Denne tråden er ikke svar på en spesifikk tråd med spørsmål om man er gravid, men generellt til alle de hundre tråden som har blitt laget om dette. Og til de mange hundre trådene som kommer til å bli laget om dette. Neste gang tar du en graviditest 12
Jesse Skrevet 21. juni 2011 #13 Skrevet 21. juni 2011 Denne tråden er ikke svar på en spesifikk tråd med spørsmål om man er gravid, men generellt til alle de hundre tråden som har blitt laget om dette. Og til de mange hundre trådene som kommer til å bli laget om dette. Neste gang tar du en graviditest Men det er allerede laget hundre tråder om hvor irriterende det er med disse "er jeg gravid"-trådene også...Det er da virkelig bare å lavære å lese de, hvis man syns det er så himla irriterende! 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #14 Skrevet 21. juni 2011 Men det er allerede laget hundre tråder om hvor irriterende det er med disse "er jeg gravid"-trådene også...Det er da virkelig bare å lavære å lese de, hvis man syns det er så himla irriterende! En god ting kan ikke sies for ofte! Dessuten er man jo tydeligvis nødt til å oppdatere av og til, siden folk ikke ser ut til å få det med seg. 7
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #15 Skrevet 21. juni 2011 En god ting kan ikke sies for ofte! Dessuten er man jo tydeligvis nødt til å oppdatere av og til, siden folk ikke ser ut til å få det med seg. x100 2
Gjest Tirkes Skrevet 21. juni 2011 #16 Skrevet 21. juni 2011 Jeg må si jeg synes det er lettere å ikke la meg irritere av "Er jeg gravid tro?" tråder enn jeg er av Er alle gutter sånn? Synes alle gutter slik? Er alle jenter sånn på lørdager? Alle jenter burde bruke sånn. Tenner dere på denne spesifikke handlingen? Tenner dere på denne andre spesifikke handlingen? Tenner alle jenter på denne spesifikke handlingen? Synes alle jentene her inne at jeg generaliserer som en helt for å forhåpentligvis lese litt snusk? aaaAh. Nei, jeg skal være snill og ikke endre emnet. Jau, det er plagsomt å lese ting om og om igjen, men enkelte gjester er ikke bevandrede her inne og forumet er kanskje ikke så kjent, og søkefunksjonen litt skummel. Vet ikke. Men er like greit å bare gå forbi i stillhet. 5
Maryell Skrevet 21. juni 2011 #17 Skrevet 21. juni 2011 Hjelp... Det er vel ingen som forventer å få et nøyaktig svar på om man er gravid eller ikke vel. Dessuten er det jo ikke BARE å ta en graviditetstest... Den vil jo ikke vise nøyaktig resultat før av og til ganske mange dager etter uteblitt menstruasjon. Kan oppstå veldig mange tanker og spørsmål i mellomtiden... Er jo greit å spørre litt rundt om erfaringer og symptomer da vel? Er det ikke det et forum er til for? Og helt enig med de andre, slutt å les disse trådene om det plager deg så innmari da. Jeez... 7
Gjest Minimi Skrevet 22. juni 2011 #18 Skrevet 22. juni 2011 (endret) Hjelp... Det er vel ingen som forventer å få et nøyaktig svar på om man er gravid eller ikke vel. Dessuten er det jo ikke BARE å ta en graviditetstest... Den vil jo ikke vise nøyaktig resultat før av og til ganske mange dager etter uteblitt menstruasjon. Kan oppstå veldig mange tanker og spørsmål i mellomtiden... Er jo greit å spørre litt rundt om erfaringer og symptomer da vel? Er det ikke det et forum er til for? Og helt enig med de andre, slutt å les disse trådene om det plager deg så innmari da. Jeez... Helt enig i dette! Det er en spennende tid frem mot testing, og man vil gjerne høre andres symptomer ol. Men innlegg som "Jeg hadde ubeskyttet sex i forrige uke, og i dag føler jeg meg kvalm. Kan jeg være gravid?" er totalt tullete og unødvendig! Og det er vel disse innleggene TS henviser til her. (Jeg tipper at innleggene som omtales her er av yngre jenter som er totalt uvitende og som googler gravid, detter inn på KG, spør og forsvinner fra KG når de får svar/ikke får svar. Så tviler på at det er så mange av disse trådstarterne som leser denne tråden) Edit: skrivefeil Endret 22. juni 2011 av Minimi 2
venus_ Skrevet 22. juni 2011 #19 Skrevet 22. juni 2011 Jeg tror ikke at de som oppretter disse trådene er dum og tror at dere er synske som kan svare på det. Men det må vel være lov å få litt synspunkt om noen har hatt samme symptom osv og bli litt beroliget på det frem til man evt får kjøpt en graviditetstest..? 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #20 Skrevet 22. juni 2011 Må si meg enig med TS, jeg da. Selv om jeg også synes at Tirkes hadde et godt poeng. Likevel er den viktigste grunnen til at jeg misliker slike tråder at du ikke vet bakgrunnen til den som svarer deg. Jeg synes mange svarer litt for tankesløst, og nettet ER et problematisk sted å kommunisere. Kanskje har de misforstått noe i TS' innlegg, og svarer på feil grunnlag. Kanskje har de "hørt noe" om noe, og oppgir feilinformasjon. Kanskje de er en liten trollefaen som liker å leke med andres redsler eller håp i forhold til en graviditet. Symptomer og slikt er ikke akkurat objektive enheter heller: kanskje TS har feiltolket noe, kanskje hun innbiller seg noe, kanskje hun har symptomer som skyldes noe annet osv. osv. osv. Det med graviditet er en såpass alvorlig ting (enten den er planlagt eller uønsket) at jeg synes man skal ha et GODT grunnlag for å uttale seg om hvorvidt noen kan være gravid eller ikke. Å gi folk noe som kan være falske forhåpninger eller redsler er IKKE noe man skal ta lett på. Og ikke noe man burde gjøre basert på et par stive brystvorter. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå