Gjest Mandagen Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Nå har ikke jeg lest papirutgaven av Dagbladet, men kan regne med det er noe av det samme som har vært publisert utallige ganger før. Dette skal være noe tyrkiske gutter synes om norske jenter på ferie i Tyrkia. Jeg er jente selv og synes egentlig ikke dette utsagnet er noe diskriminerende eller negativt- men heller burde vekke til ettertanke. Er det virkelig nødvendig at så unge jenter, ned i 16-årsalderen drar på festerturer til slike steder og drikker seg sanseløse? Er det dette som betegnes som likeverdighet? Det må jo rett og slett være Mekka for voldtektsforbrytere at tusenvis av halvnakne turister løper rundt uten noen form for selvkontroll - enda er det et "sjokk" hver gang noen blir voldtatt på ferie. Og nei, selvfølgelig er det ikke alle som kan for det selv men det må jo gå an å ta noen forholdsregler??? Var i grunn litt mandagsfrustrasjon... 10
Gjest Canis lupus Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Norske jenter ER løse på tråden når de drar til syden. De drikker seg drita, og mister jomfrudommen til en eller annen småkjekk greker på en strand. Jeg blir ikke fornærmet over at gutta på Aya Napa har intrykket av at norske jenter er billige. 6
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 En del utlendinger ser ut til å blande sammen to ting: Hvordan man kler seg og oppfører seg (f.eks. drikker) og hvor liberale de er med hensyn til sex. En del utlendinger ser ut til å blande sammen dette og tror at fordi man er lettkledd og full så er man dermed interessert i sex. Det er ikke nødvendigvis en sammenheng mellom disse. 9
Cuckold Skrevet 2. mai 2011 #5 Skrevet 2. mai 2011 (endret) En del utlendinger ser ut til å blande sammen to ting: Hvordan man kler seg og oppfører seg (f.eks. drikker) og hvor liberale de er med hensyn til sex. En del utlendinger ser ut til å blande sammen dette og tror at fordi man er lettkledd og full så er man dermed interessert i sex. Det er ikke nødvendigvis en sammenheng mellom disse. Hadde det bare vært slik at dette baseres på en misforståelse, at de tyrkiske guttene feiltolker og trekker forhastede slutninger, men jeg tror nok dessverre det er mange som ikke bare kler seg lett, men som også er så dumme at de er lette å få til sengs nettopp av de lokale heltene, selv om de burde vite at dette er gutter som tilhører en kultur der man virkelig ser ned på seksuelt frigjorte jenter. Det var en tråd om dette for en tid tilbake: Norske jenter hetset i Tyrkia http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=506585 Basert på denne skrev jeg tråden Hvorfor er så mange norske jenter villere med lokale gutter i Syden? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=506980 Jeg synes ikke det er noe galt i at norske jenter har et fritt seksualliv, tvert imot, jeg synes det er bra at vi i Nord-Europa har tatt et oppgjør med den gamle hore-/madonna-tankegangen, det jeg synes er både dumt og merkelig er at skandiaviske jenter i så stor grad belønner gutter med dårlige holdninger ved å spre bena for lokale sydenhelter, gutter som aldri ville godtatt at søsteren lå rundt med skandinaviske gutter (eller med lokale gutter for den saks skyld). Endret 2. mai 2011 av Cuckold 7
Gjest Lasar Skrevet 2. mai 2011 #6 Skrevet 2. mai 2011 Dette er ikke nytt, norske damer har holdt på sånn siden 70-tallet. Men svenske, danske, engelske damer er jo ikke noe bedre. Folk må jo få ligge med hvem de vil, slik er de moralske reglene i Norge. I tillegg kan du gifte deg med hvem du vil, skille deg når du vil, drikke sprit hver dag, være langtidssykemeldt, utnytte trygdesystemet, røyke sigaretter og gi blaffen i din egen helse, staten betaler uansett. Vi har 700.000 nordmenn på trygd, utenom alderspensjonistene. Hvilke "moralske" regler har vi egentlig i Norge, bortsett fra at du ikke skal være kriminell ? 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #7 Skrevet 2. mai 2011 Til tross for at jeg har én fast partner som er den eneste jeg noensinne har hatt sex med, er jeg av den formening at kvinner så vel som menn, bør få ha så mye sex med hvem de vil (så lenge det er frivillig fra alle parter). Jeg synes det er fint at man ikke lengre har de gamle holdningene til sex som gjerne gjorde kvinner til horer, men ikke menn. Det viktigste er at de beskytter seg og at det er frivillig, så lenge det er det bryr jeg meg ikke om hva noen andre gjør når det kommer til sex. At de kaller norske jenter løse på tråden driter jeg i, med tanke på hvilke holdninger mange av dem har til jenter og sex generelt er det ikke en påstand som overrasker eller bryr meg. I en del andre land med andre kulturer ser folk på skandinaviske jenter som lite lett på tråden, har blant annet hørt og sett mange amerikanske menn som har besøkt Norge fortelle om norske og svenske jenter som har vært "pripne", noe mange av dem liker. Man må også huske på at det er ikke alle norske jenter som drar på disse Sydenturene og har sex. Jeg kunne aldri har gjort det. Det er dermed litt drøyt å generalisere på den måten. 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #8 Skrevet 2. mai 2011 Dette er ikke nytt, norske damer har holdt på sånn siden 70-tallet. Men svenske, danske, engelske damer er jo ikke noe bedre. Folk må jo få ligge med hvem de vil, slik er de moralske reglene i Norge. I tillegg kan du gifte deg med hvem du vil, skille deg når du vil, drikke sprit hver dag, være langtidssykemeldt, utnytte trygdesystemet, røyke sigaretter og gi blaffen i din egen helse, staten betaler uansett. Vi har 700.000 nordmenn på trygd, utenom alderspensjonistene. Hvilke "moralske" regler har vi egentlig i Norge, bortsett fra at du ikke skal være kriminell ? Det at du sammenligner frivillig sex med snylting på staten gjør at jeg ikke kan ta deg seriøst. 1
Gjest Mandagen Skrevet 2. mai 2011 #9 Skrevet 2. mai 2011 Vel jeg er enig at det er fint vi har likestilling og et mer liberalt forhold til sex - men hva er så viktig med å få lov til å drikke seg snydens og miste alle hemninger? Er ganske sikker på at ikke alle er like fornøyd med valgene man har tatt i fylla. Jeg har vært full mange ganger selv men har nå et mer måteholden forhold til alkohol. Hvorfor kan ikke nordmenn drikke for stemningens del og for å bare nyte? Her handler alt om å kaste inn på flest mulig drinker på kortest tid. Og det er feil å si at greske jenter er undertrykt, for de reiser på ferie og fester også men har et bedre forhold til alkohol. Dette gjelder også greske menn. Og da snakker jeg ikke om disse don juanene som jobber som bartendere i turistbargater på øyer rundt omkring. 2
Gjest pia Skrevet 2. mai 2011 #10 Skrevet 2. mai 2011 Det er noen jenter som oppfører dumt i tyrkia, men jeg synes ikke at de tyrkiske guttene kan kritisere jentene så lenge guttene utnytter disse jentene. Da er de like "billige" som de anklager jentene for å være. 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #11 Skrevet 2. mai 2011 Det du altså sier i innlegget ditt er at "Norske jenter er billige" fordi de ikke har lært seg å ta forholdsregler. Jaja..og "Alle tyrkiske menn voldtar kvinner!"
Lunivere Skrevet 2. mai 2011 #12 Skrevet 2. mai 2011 Norske jenter er billige, og ikke bare i Tyrkia. Det burde være mulig å drikke seg litt mindre drita, greie å kle på seg en kjole som faktisk dekker ræva og pule litt mindre tyrkere/grekere/spanjoler på ferie. Så hadde kanskje norske jenter fått ett bedre rykte! 7
Bodøjenta87 Skrevet 2. mai 2011 #13 Skrevet 2. mai 2011 Mhm, noen ganger blir jeg utrolig flau over å være norsk. 1
waco Skrevet 2. mai 2011 #14 Skrevet 2. mai 2011 cuckold, ta for eksempel meg da. Som har opplevd den aller største form for mishandling, nederlag og undertrykking dengang da eksdama var i tyrkia og pulte på en omskjært bartender hele ti ganger på tretten netter! Å vite at kvinner tiltrekkes av innpåslitne, svette og kåte muslimer som hojer og skriker på en over andre siden av gata var for mye informasjon for meg. Jeg gikk faktisk på en smell og i følge legen min lider jeg av posttraumatisk-stressyndrom som mennesker i krise så ofte får. Jeg forsøkte å være den snille gutten. Han som ventet trofast hjemme i norge, mens jeg trofast mente at tillit er den eneste vei til lykke. Nå angrer jeg selvfølgelig på at jeg kunne være så naiv, dumsnill og forelsket at jeg ikke forsto at jeg var med ei fordekt hore. Kvinner i dag har nemlig fått det for seg at det ikke er viktig at de forteller hva slags gutter de tenner på og hvor mange de har ligget med, - det har nemlig ingen noe med det skjønte jeg etterhvert. Det er bedrageriet som er det værste. Det at hun nektet å vedkjenne seg selv sine egne handlinger. Som en judas benektet hun tyrkeren, og som en barabbas tilintetgjorde hun meg. Jeg kan faktisk vise såpass forståelse at jeg skjønner hvorfor norske kvinner elsker kurtisen, ovedrevne parfymebruken, det muslimke begjæret i en muslimsk manns øyne, forførgelsen, forførelsen, ikke gi seg med en gang, overdrive med komplimenter og fortelle henne "you have the most wonderful eyes i have ever seen, and my cousin betak own this place (selvsagt jobber han bare i oppvaska, men hva gjør vel en sånn liten detalj for en norsk jente på ferie?)". Det å løpe etter jenter på gata, det å rope fra vinduet i fjerde etasje når en fremmed jente går bortover, - så klart jeg forstår at det ikke er noe mer uimotståelig enn det! Jeg spurte eksfitta mi, - hvorfor møtte du ingen kvinner i tyrkia? Nei- du skjønner kvinnene blir passet på de. De er ikke omkring de. De er nemlig hjemme de. De er ikke i samfunnet de. Så derfor pulte hun på bartenderen! Norske kvinner møter ikke konkurranse fra tyrkiske kvinner, fordi tyrkiske kvinner har oppdragelse, og siden norske kvinner elsker forfengeriet, jåleriet, manipuleringen, det å bli trikset av en bajas, å sette sine hender på en tyrker som presser hodet hennes ned i puta mens han puler henne bakfra, - at det var dette som var kvinnens egentlige lyst! At det var denne handlingen som er kvinnens egentlige brunst! Er det dette begjæret vi ser i hennes øyne? Nei, det klikka helt for meg da jeg oppdaget dette. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg fortsatte å leve i bedrageriet. Den manglende forståelse fra kvinner og feminister når jeg belyser fenomenet at norske kvinner ivrer for likestilling mens de samtidig forherliger kulturer som skjuler kvinnen ble rett og slett for mye for mitt svake, sartre og forvirrede sinn. Derfor har jeg en forakt. 5
Gjest Nadezhda Skrevet 2. mai 2011 #15 Skrevet 2. mai 2011 Det gjelder jo ikke bare norske kvinner. Nordmenn (mange av oss), har mistet helt begrepet "ære". Ære er mer enn æresdrap. 2
Gjest Max Skrevet 2. mai 2011 #16 Skrevet 2. mai 2011 Waco: Ikke ta sånn på vei, det finnes mange fisk i havet.. Baare glem henne og finn på noe annet. Alle blir vi skuffet i livet en gang i blant. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #17 Skrevet 2. mai 2011 Vel jeg er enig at det er fint vi har likestilling og et mer liberalt forhold til sex - men hva er så viktig med å få lov til å drikke seg snydens og miste alle hemninger? Er ganske sikker på at ikke alle er like fornøyd med valgene man har tatt i fylla. Det kan man velge selv. Ingen kan tvinge deg til å drikke deg full. Hvorfor kan ikke nordmenn drikke for stemningens del og for å bare nyte? Mange gjør det.
waco Skrevet 2. mai 2011 #18 Skrevet 2. mai 2011 Waco: Ikke ta sånn på vei, det finnes mange fisk i havet.. Baare glem henne og finn på noe annet. Alle blir vi skuffet i livet en gang i blant. Lett å si når man bodde sammen. Jeg skjønner at en hvilken som helst kvinne synes at en tyrkisk bartender har kanskje hundre ganger mer sjarm enn meg. Det jeg ikke forsto var hvorfor hun benektet på at hun hadde pult på en tyrker? Skal kvinner liksom fortelle meg at jeg ikke kjenner kvinners indre vesen bedre enn hun kjenner seg selv? Holde meg for narr? Lage en fasade for syns skyld? Si til meg at det er jeg som er paranoid og jeg som er gal, - når det eneste gale jeg har gjort er å forstå kvinner!!?? Hallo, jeg skjønner jo hvorfor kvinner elsker å brunste på tyrkere! Jeg forstår hvorfor kulturen som gjemmer kvinner synes så forlokkende! Norske menn er jo respektløse mot kvinner i en kvinnes hjerne, og tyrkeren er jo respektfull, - fordi han forstår kvinner så godt at han behandler dem som om de skulle vært noen skjøger og tøyter! Det er fordi tyrkeren forstår kvinnen at norske kvinner finner ham så tiltrekkende! - Tyrkeren passer på meg! Tyrkeren sørger for at ingen andre kan kaste sitt blikk på meg! Selvfølglig blir damer kåte av sånt storsinn! Tenk for en forelskelse tyrkere har, - de viser jo at henne tilhører ham. Tyrkeren kjøpte tøy jeg skulle ha på meg. Tyrkeren ringte meg hele tiden og sendte meg meldinger døgnet rundt. Tyrkeren blir sint på henne hvis hun flørter og det ikke fører til noe mer. Tyrkeren tar det han vil ha. Der har menn fra vesten noe å lære. Så hvorfor kvinner nekter på det aller mest innlysende her i verden er for meg et mysterium? Drar kvinner til tyrkia for underkastelse? Ligger tenningen og kåtheten og begjæret og brunsten hos kvinner latent og venter på den fullkomne temning? Hva enn du gjør, ikke begynn å grubl på kvinners atferd og kvinners tankemønster og kvinners forklaring for sine egne handlinger og hvordan kvinner selv årsaksforklarer sine valg. 1
Genesis Skrevet 2. mai 2011 #19 Skrevet 2. mai 2011 Lett å si når man bodde sammen. Jeg skjønner at en hvilken som helst kvinne synes at en tyrkisk bartender har kanskje hundre ganger mer sjarm enn meg. Det jeg ikke forsto var hvorfor hun benektet på at hun hadde pult på en tyrker? Skal kvinner liksom fortelle meg at jeg ikke kjenner kvinners indre vesen bedre enn hun kjenner seg selv? Holde meg for narr? Lage en fasade for syns skyld? Si til meg at det er jeg som er paranoid og jeg som er gal, - når det eneste gale jeg har gjort er å forstå kvinner!!?? Hallo, jeg skjønner jo hvorfor kvinner elsker å brunste på tyrkere! Jeg forstår hvorfor kulturen som gjemmer kvinner synes så forlokkende! Norske menn er jo respektløse mot kvinner i en kvinnes hjerne, og tyrkeren er jo respektfull, - fordi han forstår kvinner så godt at han behandler dem som om de skulle vært noen skjøger og tøyter! Det er fordi tyrkeren forstår kvinnen at norske kvinner finner ham så tiltrekkende! - Tyrkeren passer på meg! Tyrkeren sørger for at ingen andre kan kaste sitt blikk på meg! Selvfølglig blir damer kåte av sånt storsinn! Tenk for en forelskelse tyrkere har, - de viser jo at henne tilhører ham. Tyrkeren kjøpte tøy jeg skulle ha på meg. Tyrkeren ringte meg hele tiden og sendte meg meldinger døgnet rundt. Tyrkeren blir sint på henne hvis hun flørter og det ikke fører til noe mer. Tyrkeren tar det han vil ha. Der har menn fra vesten noe å lære. Så hvorfor kvinner nekter på det aller mest innlysende her i verden er for meg et mysterium? Drar kvinner til tyrkia for underkastelse? Ligger tenningen og kåtheten og begjæret og brunsten hos kvinner latent og venter på den fullkomne temning? Hva enn du gjør, ikke begynn å grubl på kvinners atferd og kvinners tankemønster og kvinners forklaring for sine egne handlinger og hvordan kvinner selv årsaksforklarer sine valg. Det er ikke mye å gruble på! Kvinner vil ha en mann som tar kontrollen og leder henne på de fleste områder! De virkelig frigjorte jentene tør til og med å innrømme det, men de er det desverre ikke så mange av. Likestillingen gjelder ikke lenger når det kommer til følelser, seksualitet og begjær. Sånn er det bare
Gjest Mandagen Skrevet 2. mai 2011 #20 Skrevet 2. mai 2011 Nei ingen tvinger noen til noe som helst her, enda så drikker man seg drita og mister alle hemninger i det øyeblikket man forlater landet.Ikke bare stiller man nordmenn generelt i et dårlig lys, men alle skandinavere og ikke minst den stakkars jenta som ikke har gjort annet enn å oppføre seg bra og så blir voldtatt. Her er for eksempel utdrag fra tv2, 15 juni 2009. Bekymret Den britiske konsulen på Kreta holder hastemøter med turoperatører og lokale myndigheter. Voldtektene bekymrer også greske myndigheter. - Det er tydelig at det skjer uakseptable ting på feriestedene våre, sier Nikos Markakis som er sjef for politistyrkene på Kreta. Politiet er spesielt bekymret for feriestedet Malia på Kreta. Forrige uke ble det satt inn ekstra politi der. Demonstrerte mot feriefyll - Vi økte patruljeringen i Malia til et nivå som er høyere enn noen gang. Sesongen har nettopp begynt og allerede er den blitt tilsmusset av voldtekter med turister involvert, sier politisjefen til The Observer. Han kritiserer den overdrevne drikkingen som foregår på barrunder arrangert av turoperatørene. I fjor gikk innbyggere i Malia i demonstrasjonstog mot turistenes festkultur. I denne saken på dette tidspunktet var det briter og grekere som hadde voldtatt. Er lett å generalisere lokalbefolkningen som de som voldtar når det i det hele tatt er fritt frem for alle når unge jenter raver rundt halv bevisstløse med rumpa hengende utenfor miniskjørtene sine. Når vi reiser på ferie er vi også ambassadører for vårt eget land, og er det slik vi vil fremstille oss? SE HER PÅ LIKESTILLING! Vi lar jentene drive på som de vil. Har dere noensinne på ferieturer sett sør-europeiske jenter rave rundt i gatene og kline med 20 personer på 3 timer? Og nei, vet at dette ikke gjelder alle, men jeg vil si det gjelder ganske mange unge jenter som drar alene på singelturer for å feste. Jeg tror samfunnet vårt utvikler seg til å la alt som heter respekt forsvinne, fordi ingen egentlig skjønner hva respekt er lengre. Hvem er mest respektert? Jenta som er 16 år, alene på ferie, dritafull og har 5 albanere hengende over seg for å få henne til å drikke mest mulig eller en "overbeskyttet/undertrykt" italiensk jente som ikke får lov å dra på ferie før hun er eldre og har brødre og fedre som passer på henne og blir opplært til å beherske seg? Grunnen til at jeg snakker om jenter nå er fordi jenter er de som blir voldtatt og utstatt for overgrep på ferie, og ikke menn, som også kunne med fordel roet ned drikkingen. Huff, er jeg prippen eller?? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå