Gjest Helene_Mari Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 (endret) http://vgd.no/samfunn/innvandring-rasisme-og-flerkultur/tema/1591623/tittel/hetset-av-hotellansatte Endret 18. august 2010 av Helene_Mari
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 Er dette noe nissene på vgd har diktet opp eller er det faktisk tilfelle? Jeg ser ingen link til en nyhetssak og jeg finner heller ingenting om det av å google. Og hvem som helst kan jo bare gå i et forum og si det ene og det andre. 2
Gjest Helene_Mari Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Det var visstnok 2 sider i VGs papirutgave. Kanskje noen her inne har lest den og kan bekrefte om det er sant eller ei?
Meridian Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 (endret) Jeg har vært i Tyrkia i Alanya, hadde det fint der, men de som jobbet på det hotellet vi bodde på prøvde å ta ut penger med visakortene våre! Noen jeg kjenner var i nabobyen Antalya på samme tid, og de hadde det helt grusomt. Der var alle frekke mot de, og slengte dritt etter dem osv ... En jente jeg kjenner som var med kjæresten sin og et annet par i Marmaris, opplevde litt av hvert. Der ble hun dratt inn i en bakgate midt på lyse dagen, og de dro av skjørtet hennes. I alle byene er tyrkerene like klengete.... men maken til den artikkelen har jeg ikke hørt om før. Endret 18. august 2010 av meridian
Gjest Eurodice Skrevet 19. august 2010 #5 Skrevet 19. august 2010 (endret) Dette er sant. Det en to-siders reportasje i SA (Sarpsborg arbeiderblad)med bilde av to av jentene. Det var fire 18-årige skolevenninner fra Sarpsborg som reiste sammen. De var i Marmaris. Ticket reisebyrå kommer til å ta hotellet de bodde på, av plakaten, står det i avisen. Endret 19. august 2010 av Belladonna
The Kitten Skrevet 19. august 2010 #6 Skrevet 19. august 2010 Jeg har ikke lest artikkelen, men at fire jenter ble hetset på ett hotell betyr ikke at alle norske jenter blir hestet i Tyrkia. Jeg har selv vært i landet og opplevde ikke noe hetsing.
Gjest Helene_Mari Skrevet 19. august 2010 #7 Skrevet 19. august 2010 Jeg har ikke lest artikkelen, men at fire jenter ble hetset på ett hotell betyr ikke at alle norske jenter blir hestet i Tyrkia. Jeg har selv vært i landet og opplevde ikke noe hetsing. Neida jeg tror heller ikke alle jenter blir hetset der, noen blir det ja, men ikke alle
Gjest Hagi Skrevet 19. august 2010 #8 Skrevet 19. august 2010 Jeg har ikke lest artikkelen, men at fire jenter ble hetset på ett hotell betyr ikke at alle norske jenter blir hestet i Tyrkia. Jeg har selv vært i landet og opplevde ikke noe hetsing. Da er alt greit. Så lenge ikke alle norske jenter blir hetset, så er ikke tyrkere nedlatende, intolerante, rasistiske eller fordomsfulle. Det blir helt feil å slutte å ha feriesex med tyrkere, det blir å straffe en hel gruppe kollektivt for det noen få har gjort.
K.A. Skrevet 19. august 2010 #9 Skrevet 19. august 2010 Klagelisten ser altså slik ut (fra linken): -De ble truet til å betale falske regninger som stod i andres navn ellers ville de miste passene. -De forlangte å massere damene mens de spiste ...!! -De slengte stadig spydigheter både etter de fire og andre nordmenn på hotellet. -De ble nektet å besøke andre norske på hotellet.Ved en slik anledning ble de båret ut av betjeningen. -De måtte betale det dobbelte for tjenester enn andre. -De ansatte var så vemmelige at damene etter hvert ble redde og hotellsjefens avskjedshilsen var "kom aldri tilbake hit." Da lurer jeg på hvorfor jentene i det hele tatt ble værende på hotellet (og de andre norske gjestene, for den saks skyld). Flere av disse punktene er jo rett og slett ulovlige, og inkluderer både overgrep (punkt 2) og vold (punkt 4). 2
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2010 #10 Skrevet 19. august 2010 Det er vel bare en del av pakka. Heftig sydensex med tyrkere innebærer innslag av underkastelse og fornedringer. Disse jentene har sendt ut feil signaler siden de ikke ville ha det slik. Syden innebærer å leve ut seksuelle sider av seg selv som de aldri ville godtatt med den norske typen hjemme.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2010 #11 Skrevet 19. august 2010 Man klager over at muslimer kommer hit og ikke respekterer kulturen vår. Hvorfor kan ikke da nordmenn respektere muslimsk kultur når de drar til muslimske land? Norske jenter drar ofte på sexferier til Tyrkia, uten å vise respekt for deres skikker. Norske jenters oppførsel er faktisk veldig horete i forhold til mange andre land, og jeg synes kan holde sine lyster til soverommet når man drar på ferie til andre kulturer. 2
aline Skrevet 19. august 2010 #12 Skrevet 19. august 2010 Da er alt greit. Så lenge ikke alle norske jenter blir hetset, så er ikke tyrkere nedlatende, intolerante, rasistiske eller fordomsfulle. Det er ingen som sier det er helt greit, men det som sies er at det ikke sier noe om alle tyrkere. Tyrkere (som en hel gruppe) består ikke av en gjeng menn som alle er nedlatende, intolerante, rasistiske eller fordomsfulle. På lik linje med at ikke nordmenn (som en hel gruppe) består av en gjeng dritings kvinnfolk som reiser til andre land og drikker seg snydens og knuller gud og hvermann, og synes det er superkult med nakenleker og skum-partyer. Noen tyrkere er slik du nevner, ikke alle. Noen nordmenn er slik jeg nevner, ikke alle. Det er ikke heeeelt uten grunn at norske kvinner blir sett på annerledes i noen land, spesiellt i turistområder. Som nevnt av en annen her, så forventer vi at utlendinger skal oppføre seg og akseptere hvordan vi lever her, men vi gjør langtifra det samme selv. Når jeg f.eks var på Tenerife i fjor, med spansk kjæreste og spanske venner, og vi satt og så på norske,dritings jenter som ravet rundt i gatene med miniatyrskjørt som var putta godt nedi g-strengen og gnei seg oppetter annenhver mann de så, uansett hvem det var, så vil jeg ikke si at jeg var videre stolt over å bli satt i samme bås som dem! Det samme skjer i mange andre land, som f.eks tyrkia, som er ett mye mer kulturellt forskjellig sted en hva tenerife er... Det er mye religion, det er større forskjeller, og mange av oss driter en lang marsj i det og oppfører oss som rike horer som bruker stedet som vår lille lekeplass.. Det er kanksje ikke så rart at fordommene kommer fra DEN siden også? fra noen? Det er nok fordommer hos nordmenn mot både tyrkere og andre som er annerledes, og det dømmes lett pga utseendet og opprinnelse her på forumet, så hvorfor så sjokkert over at andre fungerer slik også? At andre dømmer på feil premisser, når vi er flinke nok til å gjøre det selv.
Gjest Kim Skrevet 19. august 2010 #13 Skrevet 19. august 2010 Kjenner at jeg ikke helt kjøper denne historien...
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #14 Skrevet 19. august 2010 Jeg er ganske sikker på at jeg kan finne tilfeller hvor tyrksike jenter hetset i Norge
Gjest Kim Skrevet 19. august 2010 #15 Skrevet 19. august 2010 Man klager over at muslimer kommer hit og ikke respekterer kulturen vår. Hvorfor kan ikke da nordmenn respektere muslimsk kultur når de drar til muslimske land? Norske jenter drar ofte på sexferier til Tyrkia, uten å vise respekt for deres skikker. Norske jenters oppførsel er faktisk veldig horete i forhold til mange andre land, og jeg synes kan holde sine lyster til soverommet når man drar på ferie til andre kulturer. Hvis Nordmenn eller andre Europeere skulle akspetert muslimsk kultur når de dro på ferie, så hadde det jo ikke blitt noen ferie... Tror de har erfart dette i bla. Dubai.
aline Skrevet 19. august 2010 #16 Skrevet 19. august 2010 Hvis Nordmenn eller andre Europeere skulle akspetert muslimsk kultur når de dro på ferie, så hadde det jo ikke blitt noen ferie... Tror de har erfart dette i bla. Dubai. Så vi skal altså kunne være så dobbeltmoralske at vi krever full respekt for hvordan ting er i vårt land, men siden vi ikke liker hvordan ting er annerledes i land som vi har lyst til å more oss i en uke eller to om sommern, så gjelder ikke den respekten for oss mot andre.. fy f**n så arrogante visse nordmenn er... tidvis skammer jeg meg faktisk over å være norsk. 2
Mann 42 Skrevet 19. august 2010 #17 Skrevet 19. august 2010 Hvis Nordmenn eller andre Europeere skulle akspetert muslimsk kultur når de dro på ferie, så hadde det jo ikke blitt noen ferie... Tror de har erfart dette i bla. Dubai. Hadde det ikke vært mye enklere å ikke dra til disse stedene? Hvis man ikke er kompatibel med kulturen, så har man vel strengt tatt ikke noe der å gjøre. Da er det vel bare klima igjen som begrunnelse, og jeg har litt vanskelig for å tro at Tyrkia er så suverent bra klimamessig.
Gjest Kim Skrevet 19. august 2010 #18 Skrevet 19. august 2010 (endret) Så vi skal altså kunne være så dobbeltmoralske at vi krever full respekt for hvordan ting er i vårt land, men siden vi ikke liker hvordan ting er annerledes i land som vi har lyst til å more oss i en uke eller to om sommern, så gjelder ikke den respekten for oss mot andre.. fy f**n så arrogante visse nordmenn er... tidvis skammer jeg meg faktisk over å være norsk. Jeg tror du missforsto hva jeg skrev... Hvis land som Tyrkia (delevis muslimt) Oman, Dubai osv. VIL tjene penger på turisme, turisme fra f.eks Asia, USA og Europa. Så har disse landene i praksis to valg: 1. de kan holde seg til sine relgiøse regler, som innebærer at f.eks liberale Europeere som er vandt til å kunne ta seg en drink, spise egg og bacon, holde hverandre i hånden og kysse offentlig (innebefattet homofile og lesbiske) ikke vil dra på ferie til et slikt sted, hence at jeg nevnte Dubai. Dubai har satset stort på turisme og har lettet på sine regler ved å bla. servere alkohol på hotellene, men det er alikevel ofte kulturkræsj og folk som selv mente de ikke hadde gjort noe galt har fått tildels alvorlige straffer eller i det minste trussel om slike før f.eks ambassaden har grepet inn. Som du kanskje har fått med deg så flopper altså Dubai som feriested, nettopp fordi ikke vestelige turister fikk leve som de er vant til. 2. Man kan godta at turistene er mennesker med et annet livssyn og at det blir en moralsk kamp for hvertslandet om man skal godta deres oppførsel fordi de legger igjen sårt trengte penger og det faktum at turistindustrien er blandt de få industriene i f.eks Tyrkia som viser stort vekstpotensiale eller om man skal forholde seg til strikte relgiøse regler ala Dubai og floppe. Poenget er at du får ikke f.eks en Norsk veninnegjeng i tyveårene som har spart opp til en felles ferie til å akseptere relgiøse regler - girls just wanna have fun! Det har lite med mangel på aksept for skikk og bruk, skal du skylde på noen, så får du nesten gå på turopratøren som selger feriestedet. Hadde selger informert om at her gjelder muslimske skikker som innebefatter ingen alkohol, ikke kle seg utfordrende ( hvordan soler man seg da???) osv. så hadde kanskje noen dratt og respektert disse reglene, men de fleste hadde heller dratt til Hellas, Spania osv. Økonomi ABC... Endret 19. august 2010 av Kim
Gjest Hagi Skrevet 19. august 2010 #19 Skrevet 19. august 2010 Det er ingen som sier det er helt greit, men det som sies er at det ikke sier noe om alle tyrkere. Tyrkere (som en hel gruppe) består ikke av en gjeng menn som alle er nedlatende, intolerante, rasistiske eller fordomsfulle. På lik linje med at ikke nordmenn (som en hel gruppe) består av en gjeng dritings kvinnfolk som reiser til andre land og drikker seg snydens og knuller gud og hvermann, og synes det er superkult med nakenleker og skum-partyer. Noen tyrkere er slik du nevner, ikke alle. Noen nordmenn er slik jeg nevner, ikke alle. Det er ikke heeeelt uten grunn at norske kvinner blir sett på annerledes i noen land, spesiellt i turistområder. Som nevnt av en annen her, så forventer vi at utlendinger skal oppføre seg og akseptere hvordan vi lever her, men vi gjør langtifra det samme selv. Når jeg f.eks var på Tenerife i fjor, med spansk kjæreste og spanske venner, og vi satt og så på norske,dritings jenter som ravet rundt i gatene med miniatyrskjørt som var putta godt nedi g-strengen og gnei seg oppetter annenhver mann de så, uansett hvem det var, så vil jeg ikke si at jeg var videre stolt over å bli satt i samme bås som dem! Det samme skjer i mange andre land, som f.eks tyrkia, som er ett mye mer kulturellt forskjellig sted en hva tenerife er... Det er mye religion, det er større forskjeller, og mange av oss driter en lang marsj i det og oppfører oss som rike horer som bruker stedet som vår lille lekeplass.. Det er kanksje ikke så rart at fordommene kommer fra DEN siden også? fra noen? Det er nok fordommer hos nordmenn mot både tyrkere og andre som er annerledes, og det dømmes lett pga utseendet og opprinnelse her på forumet, så hvorfor så sjokkert over at andre fungerer slik også? At andre dømmer på feil premisser, når vi er flinke nok til å gjøre det selv. Du har nok mistolket meg, jeg mener egentlig langt på vei det samme som deg. Nå har sikkert ikke de norske jentene skjønt det at menn skal massere dem når de spiser er en lokal skikk. Jeg skrev videre at norske damer ikke må reagere med å bli mer tilbakeholden med å ha feriesex med tyrkerne pga enkelthistorier som dette. Det ville være å generalisere alle tyrkiske menn på bakgrunn av vandrerhistorier. Tvert imot synes jeg det er viktig at norske jenter blir ennå mer generøse med intimiteten når de besøker kulturer hvor vi har fordommer mot hverandre. På den måten kan norske damer bygge bro over skepsis og bidra til kulturforening. Dessuten er tyrkiske menn så fryktelig kjekke, de kan alt dette med å gi oppmerksomhet og har veldig pene øyne.
Gjest gjest Skrevet 19. august 2010 #20 Skrevet 19. august 2010 Så vi skal altså kunne være så dobbeltmoralske at vi krever full respekt for hvordan ting er i vårt land, men siden vi ikke liker hvordan ting er annerledes i land som vi har lyst til å more oss i en uke eller to om sommern, så gjelder ikke den respekten for oss mot andre.. fy f**n så arrogante visse nordmenn er... tidvis skammer jeg meg faktisk over å være norsk. Jeg skammer meg ikke bare tidvis over å være norsk... Pleier ALDRI å fortelle at jeg er norsk i utlandet. Men man kan jo spørrre seg : Hvorfor drar de til Tyrkia når de synes det er så fælt der?? Det var jo ingen som tvang dem til å dra. Og hvis de ikke likte seg kunne de vel sjekket ut av hotellet og reist hjem igjen. Dessuten tipper jeg disse jentene overdrev ganske kraftig for å få sympati i media. Jeg tror ikke på halvparten av det de påstår å ha opplevd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå