Gå til innhold

Shabby Chic


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå må det kanskje sies at det ER forskjell på hvor langt man drar det også, og det er stort sprang mellom det minimalistisk nøytrale "utstillingshjemmet" og et som er fylt med gammelt rask og blostrede tapeter og stoffer fra 70 tallet :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

"Bestemorstil" kaller jeg det der. Jeg -hater- blomstermotiver og blomstermønster! Grøss.

Jeg kan like blonder, men det skal være spesielle tilfeller! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe jeg syns er ekstra ille er disse "rustikke" skiltene som alle skal dytte opp på en hver ledig veggplass. Felles for samtlige er kvasi-intellektuelle/så-teit-at-man-får-vondt-i-magen sitater og ordtak.. ><

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært en stor tilhenger av shabby chic og fransk landstil. Foretrekker den klassiske stilen til Helene Hennie/Slettvoll, den er tidløs og passer godt til huset mitt. Huset mitt kunne nok tålt shabby chic også, men jeg orker ikke tanken på å leve med den typen stil. Blir litt vel sukkersøtt og hyggelig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg syns er ekstra ille er disse "rustikke" skiltene som alle skal dytte opp på en hver ledig veggplass. Felles for samtlige er kvasi-intellektuelle/så-teit-at-man-får-vondt-i-magen sitater og ordtak.. ><

som dette??

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt noia av den stilen jeg - alle småtingene på brett, mønstrene, fargene. Ikke meg i det hele tatt :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

He, he. Jeg er ikke noen fan av Shabby Chic i heimen, det blir litt for mye for meg!

Jeg tror for øvrig at mannen hadde nedlagt veto hvis jeg hadde vært interessert, han later som om han ikke er interessert i interiør, men det er veldig mye som ikke blir godkjent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får også fnatt av fransk landstil :eeeh:

Kvalmende sukkersøtt, og jeg forstår GODT at menn ikke føler seg helt hjemme blant bestemorsgardiner og hvite møbler av typen jeg hadde på barnerommet mitt da jeg var liten.

Er det bare jeg som synes at stilen innvendig i huset til en viss grad bør stå i stil med utsiden? Fransk landstil i en blokkleilighet på Tøyen, liksom.. Det er en grunn til at det heter nettopp fransk landstil :roll:

Jeg synes uansett det blir veldig upersonlig å slavisk følge en interiørtrend så til de grader som enkelte shabby chic-entusiaster gjør. Her i huset følger vi ingen konkret retning, vi har mye forskjellig, blant annet gjenstander (bilder, puter, tepper ++) vi har plukket opp fra ulike reiser rundt om i verden. Får ofte skryt fra gjester som synes vi har det veldig fint :) Det ser ikke ut som i en glanset interiørkatalog, men det er definitivt oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.kvinneguiden.no/artikler/dette_hater_menn/93039

Dette hater menn - og meg. Jeg syns shabby chic er harry - men virker som jeg er eneste i Norge som ikke har omfavnet stilen.. Hva syns dere?

I artikkelen du linket til sies det at bare ti prosent av kvinnene i undersøkelsen favoriserte denne stilen, så at du er den eneste i Norge som ikke har omfavnet den er vel å ta i en smule :gjeiper:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kjæresten min syns shabby chic er skikkelig fint og ville vi skulle innrede slik i den nye leiligheten. Jeg er ikke sååå fan, så det ble en blanding av natur og shabby chic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg spår at det ikke tar lang tid nå før denne stilen blir like forhatt blant massene som furustilen fra 80-90-tallet har vært en stund.

Jeg har sett tendensene en stund: det kommer mer farger og færre blonder, engler og småblomster inn i interiørreportasjene. Og takk og lov for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg liker fransk landstil utrolig godt. Men nå er jo jeg ganske ung og "romantisk" av meg. Blomstermønster og duse farger er fint, men det skal ikke være i for store mengder selvsagt.

Liker også dansk, stilrent design, noe som dominerer i heimen vår.

Mange synes nok det er grusomt, men jeg hadde ikke sagt nei til et slikt rom :rodmer:

Synes også det er litt stilig med den industristilen, men i tilfeller kan det bli litt mye. Huset skal ikke se ut som en nedlagt fabrikk :snurt:

Endret av BabyBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg jo egentlig pokkern i hvordan interiøret hos andre ser ut, men det som irriterer meg er at det nesten er umulig å finne interiørblogger som ikke har shabby chic-preg over seg. Jeg liker bedre det rene, enkle og en smule minimalistiske jeg :) Hverken blonder, hvite møbler eller romantiske skilt.

(Hvis noen tilfeldigvis kan tipse meg om noen blogger som dere tror hadde falt i smak for meg, er jeg evig takknemlig! Jeg vet det finner flere topics her som tar opp andre typer interiørblogger enn shabby chic, men jeg synes det er mye rart der og :gjeiper: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...