AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Hører stadig vekk om dokurver her på kg, men hva er det? Er dokurv bare et navn eller har det faktisk noe med et toalett å gjøre?
Raven Emerald Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Det sånne fornuftige greier brudene er veldig opptatte av. De avgjør hvor suksess-rike bryllupsfestene blir. 1
Djungelvrål Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 Skjønner ikke greia, kan ikke folk ha med seg ibux, pastiller, ekstra strømpebukser og deo selv hvis de absolutt ikke greier seg en kveld uten.
Raven Emerald Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 Skjønner ikke greia, kan ikke folk ha med seg ibux, pastiller, ekstra strømpebukser og deo selv hvis de absolutt ikke greier seg en kveld uten. Nope. Skal man ha bryllup, får man pinadø vise litt service-innstilling..! Ellers kan man like godt droppe hele greia, altså. *snøft*
Jägermeister Skrevet 8. mars 2011 #5 Skrevet 8. mars 2011 Etter det jeg har skjønt så kan en dokurv inneholde alt en kan få bruk for på en slik kveld. Ekstra strømpebukser, hårspray, sikkerhetsnåler og sysaker som jo kan være veldig greit å ha, tamponger osv. Leste en gang om et bryllup der noen hadde blandet kondomer sammen med sysakene, ikke helt gjennomtenkt. 1
Raven Emerald Skrevet 8. mars 2011 #6 Skrevet 8. mars 2011 Etter det jeg har skjønt så kan en dokurv inneholde alt en kan få bruk for på en slik kveld. Ekstra strømpebukser, hårspray, sikkerhetsnåler og sysaker som jo kan være veldig greit å ha, tamponger osv. Leste en gang om et bryllup der noen hadde blandet kondomer sammen med sysakene, ikke helt gjennomtenkt. Nye gjester har også vært foreslått. I tilfelle de originale av en eller annen grunn slutter å virke. 1
Jägermeister Skrevet 8. mars 2011 #7 Skrevet 8. mars 2011 Nye gjester har også vært foreslått. I tilfelle de originale av en eller annen grunn slutter å virke. Det kommer snart på moten, sammen med nye friske følger om man blir lei av den man kom med.
Raven Emerald Skrevet 8. mars 2011 #8 Skrevet 8. mars 2011 (endret) Det kommer snart på moten, sammen med nye friske følger om man blir lei av den man kom med. Nytt brudepar kan jo også være en idé, mulig en av originalene (etter alt å dømme brudgommen) ikke passer helt inn i fargesammensetningen (feil hudnyanse den dagen, eller noe). Endret 8. mars 2011 av Raven Emerald
Jägermeister Skrevet 8. mars 2011 #9 Skrevet 8. mars 2011 Nytt brudepar kan jo også være en idé, mulig en av originalene (etter alt å dømme brudgommen) ikke passer helt inn i fargesammensetningen (feil hudnyanse den dagen, eller noe). Ja selvfølgelig må slikt regnes med. Det er ikke bryllupet som skal passe brudeparet, det er bryllupet som skal passe bruden. Brudgommen har vel flaks om de merker at han er borte før de når alteret. 1
Kamikatze Skrevet 8. mars 2011 #11 Skrevet 8. mars 2011 Hører stadig vekk om dokurver her på kg, men hva er det? Er dokurv bare et navn eller har det faktisk noe med et toalett å gjøre? Seriøst er ei dokurv en anerkjennelse av at gjester som kanskje er langveisfarende kan få akutte behov, som de ikke nødvendigvis har full dekning for i gallaantrekket. Hodepinetabletter, tamponger, sikkerhetsnåler og plaster er greie ting å ha om det kniper, og en er langt unna eget medisinskap. Enkelte trekker den enda litt lenger, og har i reservenylonstrømper, nyco og sysaker. I bunn og grunn en god og gjestfri gest. Men så kommer BRIDEZILLA! Og da tar det helt av. Dokurven fylles med sminke og mintkonfekt, alt i matchende farger til brudens tema. Sannsynligvis er konfekten håndpakket i spesialtrykket cellofan. Da blir dokurvene en parodi på seg selv. 7
Aricia Skrevet 8. mars 2011 #13 Skrevet 8. mars 2011 Dokurv er når noen gjør det slutt med deg på do! Som i "å få dokurven" / "gi noen dokurven". Kjipe greier, ass. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #14 Skrevet 8. mars 2011 Noen putter også parfyme oppi dokurven. Jeg skjønner ikke greia med det for å blande parfymer er ikke heldig! 1
Christiane_W Skrevet 8. mars 2011 #15 Skrevet 8. mars 2011 Seriøst er ei dokurv en anerkjennelse av at gjester som kanskje er langveisfarende kan få akutte behov, som de ikke nødvendigvis har full dekning for i gallaantrekket. Hodepinetabletter, tamponger, sikkerhetsnåler og plaster er greie ting å ha om det kniper, og en er langt unna eget medisinskap. Enkelte trekker den enda litt lenger, og har i reservenylonstrømper, nyco og sysaker. I bunn og grunn en god og gjestfri gest. Men så kommer BRIDEZILLA! Og da tar det helt av. Dokurven fylles med sminke og mintkonfekt, alt i matchende farger til brudens tema. Sannsynligvis er konfekten håndpakket i spesialtrykket cellofan. Da blir dokurvene en parodi på seg selv. Veldig enig - grunntanken med dokurver er veldig god, men det er dessverre enkelte bruder som har en lei tendens til å ta helt av (ut fra enkelte innlegg jeg har lest på bryllupsforumet her) og da blir det bare helt latterlig.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #16 Skrevet 8. mars 2011 Wow. Nå har jeg sett disse dokurvene nevnt i hytt og gevær i evigheter her på KG, og aldri visst hva det var. Ikke lurt på det heller, bare antok at det var en kurv på badet, á la skittentøykurv. Godt jeg endelig er oppdatert. Skjønner fortsatt ikke helt greia, dog. (jeg er forresten ikke TS) PS: Er dette en slags trang jeg automatisk får, hvis jeg en dag får for meg at jeg skal stå brud? Bare sånn at jeg er forberedt. Litt kjedelig å plutselig være hysterisk opptatt av noe og ikke ane hvorfor. 1
Raven Emerald Skrevet 9. mars 2011 #17 Skrevet 9. mars 2011 Er dette en slags trang jeg automatisk får, hvis jeg en dag får for meg at jeg skal stå brud? Bare sånn at jeg er forberedt. Litt kjedelig å plutselig være hysterisk opptatt av noe og ikke ane hvorfor. Nja. Du bare våkner en dag, og er fullstendig besatt av do-kurver. Da vet du at du er klar for å gifte deg. For noen kommer denne besettelsen først etter å ha akseptert frieriet, riktignok, fordi de gjerne ikke har tatt stilling til om de er klare for ekteskap før de blir fridd til.
Kamikatze Skrevet 9. mars 2011 #18 Skrevet 9. mars 2011 Nja. Du bare våkner en dag, og er fullstendig besatt av do-kurver. Da vet du at du er klar for å gifte deg. For noen kommer denne besettelsen først etter å ha akseptert frieriet, riktignok, fordi de gjerne ikke har tatt stilling til om de er klare for ekteskap før de blir fridd til. Nå vil vel de færreste voksne menn, over et visst modenhetsnivå for alvor finne på å fri til ei som ikke på forhånd har et avklart forhold til slike detaljer som dokurv, blomsteroppsatser og dekornyanser.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #19 Skrevet 9. mars 2011 Jeg googlet dokurv for å finne ut om det var et KG-fenomen eller om de eksisterer ute i den virkelige verden. Dette eksempelet som jeg fant bekreftet mine bange anelser.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #20 Skrevet 9. mars 2011 Damenes kurv: - Paracet/ ibux - blank neglelakk til strømpebukser det har gått hull i - one sice strømpebukser i hudfarget - hårspray - spraydeo - små prøver i parafyme - små prøver i leppestift - binn/ OB - gangsårplaster - friskpust - kø dobok - sminkeservietter kommer sikkert mer også, som jeg ikke husker nå. HVA er en "kø dobok"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå