Gå til innhold

Badekars Treningsdagbok


Kardinal

Anbefalte innlegg

:velkommen: til min treningsdagbok!

Er ei jente på et par og tjue som har blitt offer for de velkjente samboer kiloene. Vel, de har vært der lenge nok nå, så på tide å få de vekk!

Hovedmålet mitt er å komme opp i de gamle buksene mine (3 år siden sist). Forhåpentligvis kan jeg klare det til sommeren! Heldigvis er det ikke så mye som skal vekk, ca 10 kg som må vekk.

Vekt 20.02.11: 67.5

Idealvekt: 58

Oppdatering 12.03.11: Jeg klarer å få knappen igjen i samtlige av de gamle buksene mine! Noen av de er ganske trange, (type klarer-ikke-løfte-knærne-mine) så jeg har et lite stykke igjen.

Endret av Badekar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ukens trening ser slik ut:

Mandag: Gåtur i bratt terreng (1 time)

Tirsdag: Fri

Onsdag: Svømming (1000 m)

Torsdag: Ridning (30 min)

Fredag: Styrke

Lørdag: Fri

Søndag: Gåtur (1 time)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine delmål

- Drikke mer vann

- Spise oftere og mindre

Noen tips til hvordan jeg kan drikke mer vann? Jeg sliter sinnsykt med det på jobb, for det tar jeg meg ikke tid til. Har prøvd med vannflaske, men den blir bare stående i kjøleskapet. Fy meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens trening ser slik ut:

Mandag: Gåtur i bratt terreng (1 time)

Tirsdag: Fri

Onsdag: Svømming (1000 m)

Torsdag: Ridning (30 min)

Fredag: Styrke

Lørdag: Fri

Søndag: Gåtur (1 time)

Droppa svømminga på onsdag, fryktelig dumt gjort ja! For jeg kan ikke svømme neste uke heller :tristbla: *skjerpings*

Har gåturen igjen for denne uka, er ikke så fint vær, men jeg får heller kle meg godt. For ut skal jeg! Det har jeg bestemt meg for!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine delmål

- Drikke mer vann

- Spise oftere og mindre

Syns jeg stadig blir flinkere, men merker dette tar tid, for vaner er så utrolig vanskelig å komme bort fra. Ny uke, nye muligheter :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt 20.02.11: 67.5

Vekt 27.02.11: 66.6

Idealvekt: 58

Minus 1 kg på 1 uke hørtes ganske rart ut egentlig :skratte: Tror liksom ikke helt på det. Kanskje det er badevekta som tuller? :forvirret: Jaja, jeg kjenner jaffal at jeg har trent denne uka. Jeg er støl alle mulige plasser! Må være et godt tegn det.

Trening uke 9:

Mandag

Styrke 30 min + 10 min rockering

Tirsdag:

Gåtur i bratt terreng (1 time)

Onsdag

Styrke 30 min + 10 min rockering

Torsdag:

Fri

Fredag:

Intervall 30 min (den kommer jeg å slite med :haar:)

Lørdag:

Fri

Søndag:

Gåtur - om det passer

Endret av Badekar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Trening uke 9:

Mandag

Styrke 30 min + 10 min rockering

Tirsdag:

Gåtur i bratt terreng (1 time)

Onsdag

Styrke 30 min + 10 min rockering

Torsdag:

Fri

Fredag:

Intervall 30 min (den kommer jeg å slite med :haar:)

Lørdag:

Fri

Søndag:

Gåtur - om det passer

Blærk! Styrketimen ble ikke gjennomført, ei heller intervall :kjefte: *Fy meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke: Gratulerer med treningsdagbok, og lykke til med treningsoppstarten (eller har du egentlig trent lenge?) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt 20.02.11: 67.5

Vekt 27.02.11: 66.6

Vekt 07.03.11: 67.1

Idealvekt: 58

Planen var å trene styrke hjemme. Men det ser jeg at det funker rett og slett ikke for meg. Har så utrolig lett for å droppe det da. Så idag har jeg mellt meg inn i treningsstudio. Og jeg skal ikke bli noe støttemedlem :gjeiper:

Mandag:

- Styrke og 30 min kondis

Tirsdag:

- 45 min gåtur

Onsdag:

- Styrke og 30 min kondis

Torsdag:

- FRI

Fredag:

- Styrke og 30 min kondis

Lørdag:

- FRI

Søndag:

- Styrke og 30 min kondis

Endret av Badekar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke: Gratulerer med treningsdagbok, og lykke til med treningsoppstarten (eller har du egentlig trent lenge?) :)

Jo, takk for det. Alltid kjekt med noen som titter innom :hoppendeglad: Er ganske i startgropa når det gjelder treninga, 3 uker er ikke særlig lenge :Hehe: Men lengre SKAL det bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk trent på treningsstudi i akkurat 1 uke. Går overraskende bra! Men merker utrolig godt at spesielt kondis biten (sykkler i 30 min) er ganske heavy viss jeg tar den etter jobb. Noen andre som har det slik? Kanskje det er noe som går over? Håper det iallefall :jepp:

Det er noe helt annet å trene på for eksempel lørdag elle søndag (har fri da), går jo som en lek jo! Må nok begynne å trene på dagene jeg har fri/evt før jobb. Det dumme er at arbeidstidene til en vennine jeg trener med kræsjer da. Alternativet blir å trene hver for oss. Hmmm.. Vett ikke hva jeg skal velge jeg da :gjeiper:

Og jeg har en sikkelig gladnyhet!! Målet mitt er å komme opp i de gamle buksene mine som jeg brukte for ca 3 år siden. Jeg hadde sett for meg at veien dit ville bli hard og tøff! Og igår bestemte jeg meg for å prøve de gamle buksene mine. For å se hvor mye jeg har igjen liksom. Jeg fikk jo helt SJOKK! For samtlige buksene (8-9 stykk) fikk jeg knappen igjen. Noen av de var fremdeles ganske stramme da. Så jeg har fremdeles litt jobb igjen. Men har ingen planer om å slutte å trene av den grunn altså.

Og må fortelle en liten ting til; Jeg gikk fra å være student til 100% (travel) jobb i august ifjor. Det har faktisk vært utrolig tøfft, og har tilbrakt 1, 2 og 3 timer på sofaen etter jobb ca 3 dager i uka fra den tid. Så jeg måtte spørre samboern min her igår: "Er det bare meg, eller er det lenge siden jeg har sovet på sofaen etter jobb?" Både meg og han kom frem til at det er faktisk en god stund siden, 3-4 uker siden. Merker at du får mer energi av å trene altså!! Deilig :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener sjelden rett etter jobb (ikke det at jeg har noen akkurat nå :sjenert:), men kan tenke meg at det er litt slitsomt. Jeg synes i hvert fall at det er vanskelig å motivere seg for å sykle på egenhånd i 30 minutter uansett, av en eller annen grunn går tiden fortere på tredemølle eller stepmaskin. Spinning er et kjempegodt alternativ hvis det er det der du trener. Mye, mye lettere å motivere seg til å gjøre en god innsats!

Så flott at du kommer inn i de gamle buksene! Husk å bruk det som motivasjon til å trene, ikke til å gjøre det motsatte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekt 20.02.11: 67.5

Vekt 27.02.11: 66.6

Vekt 07.03.11: 67.1

Vekt 13.03.11: 65.9

Idealvekt: 58

Vekta mi går opp å ned som ein jojo! :laugh: Denne uka skal jeg ikke lage noe oppsett på forhånd på hvordan jeg skal trene. Det blir jo forandringer likevell (bortsett fra ridningen som er fast). Skriver heller inn her når og hva jeg har trent. Men planen er å trene 4-5 ganger i uka. Styrke annenhver dag og kondis/gåtur etterpå/innimellom.

Mandag:

- 30 min sykkling

Tirsdag:

- Instruktør time (stryke 20 min) "step" maskin 15 min

Onsdag:

-

Torsdag:

- Ridning

Fredag:

-

Lørdag:

-

Søndag:

-

Det blei lite trening denne uka. Fikk ikke ri på torsdag, siden jeg fikk spysjuka da:tristbla:

Endret av Badekar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener sjelden rett etter jobb (ikke det at jeg har noen akkurat nå :sjenert:), men kan tenke meg at det er litt slitsomt. Jeg synes i hvert fall at det er vanskelig å motivere seg for å sykle på egenhånd i 30 minutter uansett, av en eller annen grunn går tiden fortere på tredemølle eller stepmaskin. Spinning er et kjempegodt alternativ hvis det er det der du trener. Mye, mye lettere å motivere seg til å gjøre en god innsats!

Så flott at du kommer inn i de gamle buksene! Husk å bruk det som motivasjon til å trene, ikke til å gjøre det motsatte :)

Pleier å trene sammen med en vennine, så det hjelper på motivasjonen. Men kunne sikkert vært flinkere til å presse meg mer :sjenert: Merker at jeg ikke er i så god form, og jeg vill liksom ikke sprenge meg helt heller. Uff, tredemølle seier jeg bare :gjeiper: Har et kne som ikke samarbeider helt så det funker ikke for meg. Men stepmaskinen kan jeg gå løs på :jepp:

Der jeg trente før hadde de spinning med instruktør og det var noe helt annet. Kjenner igjen tankegangen om å gjørr en god innsats ja!

Ja, kan ikke gi meg nå, er inni i en god vane/rutine nå. Nå kan jeg jo ha som mål at jeg skal overleve sauesamlingen til høsten :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå skal jeg bli flinkere til å spise mindre og oftere! Derfor setter jeg opp en plan som jeg skal prøve å følge. Hvor mange måltider var det man burde spise gjennom dagen nå igjen? 5, 6 eller 7? Glemt det ut jeg :gjeiper:

Frokost: Kl 6.00 - 8.00

- Fortrinnsvis havregrøt, sunn frokostblanding. Eventuellt brødskiver

Lunsj: Ca kl 11.00

- Knekkebrød eller brødskiver

Mellommåltid: Ca kl 14.30

- Frukt, yoghurt med musli, nøtter, knekkebrød. Eventuelt brødskiver

Middag: Kl 15.30 - 18.00

- Liten porsjon! Må huske på å ikke spise meg stappa!

Kvelds: Fra kl 21.00 og utover

- Frukt, yoghurt, nøtter, knekkebrød, smulegrynsgrøt. Eventuelt middagsrester fra dagen før?

Får bare inn 5 måltider til dagen jeg. Hmmm. Mener å ha hørt at det bør ligge på 6-7. Har lagt denne opp til å passe i forhold til jobb. Jaja, får prøve dette først. Er sikkelig vanskelig å ikke spise seg stappa på middag, så dette blir nok utfordring nok :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Dæven, her er det lenge siden jeg har vært :sjenert: Nesten ein måned faktisk :gjeiper: Det er faktisk med god grunn også! Først fikk jeg spysjuka, lå jo rett ut i mange dager. Når jeg var ferdig med jævelskapet, så fikk jeg en helvettes uke på jobb. Altså; jobben er grei, men det ble så mange ekstra timer den uka. Fikk ikke tid til å trene jo :tristbla: Uka etter på der skulle jeg på ferie, så det er noe av grunnen til at det ble så travelt uka før, måtte bli ferdig før jeg tok ferie.

Trening uke 14:

Torsdag:

- Styrke og 30 min kondis

Og det var det av ukas trening. Helga ble brukt til å trykke ned på alt slags mulig godt :gjeiper: Har funnet ut at det funker ikke for meg å starte med trening midt i uka. Må begynna fra mandag av.

Endret av Badekar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Trening uke 15:

Mandag:

- Styrke og 30 min på en step lignendes apperat :gjeiper:

Torsdag:

- Styrke og 30 min på sykkel

Fredag:

- 30 min på sykkel

Lørdag:

- Styrke og 30 min på sykkel

Søndag:

- Trene???

Endret av Badekar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt irritert denne uka! For nå skulle jeg jo begynne å komme inn i en rutine for treningen. Men når jeg tok denne step lignendes apperatet på mandagen, så fikk jeg så utroligt vondt i hofta. Jeg klarte ikke å trene før på torsdag, og selv da kjennte jeg det godt. Jaja, tok igjen det tapte med mye trening i slutten på uka da :jepp: Men irriterendes for det om :gjeiper:

Nå sitter jeg å funderer på om jeg skal trene imorgen. Jeg er blitt så støl i rompa etter sykkling 3 dager på rad :fnise: Hmmm! *tenke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...