Gå til innhold

Biosønn vil bli kinomaskinist


Gjest Pet

Anbefalte innlegg

Jeg har en biosønn på 19 år som har litt lyst til å bli kinomaskinist. Hva slags utdanning tar man da? Er det bra betalt? Som hans biomor vil jeg jo gjerne veilede ham, men dette vet jeg lite om. Er det noen her som kjenner til yrket?

:popcorn:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer mest på hvorfor du kaller dere biosønn og biomor? Har det noe med at han er interessert i biograf?

Vet ikke svar på spørsmålet ditt heller. Bare måtte tulle.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg har en biosønn på 19 år som har litt lyst til å bli kinomaskinist. Hva slags utdanning tar man da? Er det bra betalt? Som hans biomor vil jeg jo gjerne veilede ham, men dette vet jeg lite om. Er det noen her som kjenner til yrket?

:popcorn:

Har din sønn flere mødre som vil ha et ord med i laget? :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først og fremst kan han jo søke om jobber på lokale kinoer, og bli maskinist der.

Og så kan han vel utdanne seg innenfor det etter hvilke kriterier de ulike kinoene har for sine ansatte.

De maskinistene jeg kjenner har ikke noe utdanning innenfor det, da de har det som deltidsjobb ved siden av skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg stiller ett dumt spørsmål, men hva er en biosønn?

Kanskje det rett og slett er en sønn som har problemer med magen og løper så mye på do at han har fått kallenavnet "biosønn" (som er hakket bedre enn drittunge)?

bio break

* a bathroom break. Term is generally used during meetings, presentations, etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pet: mange av disse lærer seg av hobby etc, men tar kanskje noe lyd&bilde + andre kurs i tillegg.

Hvis det blir for vanskelig å bli kinomaskinist så kan du trøste ham ved å introdusere han til hobby vedr katter og ugler og tiur , f.eks og innmat da. Evt kan du kjøpe han en Opel som kan stå ute i gardenpå tunet full av grus og pukk. Du kan også gi ham tanntråd og vaskepulver til å pusse Opelen med, og gi han litt gele i belønning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biomor og biosønn, kommer vel av det svenske ordet for kino? For meg er det helt naturlig slutning siden "pojken" vil jobbe som kinomarsinist.

Da går de sikkert så ofte på kino at å sette "bio" foran navnet blir litt som idol- Tone...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke noe konkret svar til deg, men husk å rådføre deg med bonusmammaen hans før du gjør noe overilt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke noe konkret svar til deg, men husk å rådføre deg med bonusmammaen hans før du gjør noe overilt!

Han har ingen bonusmamma, han er bare prisgitt Pet. Stakkars unge!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken mor er du egentlig?? Du kan da ikke la sønnen din få et slikt lavstatusyrke, tenke på hvordan det vil ta seg ut for deg som mor da vet du..Hva med å kjøpe en bok med oversikt over masse spennede, godt betalte og selvfølgelig status-yrker? Bare et tips dette her, er ikke sikkert det synker inn, men nå har hvertfall noen sagt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, hva afen er en biosønn, eller biomor for den saks skyld?!

For det andre, hva er kinomaskinist?

Og sist men ikke minst, hva er greia med Pet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer forresten på noe her...Har du gitt gutten mye popkorn og bøtter med smågodt og latt ham sitte inne i mørket med storskjerm og gigahøytalere? Det hadde sikkert vært greit å vite hvor han har fått ideen fra..Eller hva? :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...