Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Opplever graviditeten synnonymt med aa vaere syk! Kraftig forkjoelt for 3. gang, og jeg er kun 6 uker p[ vei. Andre som opplever dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt.

En kvinne har dårligere immunforsvar når hun er gravid. Det har med at kroppen ikke skal angripe og støte ut fosteret å gjøre.

Jeg er en person som "aldri" er syk. Blir knapt forkjølet. Men når jeg er gravid blir jeg det støtt og stadig. Merker også at det tar lenger tid før jeg blir frisk. Jeg har til og med hatt lungebetennelse denne gangen...

Derfor man skal ta ekstra godt vare på seg selv som gravid også. Få nok søvn, ha god håndhygiene, unngå å oppsøke folk man vet er syk, spise sunt osv.

Skrevet

Det er normalt det ja, men jeg opplevde det helt motsatt :ler: Var ikke syk en dag mens jeg var gravid, men et par dager etter fødsel ble jeg skikkelig forkjølet og er det fortsatt.

Skrevet

Det er normalt det ja, men jeg opplevde det helt motsatt :ler: Var ikke syk en dag mens jeg var gravid, men et par dager etter fødsel ble jeg skikkelig forkjølet og er det fortsatt.

Er jo litt tilfeldig hva man møter på av smitte også. :)

Men man er iallefall mer mottakelig for sykdom enn vanlig under et svangerskap.

Skrevet

takk takk! greit å vite. :D

Skrevet

Er visst normalt, ja.

Jeg opplevde det motsatte. Har aldri vært så frisk i hele mitt liv som da jeg gikk gravid. Selv om jeg "vassa" i snørrete unger, omgangssyka herja (og det får jeg alltid), så var jeg like frisk og fin. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...