Gå til innhold

KJØPT KRABBE!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okay,

Jeg får et innfall og går innom den lokale fiskebutikken. Kjøper en krabbe.

Den er dau, og litt rødlig over hele kroppen, men er skitten og har litt tang festa til seg her og der. Så aner ikke om den er kokt. Både bein og bukdelen sitter godt.

Nå fosskoker jeg den i mye vann og salt og satser på at dette går bra, og satser på å ha spist/kastet alt før dama kommer hjem!

Har i to liter vann og ca 75 g salt.... Skal koke i 20-30 min...er planen..

VET IKKE HVA SOM GIKK AV MEG, MEN HVA FAEN GJØR JEG NÅ??

Gjør jeg det riktig? Skulle jeg ikke kokt den?? Den ligger i gryta nå!!

Jeg liker sånn ferdigkrabbe man får kjøpt i butikken men tenkte jeg skulle være litt kul og øve meg, evt. overraske dama en gang med krabbemiddag. Men nå er jeg redd alt går til helvete og leiligheten vil stinke krabbe og jeg vil få vondt i magen og kanonspy når hun kommer inn døra...

HJELP!!!!!!!! :P gjør jeg ting riktig eller galt???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den var helt sikkert kokt og er nok tørr og fæl nå siden du har kokt den på nytt. Kast den og kjøp en ny krabbe og SPØR i fiskebutikken hvis du har så lite greie på krabber.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var helt sikkert kokt og er nok tørr og fæl nå siden du har kokt den på nytt. Kast den og kjøp en ny krabbe og SPØR i fiskebutikken hvis du har så lite greie på krabber.

HELVETE!!!!!!! MEN DEN SÅ DA SÅ MØKKETE UT! HVORFOR I HELVETE KOKER DE DEN PÅ FORHÅND DA?

Dessuten var hu dama i butikken så forbanna pottesur og ville nesten ikke gi meg krabben....

FAEN! Lukter faen meg krabbe overalt nå! Det er en god lukt men jeg bør komme opp med en DEN gode unnskyldningen nå! Jeg har to timer på meg! Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay,

Jeg får et innfall og går innom den lokale fiskebutikken. Kjøper en krabbe.

Den er dau, og litt rødlig over hele kroppen, men er skitten og har litt tang festa til seg her og der. Så aner ikke om den er kokt. Både bein og bukdelen sitter godt.

Nå fosskoker jeg den i mye vann og salt og satser på at dette går bra, og satser på å ha spist/kastet alt før dama kommer hjem!

Har i to liter vann og ca 75 g salt.... Skal koke i 20-30 min...er planen..

VET IKKE HVA SOM GIKK AV MEG, MEN HVA FAEN GJØR JEG NÅ??

Gjør jeg det riktig? Skulle jeg ikke kokt den?? Den ligger i gryta nå!!

Jeg liker sånn ferdigkrabbe man får kjøpt i butikken men tenkte jeg skulle være litt kul og øve meg, evt. overraske dama en gang med krabbemiddag. Men nå er jeg redd alt går til helvete og leiligheten vil stinke krabbe og jeg vil få vondt i magen og kanonspy når hun kommer inn døra...

HJELP!!!!!!!! :P gjør jeg ting riktig eller galt???????

Ettersom det her tydelegvis hastar, vil eit godt tips vere å skrive inn "krabbe tilbereding" eller liknande på google.

Men ok. Krabbe MÅ vere levande då du kokar den. Du seier at den er dau, men eg får no verkeleg ikkje håpe at fiskeforhandlaren selger ferske krabber som ikkje er i live. Du ser det på kjøtet om den er kokt eller ikkje. Er den ikkje det, renn innhaldet ut. Bruk nok vatn slik at krabbene vert skikkeleg dekka, og ein liten neve salt per liter. Kok dei i ca 30 minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay,

Jeg får et innfall og går innom den lokale fiskebutikken. Kjøper en krabbe.

Den er dau, og litt rødlig over hele kroppen, men er skitten og har litt tang festa til seg her og der. Så aner ikke om den er kokt. Både bein og bukdelen sitter godt.

Nå fosskoker jeg den i mye vann og salt og satser på at dette går bra, og satser på å ha spist/kastet alt før dama kommer hjem!

Har i to liter vann og ca 75 g salt.... Skal koke i 20-30 min...er planen..

VET IKKE HVA SOM GIKK AV MEG, MEN HVA FAEN GJØR JEG NÅ??

Gjør jeg det riktig? Skulle jeg ikke kokt den?? Den ligger i gryta nå!!

Jeg liker sånn ferdigkrabbe man får kjøpt i butikken men tenkte jeg skulle være litt kul og øve meg, evt. overraske dama en gang med krabbemiddag. Men nå er jeg redd alt går til helvete og leiligheten vil stinke krabbe og jeg vil få vondt i magen og kanonspy når hun kommer inn døra...

HJELP!!!!!!!! :P gjør jeg ting riktig eller galt???????

Hvis den var død, så var den kokt, så få den opp av gryta!

Ellers blir den fryktelit tørr og smakløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELVETE!!!!!!! MEN DEN SÅ DA SÅ MØKKETE UT! HVORFOR I HELVETE KOKER DE DEN PÅ FORHÅND DA?

Dessuten var hu dama i butikken så forbanna pottesur og ville nesten ikke gi meg krabben....

FAEN! Lukter faen meg krabbe overalt nå! Det er en god lukt men jeg bør komme opp med en DEN gode unnskyldningen nå! Jeg har to timer på meg! Tips?

Du høres ikke ut som noen solstråle selv, akkurat.

Du rekker vel å stikke i butikken og kjøpe et par nye krabber på to timer? Smak på den du har kokt og kjenn om den er tørr først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis den var død, så var den kokt, så få den opp av gryta!

Ellers blir den fryktelit tørr og smakløs.

Ja faen fikk det svaret på mattråden også.... Har kokt den i 20 min nå....

Okay....

Så når man kjøper en ferdigkrabbe som er dau, litt rød og jævla møkkete så skal man bare skrube den litt, rive av underdelen, ta ut lunger og noe greier og ete den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ikke ut som noen solstråle selv, akkurat.

Du rekker vel å stikke i butikken og kjøpe et par nye krabber på to timer? Smak på den du har kokt og kjenn om den er tørr først.

Jeg skal ikke servere dama krabbe i dag, fikk det for meg selv å ha den til lunsj nå. Søkte på google og alle sider sa "kok krabben på full guffe i 20 min". Stod ikke en dritt om at er den dau så er den kokt allerede.

Jeg må ha en unnskyldning på hvorfor kåken lukter som gammelfjæra. Come on, vær litt kreative. Det har jeg vært i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja faen fikk det svaret på mattråden også.... Har kokt den i 20 min nå....

Okay....

Så når man kjøper en ferdigkrabbe som er dau, litt rød og jævla møkkete så skal man bare skrube den litt, rive av underdelen, ta ut lunger og noe greier og ete den?

HUS å ta ut paven!!!!

Neste gang anbefaller jeg deg å spørre ut de bak ferskvaren om hvordan du gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis krabben skal kokes hel MÅ den være levende. Var krabben dau da du kjøpte den var den allerede kokt mest sannsynlig. Du kan kjøpe ferske klør og koke de selv....

Kast krabben - lukk opp alle vinduene på vidt gap og stikk ned å kjøp deg noen klør:) det er nok litt enklere enn en hel krabbe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å lage en krabbesmoothie av den; sleng hele krabben i blenderen, tilsett saltvann og kjør på full guffe i minst et par minutter for å mose skallet ned til helsebringende kalsium. Nam nam, helse i hver dråpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv i deg krabben.

Fyll bøtta med grønnsåpe, lukke opp vinduene og kjør full husvask. Det rekker du på 2 timer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå å kjøp deg noen reker og ro deg ned :P

Hadde du tatt en prat med de i ferskvaren kunne de svart deg på det du lurte på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinder er åpne og det var SØREN MEG en lite innbydende krabbe! Var jo ikke dritt mat igjen i den! Alt er sikkert kokt ut elelr noe.. Var bare noe brune sørpete greier igjen under hodet, og dett var dett.

Nei helvete heller! Glem hele greia!!!!!!!

Fra nå av blir det sånne støgge skall stappa med ferdig fyll fra disken på meny.

Makan til møkkainnfall!!!! Fra nå av skal jeg aldri mer lytte til impulsene mine!

Takk for meg! Og krabben takker for seg og går i søpla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, TS her igjen.

Jeg kjørte opp vinduene og slang på en ny kaserolle med grønnsaksuppe som var dagens middag.

Inni krabben var det som sagt bare noe brun gugge øverst i skallet så den gikk i søpla, og sprayet litt rumduft i kåken rett etter at jeg hadde kastet søppelposen...

Krabbe er søren meg noe tull! MEN GJETT HVA!

Nå sitter jeg kjempesjesken etter... KRABBE!

Ja nettopp! Får ikke stilnet lysten. Men satser nok heller på den trygge varianten som sagt. Der en trønder har hakket opp driten og stappa den inn i et rent krabbeskall.

Men liksom... I all hysterien før i dag så leste jeg at man skulle fjerne en eller annen Pave fra krabben. En i tråden her nevnte det også. Hvordan i helvete ser man lungene og paven? Og hvordan fjerne dette?

Helvete. Vil ha igjen de femogførti kronene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...