Gå til innhold

Noe som lindrer forkjølelse?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har forkjølelsen rammet meg i fullt monn. Svært vond hals (kan ikke snakke så mye), nese med ubegrenset mengde innhold kontinuerlig, varm og i det hele tatt ikke i form. Det er ikke influensa, for jeg har ikke særlig med verking i ledd og heller ikke feber. Men jeg føler meg helt miserabel, og lurer på om dere der ute har noen husmortriks som kan lindre symptomene? :trist:

Jeg har Otrivin og halstabletter, men det er jo begrenset hvor mye jeg spraye nesen i løpet av et døgn. Jeg spiser krydrete nudler og drikker synd-på-meg cola. Hadde håpet og sittet oppe litt utover kvelden og natten og få med meg valgresultatet, så hvis noen har noen gode råd? Jeg har ulike typer te, hjelper det? :syk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Te med honning lindrer halsen. Har du eukalyptikolje kan du gurgle med 2 dråper i et glass vann.

Buljong med masse hvitløk og chili hvis du har. Du kan ha i en gulrot og andre ting også hvis du er sulten.

Drikk masse vann, og minst mulig sukker nå.

Unngå melkeprodukter som er med å produsere slim.

En delt hvitløkbåt i hvert nesebor. Sitt slik så lenge du orker.

For sår nese, smør tigerbalsam rundt nesa eller bruk en uparfymert fuktighetskrem.

Hold deg varm på bena. Har du ikke varmeflaske så fyll en brusflaske med varmt vann og tre på en ullstrømpe eller en vanlig strømpe.

En rask dusj hvis du har svettet mye, ta på deg en pysj eller behagelige klær, finn fram ullstrømper og et ullpledd eller dyna , utstyr deg med tørkepapir, en kanne te og en mugge vann med sitron og kryp opp i sofaen eller godstolen foran tven.

God bedring. ...paracet eller ibux kan ta bort det verste, men du kan også bli veldig trett hvis du tar det nå.

Skrevet

Det er jo for seint nå, men det finnes saltvannspray som er mildere mot nesen enn otrivin. Miwana, tror jeg den heter.

Ellers synes jeg te med melk og honning lindrer godt når jeg er forkjølet, og en venninne sverger til hvitløks- og chilipasta.

God bedring! :)

Skrevet (endret)

Tusen takk for mange gode råd! Vi skal lage oss en enkel pastarett nå i kveld, og jeg skal krydre den til det begynner å dampe ut av ørene!

Hm, jeg har hvitløksfedd. Så det kan faktisk hjelpe, altså, å putte dem i nesen? Letter det?

Edit: Oj, prøvde nettopp hvitløk - skal si det lettet en del, ja. Det var ikke så lenge jeg klarte siden det svei ganske bra, men skal si det hjalp. :D

Endret av Tabris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...