Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Israelere i propagandakrig på internett Skal vinne støtte til krigen i Gaza ved hjelp av Facebook, Myspace, Twitter og Flickr. http://www.dagbladet.no/2009/01/05/nyheter...israel/4256630/ Og kvinneguiden
Haris Pilton Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 (endret) http://www.dagbladet.no/2009/01/05/nyheter...israel/4256630/ Og kvinneguiden Det står da strengt tatt også at motparten gjør det samme. Endret 5. januar 2009 av Haris Pilton
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Det står da strengt tatt også at motparten gjør det samme. Du mener palestinerne i Gaza?
Haris Pilton Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Du mener palestinerne i Gaza? Jeg mener "dem som mener Israels oppførsel i Gaza er feil", for å sitere artikkelen.
Gjest StockDama Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Ja, værsågod, slå dere løs...jeg støtter de ikke =D
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Her er fra juli 2006, da forrige krig mot Libanon pågikk: Israel backed by army of cyber-soldiers (...) “We’re saying to these people that if Israel is being bashed, don’t ignore it, change it,” Mr Cline said. “A poll like CNN’s takes just a few seconds to vote in, but if thousands take part the outcome will be changed. What’s vital is that the international face of the conflict is balanced.” (...) Israel’s Foreign Ministry must avoid direct involvement with the campaign but is in contact with international Jewish and evangelical Christian groups, distributing internet information packs. http://www.timesonline.co.uk/tol/news/worl...ticle693911.ece Det er utviklet programvare som kontakter deg direkte for de 'hot-spots' der Israel (og krigen) debatteres, Megaphone: http://www.giyus.org/ Resultatet er debatt som er preget av svarte og hvite synspunkter, og som har null verdi siden nettverket aldri gir seg på sine synspunkter, og sannsynligvis i tillegg har tilgang til en debattsentral der talking points deles, 2. skift kan kalles inn osv. En som snakker i megafon oppfordrer aldri til debatt, han må snakke alene. Og det er ikke debatt det oppfrodres til, men enveis propaganda om Israel, evt. at debatten stoppes. Der har du svaret på hvorfor bruken av slike nettverk er i mot ytringsfriheten: Nettverket vinner også frem når debatten stoppes.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #8 Skrevet 5. januar 2009 Jeg mener "dem som mener Israels oppførsel i Gaza er feil", for å sitere artikkelen. Du mener han her? Den internasjonale kritikken mot Israels okkupasjon og militære aksjoner mot Gaza er kraftig i flere europeiske land - både blant politikere og vanlige folk. Stern mener den i stor grad er basert på løgner - fra Hamas og palestinere. Om han er en del av nettverket som skal forsvare Israel og mener den internasjonale kritikken er løgn, er vel neppe hans meninger særlig troverdige?
Haris Pilton Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 (endret) Du mener han her? Om han er en del av nettverket som skal forsvare Israel og mener den internasjonale kritikken er løgn, er vel neppe hans meninger særlig troverdige? Jeg har aldri sagt noe om at noen er særlig troverdige. Jeg bare påpekte at det ikke kun er propaganda ute og går fra pro-israelske folk, men også fra anti-israelske - ifølge den artikkelen. Og forresten, han du siterte der er jo ikke pro-israel, så hvorfor trodde du jeg mente han? eller noen spesifikke i det hele tatt? Endret 5. januar 2009 av Haris Pilton
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #10 Skrevet 5. januar 2009 Det finnes forøvrig nettverk på den andre siden også, men de er langt fra like sofistikerte som Israels. Men det vil de bli med tiden, og jeg ser selvfølgelig fram til en debatt som er ført mellom megafoner, ja, helt klart.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #12 Skrevet 7. januar 2009 Jeg har aldri sagt noe om at noen er særlig troverdige. Jeg bare påpekte at det ikke kun er propaganda ute og går fra pro-israelske folk, men også fra anti-israelske - ifølge den artikkelen. Og forresten, han du siterte der er jo ikke pro-israel, så hvorfor trodde du jeg mente han? eller noen spesifikke i det hele tatt? Ja, hva mener du her egentlig? :klø: Ikke er det noe om propaganda fra andre siden i den artikkelen og mannen som uttaler seg støtter den verdensomfattende Israel-kampanjen.
Haris Pilton Skrevet 7. januar 2009 #13 Skrevet 7. januar 2009 Ja, hva mener du her egentlig? :klø: Ikke er det noe om propaganda fra andre siden i den artikkelen og mannen som uttaler seg støtter den verdensomfattende Israel-kampanjen. Jeg tror jeg misforstod litt i artikkelen, my bad.
Haris Pilton Skrevet 7. januar 2009 #15 Skrevet 7. januar 2009 Høhø, vi ble i hvert fall enige i at den artikkelen ikke kan brukes som argument for at palestinerne også driver propaganda. Men det at de gjør det, vet jeg ikke om vi er enige i?
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #16 Skrevet 7. januar 2009 Et søk på "israel" på bruker "KR-Øst" gir 12 sider med treff bare i dette forumet, det burde få noen og enhver til å tenke litt..
Brunhilde Skrevet 7. januar 2009 #17 Skrevet 7. januar 2009 Et søk på "israel" på bruker "KR-Øst" gir 12 sider med treff bare i dette forumet, det burde få noen og enhver til å tenke litt.. I hvilken retning bør man tenke, mener du?
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #18 Skrevet 7. januar 2009 I hvilken retning bør man tenke, mener du? Jeg overlater det til den enkelte å avgjøre
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #19 Skrevet 7. januar 2009 Pro-israelske hackere tok over norsk Facebook-gruppe
Gjest Pascale Skrevet 7. januar 2009 #20 Skrevet 7. januar 2009 (endret) Pro-israelske hackere tok over norsk Facebook-gruppe Vel. Et eksempel på noen som tror at intet kan gå galt på internet. Synes faktisk ikke det døtt synd på de i denne Facebookgruppen, spesielt ikke når man ser hvem det er som står bak den. Sorry. Endret 8. januar 2009 av Nigo-san
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå