Gjest Lano Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Jeg skal på min første USA-tur nå i april, en jobbtur til Chicago! Regner med at det blir mye jobbing, men også litt tid til shopping. Jeg er helt ukjent med amerikanske klesbutikker - har dere noen gode tips til hvilke kjeder jeg skal se etter? ... jeg er ikke spesielt opptatt av merker, synes det er morsommere å handle billig...
Ambriel Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Ross og TJ-MAX er kjeder som selger merkeklær til en billig penge. Jeg fant f,eks Lee bukse til $15 (ca 80 nok) O'neill t-skjorte til $7 (ca 40 nok) Calvin Klein jenteboxer til $5 ca (30 nok) David and Goliath tøffler til $10 (ca 50 nok) David and Goliath pysjamasbukse til $10 De har også masse sko, vesker og smykker, På Walmart har de masse fine klær. Kjøpte ifjor ei t-skjorte med Beatles på (original t-skjorte fra apple) til $10, masse kule t-skjorter med forskjellige prints.. Ellers er Macy's og Kohl's fine butikker, hvor man finner Levis bukser til rundt $30 (Kohl's)
Nenita2 Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 ÅÅÅÅ, DU KAN GLEDE DEG! Jeg har svart belte i shopping i USA.... ELSKER DET! Jeg er ikke helt enig i forslagene til Ambriel, men folk har ulik smak. Jeg synes TJMaxx og Ross er litt for rotete til å få en god shoppe-opplevelse. Jeg er helt enig i at du kan finnne fantastiske kupp der, og da er det kjempegøy, men du kaster også bort utrolig masse tid på å lete gjennom overfylte stativer der ting organiseres etter størrelse, altså ikke etter farge og stil, sånn at du ser hva som matcher med en gang. Target samme type butikk som Walmart, men jeg liker den bedre. Ting er ørlite grann dyrere, men jeg har funnet masse fine klær der. Det har jeg på Walmart også, altså, men jeg synes det er koseligere å handle der, for det ser mindre ut som en matbutikk. Target har alt du kan ønske deg, klær, smykker, sminke, kjøkkenutstyr, el-artikler, sportsartikler... Old Navy har fine klær. Du finner dem på handlesentre eller frittstående. Ellers må du finne enn nærliggende mall (shopping senter). Jeg var på en i Chicago for lenge siden, men jeg husker ikke hva den het... Green- ett eller annet... Outlet malls er sentre der du finner 2. sorterings-varer som er ganske mye billigere og ofte helt uten synlige feil. Spør etter "the nearest outlet mall" eller prøv å lete på google.
Ambriel Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 ÅÅÅÅ, DU KAN GLEDE DEG! Der er vi hvertfall enige om noe hehe Også enig i at TJMaxx og Ross kan være rotete butikker, men jeg vil likevel anbefale å gå innom dersom du har tid, for man kan virkelig gjøre et kupp der. De gangene jeg har vært i Usa så har jeg hatt massevis av tid. Ikke så altfor mye å gjøre i Texas mens foreldre er på jobb Tenker du kanskje på Chicago's Green Exchange Mall?
Gjest Frk Åberg Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 (endret) Da jeg var i New York under nyttårssalg, endte vi gjentatte ganger opp i J. Crew, Banana Republic og Urban Outfitters. De to første har en del ok basisklær, mens den siste har litt mer spesielle og dyrere klær. Siden vi var er under salg, så kan jeg ha blitt litt forledet med tanke på pris. Endret 12. mars 2008 av Frk Åberg
Nemii Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Du må gå innom: Bebe !!! Så mye utrolig kult! Masse fine klær! Abercrombie and finch, åååå så mye bra! (og fine gutter som jobber der ..hehe)
Ambriel Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Abercrombie and finch Beklager, jeg må bare rette Abercrombie and Fitch Unnskyld
Ce'Nedra Skrevet 16. mars 2008 #8 Skrevet 16. mars 2008 (endret) Macy's! Jeg kjøpte meg masse merkeklær til samme pris som Vero Moda-klær her i Norge. I tillegg kan du sjekke ut Express som har masse billige basisplagg. Abercrombie and Fitch har kulest klær for gutta, synes jeg da. Men Macy's - de har alt! Edit: Jeg glemte Bloomingdale's Denne fant vi dessverre ikke før siste dagen, og da var det samboers tur til å shoppe. Skal helt klart sjekkes nærmere ut neste gang jeg er der. Endret 16. mars 2008 av Ce'Nedra
Gjest Gjest_Munachimso_* Skrevet 21. mars 2008 #9 Skrevet 21. mars 2008 Macy's, D.E.M.O., JCPenney, Aeropostale, Kohl's og TJMaxx er de foerste jeg kommer paa.. ellers er det utrolig mye annet, du maa nesten bare finne veien et mall saa finner du alt du trenger Pass forresten paa aa dra tidlig paa dagen, malls her er enorme og du rekker antageligvis ikke gjennom hele paa en ettermiddag
Gjest Gjest_Munachimso_* Skrevet 21. mars 2008 #10 Skrevet 21. mars 2008 Ja og saa glemte jeg aa nevne Target, ogsaa verdt et besoek!
Nemii Skrevet 22. mars 2008 #11 Skrevet 22. mars 2008 Beklager, jeg må bare rette Abercrombie and Fitch Unnskyld oi! gikk litt fort i svingene :-)
Kara W Skrevet 22. mars 2008 #12 Skrevet 22. mars 2008 Alle butikkene nevnt over er bra. Dra til en Mall og bare titt. Der finner du det meste i alle prisklasser. Target og Walmart er så store at de gjerne ligger for seg selv, og kan ofte kreve at man har bil for å komme dit. På Macys har (eller hadde ihvertfall i høst) de en egen rabatt for utlendinger. Hvis du går til info-desken og viser frem det norske passet ditt, eller førerkort eller lignende så får du et kort som gir deg 11% rabatt på alle kjøp. Kortet varer hele turen og kan brukes mange ganger. Dette er ikke tax-free, men en rabatt som kommer i tillegg.
Gjest Lano Skrevet 26. mars 2008 #13 Skrevet 26. mars 2008 Tuuusen takk for masse bra tips! ... jeg er nok først og fremst på jakt etter butikker i samme stil og prisklasse som våre H&M og Gina Tricot, eller britisk Primark, hvis noen kjenner til det? Jeg er som sagt veldig lite opptatt av merkeklær, nemlig.
Gjest shoppeglad :) Skrevet 26. mars 2008 #14 Skrevet 26. mars 2008 Mine favoritter er: -Aeropostale -Lady Foot Locker -American Eagle De to første er ganske billige (veldig nå som dollarkursen er lav ) Litt mer usikker på den siste - dollarkursen var så lav og jeg har ikke handlet der så mye . Old navy kan sees på som USAs svar på H&M, så det er også greit, men jeg har ikke pleid å finne så mye der...
Chica Skrevet 27. mars 2008 #15 Skrevet 27. mars 2008 Hamstret treningsklær når jeg var i USA i sommer jeg, handlet mest på Outlet, men Nike World fikk en god del doller fra meg Anbefaler også Sephora - digert parfymeri!
Gjest JesusIsLove Skrevet 27. mars 2008 #17 Skrevet 27. mars 2008 Mine favoritter er: -Aeropostale -Lady Foot Locker -American Eagle De to første er ganske billige (veldig nå som dollarkursen er lav ) Litt mer usikker på den siste - dollarkursen var så lav og jeg har ikke handlet der så mye . Old navy kan sees på som USAs svar på H&M, så det er også greit, men jeg har ikke pleid å finne så mye der... Aeropostale er ganske billig, og de har veldig ofte salg (=kjempebillig!)
Gjest Gjest_Dinah_* Skrevet 28. mars 2008 #18 Skrevet 28. mars 2008 Aeropostale er ganske billig, og de har veldig ofte salg (=kjempebillig!) Kommer helt an på hva du er ute etter. Jeg personlig er veldig glad i design og merkeklær. Ross og Walmart + Kmart er shitty. Greit du kanskje får billige merkeklær der, men man kan regne med at noen av disse er fake. Billige butikker med bra klær er: Abercrombie and Fitch, American eagle, Banana Republic. også har du departementstores som, Macy's. bloomingdales, Nordstrom osv.. de har ALT. Lykke til :-)
Pooh Skrevet 28. mars 2008 #19 Skrevet 28. mars 2008 Billige butikker med bra klær er: Abercrombie and Fitch, American eagle, Banana Republic. også har du departementstores som, Macy's. bloomingdales, Nordstrom osv.. de har ALT. Lykke til :-) Eh, siden naar ble disse billige??? Hos Banana Republic og Bloomingdale's faar du knapt en t-skjorte for under $80. I tillegg til mange andre forslag vil jeg anbefale The Gap, som er noksaa lik til H&M.
Rhapsody Skrevet 28. mars 2008 #20 Skrevet 28. mars 2008 Åh! Dette har jeg også forferdelig lyst til! Rett og slett lage en spare konto som jeg skal kalle "Rhapsody's USA konto", også dra til forskjellige byer og shoppe som en gaaaaalen! Men har desverre aldri vært i USA, så jeg har ingen råd å komme med til TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå