Gå til innhold

Å disse andre brukere uten grunn

Fremhevede innlegg

Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg legger fra tid til annen merke til at det kan synes som om noen er ute etter enkelte brukere her. I det siste har det vært spesielt èn - jeg vil ikke nevne navn - som har fått endel sarkasme og latterliggjøring slengt etter seg. Det er gjester som har stått for denne ufine oppførselen i akkurat denne brukerens tilfelle.

H*n har aldri vært annet enn hyggelig, provoserer aldri, men kan nok fremstå som nokså "spesiell" i fht interesser og fremtoning. Altså litt "annerledes"

Dette har nok gitt grobunn til noe latterliggjøring og en dårlig fordekt mobbing. Åpenbart for meg, og helt sikkert for veldig mange andre, men kanskje litt uhåndgripelig, pga måten disse mobberne ordlegger seg på. Såpass stygt har det imidlertid vært, at disse innleggene er blitt moderert bort etter at jeg gjorde moddene oppmerksom på dem.

Hva feiler det mennesker som bruker tiden sin på sånt? Oppfører de seg sånn irl også?

Det er barnslig, unødvendig og direkte ondt, og jeg håper jeg slipper å se det mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er der forskjellen ligger, antar jeg. At vi ikke forstår hva som er vitsen med å mobbe og plage. Den/de som gjør det må jo mangle en smule empati. Jeg blir trist og lei meg fordi det finnes slike mennesker.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Enig med begge innleggene over meg.

Noen eier ikke nettvett og mange glemmer at det er mennesker de slenger dritt til.

Det er skikkelig dårlig oppførsel :forvirret:

Endret av Silmarill
Gjest StockDama
Skrevet

Mennesker som absolutt må hakke på andre for å hevde seg trur jeg sliter veldig med selvbildet sitt.

Trur ikke de skjønnet at de ikke blir sett på som kule.

Skrevet

Man er unektelig litt liten hvis man faktisk må trå på andre for å komme litt opp i høyden...

Skrevet (endret)

Når noen ikke har annet å gjøre enn å følge etter èn enkelt bruker, så sier det mye mer om den som følger etter, enn den som da blir mobbet.

Hvem har så liten å gjøre at dem følger etter èn, henger seg opp i èn bare for å slenge dritt? Og hvorfor blir denne personen så psykelig opptatt av den? Vi har jo sett det med flere brukere her inne. Enkelte folk er bare kneppe.

Å være spydig generelt å ha litt krassere debatter f.eks er greit syns jeg, men når en eller annen idiot er så enkel og forstokka at den velger å følge etter en for å slenge dritt, så vitner det vel bare om en liten hjerneskade?

De sier ikke sånt i virkeligheten tror jeg. Forståelig nok. de hadde sikkert fått seg så det ljoma etter en dag uansett.

Endret av Snasen
Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Tror nok at de fleste som henger etter brukere kun for å slenge dritt, eller slenger dritt i hytt og pine til alt og alle, er nokså sjenerte å enkle, sarte personer i virkeligheten som griner seg i søvn hver kveld.

Tror faktisk at jeg kan gå så langt å si at de har blitt eller blir mye mobbet selv irl. De tør ikke ta igjen eller kan ikke prate for seg, så da hevner de seg på noen av oss inne på KG, (og sikkert andre nettforum) og bruker oss som "hoggestabbe" for å få ut frustrasjonen dem har inne i seg.

Det dem ikke tenker på er jo at vi andre her inne syns dem er skikkelig feige og veldig lite morsomme.

All mobbing er stygt, både her inne og irl.

Endret av Silmarill
Skrevet

Enig med alle over! Og det blir spesielt latterlig, synes jeg, når de logger seg ut og ikke skriver med nicket sitt.

Gjest Gjest
Skrevet

Nå vet jeg ikke helt om jeg vet hva det betyr å "disse". Jeg synes heller ikke det er ok å behandle andre dårlig, selv om man selv synes man har en grunn. Generelt sett synes jeg de fleste her inne oppfører seg bra, men det fins unntak både blant gjeste og faste brukere. Dessverre.

Gjest vimselot
Skrevet

Joda, det skjer irl også. Grunnen er misunnelse og lavt selvbilde og penger selvsagt.

Gjest Frøken Titt
Skrevet
Joda, det skjer irl også. Grunnen er misunnelse og lavt selvbilde og penger selvsagt.

Hva mente du med penger? At de som blir disset har penger?

Ja, enig med deg. Tror de som disser faktisk har et lavt selvbilde. Ellers hadde de ikke hatt behovet for å holde på som de gjør. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det finnes flust av kjipe mennesker, og mange får utløp for sine mindre flatterende sider på nett der de er anonyme.

De store mediekonsernene prøver fortsatt å finne formen for nettsamfunn. Tendensen er sålangt at man legger lista høyt og lar det meste passere, og tillater anonyme postinger. Antar at reklameinntektene gikk ned uten gjesteposting. Uansett gjør alt dette til at det er enkelt å være slem her.

Gjest En snill gjest
Skrevet

Jeg tror ikke de nødvendigvis har lavt selvbilde, noen er ekle også fordi det er så innmari lett å være ekkel på nettet. Det er ingen som vet hvem du og derfor slipper du unna med mye faenskap, og det er er der moroa ligger for enkelte.

"Se hva jeg kan, du klarer ikke å ta meg - æda bæda". Tror det ofte kan ligge på det lave nivået der.

Gjest Sarah T
Skrevet

Hva er vitsen med å ville være ekkel? Er det for å tråkke ned på andre fordi dem selv blir dette ellers i dagligliglivet?

Jeg tror det.

Er det ingen slemme gjester som kan svare på hvorfor?

Skrevet
Hva er vitsen med å ville være ekkel? Er det for å tråkke ned på andre fordi dem selv blir dette ellers i dagligliglivet?

Jeg tror det.

Det kan sikkert stemme. Dessuten "skjønner" de vel ikke helt at det befinner seg mennesker av kjøtt og blod bak hvert eneste nick.

Det er veldig tydelig hvem som får slengt dritt etter seg. Det er for det første brukere som ikke er helt A4, noe som vitner om fullstendig mangel på toleranse overfor alt som er litt annerledes. :murvegg: For det andre er det brukere som har en direkte tone - det er tydeligvis enkelte her som ikke tåler at folk er uenige med dem!

Er det ingen slemme gjester som kan svare på hvorfor?

Det hadde vært interessant! :tommel:

Gjest Kristin_
Skrevet

Slemme gjester henger bare i treningsforumet for å kalle folk feite og i tråder som omhandler brukere. Så noe av den drøyeste gjestepostingen jeg har sett her inne blant annet i tråden "dom over KG-brukerne"

Gjest Kristin_
Skrevet
Hjelpe meg, du gjør jo ikke annet enn å snakke nedsettende om gjester :roll:

Jeg svarte på hun over meg som lurte på om slemme gjester ikke kunne svare for oppførselen sin. Jeg har ingenting imot gjesteposting, men når det brukes for å kunne mobbe anonymt må jeg få lov å si jeg misliker det. Det var dessuten snakk om SLEMME gjester, så du burde jo strengt tatt ikke føle deg truffet :)

Gjest lillebøll
Skrevet

Får ofte høre at jeg disser andre fordi jeg er uenige med dem. Slem har jeg og blitt kalt. Tror enkelte trenger å ikke ta alt så personlig her inne. Noen ser mobbere i alle som er uenige.

Skrevet
Får ofte høre at jeg disser andre fordi jeg er uenige med dem. Slem har jeg og blitt kalt. Tror enkelte trenger å ikke ta alt så personlig her inne. Noen ser mobbere i alle som er uenige.

Helt enig i det! Enkelte bør lære seg at uenighet ikke er det samme som dissing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...