Gjest Bellatrix Skrevet 7. april 2007 #2 Skrevet 7. april 2007 Det kommer an på inntaket. Og sitte alne å drikke seg full er patetisk, men å ta en pils til en film ser jeg ikke noe galt i.
Arkana Skrevet 7. april 2007 #3 Skrevet 7. april 2007 Nei, det er det ikke. Men hvis man drikker alene fordi man ikke tør å vise det til andre har man kanskje et problem som bør tas hånd om?
Gjest Vampyra Skrevet 7. april 2007 #4 Skrevet 7. april 2007 Nei det synes jeg ikke. Om man blir full avhenger jo av hvor mye man tåler, og jeg blir full av en flaske vin selv om jeg drikker den utover en hel kveld. Har bare drukket en hel flaske vin alene en gang, men jeg koste meg hjemme alene og vinen var god! Var det patetisk?
Cata Skrevet 7. april 2007 #5 Skrevet 7. april 2007 Synes det kommer an på inntaket. Hvis man sitter ofte alene og drikker for å bli full så er det -om ikke patetisk- så i allfall ikke bra. Hvis man en sjelden gang tar seg et glass vin eller en øl selv om man er alene så tror jeg det ligger innenfor "normalen" (hva nå enn den måtte være).
punktom Skrevet 7. april 2007 #6 Skrevet 7. april 2007 Rus er til for å deles så det er nok ikke så morsomt å bli full alene.
mr. louis Skrevet 7. april 2007 #7 Skrevet 7. april 2007 Jeg er veldig glad i likører, Irish Cream, bananlikør, aprikos, kaffelikør og sånn forskjellige likører, det er det eneste jeg drikker av alkohol, eller kanskje en Portvin eller en Madeira, eventuellt to. Dette er skikkelig godt, men jeg personlig drikker så sakte at jeg ikke kjenner noe i toppetasjen, liker ikke den følelsen av alkoholrus. Drikker ofte når jeg er alene.
Lizzie123 Skrevet 7. april 2007 #8 Skrevet 7. april 2007 Det kommer vel an på hvorfor man drikker. Noen drikker for å kose seg alene, det gjør ikke jeg. Jeg drikker kun på byn eller hvis jeg skal på fest. Om jeg skulle sitti alene og drikki så måtte jeg nok vært utrolig lei meg, og det har vel hendt et par ganger i mitt liv. Tenker jeg på det nå, så syns jeg det var litt patetisk ja, men det var fordi jeg syntes synd på meg selv
Smigul Skrevet 7. april 2007 #9 Skrevet 7. april 2007 Ser at mange her mener inntaket, dvs mengde, er det som setter grensen om det er patetisk eller ikke. Skjerpings folkens. Det patetiske er vel ikke om dette gjøres alene. Er like patetisk etter mitt syn å drikke seg full ute blandt andre på byen. Problemet er at det er ikke sosialt akseptert å gjøre det samme hjemme alene. Så da har dere vel skjønt at jeg legger ikke så stor vekt i om jeg blir i godt humør i eget selskap eller sammen med andre
Drua Skrevet 7. april 2007 #10 Skrevet 7. april 2007 Om man er alene eller sammen med andre når man drikker er ikke avgjørende for om det er patetisk eller ei.
Gjest Tweek Skrevet 7. april 2007 #11 Skrevet 7. april 2007 Det kommer ann på inntaket svarte jeg.. Om en person tar seg en øl på kvelden eller et glass vin til enmannsmiddag er fint, men å drikke seg full alene ssyntes jeg er tragisk.. Jeg drikker ikke selv alene for det faller meg ikke inn.
Elanor Skrevet 7. april 2007 #12 Skrevet 7. april 2007 Generelt sett ser ikke jeg hvorfor det skal være patetisk å drikke alene. Jeg kunne kanskje også sagt at det kommer an på hvorfor man drikker. Men hvis man drikker av "feil" grunner, gjør det ikke det mindre patetisk dersom man er sammen med noen.
dront Skrevet 7. april 2007 #13 Skrevet 7. april 2007 Kommer an på mengden, synes jeg. Det er stusslig å drikke seg full alene ved gjentatte anledninger, kanskje... Men ser ikke noe galt i å ta en øl eller to til en film eller litt rødvin til maten og kveldskos. Gjør det riktignok sjelden selv - jeg har ikke peiling på vin til mat, og er ikke SÅ glad i øl at jeg pleier å nyte det alene, men det har da hendt i perioder av livet hvor alt av venner og bekjente har vært langt unna, f eks da jeg bodde utenlands.
Gjest Fjellsippa Skrevet 7. april 2007 #14 Skrevet 7. april 2007 Jeg er alene, er glad i vin og drikker derfor stort sett alene. Om andre synes det er patetisk blir deres problem. Og så er jeg kvinne da og har passert førti, og det gjør det kanskje ennå mer patetisk i enkeltes øyne. Egentlig kan jeg vel ikke drikke i det hele tatt, for det er vel patetisk at en middelaldrende kvinne drikker uansett Kan heller ikke skjønne at mengden avgjør om det er patetisk å drikke alene eller ikke. Det er altså ikke patetisk med et glass hvis jeg er alene, men hvis jeg tar hele flaska er det plutselig patetisk. Så etter det ene glasset bør jeg finne noen å drikke sammen med. Da er det ikke patetisk lengre, eller....æsj, jeg glemte at jeg er en middelaldrende kvinne Nå har ikke jeg særlig sans for fulle folk, så hvis jeg skulle definere noe som patetisk måtte det bli det - fulle folk er patetisk. (for sikkerhets skyld)
Gjest DyneTryne Skrevet 8. april 2007 #15 Skrevet 8. april 2007 Jajaja kulan med ironiflagget da. Du er ikke patetisk. Kjerringer som skal legge seg oppi andres drikkevaner derimot, de er litt lavere nede på lista. Liker ikke drikke noe spesielt selv, men har ikke problemer med at folk gjør det alene, så lenge de ikke lager noe problem ut av det.
aline Skrevet 8. april 2007 #16 Skrevet 8. april 2007 svarte "kommer an på inntaket", men det var fordi det ikke fantes noe alternativ som het: "kommer an på" hadde i yngre dager noen bekjente som satt hjemme og drakk seg til mots før de skulle på fest, fordi de ikke turte dra på fest edru, det synes jeg blir snålt ihvertfall og har aldri helt skjønt. har andre bekjente som drikker hjemme, og blir pussa alene hjemme, jeg kjenner jo grunnen til at de gjør det, og synes ikke det er snålt. når jeg tålte øl og rødvin, satt jeg gjerne hjemme alene på en fredag eller lørdag og kooooste meg med ett par glass rødvin eller noen øl, rett og slett fordi jeg syntes det var godt, på smak, på lik linje med god sjokolade. så, det kommer an på altså.
Tabris Skrevet 8. april 2007 #17 Skrevet 8. april 2007 Jeg klarer ikke helt å se hvorfor det skal være patetisk. A4-standarden i Norge er virkelig liten og snever hvis man til og med skal blande seg opp i slikt.
Gjest Frøken Titt Skrevet 8. april 2007 #18 Skrevet 8. april 2007 Lov å kose seg med et glass vin alene innimellom, så jeg stemte at det kommer an på. Bøtter man nedpå med hjemmebrent eler no, hehe og drikker alene til man sitter der og vugger da blir det patetisk.
Gjest Pax Skrevet 8. april 2007 #19 Skrevet 8. april 2007 hadde i yngre dager noen bekjente som satt hjemme og drakk seg til mots før de skulle på fest, fordi de ikke turte dra på fest edru, det synes jeg blir snålt ihvertfall og har aldri helt skjønt. ← Det kan være en form for sosialangst.
Rhiakath Skrevet 8. april 2007 #20 Skrevet 8. april 2007 (endret) Kan ikke begripe hvorfor det "ikke er bra" eller at man "har et problem" om man drikker seg full en gang i blandt alene, men er helt ok og ikke noe problem å drikke seg full med andre? Må man virkelig ha en eller flere personer til stede for å rettferdiggjøre å drikke seg full? Javisst kan det være trist å sitte alene og drikke seg full, men er det virkelig et problem? Lider man av alkoholisme er jo det en annen sak, og det er jo heller ikke det denne tråden handler om. Endret 8. april 2007 av Rhiakath
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå