Gå til innhold

Original og stilig innpakning av gaver


Gjest ¤Ronja¤

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg foretrekker vanlig gavepapir (ikke sånne med overflod av nisser og greier, men litt mer enkle og stilige), men vet om mange som bruker f.eks.

- vanlig hvitt/grått/brunt papir og bare binder en stor sløyfe rundt, eller de maler/tegner på papiret (eller barna kan male/tegne!) eller pynter med klistremerker eller helt enkelt med hyssing og rød lakk

- avispapir

- duker/håndduker eller annet tøy, blir nesten to gaver i ett

- pen eske (man får kjøpt ferdigpyntede esker, eller kan dekorere selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så fint med esker jeg... Esker med bånd på...

Jeg gjør det ikke da, men vurderer det sterkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier dere å pakke inn alle gavene i samme stilen?

Selv elsker jeg å dille med slikt, og pakker derfor hver gave i sin stil, tilpasset mottakeren. Har en diiiiger eske med papir, bånd, kort og "dill" som jeg har samlet opp over mange år.

De som er på handleturer med meg ler alltid av at jeg som regel spør om å få med meg papir og tråd, fordi "det er en gave, men at jeg skal legge noe mer i", året rundt :)

Jeg vet ikke om stoff var nevnt her? Jeg har ihvertfall skaffet meg en rekke stoffprøver som jeg i år skal pakke inn endel av gavene i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤Ronja¤

Takk for fine tips! *notere*

Jeg synes det er så fint med esker jeg... Esker med bånd på...

Jeg gjør det ikke da, men vurderer det sterkt...

Jeg liker også esker! Men hvor får man tak i det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tips! *notere*

Jeg liker også esker! Men hvor får man tak i det da?

kommer jo an på gavens størrelse, men jeg tenkte å spørre om skoesker i skobutikkene, og kle de med innpakkingpapir jeg... Innpakkingpapir får man jo billig mange steder, og eskene gratis, så da bør det ikke bli dyrere enn om en skulle pakke de inn i vanlig papir... Noe mer jobb da, men kjenner jeg deg rett er ikke DET noe problem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør dette:

- grovpapir

- silkebånd

- glitter/glitterlim

- klistremerker/glanspapir

- eller tegner på papiret

Vel, jeg gjorde det i alle fall før. Jeg la ganske mye arbeid i innpakningen, fordi jeg ønsket at gaven også skulle være en fryd for øyet. Men folk åpnet gavene akkurat like raskt som med vanlig gavepapir, og så ikke noe særlig på innpakningen som jeg hadde brukt tid på. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tips! *notere*

Jeg liker også esker! Men hvor får man tak i det da?

Bokhandlere har (dyre) ekser. Ikea. Ellers var skoeske et fint tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤
kommer jo an på gavens størrelse, men jeg tenkte å spørre om skoesker i skobutikkene, og kle de med innpakkingpapir jeg... Innpakkingpapir får man jo billig mange steder, og eskene gratis, så da bør det ikke bli dyrere enn om en skulle pakke de inn i vanlig papir... Noe mer jobb da, men kjenner jeg deg rett er ikke DET noe problem ;)

Tror jeg skal ta meg en tiggerunde på skobutikk. Håper det bærer frukt. Og jada, du kjenner meg nok rett! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoesker er jo enkelt å få tak i og koster ingenting. Man kan male de hvite og ta diverse pynt på f.eks

Selv skal jeg pakke inn gavene mine i hvitt papir i år - så tar jeg god gammeldags jutebånd rund. Og pynter der hvor knuten er med et skikkelig julebånd på - det blir veldig sånn gammeldags og litt sånn svensk jul om dere skjønner hva jeg mener :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Martha Stewart har noen tips på hjemmesiden sin (og masse annet om jul):)

Takk for link! Så noe MS innpakking, men fant ikke hjemmesiden hennes...

Jeg synes det er så fint med esker jeg... Esker med bånd på...

Så ei som hadde pakket inn en gave i en stor papp-eske, liksom litt papiret fast i eska og på toppen, og det var lekkert! :Nikke:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ta vare på alle slags esker jeg får når jeg kjøper ting (ikke digre esker fra PC-skjermer og slikt, men esker mindre enn skoesker). Perfekt til å pakke inn gaver, og ingen kan se hva det er før de har pakket opp. Det hjelper deg kanskje ikke i år, men begynner du å samle nå vil du neste år ha mange esker i forskjellige størrelser som du kan bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nille (mener jeg det var..) hadde faktisk flotte gaveesker. Billige!

Mener også jeg har sett det andre steder, til en billig penge.

(slike som virkelig ser ut som en GAVE, der man kun løfter av lokket ja!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg pleier å ha en stil for hvert år. Bruker også å pakke inn skoesker i den stilen. Har hatt bl.a.:

- "Gamledager", gråpapir, hyssing, fjær osv i duse farger.

- Lilla og gull

- "Snø", blått, sølv og hvitt i tillegg til snødetaljer.

- Rødt og grønt

- "Eleganse" Svart, hvitt og rødt (og litt sølv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha en stil for hvert år. Bruker også å pakke inn skoesker i den stilen. Har hatt bl.a.:

- "Gamledager", gråpapir, hyssing, fjær osv i duse farger.

- Lilla og gull

- "Snø", blått, sølv og hvitt i tillegg til snødetaljer.

- Rødt og grønt

- "Eleganse" Svart, hvitt og rødt (og litt sølv)

Bruker forresten også en del stoff og stoffbånd. Og fester søte ting opp pakkene, for eks små pynteting, sukkertøy o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokhandlere har (dyre) ekser. Ikea. Ellers var skoeske et fint tips.

:hoho:

Kjæresten min har en ting for brunpapir, brun teipe og hyssing som tråd. Det er ganske originalt (og maskulint når jeg tenker meg om).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min har en ting for brunpapir, brun teipe og hyssing som tråd. Det er ganske originalt (og maskulint når jeg tenker meg om).

Blir veldig pent synes jeg! :) Også kan jo du friske det opp med et sukkertøy i båndet eller noe. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...