Gå til innhold

Urinveisinfeksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg å bli ganske desperat. Det er ikke mange ukene siden sist jeg hadde dette svineriet, og nå kjenner jeg det igjen. Jeg må tisse hele tida, det kommer et par dråper - men det kjennes ut som om jeg tisser sprøytespisser. Vondt vondt vondt - og jeg fatter ikke hvorfor jeg får det på nytt og på nytt... Jeg har vel hatt mellom 8 og 10 UVI'er nå i løpet av de siste 18 månedene...

Jeg tisser alltid etter sex, jeg sitter aldri på kalde steder og jeg tar tranebær. Hva annet kan jeg gjøre??? Det er jo ikke akkurat sunt å få antibiotika såpass ofte heller. Jeg har ikke gått til legen hver gang, noen ganger går det over etter et par dager, men det er ikke akkurat behagelig.... Nå sist var det så vondt at jeg dro på legevakta og fikk antibiotika med en gang jeg kjente noe, og det forsvant med en gang.

Jeg spyr av appelsinjuice, så det greier jeg ikke å drikke. Er det andre ting jeg kan gjøre? I stedet for å få antibiotika så ofte?

Skjønner ikke hva dette kommer av jeg... :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg da brukt KGs eminente søkefunksjon og funnet en rekke tråder om det samme... så jeg har altså fått noen tips. Men det er fint om noen kan syns synd på meg også, jeg pines her jeg sitter :tristbla:

Skrevet

Jeg må iallfall be legen om sterkere tabletter enn de han pleier å skrive ut første gang. Husker ikke helt hva de heter, men det er antibiotika. Jeg blir ikke kvitt UVI med de svakeste pillene. Kanskje ikke du har blitt ordentlig kvitt det heller. Du burde uansett oppsøke legen å fortelle om ditt problem..

Gjest hufse-tufsa
Skrevet

Stakkar dere. Det er vondt å ha urinveisinfeksjon. Jeg var plaget av det mye selv i en periode. Pleide å drikke masse vann samt ta urtetabletter. Nå har jeg ikke vært plaget på en god stund, bank i bordet.

Skrevet

Du skal få trøst av meg og! :klem: Bank i alle bord og vegger er det mange år siden jeg var plaget med det, men i en periode så fikk jeg urinveisinfeksjon hver gang jeg fikk mensen..... :forvirret:

Nuvel: mitt råd (som jeg også har skrevet i en annen tråd, men en god ting kan ikke gjentas for ofte) er brennesletee. Du får kjøpt teen på apoteket, så drikker du 2-3 liter pr. dag i 2-3 uker. Teen kan drikkes både kald og varm, så deg jeg gjorde da jeg tok denne "kuren" var å lage opp noen liter om morgenen, og så hadde jeg dagens dose. La det trekke ca 10 minutter (blir ekkel smørsmak om det trekker lenger).

Lykke til!

Gjest bamsemums
Skrevet

Et råd er å ta c-vitaminer daglig, det hjelper istedet for å drikke appelsinjuice, for c-vitaminer er med på å gjøre urinen sur/surt miljø.

Drikke mye, og tøm blæren helt når man er på do for å unngå resturin som er grobunn for uvi bakterier.

Ellers kan du høre med legen din om å få resept på Hiprex, den er en forebyggende middel mot UVI.

Skrevet

Skal mest sannsynlig til legen nå på fredag av andre grunner, så jeg skal spørre om Hiprex da. Jeg tar c-vitamin hver dag, men den teen har jeg ikke hørt om... kanskje jeg skulle prøve den. Drikker såpass mye vann om dagen at jeg sikkert greier å erstatte litt med te.. Takk for tips og trøst!

Skrevet

Får håpe legen kan hjelpe deg, for UVI er svært ubehagelig og til tider vondt. Men noen kan få mer eller mindre kronisk UVI, ser det endel i helsevesnet der jeg jobber. :forvirret:

Gjest bamsemums
Skrevet

Får håpe legen kan hjelpe deg, for UVI er svært ubehagelig og til tider vondt. Men noen kan få mer eller mindre kronisk UVI, ser det endel i helsevesnet der jeg jobber.

Meg over her....

Skrevet

Jeg drakk veldig mye tranebærjuice og synes det hjalp..

Drikker det innimellom nå for "forebyggende";)

Skrevet

Mitt kjerringråd er grapefruktjuice.

Drikk to liter- om du klarer- så fort som mulig. Temmelig surt, men det skyller ut all faenskapen med en gang hos meg hvertfall.

Skrevet

grapefruktjuice.. har de det på vanlige dagligvarebutikker? Kan ikke huske å ha sett det noen steder..?

Skrevet

Finnes i vanlige butikker, ja. Nora har en i "melkekartong" som står kaldt sammen med appelsinjuicen.

Skrevet

Da skal jeg gå på butikken og kjøpe grapefruktjuice. Takker! :bukke:

Skrevet

Hei!

Gå til legen din og forklar problemet. Spør om du kan få begynne på noe som heter HIPREX!!!

Det begynte jeg på og, bank i bordet, jeg har IKKe hatt det etterpå!! :klappe:

Jeg hadde like store problemer som deg, og etter at jeg begynte på det er verden en heeeelt annen!

Jeg tar en tablett hver dag. Den er forebyggende ved at den gjør urinen sur. Veeeeldig sur....

Helt super! Lykke til!

Skrevet
Hei!

Gå til legen din og forklar problemet. Spør om du kan få begynne på noe som heter HIPREX!!!

Det begynte jeg på og, bank i bordet, jeg har IKKe hatt det etterpå!! :klappe:

Jeg hadde like store problemer som deg, og etter at jeg begynte på det er verden en heeeelt annen!

Jeg tar en tablett hver dag. Den er forebyggende ved at den gjør urinen sur. Veeeeldig sur....

Helt super! Lykke til!

Den går jeg også på!! Fungerer fett! Hakke hatt UVI siden mai nå!:D Får håpe det ordner seg med deg også!!

Gjest returnerende urinveisinfeksjon
Skrevet

dette høres ut som noe jeg fikk.

jeg fikk ni antibiotikakureri løpet av samme vinter, men dette var tydeligvis ikke sterkt nok.

nå sitter jeg her med "kronisk urinveisinfeksjon" og har smertene daglig. noen dager er nesten helt ok, mens andre er jeg helt ute av stand til å gjøre de dagligdagse tingene.

hvis jeg var deg, ville jeg snakket nøye med legen om det og fått gjort det som er nødvendig for å bli kvitt det for godt. og klé deg godt nå som kulda setter inn - ingenting er verre for uvi enn kalde/våte føtter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...