Gå til innhold

Hundedritt i andres søplekasser


Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir nesten samme problem som om en hundeeier bruker søpplekassen til naboen for å kvitte seg med dritten!!!!! Er faktisk noen som blir sure på det også.... Så kanskje vi like gjerne kan la det ligge?

Er det virkelig mulig??

Hva i all verden har dritten etter bikkja di i naboens søppelkasse å gjøre? Alternativet er å la det ligge? Ta det med deg hjem du. Makan. Når folk har sånne innstillinger, er det sannelig ikke rart folk blir forbanna på oss hundeeiere.

-hundeeier-

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det virkelig mulig??

Hva i all verden har dritten etter bikkja di i naboens søppelkasse å gjøre?  Alternativet er å la det ligge?  Ta det med deg hjem du.  Makan.  Når folk har sånne innstillinger, er det sannelig ikke rart folk blir forbanna på oss hundeeiere.

-hundeeier-

:overrasket: Enig. Milde himmel, kan jeg forvente å møte luktende hundedritt når jeg går ut med søppelen også nå, brr!

Det er dessverre altfor mange hundeeiere som ikke plukker med seg dritten. Tråkket i en hundebæsj nylig, hadde jeg møtt en naboen som jeg VET ikke alltid plukker opp bæsjen, så hadde jeg eksplodert. Særlig siden jeg allerede har skrevet en høflig lapp om hundebæsj-problemet i oppgangen. Vi har ikke mye til bakgår, men det blir pokker meg ikke bedre med bæsj liggende rundt omkring.

Skrevet

:overrasket:

:ler:

Jeg trodde det innlegget var ironisk!! Finnes det faktisk mennesker som blir sure for at fornuftige hundeeiere hiver driten i søppelkasser langs veien!? :hoho:

Fy søren så mange anale sjeler det finnes der ute! Vel, hvis dere foretrekker driten i gata så lar jeg den heller ligge. Jeg går ikke tur med driten i en time fordi folk er redde for lukt i søppelkassa si..

Hilsen paff retriever

Skrevet
:overrasket:

:ler:

Jeg trodde det innlegget var ironisk!! Finnes det faktisk mennesker som blir sure for at fornuftige hundeeiere hiver driten i søppelkasser langs veien!? :hoho:

Fy søren så mange anale sjeler det finnes der ute! Vel, hvis dere foretrekker driten i gata så lar jeg den heller ligge. Jeg går ikke tur med driten i en time fordi folk er redde for lukt i søppelkassa si..

Hilsen paff retriever

Det innes altså kun to alternativer?

1 kaste dritten i naboens søppelkasse?

2 la dritten ligge?

Hva med å ta med seg dritten til egen søppelkasse?

Skrevet
Det innes altså kun to alternativer?

1 kaste dritten i naboens søppelkasse?

2 la dritten ligge?

Hva med å ta med seg dritten til egen søppelkasse?

Det var jo det jeg sa, at jeg går ikke tur med en hundedrit i en time, fordi noen ikke tåler en anonym sort pose i en dunk ment for søppel som tømmes av kommuneansatte en gang i uka.

Jeezes.

-retrieveren

Skrevet
Det innes altså kun to alternativer?

1 kaste dritten i naboens søppelkasse?

2 la dritten ligge?

Hva med å ta med seg dritten til egen søppelkasse?

Kan ikke redigere innlegg siden jeg er gjest, så jeg legger til at jeg selvsagt ikke hiver dem hos naboen fordi jeg ikke vil ha dem i min egen eller fordi jeg ikke gidder å gå noen meter tilbake. Jeg går tur med bikkja minst en time, og den driter desverre ikke på kommando.

Men hvorfor er det ille med hundeposer i søppelkassa? :klø:

-retrieveren

Skrevet
:overrasket:

:ler:

Jeg trodde det innlegget var ironisk!! Finnes det faktisk mennesker som blir sure for at fornuftige hundeeiere hiver driten i søppelkasser langs veien!? :hoho:

Fy søren så mange anale sjeler det finnes der ute! Vel, hvis dere foretrekker driten i gata så lar jeg den heller ligge. Jeg går ikke tur med driten i en time fordi folk er redde for lukt i søppelkassa si..

Hilsen paff retriever

Skulle så gjerne stukket innom deg når minstemann har skikkelig illeluktende diare. Så kunne jeg plassert bleien i en tilfeldig knytt pose i din søppeldunk :)

Fornuftige hundeiere er eiere som forstår at en hund er ens eget ansvar. Fornuftige mennesker er slike som forstår at private søppeldunker ikke skal brukes av offentligheten.

Skrevet
Men hvorfor er det ille med hundeposer i søppelkassa? :klø:

-retrieveren

Det har vært tråder om dette her før, og der kom det mange svar på det spørsmålet.

Ser du f.eks. at det kan være et problem for de som bor i nærheten av større turområder hvor en haug med bikkjeeiere er ute og lufter bikkjene sine? Tror du det da bare er du som legger drittposene i de søppelkassene som er i nærheten?

Jeg er selv hundeeier og har absolutt ingen sans for folk som viser så liten forståelse for andre.

Ta med dere møkka hjem.

Skrevet
Skulle så gjerne stukket innom deg når minstemann har skikkelig illeluktende diare. Så kunne jeg plassert bleien i en tilfeldig knytt pose i din søppeldunk :)

Fornuftige hundeiere er eiere som forstår at en hund er ens eget ansvar. Fornuftige mennesker er slike som forstår at private søppeldunker ikke skal brukes av offentligheten.

vet du, så hyggelig er jeg faktisk! At om du går forbi og har DEN drittbleia etter en krise på tur med poden, så er du hjertelig velkommen til å hive den i søppelkassa mi. Hvis den står ved veien er det nemlig fordi det er tømmedag, og jeg ikke vil merke noe til bleia di innen jeg henter dunken dagen etterpå :)

Skulle bare mangle!! Stakar, skulle du gå hele turen din med ei drittbleie bare fordi jeg ikke vil la deg låne litt søppelplass noen timer? NEi æsj, jeg er ikke slem heller!

-retriever

Skrevet

Okay, så la meg forstå dette riktig..

Slik som i dag da jeg gikk inn til byen for å handle, så skulle jeg altså ta med dritten inn i alle butikkene de timene turen varte, fordi hunden bæsja på veien inn til sentrum? Og det var min drit så den må jeg ta med hjem?

Okay, da vet jeg det. Skal hilse kassadamene og forklare etter beste evne!

-retriever

Skrevet
vet du, så hyggelig er jeg faktisk! At om du går forbi og har DEN drittbleia etter en krise på tur med poden, så er du hjertelig velkommen til å hive den i søppelkassa mi. Hvis den står ved veien er det nemlig fordi det er tømmedag, og jeg ikke vil merke noe til bleia di innen jeg henter dunken dagen etterpå :)

Skulle bare mangle!! Stakar, skulle du gå hele turen din med ei drittbleie bare fordi jeg ikke vil la deg låne litt søppelplass noen timer? NEi æsj, jeg er ikke slem heller!

-retriever

Så det er altså kun når det er tømmedag du legger hundedritten i andres søppelkasser?
Skrevet
Okay, så la meg forstå dette riktig..

Slik som i dag da jeg gikk inn til byen for å handle, så skulle jeg altså ta med dritten inn i alle butikkene de timene turen varte, fordi hunden bæsja på veien inn til sentrum? Og det var min drit så den må jeg ta med hjem?

Okay, da vet jeg det. Skal hilse kassadamene og forklare etter beste evne!

-retriever

Nei, akkurat du skal drite i hva alle andre synes. Du skal kun tenke på hva som passer deg best - og handle deretter. Hvis noen har andre synspunkter enn deg, så skal du bare (bokstavlig talt) drite i det.

Drit i verden så lenge du kan gjøre som du vil.

:ironi:

Skrevet
Nei, akkurat du skal drite i hva alle andre synes.  Du skal kun tenke på hva som passer deg best - og handle deretter.  Hvis noen har andre synspunkter enn deg, så skal du bare (bokstavlig talt) drite i det. 

Drit i verden så lenge du kan gjøre som du vil.

:ironi:

hvorfor svarer du sånn, når jeg stiller spørsmål ved noe jeg ikke ante var en problemstilling en gang? At dette er en så fremmed tanke for meg at jeg stiller, i deres øyne, dumme spørsmål?

Jeg var riktignok litt spydig selv, men det var svar på tiltale! Og hva med innlegget mitt om at folk er hjertelig velkommen til å hive i søppelkassen min, overså du det kanskje? Eller dreit du i det?

Og når det gjelder tømmedag...

Jeg bor i en storby, i et område som er regulert slik at søppelkasser står i bakhagene til folk utenom tømmedag. Tømmedag er to ganger i uka, men jeg bor rett ved grensa mellom to områder. Det vil si at jeg har søppelkasser tilgjengelig 4 dager i uka :) I helgene drar vi alltid på fjellet, og der tillater jeg meg at Gud overtar driten i hans frie natur..

Og call me crazy, men mesteparten av driten havner faktisk i min egen søppelkasse, tro det eller ei.

Skrevet
Jeg var riktignok litt spydig selv, men det var svar på tiltale!
Ditto.

Når har jeg noe mer fornufitg å gjøre enn å sitte her og krangle med en egoistisk hundeeier som ødelegger for oss andre hundeeiere.

:sove:

Skrevet
vet du, så hyggelig er jeg faktisk! At om du går forbi og har DEN drittbleia etter en krise på tur med poden, så er du hjertelig velkommen til å hive den i søppelkassa mi. Hvis den står ved veien er det nemlig fordi det er tømmedag, og jeg ikke vil merke noe til bleia di innen jeg henter dunken dagen etterpå :)

Skulle bare mangle!! Stakar, skulle du gå hele turen din med ei drittbleie bare fordi jeg ikke vil la deg låne litt søppelplass noen timer? NEi æsj, jeg er ikke slem heller!

-retriever

Krise er stikkordet her. Jeg har riktignok aldri skiftet bleie i en gate slik at det eneste alternativet var en privat søppeldunke, men ok, jeg ser at det kan skje. I et slikt tilfelle ville jeg muligens lagt en brukt bleie i en annens søppeldunke. (Eller nei, jeg HATER at folk gjør slike ting. Spesielt når de kaster matsøppel i papirsøpla)

Men du? Er det en krisesituasjon, ergo en sjelden situasjon, at hunden din bæsjer når du går tur med den? Skulle tro det skjedde ofte. Ja, kanskje til og med flere ganger om dagen... Og er du den eneste personen i byen som har hund? Kan det tenkes at flere hunder har slike "kriser" og at eierne bruker de samme søppeldunkene som du benytter deg av?

Skrevet

Jeg synes du får ha hunden i bånd så du har oversikt over hvor den driter til enhver tid. Jeg er så lei av all den hundedritten som ligger overalt.

Enkelte steder må man jo gå i sikk sakkfor å ikke tråkke i det.

Det er så utrolig ekkelt.

Og jeg kan ikke fatte at så mange hundeeiere er så uansvarlig å bare la det ligge.

Og det ødelegger jo selvfølgelig for de som tar opp etter hunden.

Enkelte skulle virkelig ikke hatt hund.

Gjest irritert
Skrevet
Jeg synes du får ha hunden i bånd så du har oversikt over hvor den driter til enhver tid. Jeg er så lei av all den hundedritten som ligger overalt.

Enkelte steder må man jo gå i sikk sakkfor å ikke tråkke i det.

Det er så utrolig ekkelt.

Og jeg kan ikke fatte at så mange hundeeiere er så uansvarlig å bare la det ligge.

Og det ødelegger jo selvfølgelig for de som tar opp etter hunden.

Enkelte skulle virkelig ikke hatt hund.

Skal si denne tråden tar av! Og ikke minst sporer av!

Er det meg du sikter til, så synes jeg du retter skytsen feil vei. Jeg har jo oversikt over driten, det var EN drit som jeg overså fordi gresset var så høyt og han pleier ikke å drite der. Jeg plukker med meg ALLE de andre, HVER dag. I min egen hage utenfor min egen leilighet, kjøpt for mine penger. Hvis du tråkker i drit i min hage er du jammen meg ute og trør der om natta, og da synes jeg du bør slutte med sånn tull.

Men ja, generelt er jeg lei irriterende hundeeiere selv. Er kanskje derfor jeg er så såret. Fordi jeg hver dag finner drit overalt fordi folk ikke gidder å bruke pose, og OM de bruker pose så lar mange den ligge i veikanten. Slike mennesker lager dårlig rykte for ansvarlige hunde-eiere som meg selv. men selv ansvarsbevisste folk har uhell, og poenget med tråden var ikke dritevanene til folk, men hvordan voksne mennesker håndterer ting i et tettbebodd nabolag!

Skrevet
Jeg synes du får ha hunden i bånd så du har oversikt over hvor den driter til enhver tid. Jeg er så lei av all den hundedritten som ligger overalt.

Enkelte steder må man jo gå i sikk sakkfor å ikke tråkke i det.

Det er så utrolig ekkelt.

Og jeg kan ikke fatte at så mange hundeeiere er så uansvarlig å bare la det ligge.

Og det ødelegger jo selvfølgelig for de som tar opp etter hunden.

Enkelte skulle virkelig ikke hatt hund.

Det er jeg helt enig i, men jeg er nok ikke en av dem ;)

-retriever

Skrevet

:klappe:

Enig med dem som sier dritt i søppelkassa er irriterende, jeg kommer til å hive den neste posen jeg finner på første og beste hunde-eier!!!!!!!!!

Skrevet
:klappe:

Enig med dem som sier dritt i søppelkassa er irriterende, jeg kommer til å hive den neste posen jeg finner på første og beste hunde-eier!!!!!!!!!

skjedde noe rart med smiley..... prøvde å fikse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...