Bønna Skrevet 24. juni 2006 #1 Skrevet 24. juni 2006 Men hvorfor må vi dele opp i "vi" og "dem"? vi er da alle mennesker, og vi lever på samme klode← Det er ikke alltid like greit å svare på hvorfor mennesker gjør slik de gjør. Men mennesker gjør nå en gang slik de gjør. Og mennesker deler hverandre opp i oss og dem. Enten bevisst eller ubevisst. Slik er nå en gang mennesket. Hvem er du som tror du kan endre på det, gjennom et gigantisk sosialt eksperiment? Ikke minst er det også objektive kriterier som ligger til grunn. Det er et faktum at mennesker skilles og samles gjennom kultur og etnisitet. Det er en rekke folkeslag og kulturer i verden. Og nordmenn er en av dem. Sånn er det bare. Selve landet vårt, Norge, er basert på oss som folk og kultur. Slik som alle andre land i verden. Fremmedetniske folkeslag får ikke automatisk innpass i dette, bare fordi innvandringsskrullene har fått det for seg at dette er en god ide. Det er med andre ord en eventyrfortelling at det ikke eksisterer noe oss og dem. Dette er høyst reelle størrelser. Dermed er det et faktum, sørgelig eller ei, at VI aldri vil bli DEM. Eller omvendt. VI og DEM vil aldri kunne assimileres inn i hverandres folkegrupper. Til det er det for store forskjeller mellom oss og dem. Både etniske og kulturelle. Det er de her som hevder det er skremselspropaganda at muslimene vil overta landet. Hadde det bare vært så vel. Seriøse befolkningsprognoser anslår at dersom dagens innvandringspolitikk fortsetter, og alle andre forhold er likt, vil det ikke ta mer enn femti år før etniske nordmenn er en minoritet i Oslo. Deretter vil det ta ytterligere femti år før etniske nordmenn er en minoritet i Norge. For Europa som helhet er situasjonen enda verre. I store europeiske land er innvandringen kommet betydelig lenger enn her i Norge. Man regner med at land som Frankrike vil ha muslimsk majoritet innen få tiår. Dersom dagens innvandringspolitikk fortsetter i Europa er det ikke et spørsmål OM innvandrerne vil bli i flertall. Spørsmålet er NÅR innvandrerne blir i flertall. Det er stort sett bare blant europeere (innvandringsskrullene) man ser dette bli benektet. Men seriøse analytikere, som Timothy M. Savage, taler innvandringsskrullene midt i mot. The Center for Strategic and International Studies og Massachusetts Institute of Technology har knyttet til seg arbeidene til Timothy M. Savage, a career U.S foregin service officer, currently serving as a division chief in the Office of European Analysis at the Department of State in Washington, DC. He recently served as U.S consul general in Leipzig, Germany. Sommeren 2004 fikk Savage publisert en artikkel om dette i The Washington Quarterly. Ved å bruke lenken nedenfor kan du lese artikkelen i sin helhet. http://www.twq.com/04summer/docs/04summer_savage.pdf Så da er jo spørsmålet hvorfor vi skal føre en innvandringspolitikk, hvor vi litt etter litt gir fra oss den etniske, kulturelle, økonomiske og politiske kontrollen med vårt eget land? Hvorfor skal vi det? Finnes det et eneste godt argument for hvorfor vi skal gjøre det?
Gjest Hedda Gabler Skrevet 24. juni 2006 #2 Skrevet 24. juni 2006 Kan du oppsummere artikkelen din for oss sommerlate?
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #3 Skrevet 24. juni 2006 Ettersom mennesket visstnok opprinnelig kommer fra Afrika, så er vel alle som bor andre steder enn i den verdensdelen innvandrere? Spørsmålet er bare hvilken tid man skal legge til grunn. Fra hvilket årstall er det du diskuterer innvandringen?
Gjest lurven Skrevet 24. juni 2006 #4 Skrevet 24. juni 2006 de germanske stammene som vi stammer fra var vel også en gang innvandrere, og nå er vi visst i flertall
Prinsesse på erten Skrevet 24. juni 2006 #6 Skrevet 24. juni 2006 (endret) Det er de her som hevder det er skremselspropaganda at muslimene vil overta landet. Hadde det bare vært så vel. Seriøse befolkningsprognoser anslår at dersom dagens innvandringspolitikk fortsetter, og alle andre forhold er likt, vil det ikke ta mer enn femti år før etniske nordmenn er en minoritet i Oslo. Deretter vil det ta ytterligere femti år før etniske nordmenn er en minoritet i Norge. For Europa som helhet er situasjonen enda verre. I store europeiske land er innvandringen kommet betydelig lenger enn her i Norge. Man regner med at land som Frankrike vil ha muslimsk majoritet innen få tiår. ← Savner kilder jeg.... Du snakker om seriøs forskning, og viser til Mr. Savage. Har du lest artikkelen hans? Her er et sitat: "Muslims will comprise at least 20 percent of Europe’s population by 2050." Du hevder at seriøs forskning tilsier at den etnisk norske befolkningen vil være i minioritet i Oslo innen 50 år... Det har du tydeligvis ikke fått fra Mr. Savage.... Når du viser til en kilde, bør du vel kanskje oppgi samme tall som denne... Useriøst, Bønna! Et annet poeng i denne sammenhengen er at når Savage kalkulerer med en muslimsk befolkning på 20% i Europa, så vil forskjellene være store fra et land til et annet. Med sin muslimske populasjon på 1,5% og dagens strenge innvandringspolitikk, vil nok ikke Norge bli et land som er med på å dra denne prosenten opp. Husk at land som Tyrkia (de er med i Savages beregninger) og Albania nesten utelukkende er muslimsk. Endret 25. juni 2006 av Prinsesse på erten
Prinsesse på erten Skrevet 24. juni 2006 #7 Skrevet 24. juni 2006 Og ja, selv om nordmenn ble omvendt til kristendommen og vi har statskirke, så er vi veldig lite religiøse idag. Og er ikke det bare bra? ← For femti år siden var ikke folk i Norge særlig plaget av tanker om "den islamske bølge". Derimot hadde de sine redsler den gang og ( mennesker liker jo som kjent å ha noe å bekymre seg for). Frykten for sekularisering av samfunnet var stor i mange grupper i samfunnet. Også blant de mindre religiøse spådde man at utviklingen ville bli katastrofal hvis vi ikke bygde samfunnet på kristendommen. I dag er det mange av oss som er glade for en slik utvikling og som må små le av våre besteforeldres bekymringer... Det er det mulig våre barnebarn vil gjøre av Bønna og dere andres voldsomme frykt også... Bruk heller energien deres på å bekymre dere for problemer som garantert vil komme. Den globale oppvarmingen er f.eks en mye større trussel for vår velstand og vårt samfunn enn en eventuell muslimsk majoritet i Norge.
Azi Skrevet 24. juni 2006 #8 Skrevet 24. juni 2006 (endret) Hva snakker vi om nå? Muslimer eller oppvarming eller historie, katastrofe eller dødsfall? Sorry, men jeg ramlet ut etterhvert innlegg! Endret 24. juni 2006 av Azi
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #9 Skrevet 24. juni 2006 jeg skjønner ikke hvorfor vi nordmenn frivillig lar oss bli herset m av disse innvandrerne.. man er ikke rasist om man IKKE liker at mange mange mange muslimer kommer til norge, og at disse attpåtil vil ha SHARIAsystem i norge.....?? EH?? da kan de likegodt dra tilbake til de ULANDENE de har så godt miljø i. pss.. ike si jeg har fremmedfrykt.. jeg har ingen gode opplevelser med muslimer... og ja, har vært med de endel, aldri bli venn med de sier nå jeg.. jeg har sagt ti lmeg selv mang en gang at jeg bare har litt fremmedfrykt.. men til slutt fikk jeg NOK.. NOK ER NOK!! finner meg ikke i mer dritt fra de, de er ikke takknemlige, NEIDA; de stjeler mer de. snyter og stjeler. utrolig frekt folkeslag de araberne.
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #10 Skrevet 24. juni 2006 For femti år siden var ikke folk i Norge særlig plaget av tanker om "den islamske bølge". Derimot hadde de sine redsler den gang og ( mennesker liker jo som kjent å ha noe å bekymre seg for). Frykten for sekularisering av samfunnet var stor i mange grupper i samfunnet. Også blant de mindre religiøse spådde man at utviklingen ville bli katastrofal hvis vi ikke bygde samfunnet på kristendommen. I dag er det mange av oss som er glade for en slik utvikling og som må små le av våre besteforeldres bekymringer... Det er det mulig våre barnebarn vil gjøre av Bønna og dere andres voldsomme frykt også... Bruk heller energien deres på å bekymre dere for problemer som garantert vil komme. Den globale oppvarmingen er f.eks en mye større trussel for vår velstand og vårt samfunn enn en eventuell muslimsk majoritet i Norge. ← du burde seriøst bekymre deg for muslimene, er du klar over hvordan de er? mentaliteten deres? har du vært innenfor et muslimsk miljø? altså, INNENFOR.. ikke innenfor som overfladisk.. nei, tenkte meg det.
Azi Skrevet 24. juni 2006 #11 Skrevet 24. juni 2006 jeg skjønner ikke hvorfor vi nordmenn frivillig lar oss bli herset m av disse innvandrerne.. man er ikke rasist om man IKKE liker at mange mange mange muslimer kommer til norge, og at disse attpåtil vil ha SHARIAsystem i norge.....?? EH?? da kan de likegodt dra tilbake til de ULANDENE de har så godt miljø i. pss.. ike si jeg har fremmedfrykt.. jeg har ingen gode opplevelser med muslimer... og ja, har vært med de endel, aldri bli venn med de sier nå jeg.. jeg har sagt ti lmeg selv mang en gang at jeg bare har litt fremmedfrykt.. men til slutt fikk jeg NOK.. NOK ER NOK!! finner meg ikke i mer dritt fra de, de er ikke takknemlige, NEIDA; de stjeler mer de. snyter og stjeler. utrolig frekt folkeslag de araberne. ← Da burde du vist at alle muslimer er ikke araber hvis du har vært med så mange som du påstår!
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #12 Skrevet 24. juni 2006 Da burde du vist at alle muslimer er ikke araber hvis du har vært med så mange som du påstår! ← så du skal kverulere, skal rette på det. med arabere mente jeg muslimer FORNØYD?
Azi Skrevet 24. juni 2006 #13 Skrevet 24. juni 2006 Nei faktisk er jeg ikke fornøyd.. Det er det samme at jeg sier jeg liker ikke bannan, med bannan så mener jeg mandarin!
Gjest Miloine Skrevet 25. juni 2006 #15 Skrevet 25. juni 2006 (endret) I dag består innvandrerbefolkningen av 387 000 personer. Denne gruppa utgjør 8,3 prosent av befolkningen. Om lag 53 000 personer kommer fra andre nordiske land, 49 000 fra resten av Vest-Europa og Nord-Amerika, 68 000 fra Øst-Europa og 217 000 fra Tyrkia og land i Asia, Afrika og Sør-Amerika. Norge har i flere hundre år vært et flerkulturelt samfunn. Vi har bodd sammen: etniske nordmenn, samene som er et urfolk, og fem nasjonale minoriteter: jøder, kvener (finske innvandrere i Nord-Norge), rom (sigøynere), romanifolk (tatere) og skogfinner (finske innvandrere i Hedmark). Har noen av disse grupene ”overtatt” Norge? jeg skjønner ikke hvorfor vi nordmenn frivillig lar oss bli herset m av disse innvandrerne.. man er ikke rasist om man IKKE liker at mange mange mange muslimer kommer til norge, og at disse attpåtil vil ha SHARIAsystem i norge.....?? EH?? da kan de likegodt dra tilbake til de ULANDENE de har så godt miljø i. pss.. ike si jeg har fremmedfrykt.. jeg har ingen gode opplevelser med muslimer... og ja, har vært med de endel, aldri bli venn med de sier nå jeg.. jeg har sagt ti lmeg selv mang en gang at jeg bare har litt fremmedfrykt.. men til slutt fikk jeg NOK.. NOK ER NOK!! finner meg ikke i mer dritt fra de, de er ikke takknemlige, NEIDA; de stjeler mer de. snyter og stjeler. utrolig frekt folkeslag de araberne. ← :riste:jøye meg, du lirer mye rart ut av deg! Tillater meg å legge inn et tidligere innlegg fra Kvinneguden, og ber gjest om å lese dette! Jeg tror de fundamentalistiske muslimene ble litt skuffet da det viste seg at bare 12 % av muslimene i Norge kunne tenke seg å innføre muslimske lover her i landet. De andre 88 % (som til orientering er et ganske betydelig flertall) ønsket ikke dette. I og med at muslimene pr. dato utgjør omtrent 3 % av befolkningen i Norge betyr det at det pr. dato er omtrent 0,4 % som ønsker innføring av muslimske lover. Dette er virkelig skremmende for de få andre blant oss, altså vi 99,6 %. ← Endret 25. juni 2006 av Pheps
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #16 Skrevet 25. juni 2006 nå er jo MINST 95% av araberne muslimer. ← Men araberne utgjør slett ikke 95% av alle muslimer. Ergo er ikke muslim=araber korrekt. Skjønner?
Prinsesse på erten Skrevet 25. juni 2006 #17 Skrevet 25. juni 2006 (endret) du burde seriøst bekymre deg for muslimene, er du klar over hvordan de er? mentaliteten deres? har du vært innenfor et muslimsk miljø? altså, INNENFOR.. ikke innenfor som overfladisk.. nei, tenkte meg det. ← Jo, jeg kjenner muslimer... Endret 25. juni 2006 av Prinsesse på erten
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #18 Skrevet 25. juni 2006 Jo, jeg kjenner muslimer... ← Ja, men har du kommet innpå de? Har du sett hvodan de egentlig er?
Prinsesse på erten Skrevet 25. juni 2006 #19 Skrevet 25. juni 2006 Ja, men har du kommet innpå de? Har du sett hvodan de egentlig er? ← Ja, de er stort sett akkurat som meg... De liker Ibsen, trener på Sats to ganger i uka, drømmer om den store kjærligheten, krangler med foreldrene sine og er veldig glad i pizza...
Gjest Miloine Skrevet 25. juni 2006 #20 Skrevet 25. juni 2006 (endret) Men araberne utgjør slett ikke 95% av alle muslimer. Ergo er ikke muslim=araber korrekt. Skjønner? ← Det finns ca. 200 millioner arabere! Når det er 95% av dette som er muslimer er dette veldig lite på verdensbasis! Det vil si at ca. 190 millioner av Araberne er muslimer. På verdensbasis har Islam i følge leksikon fra 1995, i 1980 årene ca. 900 millioner tilhengere. Dette vil si at vi i år 2006 er godt over 1 milliard! Altså 1/6 av jordens befolkning! Araberne har da i så måte 1/5 av muslimer! Vil gjette på at i Norge er det ytterst få muslimske Arabere! Endret 26. juni 2006 av Miloine
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå