Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #1 Skrevet 5. april 2006 Hei har en bærbar som det kan virke som prosessoren går hele tiden hva kan det være????vifta går hele tiden var ikke sånn før.
jordbær Skrevet 5. april 2006 #2 Skrevet 5. april 2006 Prosessoren skal vel gå hele tiden Tenker du på at den står i 100% hele tiden, kanskje? Slik at VIFTEN går hele tiden? Sjekk prosesslista di. Der har du en egen flik for CPU som sier hva som bruker hvor mye og hvor lenge.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #3 Skrevet 6. april 2006 Hei har en bærbar som det kan virke som prosessoren går hele tiden hva kan det være????vifta går hele tiden var ikke sånn før. ← I tillegg til prosesser som kjører kan også støv i maskina (vifta) gjøre dette. Jeg hadde et problem med at maskina ble for varm, men etter at jeg kjøpte en boks med trykkluft og blåste inn gjennom viftehullene (*HOST HOST*), ble alt så meget bedre.
jordbær Skrevet 6. april 2006 #4 Skrevet 6. april 2006 I tillegg til prosesser som kjører kan også støv i maskina (vifta) gjøre dette. Jeg hadde et problem med at maskina ble for varm, men etter at jeg kjøpte en boks med trykkluft og blåste inn gjennom viftehullene (*HOST HOST*), ble alt så meget bedre. ← Anbefaler støvsuger! Ikke smart å blåse støvet inn i maskinen. Vedlikehold av PC.. f.eks. støvtørking/suging gjør at PC varer lengre.
Gjest DataBeate Skrevet 7. april 2006 #5 Skrevet 7. april 2006 Det er ikke en viss FujitsuSiemens vel? Noen modeller har det slik at du kan kjøre i en prosessormodus med mindre viftestøy (og den blir nesten borte) hvis du bare er inne i Word f.eks. For dette er det en egen knapp, men den virker ikke uten at du laster ned en liten oppdatering fra sidene til FS! Men, du har vel en bærbar som regulerer automatisk etter belastning? Sjekk at du ikke har spyware eller annen dritt som overbelaster systemet i hvert fall. Og som de andre sier her: Få vekk støvet (hvis maskinen er lett å åpne, da). mvh DB
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå