Gå til innhold

Nalas travle hverdag

Nala

Anbefalte innlegg

Sånn. Da har jeg flytta. Fra bloggen min og over i denne dagboka. Bloggen døde ut i begynnelsen av desember, så nå starter jeg på ny frisk i et nytt år :icon_smile: Jeg har bytta navn på skribleriene mine, fra Nalas verden til Nalas travle hverdag. For det er den travle hverdagen som fikk bloggen til å dø ut. På slutten av dagen har det liksom ikke blitt tid til å sette seg ned med bloggen. Eller tid er det jo alltids. Det handler vel mer om hva man velger å bruke den til. Og den siste måneden har jeg valgt bort pc-en. Eller i alle fall forumverdenen. Men nå er jeg klar for å lese innlegg, skrive svar, diskutere (krangle?) og det som måtte være. Eller, klarerer enn for litt siden i alle fall ;)

Jeg har jo savna bloggen også da. På slutten av dagen har jeg ofte formulert blogginnlegg i hodet mitt. For det er jo så kjekt å kunne skrive av seg litt. Å få litt ned på papiret. Eller skjermen da ;) Så nå prøver jeg igjen. Men denne gangen med en vanlig dagbok. Ble ikke helt godvenn med bloggen, egentlig. Vel vel. Jeg har ingen ambisjoner om å skrive hver dag. Da jeg starta bloggen min skrev jeg innlegg både én og to og tre ganger om dagen. Det tror jeg ikke jeg klarer nå. For som tittelen på denne dagboka sier, så er det travle dager i Nala-heimen. Men jeg liker det. Så slipper jeg i alle fall å kjede meg :icon_razz:

Så, hva er nytt på denne fronten? Ikke mye. Eller jo. Jeg har hatt tre uker juleferie, og det var deilig. Nå er jeg imidlertid på plass på jobb igjen, og nå føler jeg at jeg virkelig er i gang. Nå gleder jeg meg til de utfordringer jeg vet kommer. I tillegg har jeg satt meg på skolebenken igjen. Jeg tar engelsk for næringslivet ved Universitetet i Tromsø. Dette er et kurs som gir 20 studiepoeng. Med full jobb, to småttinger og studier, så sier det seg selv at dagene går. Når jeg i tillegg gjerne skal klemme inn syforening, sosialisering med venninner, trening og lignende, ja da hender det jeg tenker at dagen skulle hatt en time eller to ekstra.

Lillesøster er forresten blitt barnehagejente. Hun hadde oppstart 4. januar, tror jeg det var. Og det går over all forventning. Hun er veldig tillitsfull, så tilvenninga gikk veldig greit. Når vi nå leverer henne om dagen er hun stort sett smilende og glad når vi drar, og de få gangene det blir surking, varer det bare i ti sekunder eller så. Så snart vi har lukka døra til avdelinga stilner gråten. Jeg lurer på om hun griner innimellom bare for å la oss stakkars foreldre tro at hun kommer til å savne oss ;) Da jeg henta Lillesøster i dag sa den ene ansatte på avdelinga at det var så morsomt å se hvor fort Lillesøster har funnet seg til rette. Man skulle tro hun hadde gått i barnehagen hele høsten, sa hun. Det er så godt å høre sånt! Jeg vet at begge jentene mine stortrives i barnehagen. Ergo tenker jeg omtrent ikke på dem hele dagen mens jeg er på jobb. Jeg trives i jobben min, og jeg vet at jentene har det bra der de er. Det er en god følelse :-D

Hvis noen av dere har ramle innom dagboka og ikke aner hvem jeg er, kan jeg fortelle at jeg er 29 (om noen dager i alle fall), bor i Tromsø, er gift med et herlig eksemplar av en mann, og har to skjønne jenter. Lillesøster er ett år. Hun hadde bursdag for bare tre dager siden, faktisk, så i helga var det storslagen feiring i Nala-heimen. Lørdag var det barneselskap, og søndag var det holoi med familien. Veldig koselig. Storesøster er 3,5 år, og er nå stolt storesøster til ei lita barnehagejente. Heldigvis fikk Lillesøster plass i samme barnehagen som storesøster. Det letter leveringa og hentinga veeeeeldig. Først fikk Lillesøster plass i en annen barnehage, men i siste liten åpna det seg en plass i Storesøsters barnehage. Og godt er det, for Storesøster er såååå stolt over å ha lillesøstera der. Hun er rett som det er og spør etter Lillesøster på småbarnsavdelinga.

Men nå skal jeg snart se siste episode av Sejer på NRK. Så dette får holde som åpningsinnlegg i dagboka mi :vinke:

Endret av Nala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååås, så koselig med innlegg i dagboka allerede :hoppe: Kjenner jeg ble ordentlig glad nå, jeg. Og ikke minst enda mer bestemt på at KG MÅ jeg legge inn tid til, uansett hvor hektisk hverdagen er. For det er jo så mange kjekke jenter her, jo :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en natt vi har hatt. Storesøster har fått spysjuka. Hun begynte i går kveld, akkurat i det jeg skulle til å legge meg. Da jeg sto på badet og ordna meg, kom hun tuslende ned. Hun ville på do. Hun fortalte at hun hadde ondt i magen. Hun fikk ikke til noe på do. Men da vi kom opp på loftet igjen kom det - andre veien. Hun spydde så jeg trodde den lille kroppen skulle kveles :tristbla: Og hun ga seg ikke med det. Hun har spydd en zillion ganger i løpet av natta. Det har blitt lite søvn på både henne og meg. Nala-mannen begynner på jobb klokka 5 om morgenen annenhver uke, blant annet denne uka. Ergo fikk han disp til å legge seg på madrass nede, sånn at han skulle få seg litt søvn før arbeidsdagen starta.

Jeg og Storesøster sov ganske godt mellom 2.30 og 6.30 da. Så den søvnen fikk vi. Da klokka var 6.30 ville Storesøster ned og tisse. Som sagt så gjort. Samtidig ville hun drikke. Hun var kjempetørst. Jeg advarte om at det trolig ville komme opp igjen, men hun måtte. Jeg hadde håpa at kroppen hennes skulle klare å holde på væska en liten stund i alle fall, men 30 sekunder etter at hun tok glasset bort fra munnen var alt oppe igjen.

Nå er hun heldigvis litt bedre. Lillesøster er levert i barnehagen, og jeg håper Storesøster går med på at vi tar oss en liten lur sammen snart. Vi trenger det begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og pris. Det går bedre med Storesøster. Etter en liten spyrunde i dag tidlig, har hun faktisk ikke spydd. Men spyinga ble erstattet med diare og høy feber. Så den lille kroppen har virkelig fått kjørt seg. Klokka 14 fikk jeg overtalt henne til at en liten blund var en god ide. Da la vi oss i storsenga, og sovna vel begge to i det vi traff hodeputa. Klokka 15 kom Nala-mannen hjem. Han la seg da sammen med Storesøster (han sto opp 4.30, så en blund var høyst nødvendig), mens jeg sto opp og hoppa i badekaret. Etterpå kjørte jeg og henta Lillesøster i barnehagen. Klokka 16.30 sto Storesøster opp. Da var hun sulten. Nala-mannen hadde tatt med seg en kidsmeny med hamburger fra Burger King (etter tips fra sjefen min om at pommes frites er bra når man er kvalm), og Storesøster spiste grådig. Og tenk, ingenting har kommet opp igjen, så her går det raskt framover :hoppe:

Akkurat nå sitter Storesøster i sofaen sammen med pappaen sin og synger. De er så skjønne atte :hjerter_rundt: Jeg er så heldig å ha en musikalsk mann. Han spiller piano som en gud, og er også kjempeflink på gitar. Genialt! Nå spiller han gitar til Storesøsters sang. Og Lillesøster er publikum :icon_razz:

Nå skal vi snart få kveldsmat i de to snuppene. Deretter skal jeg dra i vei til ei venninne. Hun har invitert til jentekveld med Idol, taco og brettspill. Blir koselig!

Ønsker alle sammen en ordentlig koselig fredagskveld! Fredagskvelder er HERLIGE :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Åååå, jeg fikk akkurat verdens koseligste bildemelding. Et bilde av en nær venninne med sin nyfødte babygutt til brystet. Bildet var tatt klokka 15, så denne lille karen er heeeelt fersk i denne verden. Det var den nybakte far som hadde tatt bildet så klart. Å, som jeg gleder meg til å hilse på :icon_razz:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Nala! :)

Likte å lese bloggen din - men da bloggen min "døde" så ble det ikke til at jeg leste andres blogger heller. Så derfor ble jeg glad da jeg fant denne dagboka! :)

HA EN GOD LØRDAG! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere, Remyline og Kverula :vinke: Koselig med besøk.

Ettermiddagen og kvelden i går var forferdelig. Jeg fikk dritten Storesøster hadde torsdag og fredag. Oppkast og diare. Jeg HATER spysjuka. Det er verste sort. Man blir så dårlig at man bare tror at man skal dø. Når man sitter der over doskåla og vrenger innvollene, da er det nesten så man bare skulle ønske at man hadde en pistol, så man kunne gjøre slutt på lidelsene. Men heldigvis, spysjuka går som regel fort over. Jeg er så godt som bra igjen allerede nå. Er litt slapp da, men kvalmen har sluppet taket. Diareen henger litt i ennå, men jeg har ikke kasta opp siden i går kveld. Måtte den gode trenden fortsette. Storesøster er nemlig invitert i 6-årsdag i dag. Karnevalsbursdag. Jeg hadde tenkt å dra med henne, så jeg håper jeg klarer. Den begynner klokka 13. Jeg tror det skal gå bra, jeg :)

Ha en fin-fin søndag, alle sammen :icon_razz:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har minsten hatt det, vi andre slapp heldigvis unna, det er som du sier noe dritt.

Håper det er over i Nala heimen nå.

Ser du er tilbake i jobb og begge snuppene har fått bh plass. Så flott at du trives og de trives. :) Det ordner seg for snille jenter vet du ;)

Endret av Remyline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:troest:

Spysjuken er pyton...Men heldigvis så varer den ikke så lenge da - håper du er frisk til bursdag senere i dag!

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for koselige hilsener, Remyline, Kverula, AnneBeth og Vinga :icon_razz:

Spysjuka ga seg ganske fort - heldigvis. Jeg spydde fra barne-tv til midnatt på lørdag. Søndag var jeg som sagt ennå litt slapp, men ikke verre enn at jeg kjørte Storesøster i bursdag. I dag har jeg vært i super form. Eller jeg hadde litt skallebank helt først på dagen, trolig fordi man tross alt blir ganske dehydrert av en runde med oppkast og diare. Men nå er også skallebanken borte. Har vært flink og drukket masse vann i dag da, det hjalp sikkert på.

Nå har jeg akkurat sittet med nesen plantet godt ned i engelskbøkene mine. Fader altså, dette studiet tar tid altså. Akkurat nå har jeg sittet og lest om formell korrespondanse på engelsk. Veldig interessant. Men veldig strengt også, på en måte. Det er masse å huske på. Vi har forresten innlevering til i morgen. En oversettelse og et brev. Tror det gikk sånn passe. Vi får vel se. Har heldigvis tid til å kikke over det i morgen, før jeg drar opp på universitetet.

Ellers kan jeg fortelle at jeg er blitt stor jente i dag. I dag fylte jeg nemlig 29 - for første gang ;) Alle spør meg hvordan det føles å nærme seg 30. Hva skal man svare da? Jeg tenker ikke over det. Har ingen panikk overhodet. Faktisk er jeg bare glad for at jeg blir eldre. For livet blir jo bare bedre og bedre. Jeg kunne på ingen måte tenke meg å gå tilbake i tid. Jeg er veldig glad for å ha hatt studietida med lesing, friere dager, leve på studielån, bo trangt og alt det der, men jeg lengter ikke tilbake. Det var en super tid, men jeg trives nå bedre med større plass og romsligere økonomi ;) Og ikke minst trives jeg veeeeeldig godt som kjerring og mamma :sjarmor: Så min konklusjon er at man skal ikke være lei seg for at man blir eldre. Alternativet hadde tross alt vært verre...

Og med den filosofiske tanken (??) sier jeg god natt :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan jeg fortelle at jeg er blitt stor jente i dag. I dag fylte jeg nemlig 29 - for første gang ;) Alle spør meg hvordan det føles å nærme seg 30. Hva skal man svare da? Jeg tenker ikke over det. Har ingen panikk overhodet. Faktisk er jeg bare glad for at jeg blir eldre. For livet blir jo bare bedre og bedre. Jeg kunne på ingen måte tenke meg å gå tilbake i tid. Jeg er veldig glad for å ha hatt studietida med lesing, friere dager, leve på studielån, bo trangt og alt det der, men jeg lengter ikke tilbake. Det var en super tid, men jeg trives nå bedre med større plass og romsligere økonomi  ;)  Og ikke minst trives jeg veeeeeldig godt som kjerring og mamma  :sjarmor:  Så min konklusjon er at man skal ikke være lei seg for at man blir eldre. Alternativet hadde tross alt vært verre...

Og med den filosofiske tanken (??) sier jeg god natt :vinke:

Gratulerer med overstått bursdag! :bursdag:

Kjente meg så godt igjen i de filosofiske tankene dine :)

Etter at jeg fylte 30 i fjor sommer, fikk jeg masse spørsmål om hvordan det var å ha kommet i 30- åra..

Som om jeg merket noen forskjell fra en dag til den neste :ler:

Jeg syns det var helt greit å bli 30.

Jeg trives også så godt som mamma og kjerring at jeg ikke ville byttet det bort mot studietid med dårlig plass, studielån og friere liv. :)

Og det er sant som du sier; alternativet hadde tross alt vært verre!

Hilsen Smurfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg - og gratulerer med vel overstått 29-årsdag! :blomst:

Jeg har aldri tenkt så mye over dette med alder, men jeg husker at jeg en dag i fjor fikk over meg at jeg snart skulle bli 30 - og der og da føltes det helt grusomt! :ler: Det gikk vel opp et lys for meg at jeg ikke er noen ungjente lenger! ;) Men nå har jeg roa meg ned mtp det igjen.

Det er som du sier, Nala, alt har sin tid!

Hittil har livet gitt meg mer enn jeg har turt håpe på - og det å bli 30 er vel bare nok en ting som livet har å by på! ;)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Ikke bare din blogg som døde ut. Min døde for - husker ikke hvor lenge det er siden.

Gratulerer med overstått bursdag.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...