Gå til innhold

Kommer du til å bli "julepløsen " i år?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. Det er en kjent sak at julen byr på mye godt og ikke minst fetende fristelser. Er dere opptatt av å holde vekten i julen, eller tror dere at dere kommer til å bli litt "julepløsen" i julen? Selv skal jeg prøve å styre unna de verste fellene, men jeg kommer til å kose meg også...

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Absolutt ikke. Fordelen med å være veggis. Ikke så veldig fetende.

Skrevet

Jeg er ikke spesielt glad i fet mat - i fjor gikk jeg faktisk ned i vekt i løpet av jula. :ler:

Skrevet

Vel, i jula tenker jeg overhodet ikke på hva jeg spiser, da skal man kose seg. Når det er sagt så er vekten min ganske stabil, nesten uansett hva jeg spiser, så jeg frykter ingen vektøkning eller julepløsethet.

Skrevet

Spiser ikke mer i jula enn ellers jeg - blir liksom mett før det kommer i munnen - det blir for mye rett og slett og jeg blir matlei. Det er ikke uvanlig at jula ender opp med et par kilo i minus, nei..

Skrevet

Godt med litt spekk på kroppen som holder varmen i kalde vintermåneder...

Skrevet

Trodde det sto "kommer du til å bli julepølsen?" jeg :klaske:

Skrevet
Godt med litt spekk på kroppen som holder varmen i kalde vintermåneder...

:Nikke::ler:

Eg et akkurat det eg vil av både mat og godteri heile jula. Har aldri merka noko særlig til ekstrakilo før. Sikkert fordi eg dansar og renn på akebrett heile jula

:sjarmor:

Skrevet

Jeg klarer ikke å legge på meg, men huden kan se litt usunn ut etter jul på grunn av mye fet mat og mye brus :sjenert:

Skrevet
Trodde det sto "kommer du til å bli julepølsen?" jeg  :klaske:

:ler: Det leste jeg også. for det får jo være grenser hvor bokstavelig man skal ta ordtaket om at man blir hva man spiser ;)

Skrevet

Jeg er julepløsen hele året, men har begynt å trene igjen nå, så forhåpentligvis har forbrenningen min økt såpass at jeg kan takle litt julemat uten å se ut som en hval i januar.

Skrevet

Nå tenker jeg ikke noe særlig over det, er jo jul. Men etterpå er det stopp. Snart sommer igjen da.

Skrevet

Jeg blir også matlei i jula. Dessuten er jeg ikke så glad i kaker m.m.

Så sjansen for at jeg legger på meg er liten.

Skrevet

Jeg elsker julemat. Ribbe, pinnekjøtt, rakfisk...... kom med det...!

Elsker også kaker og marsipan. Delfiakake og tom goro er godt. Blitt slik med alderen. Hehe.

Gidder ikke tenke på kalorier nå, det er jo en gang i året man spiser slik mat. Gleder meg over å lage julemat, skal spise den uten å få dårlig samvittighet.

Om jeg blir pløsen er usikkert. Pleier å ha en jevn vekt, så om jeg legger på meg i jula, blir det borte av seg selv i januar.

Skrevet

Til vanlig pleier jeg faktisk gå ned et par kilo i julen. Er ikke så sikker på om det skjer i år (jeg har funnet litt for mye vegan snop, + at moren til samboeren er en kløpper på piroger ;)), men at jeg går noe særlig opp tviler jeg på.

Gjest -eline-
Skrevet

Forhåpentligvis ikke?! ...men jeg legger jo på meg bare jeg _ser_ :sjokk: en julemarsipan, så det er vel heller tvilsomt at jeg ikke kommer til å gå opp noe i jula, men jeg skal forsøke!

Er for mat&snopglad (oh... sjokolade og ec dahls julebrus og nybakte rundstykker og hjemmelaget sylte og røyka laks og spekemat og.....*sluuurp*) til å nekte meg alt det gode i jula, så i år har jeg en annen taktikk; får pulsklokke i julegave av foreldrene mine. Og for å få testa den ut så må jeg jo trene, så da satser jeg på at det blir noen skiturer og gåturer i romjula + snowbardturer, så får man se om man kan ha en noenlunde normalvekt den 2. januar?

Skrevet

Har ikke planer om å telle kalorier i jula nei, men kommer heller ikke til å stappe innpå av den grunn, orker ikke bli så stinn for det er vondt.. Vanlig mat på hverdagen i jula :) Men nå er ikke jeg spesielt glad i julekaker da, spiser mest for syns skyld de.

Tenker å legge inn noen treningsøkter i jula da. Tror det er viktigere enn maten akkurat de dagene der. Bevege seg og kose seg litt.

Ta med familien ut på gåtur når man er på besøk og sånn. Mange som setter pris på det i jula. Og er det snø og opphold er det jo kjempehyggelig og fint.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg spiser hva jeg vil hele året, og holder vekta stabil. Spiser ikke mer i jula, bare litt annerledes mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...